To alfavita.gr έχει φιλοξενήσει άρθρα για το 35ο Δημοτικό Εξαρχείων. Όπως έχει γίνει γνωστό εκ μέρους της Δ/σης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η πρόθεση να γίνει το 35ο Δημοτικό Σχολείο στην Κωλέττη από εξαθέσιο τετραθέσιο.
Όπως αναφέρει το κάλεσμα των κατοίκων και του συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων και του σύλλογου καθηγητών το 35ο Δημοτικό Εξαρχείων οδηγείται προς κλείσιμο
Παρακάτω το inexarchia.gr συγκέντρωσε κείμενα σχετικά με το 35ο Δημοτικό Εξαρχείων και την υποβάθμιση του σημειώνοντας τα παρακάτω:
Υποβιβάζουν τα σχολεία, επαναφέρουν τις δυνάμεις καταστολής και κατά τα άλλα μιλούν για γκετοποίηση στα Εξάρχεια. Κάλεσμα:
Έγινε γνωστή εκ μέρους της Δ/σης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η πρόθεση να γίνει το 35ο Δημοτικό Σχολείο στην Κωλέττη από εξαθέσιο τετραθέσιο, με άλλοθι την προσαρμογή της οργανικότητας του σχολείου στα στενά λογιστικά όρια κατανομής του μαθητικού πληθυσμού. (Αν και οι εγγραφές του σχολείου αυξάνονται).
Μια τέτοια κίνηση, μετά από τους συνεχείς υποβιβασμούς, θα οδηγήσει αναπόφευκτα στο κλείσιμο του σχολείου, δημοτικού και νηπιαγωγείου, αφού η συρρίκνωση του σχολείου θα λειτουργήσει αποτρεπτικά ως προς την επιλογή του από νέους μαθητές αλλά και πολλοί από τους υπάρχοντες θα μετεγγραφούν σε γειτονικά σχολεία και σε τάξεις με μεγάλο αριθμό παιδιών. Το ενδεχόμενο κλείσιμο του σχολείου θα έχει συνέπειες και θα υποβαθμίσει την γειτονιά που έχει ούτως ή άλλως ιδιαίτερες ανάγκες. Μια γειτονιά που ζουν οικογένειες από διάφορες και διαφορετικές χώρες οπότε ο αριθμός μαθητών ανά τάξη έχει ιδιαίτερη σημασία.
Ξεχωρίσαμε κάποιες από τις κινήσεις που έχουν γίνει στο 35ο Δημοτικό Σχολείο:
- διαρκής παρουσία Συνηγόρου του Παιδιού με εκπαιδευτικά παιχνίδια
- (ειδικά μετά την δολοφονία του Γρηγορόπουλου) το σχολείο είναι ανοιχτό προς τα έξω με διαδρομές στην κοινότητα και δικτύωση του σχολείου με την γειτονιά
- καμπάνιες και δράσεις με στόχο την εμπέδωση των δικαιωμάτων των παιδιών από τα ίδια τα παιδιά
- σχολικά έντυπα όπως το «Οι φιλίες των παιδιών» και άλλα παιδαγωγικά μέσα για την συσχέτιση της παιδαγωγικής με την αρχιτεκτονική, την συσχέτιση του χρόνου με το χώρο αλλά και το δικαίωμα στο χώρο (όπως ο χρωματισμός τμημάτων του σχολείου από τα παιδιά)
Στα Εξάρχεια η διαφορετικότητα δεν είναι απλά αποδεκτή, αλλά επιθυμητή. Μια πολυπολιτισμική γειτονιά που έχει καταφέρει να αγκαλιάσει διαφορετικές κουλτούρες και χρώματα. Και αυτό γίνεται με σωστή παιδεία και τις απαραίτητες συνθήκες ζωής/εκπαίδευσης για τις οικογένειες που ζουν στην γειτονιά.
Με απλά λόγια: Τα Εξάρχεια δεν είναι ούτε γκέτο, ούτε διασκεδαστήριο. Η ζωή στην γειτονιά -γιατί είναι γειτονιά- είναι τα μαγαζιά, τα στέκια, η πλατεία, το πάρκο και φυσικά τα σχολεία της γειτονιάς για τους ανθρώπους που ζουν μόνιμα εδώ. Η ζωή στην γειτονιά είναι οι άνθρωποί της. Και προσπαθούν να τους διώξουν.
Η πόρτα του σχολείου από τους μαθητές. Στα πλαίσια των δικαιωμάτων τους στον χώρο
Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισε να μην επιτρέψει το κλείσιμο του σχολείου μας και να κινητοποιηθεί δυναμικά ώστε να αποφευχθεί οριστικά αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη. Παρακάτω η ανακοίνωση από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε «η Αθηνά» που καταγγέλει την απόπειρα υποβιβασμού και συρρίκνωσης του 35ου Δ.Σ. Αθηνών:
Ανακοίνωση
Και τέλος ένα μήνυμα από γονείς μαθήτριας το 35ου Δημοτικού Σχολείου:
Καλησπέρα σε όλους τους φίλους και γείτονες,
Είμαστε γονείς μαθήτριας του 35ου Δημοτικού Σχολείου (στην οδό Κωλέττη) και σας γράφουμε για να σας ενημερώσουμε για ένα πολύ δυσάρεστο γεγονός που έχει προκύψει τις τελευταίες μέρες, τόσο για το σχολείο μας όσο και για την περιοχή μας.
Έγινε γνωστό επισήμως εκ' μέρους της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το σχολείο, η πρόθεση από εξαθέσιο να λειτουργήσει ως τετραθέσιο λόγω του μικρού, κατά τη γνώμη τους, αριθμού μαθητών που φιλοξενεί. Αυτό θα συμβεί παρά το γεγονός ότι οι εγγραφές των μαθητών φαίνεται να αυξάνονται άσχετα με τους ισχυρισμούς τους. Όπως καταλαβαίνετε μια τέτοια κίνηση, θα οδηγήσει φυσικά στο κλείσιμο του σχολείου μας καθώς και του νηπιαγωγείου που συστεγάζεται, αφού θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τις νέες εγγραφές.
Έτσι τα παιδιά μας τελικά, θα μετεγγραφούν στα γειτονικά σχολεία (της Σίνα 14ο Δημοτικό) και του λόφου του Στρέφη (37ο Δημοτικό) για να στριμωχτούν και να στριμώξουν τους εκεί μαθητές. Πέρα από τη συναισθηματική φόρτιση που έχει ήδη προκληθεί σε γονείς, εκπαιδευτικούς και κυρίως μαθητές και τις πρακτικές δυσκολίες (μετακίνησης των μαθητών) μια τέτοια εξέλιξη είναι πολύ κακό νέο για τη γειτονιά μας. Προφανώς θα εμποδίσει την κατοίκηση της περιοχής από οικογένειες, λόγω των μεγάλων αποστάσεων που θα πρέπει να διανύουν καθημερινά τα παιδιά και θα συμβάλλει στην περαιτέρω υποβάθμισή της.
Τέλος εκτός από τα παραπάνω, θα ήθελα να σας επισημάνω τη μεγάλη σημασία του συγκεκριμένου σχολείου, την ιστορική, την αρχιτεκτονική - ιδανική για την εκπαιδευτική λειτουργία και κυρίως αυτήν του έργου που επιτελεί στην περιοχή. Το σχολείο μας είναι έντονα πολυπολιτισμικό και ο αριθμός των μαθητών (13-15) περίπου ανά τάξη, είναι ιδανικός για τη σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και των υπόλοιπων μαθημάτων από όλους τους μαθητές, την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό περιβάλλον και την χωρίς δυσκολίες πορεία τους στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισε να μην επιτρέψει το κλείσιμο του σχολείου μας και να κινητοποιηθεί δυναμικά ώστε να αποφύγουμε οριστικάαυτή τη δυσάρεστη εξέλιξη. Θέλουμε όλους τους κατοίκους της περιοχής και όχι μόνο ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΜΑΣ!
Παρακαλούμε να ενημερώσετε όσους περισσότερους μπορείτε. Θα σας ειδοποιούμε για τις εξελίξεις και για τις δράσεις που θα προγραμματιστούν.
φιλικά
Χρυσή Σπανουδάκη - Γιώργος Νουβάκης
//
[UPDATE]
Απόφαση Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 35ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών της 18-02-2016.
Τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 35ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών χαρακτηρίζουν, επιεικώς, απαράδεκτη, άκρως αντιπαιδαγωγική, αναιτιολόγητη και αόριστη την Εισήγηση της Διευθύντριας της Αβάθμιας Εκπ/σης Α ́ Αθήνας στο με αριθμ. πρωτ. 908/Ε/18-1-2016 έγγραφό της προς το Δήμο Αθηναίων, Δνση Παιδείας, για υποβιβασμό του σχολείου μας από εξαθέσιο σε τετραθέσιο. Η υποβάθμιση αυτή μετά βεβαιότητας θα οδηγήσει κατά την επόμενη σχολική περίοδο σε κλείσιμο του σχολείου, διότι κανένας γονέας δε θα δεχθεί τα παιδιά του να έχουν συνδιδασκαλία με παιδιά άλλης τάξης και θα αναζητήσει, όπως είναι φυσικό, να τα στείλει σε άλλα σχολεία. Έτσι, με τον υποβιβασμό αυτό επιτυγχάνουν, όποιοι το επιθυμούν, το κλείσιμο του Σχολείου. Αυτή την κατάσταση που προσπαθεί να διαμορφώσει με την Εισήγησή της η ανωτέρω διευθύντρια, δεν είμαστε διατεθειμένοι να την αποδεχθούμε και θα παλέψουμε με κάθε νόμιμο μέσο για τη μη υλοποίησή της. Το αίτημα της λειτουργίας ενός σχολείου είναι δικαίωμα των πολιτών στη μάθηση και υποχρέωση της Πολιτείας στην εκπαίδευσή τους αντίστοιχα. Είναι αδιανόητο μια ιστορική περιοχή, όπως τα Εξάρχεια, για την οποία σχεδιάσθηκε το 1930 και χτίσθηκε το 35ο Δημοτικό Σχολείο από τον εμπνευσμένο αρχιτέκτονα Νικόλαο Μητσάκη ως Δημοτικό Σχολείο, να στερείται των υπηρεσιών αυτού. Ένα σχολείο που λειτούργησε αδιαλείπτως επί 85 χρόνια δεν μπορεί να κλείσει με μία εισήγηση κάποιου υπηρεσιακού παράγοντα του Υπουργείου Παιδείας.
Επειδή εμείς οι κάτοικοι των Εξαρχείων έχουμε το σχολείο μας, το 35ο, και θα το διατηρήσουμε ανοικτό σε πείσμα των όποιων εισηγήσεων και σκοπιμοτήτων και κανείς δε θα μας υποχρεώσει να στείλουμε τα παιδιά μας σε όμορα σχολεία.
Επειδή ως κτίριο πληροί όλες τις προδιαγραφές για τη λειτουργία του ως δημοτικού σχολείου, ήτοι όλες οι αίθουσες είναι ηλιόλουστες, ψηλοτάβανες, ευρύχωρες (55 τ.μ. εκάστη), πλήρως εξοπλισμένες (διαδραστικοί πίνακες, βιβλιοθήκες, όργανα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κλπ), με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων.
Επειδή η μείωση του μαθητικού πληθυσμού του 35ου Δημοτικού Σχολείου οφείλεται κυρίως: α) στην τακτική των όμορων σχολείων να εγγράφουν σε αυτά μαθητές που ανήκουν στην περιφέρεια του 35ου Δημοτικού Σχολείου, με αποτέλεσμα αυτά μεν να λειτουργούν με διπλά τμήματα, το δε 35ο Δημοτικό Σχολείο να υποβαθμίζεται και β) στην μη επέκταση των ορίων της περιφέρειας του 35ου Δημοτικού Σχολείου – όρια τα οποία έχουν καθορισθεί το 1970, που είναι ήδη ξεπερασμένα – την οποία επέκταση, κατ’ επανάληψη έχουμε ζητήσει αρμοδίως από ετών χωρίς αποτέλεσμα. Στους αρνητικούς αυτούς παράγοντες να προστεθεί και η εμπορία ναρκωτικών ουσιών στην περιοχή, για την οποία, όπως είναι αντιληπτό, δεν ευθυνόμαστε.
Επειδή είμαστε διατεθειμένοι να φέρουμε το ζήτημα του υποβιβασμού – κλεισίματος του σχολείου ενώποιον κάθε Αρχής αλλά και του Εισαγγελέα, απαιτούμε:
1. Να αποσυρθεί η ανωτέρω Εισήγηση ή να μην ληφθεί υπόψιν από τα αρμόδια όργανα και να παραμείνει το σχολείο εξαθέσιο, λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών και εμείς έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες προς το σκοπό αυτό. Σε περίπτωση κατά την οποία αρνείται η Διοίκηση να υλοποιήσει το αμέσως ανωτέρω αίτημά μας, απαιτούμε:
2. Να γίνει αμέσως έλεγχος από την αρμόδια Αρχή στα όμορα σχολεία για να διαπιστωθεί αν είναι νόμιμη η εγγραφή μαθητών σε αυτά, δηλαδή αν έχει γίνει έλεγχος στις δηλωθείσες από τους γονείς διευθύνσεις και με βάση ποιά αποδεικτικά στοιχεία έγιναν δεκτές οι αιτήσεις εγγραφής από τους διευθυντές των όμορων σχολείων.
3. Να διευρυνθούν τα όρια της σχολικής περιφέρειας του 35ου Δημοτικού Σχολείου προς τις οδούς Ασκληπιού, Καλλιδρομίου,προκειμένου να αυξηθεί ο μαθητικός πληθυσμός του 35ου Δημοτικού Σχολείου και να αποσυμφορηθούν τα όμορα σχολεία. Η μισή σχεδόν περιφέρεια του 35ου Δημοτιικού Σχολείου, όπως σχεδιάσθηκε το 1970 και κυρίως το τμήμα που περιλαμβάνεται από την οδό Σόλωνος, Ιπποκράτους, μέχρι την οδό Αγίου Κωνσταντίνου, Μενάνδρου και Μάρνη, έχει πάψει προ πολλών ετών να είναι περιοχή αμιγούς κατοικίας και έχει διαμορφωθεί σε περιοχή με επαγγελματικές στέγες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν μαθητές.
4. Η Πολιτεία να λάβει δραστικά μέτρα για την πάταξη της εμπορίας των ναρκωτικών, που διακινούνται από την πόρτα του πρώην Υπουργείου Εμπορίου μέχρι την είσοδο του σχολείου, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για το 35ο Δημοτικό Σχολείο.
Εμείς οι γονείς δεν μπορούμε άλλο να κυνηγούμε τους εμπόρους ναρκωτικών, προκειμένου να τους απωθούμε από την οδό Κωλέττη, διότι υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή μας από τους διακινητές, οι δε Αρχές στις εκκλήσεις μας για βοήθεια μέχρι σήμερα αδιαφόρησαν. Το μόνο που έχουμε κατορθώσει με ίδιες δυνάμεις και τη συνδρομή της Δνσης του Σχολείου, είναι, κατά τις ώρες της λειτουργίας του, να μη γίνεται διακίνηση και χρήση έξω από αυτό.
Ο Πρόεδρος
Κων/νος Φραγκανδρέας
Ο Γραμματέας
Πέτρος Μυλωνάς
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη