Στις αναγκαίες μεταβολές των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμούς, μετατροπές) θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα το υπουργείο Παιδείας, με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του διδακτικού έτους 2016-2017. Σύμφωνα με την εφημερίδα το "ΕΘΝΟΣ", οι μεταβολές αυτές γίνονται κάθε έτος, αλλά υπήρξαν και χρονιές παλιότερα όπου πραγματικά έγινε «σφαγή» σε σχολεία τα οποία καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν με άλλα προκειμένου να γίνει εξοικονόμηση δασκάλων και καθηγητών. Στη διαδικασία αυτή συμμετέχουν Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και φυσικά οι δήμοι , αλλά συνήθως τα δημοτικά συμβούλια δεν δείχνουν μεγάλη προθυμία να κάνουν «περικοπές» στις δικές τους σχολικές μονάδες –προκειμένου να μην έχουν αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες – ακόμη και όταν υπάρχει τέτοια δυνατότητα.
Και οι φετινές μεταβολές των σχολικών μονάδων θα γίνουν χωρίς αλλαγές από τα ισχύοντα προηγούμενες χρονιές. Έτσι, σύμφωνα με εγκύκλιο που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη: Ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, οι όμορες και συστεγαζόμενες μονάδες, η δυνατότητα τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία να προάγονται σε 4/θεσια έως 6/θέσια, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, για τις οποίες πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας του νέους σχολείου. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης. Η διαδικασία που έχει ακολουθηθεί μέχρι αυτήν τη στιγμή είναι η εξής: Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν υποχρεωμένοι μέχρι το τέλος Ιανουαρίου να καταχωρίσουν τις προτάσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητας τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool. Η καταχώριση των προτάσεων – εισηγήσεων έγινε ηλεκτρονικά αποκλειστικά, καθώς η εγκύκλιος πρέπει να μη γίνονται δεκτές προτάσεις που θα αποστέλλονται εγγράφω. Από τις προτάσεις αυτές εξαιρούνται: α) σχολικές μονάδες ειδικές εκπαίδευσης, β) προτύπων – πειραματικών σχολείων και γ) σχολικών μονάδων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έστειλαν εγγράφως προς του δήμους τις προτάσεις που καταχώρισαν στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool για κάθε είδους σχολική μεταβολή(ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό , κατάργηση, μετατροπή) για το σχολικό έτος 2016- 2017 και ζήτηση τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επ’ αυτών. Στην εγκύκλιο που έστειλε ο κ. Φίλης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις τονίστηκε ότι ενόψει επικείμενων νομοθετικών ρυθμίσεων με τις οποίες θα καθοριστούν θέματα διάρθρωσής των Σπουδών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, των Προγραμμάτων Σπουδών και του πλαισίου ποιότητας αυτών, δεν θα πραγματοποιηθούν προσθήκες Ομάδων Προσανατολισμού, Τομέων και Ειδικοτήτων στις σχολικές μονάδες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2016 -2017.
Το χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συγκέντρωσαν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων τις διαβίβασαν το πρώτο 20ήμερο του Φεβρουαρίου στο υπουργείο Παιδείας στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων ήταν υποχρεωμένοι να αποστείλουν:
α) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων δήμων και
β) βεβαιώσει ανάληψης δαπάνης για τη μεταφορά των μαθητών για τα προτεινόμενα προς συγχώνευση και κατάργηση σχολεία που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων Περιφερειών,.
Αφού ολοκληρώθηκαν αυτές οι διαδικασίες οι περιφερειακοί διευθυντές έστειλαν στις αρχές Μαρτίου τις εισηγήσεις τους (θετικές ή αρνητικές) στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του Myschool.
Στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται με σαφήνεια ότι όλες οι προτάσεις πρέπει να είναι αναλυτικές, συγκεκριμένες και πλήρως αιτιολογημένες. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή εκ των υστέρων διαμαρτυριών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη