Τι είπε ο Υπουργός Παιδείας κος Νίκος Φίλης στη συνάντηση με το Δ.Σ της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α και τους αιρετούς του Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π., την Τετάρτη (11/5)
Για τον αποκλεισμό του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού από τις διαδικασίες διαλόγου αλλά και από τα κέντρα αποφάσεων που ρυθμίζουν θέματά του, θα υπάρξουν κινήσεις από πλευράς Υπουργείου, οι οποίες θα βελτιώσουν την δυσάρεστη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Στον Υπουργό ετέθη, ως πρόταση υλοποίησης διεπιστημονικής προσέγγισης των θεμάτων Ε.Α.Ε., ώστε να σταματήσει η μονοπρόσωπη αντιμετώπιση(προσωπικές στάσεις και αντιλήψεις κ.λ.π) των θεμάτων της,το άρθρο 22*, του νόμου 1566/1985, το οποίο το βρήκε πολύ ενδιαφέρον και υποσχέθηκε πως θα κινηθεί προς την κατεύθυνση υλοποίησής του.
- Εκ βάθρων θα γίνει αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τα πορίσματα των επιτροπών, μόλις προχωρήσει η επεξεργασία, θα τεθούν σε διαβούλευση πριν γίνουν σχέδιο νόμου.
- Η διαδικασία της συμπερίληψης θα προχωρήσει με αργά και σταθερά βήματα, καθότιπολυσύνθετο εγχείρημα.
- Επιχειρείται η αξιοποίηση Ευρωπαϊκών πόρων για προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, αλλά και στήριξης των δομών Ε.Α.Ε.
- Για του χρόνου μέριμνα του Υπουργείου είναι να στελεχωθούν τα σχολεία και ιδιαίτερα της Ειδικής Αγωγής, με προσωπικό από τις 11 Σεπτεμβρίου.
- Για το θέμα των μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών αλλά και Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. δεν μπορεί να γίνει κάτι για την χρονιά που έρχεται, θα δρομολογηθεί όμως διαδικασία προσλήψεων που δεν θα έχει σχέση με τον νόμο Διαμαντοπούλου.
- Από Προγράμματα ΕΣΠΑ δεν υπάρχει η δυνατότητα για τις προσλήψεις αναπληρωτών των παρελθόντων ετών και ιδίως τις περσινές και για το λόγο αυτό αναζητείται ο τρόπος να υπάρξει αύξηση στις προσλήψεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(Π.Δ.Ε.). Θα επιχειρηθεί δε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και με τους Δήμους της χώρας για το θέμα των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών/Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.
- Για την επόμενη χρονιά οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με το παλιό σύστημα και για το Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. θα γίνουν και πάλι από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης(Π.Δ.Ε.), μιας και Ενιαίος Πίνακας δεν προβλέπεται να δημιουργηθεί.
Με Υπουργική Απόφαση θα λυθεί το θέμα της συνάφειας των Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, επί του αντικειμένου απασχόλησης του Ε.Ε.Π. Η Υ.Α. θα αναθέτει στα Υπηρεσιακά Συμβούλια τη συνάφεια, κατόπιν γενικών οδηγιών από το Ι.Ε.Π.
Πρόθεση του Υπουργείου είναι να καλυφθούν οι συνάδελφοι που δεν είχαν αποκτήσει συνάφεια των μεταπτυχιακών τους τίτλων, ενώ κατέθεσαν αυτούς στην υπηρεσία και αυτή δεν προώθησε το αίτημα σε Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Αν χρειασθεί θα κατατεθεί Τροπολογία με την οποία θα προβλέπεται η αναδρομικότητα της συνάφειας, ώστε να μην γίνει καταλογισμός αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
Πρόθεση του Υπουργείου είναι να συστήσει στα σχολεία Γενικής εκπαίδευσης , θέσεις Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών.
Βασίλης Βούγιας
Αιρετός Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
*Άρθρο 22, ν.1566/85
Γνωμοδοτικά συμβούλια.
1. Στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων συνιστώνται μικτά όργανα συμμετοχής εκπροσώπων άλλων υπουργείων, εκπαιδευτικών, επιστημονικών, συνδικαλιστικών και κοινωνικών φορέων, καθώς και ειδικών επιστημόνων. Τα όργανα αυτά είναι:
1. το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ. Π. Ε. ),
2. το Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ. Δ. Ε. ),
3. το Συμβούλιο Ειδικής Αγωγής (Σ. Ε. Α. ).
Τα συμβούλια αυτά υπάγονται στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και γνωμοδοτούν σε θέματα που αφορούν τη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής. Στα συμβούλια αυτά προεδρεύει ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή εκπρόσωπος του.
2. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ρυθμίζονται τα θέματα που αναφέρονται στη συγκρότηση και σύνθεση των συμβουλίων, τη διάρκεια της θητείας των μελών τους, τις ειδικότερες αρμοδιότητές τους, τη λειτουργία τους σε ολομέλεια ή τμήματα ανάλογα με τα εξεταζόμενα αντικείμενα, την οργάνωση της γραμματείας τους, τη διαδικασία εξέτασης των θεμάτων τους, τη σύνταξη και την υποβολή των προτάσεων και γνωμοδοτήσεών τους και κάθε άλλη λεπτομέρεια σχετική με τη λειτουργία τους.
3. Για την υποβοήθηση του έργου του Σ. Ε. Α. συνιστώνται τρεις (3) θέσεις επιστημονικών συνεργατών, οι οποίοι προσλαμβάνονται για αόριστο χρόνο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Οι προσλαμβανόμενοι πρέπει να έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ή ειδική εμπειρία σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών ορίζονται τα ειδικότερα προσόντα, το ύψος της αμοιβής, η διαδικασία πρόσληψης, οι όροι των συμβάσεων και κάθε σχετική λεπτομέρεια που αφορά τους επιστημονικούς συνεργάτες της προηγούμενης παραγράφου. Με όμοια απόφαση μπορεί να αυξάνεται ο αριθμός των θέσεων των επιστημονικών συνεργατών της προηγούμενης παραγράφου και να συνιστώνται και στα λοιπά συμβούλια της παραγράφου 1 όμοιες θέσεις επιστημονικών συνεργατών για τις οποίες εφαρμόζονται οι διατάξεις αυτού του άρθρου.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 11-5- 2016, στο Υπουργείο Παιδείας, συνάντηση εκπροσώπων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, των αιρετών του ΚΥΣΕΕΠ κκ Β. Βούγια και Δ. Παπαευθυμίου και του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής κ. Δ. Αρβανίτη, καθώς και της προέδρου του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής Γ. Μπουλμέτη, με τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Φίλη.
Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ, παραβρέθηκαν ο πρόεδρος Σ. Καρπενησιώτης, η γγ. Ε. Τραγάκη και ο υπεύθυνος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων Κ. ΠΑπαευαγγέλου. Επίσης, συμμετείχε ο σύμβουλος του Υπουργού επί θεμάτων Ειδικής Εκπαίδευσης, κ. Π. Κασσιανός.
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ προσήλθε στη συνάντηση αυτή με βασικό αίτημα την άρση του αποκλεισμού των εργαζομένων και γενικότερα των φορέων της Ειδικής Εκπαίδευσης, από τις διαδικασίες διαλόγου για την Παιδεία. Επίσης, έθεσε ζητήματα σχετικά με την προοπτική και το σχεδιασμό για την Ειδική Εκπαίδευση.
Ο κ. Φίλης, στην εισαγωγή του ανέφερε ότι το Υπουργείο είχε να αντιμετωπίσει μια δύσκολη σχολική χρονιά με πολλά προβλήματα. Τόνισε, για μια ακόμη φορά, ότι η Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο και ότι στις προσλήψεις εκπαιδευτικών θα προταχθεί η ΕΑΕ, ανάλογα με την έκβαση της οικονομίας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει αρχικά να ρυθμιστεί η οργανικότητα και κατόπιν να γίνουν προσλήψεις. Επίσης, επεσήμανε ότι προϋπόθεση του διαλόγου είναι να υπάρχουν μελετημένες και τεκμηριωμένες θέσεις σε σχέση με την ΕΑΕ, που δεν έχουν ακόμη αποκρυσταλλωθεί.
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ επισήμανε ότι, παρά την καλή πρόθεση του Υπουργού, που φάνηκε από το Σεπτέμβρη με την προσπάθεια στελέχωσης των δομών, υπήρξε κατόπιν αποκλεισμός μας από τις διαδικασίες διαλόγου, είτε σχετικά με την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, είτε για την προοπτική της ΕΑΕ γενικότερα. Τόνισε ότι 'δεν θέλουμε να επιβάλλουμε απόψεις, αλλά να συμβάλλουμε με τις δυνάμεις μας στη διαμόρφωση της πολιτικής".
Όλοι οι συμμετέχοντες από την πλευρά του ΕΕΠ και ΕΒΠ, διαμαρτυρήθηκαν για τον αποκλεισμό των φορέων της ΕΑΕ από τον Εθνικό Διάλογο και γενικότερα την άνιση αντιμετώπισή μας και αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένα παραδείγματα.
Ο Υπουργός δήλωσε ότι, αν και η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει αφορμές να διαμαρτύρεται για μη τακτική συνεργασία, δεν υπάρχει πρόθεση αποκλεισμού γιατί ο ίδιος εκτιμά τη δουλειά που κάνουμε και αυτό φάνηκε από το πώς αντιμετωπίστηκε το θέμα των διορισμών. "Χωρίς εσάς δεν υπάρχει Ειδική Εκπαίδευση", "δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τον έναν από τους δύο πυλώνες της ΕΑΕ", υπογράμμισε ο κ. Φίλης.
Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε στο στόχο για την επόμενη σχολική χρονιά να λειτουργήσουν τα Ειδικά Σχολεία στις 11 Σεπτέμβρη, μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία. Ωστόσο, εκτίμησε ότι αν δεν αυξηθούν οι πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, θα υπάρχει "μπλοκάρισμα" στις προσλήψεις, ενώ επεσήμανε και την αναγκαιότητα για ΕΕΠ και στη Γενική Εκπαίδευση. Πάντως, για την επόμενη χρονιά οι προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ θα γίνουν με το παλιό σύστημα μέσω των Περιφερειακών Δ/νσεων.
Αναφορικά με το θέμα των διορισμών στην ΕΑΕ, ενημέρωσε ότι θα γίνει η διαδικασία (που δεν θα έχει σχέση με το νόμο Διαμαντοπούλου) μέσα στην επόμενη σχολική χρονιά, αλλά επειδή είναι χρονοβόρα, θα αφορά τη μεθεπόμενη και είναι προφανές ότι θα ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία. Τόνισε δε ότι "οι διορισμοί δίνουν μεγαλύτερη ασφάλεια και στον εκπαιδευτικό και στο μαθητή". Δεσμεύτηκε, επίσης, ότι και στο σύστημα προσλήψεων και στον αριθμό των ειδικοτήτων θα έχουμε λόγο ως Ομοσπονδία.
Ως δεύτερο μεγάλο στόχο, ο κ. Φίλης έθεσε την "εκ βάθρων αλλαγή στην Ειδική Εκπαίδευση" , αλλά ακόμη δεν έχουν απαντηθεί βασικά ζητήματα, τα οποία χρήζουν έρευνας και μελέτης. Παράλληλα, δεσμεύτηκε ότι μόλις προχωρήσει ο σχεδιασμός για τη συνεκπαίδευση θα είμαστε παρόντες.
Επίσης, στο ζήτημα που έθεσε ο Β. Βούγιας για τη μη λειτουργία της μόνιμης Επιτροπής για την ΕΑΕ στο Υπουργείο Παιδείας, που προβλέπεται από ν. 1566/1985 καθώς και για αντίστοιχη επιτροπή στο ΙΕΠ, ο κ. Φίλης έκρινε πολύ λογική την ύπαρξή της και δεσμεύτηκε να δει το θέμα άμεσα (εντός δέκα ημερών).
Τέλος, αναφορικά με τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων, ο κ. Κασσιανός ανάφερε ότι ο ρόλος του ΙΕΠ θα είναι γνωμοδοτικός και δεν αφαιρείται καμία αρμοδιότητα από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Στο ίδιο κλίμα ο Υπουργός
συμφώνησε να φτιαχτεί ένας κανονισμός- πλαίσιο κριτηρίων που θα βοηθήσει την επιτροπή του ΙΕΠ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η συζήτηση διεξήχθη σε θετικό κλίμα συνεργασίας και κατανόησης και τέθηκαν επί τάπητος όλα τα βασικά θέματα που αφορούν το ΕΕΠ και το ΕΒΠ και γενικά την ΕΑΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη