Thumbnail

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή που έστειλε στο alfavita η σχολή ανθρωπιστικών επιστημών και πολιτισμικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχετικά με τη διδασκαλία των αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο
 

ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Τα μέλη της Κοσμητείας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με την παρούσα έγγραφη παρέμβαση επιθυμούμε να εκ-φράσουμε δημοσίως την έντονη δυσφορία μας και τη βαθύτατη κατάπληξή μας αναφορικά με κείμενο που υπογράφεται από 56 πανεπιστημιακούς δασκάλους και έχει ήδη αναρτηθεί ευρέ-ως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αλλού, όπου παρατίθενται επιχειρήματα υπέρ της κα-τάργησης της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο.   Θεω-ρούμε ότι η αίσθηση του καθήκοντος που μας διακατέχει έναντι των φοιτητών μας και μελλο-ντικών φιλολόγων, καθώς επίσης και ευρύτερα έναντι της ελληνικής μαθητιώσας νεολαίας, ε-πιτάσσει να στηλιτεύσουμε με ιδιαίτερη αυστηρότητα την ως άνω αίολη και ατεκμηρίωτη πρό-ταση, η οποία συν τοις άλλοις προέρχεται ως επί το πλείστον από μη ειδικούς επιστήμονες τμημάτων και σχολών αλλότριων προς τις φιλολογικές και εν γένει ανθρωπιστικές σπουδές.  Η ανησυχία μας εντείνεται ιδιαίτερα από το γεγονός ότι τέτοια ασύγγνωστα διαβήματα, τα ο-ποία πραγματεύονται σοβαρότατα θέματα της ελληνικής παιδείας με αστόχαστη απρομελετη-σία και κριτική νωθρεία, ενδέχεται να εκληφθούν ως δήθεν διαυγείς και έγκυρες τοποθετήσεις κάποιων ειδημόνων στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.  Εξυπακούεται ότι σκοπός της διαμαρτυρίας μας δεν είναι να ανασκευάσουμε ακριτολογήματα.  Άλλωστε, η ανα-γκαιότητα της διδασκαλίας της αττικής διαλέκτου στο Γυμνάσιο εδράζεται σε ακαταμάχητη λογική, καθώς επίσης η απροσμέτρητη αξία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας είναι κατάδη-λη και πασιφανής όχι μόνο στην πατρίδα μας αλλά σε όλη την οικουμένη.  Εν κατακλείδι, θε-ωρούμε εύλογο ότι το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα αντιπαρέλθει πλήρως το κείμενο των 56 και θα καταβάλει κάθε προσπάθεια να ενισχύσει έτι περαιτέρω το θεμελιώδες μάθημα των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο μέσα από την αναβάθμιση και α-ναθεώρηση των σχετικών διδακτικών εγχειριδίων.  
 
Ο Κοσμήτωρ της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Καθηγητής Αλέξιος Γ.Κ. Σαββίδης

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Φιλολογίας
Αναπληρωτής Καθηγητής Ανδρέας Μαρκαντωνάτος

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών 
Αναπληρωτής Καθηγητής Νικόλαος Ζαχαριάς 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Έρευνα: Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν καλύτερη ψυχική υγεία
Η πρωτοποριακή μελέτη διαπίστωσε ότι τα οφέλη ήταν ισχυρότερα για τα παιδιά από νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος
Έρευνα: Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν καλύτερη ψυχική υγεία