Thumbnail
Όλες οι αλλαγές στην Παιδεία

Η νέα σχολική χρονιά θα έρθει με πολλές αλλαγές στην Παιδεία. Το Υπουργείο Παιδείας με τίτλο "Το γυμνάσιο αλλάζει" ανακοίνωσε τις αλλαγές στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, στα μαθήματα, στα διαλλείματα αλλά και στους όρους αξιολόγησης των μαθητών. Με βάση το ΦΕΚ του  ωρολόγιου Προγράμματους για το Γυμνάσιο θα υπάρξει μείωση 1 ώρας στη Γεωγραφία, 1 ώρας στη Βιολογία, 1 ώρας στην Οικιακή Οικονομία και 2 ωρών στα Αρχαία.

Παράλληλα αλλαγές θα υπάρξουν και στις εγγραφές στα ολοήμερα σχολεία καθώς και στην αναγνώριση τίτλων σπουδών.

Για να δούμε αναλυτικά παρακάτω όλες τις αλλαγές στο γυμνάσιο

• Υιοθετείται και στο Γυμνάσιο η διαίρεση σε δύο τετράμηνα αντί σε τρία τρίμηνα με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Σύμφωνα με το υπουργείο, «η διαίρεση αυτή μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του Γυμνασίου, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας και το έντονο άγχος που προκαλούν τα συνεχή διαγωνίσματα στο 1ο και 2ο τρίμηνο, τα οποία στην πράξη μετατοπίζουν το ενδιαφέρον από τη μαθησιακή στην εξεταστική διαδικασία».

Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου)

Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.

Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων. Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο.

Για τα μαθήματα για τα οποία δεν θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο θα προβλέπεται στο 2ο τετράμηνο ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα ή, εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία.

• Θα γίνει ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες την εβδομάδα

Η μείωση αυτή, σύμφωνα με το υπουργείο:

α) Θα προσφέρει κάποιες ώρες εντός του 7ώρου, στις οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας καθώς και η ενισχυτική διδασκαλία (π.χ. για τις ξένες γλώσσες, ώστε να είναι δυνατή στο σχολείο η προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας) και αυτό χωρίς κωλύματα για τους/τις μαθητές/τριες (π.χ. μετακίνηση με μέσα συγκοινωνίας που αναχωρούν την ώρα που λήγει το 7/ωρο, εξωσχολικές δραστηριότητες κ.λπ.).

β) Θα προσφέρει κάποιον χρόνο απαλλαγμένο από διδακτικές υποχρεώσεις, εντός εργασιακού ωραρίου, που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για συνεργασίες μεταξύ τους με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό δράσεων, διδακτικού υλικού κ.λπ., για ενδοσχολικές και διασχολικές επιμορφώσεις και για παιδαγωγικές συνεδριάσεις.

Διευκρινίζεται ότι, οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν από τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων.

Ειδικότερα:

α) Οι βιωματικές δραστηριότητες και τα project που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους συμμαθητές, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α' τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο.

Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.

β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β' τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ' τάξης.

Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.

γ) Στο δεύτερο τετράμηνο οι διδάσκοντες όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών για το δεύτερο τετράμηνο.

Για την καλύτερη παρακολούθηση του ωρολογίου προγράμματος από την πλευρά των μαθητών/τριών, θα δοκιμασθεί πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία μια αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων.

Με αυτό το μέτρο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα προφταίνουν να εκτονωθούν από την ένταση του μαθήματος, να πάρουν ενέργεια με κάποιο μικρογεύμα αλλά και να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές ή τους συναδέλφους τους, κάτι που συμβάλλει στο καλό κλίμα μέσα στη σχολική μονάδα.

Θα γίνει εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης για την εξασφάλιση του αναγκαίου χρόνου που θα επιτρέπει την αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης.

Προφανώς, οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα συνοδεύονται από αντίστοιχη αναμόρφωση της διδακτέας ύλης των γνωστικών αντικειμένων των οποίων οι ώρες θα μειωθούν.

Και για τα υπόλοιπα μαθήματα όμως κρίνεται σημαντικό η διδακτέα ύλη να βρίσκεται σε πραγματική αντιστοιχία με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, έτσι ώστε να είναι εφικτή η αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης στη σχολική τάξη (η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, η διερευνητική μάθηση, τα project απαιτούν, γενικά, περισσότερο χρόνο).

"Εξοικονομούνται" καθηγητές

Εδώ να σημειώσουμε πως με τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατά τρεις ώρες την εβδομάδα εξοικονομούνται πάνω από 2.000 καθηγητές ενώ προσθέσουμε τους εκπαιδευτικούς που από τη νέα σχολική χρονιά δεν θα έχουν μείωση ωραρίου ως υπεύθυνοι στα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής (φυσικοί, Χημικοί, καθηγητές Πληροφορικής), τότε ο συνολικός αριθμός εκπαιδευτικών που εξοικονομούνται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση φτάνει στις 3.000.

Εγγραφές στα Ολοήμερα - Όλες οι αλλαγές

Η Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Α/θμιας Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. απέστειλε στα στελέχη εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις αναλυτική εγκύκλιο η οποία ξεκαθαρίζει τις προϋποθέσεις εγγραφής μαθητών.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο στο  ολοήμερο πρόγραμμα των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν

α) οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας στην περίπτωση που είναι άνεργοι,

β) οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους).

Η εγκύκλιος δεν διευκρινίζει τι γίνεται όταν ο ένας γονιός δουλεύει και ο άλλος είναι άνεργος. Επιπροσθέτως η εγκύκλιος δεν ξεκαθαρίζει τι συμβαίνει στην περίπτωση της αυτοαπασχόλησης όπου δεν μπορεί να υπάρξει κατάθεση βεβαίωσης από εργοδότη

Ο Νίκος Φίλης για τις καθυστερήσεις στην αναγνώριση πτυχίων

Την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να δοθεί τέλος στις καθυστερήσεις για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων σπουδών από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων, εξέφρασε από το βήμα της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός, Νίκος Φίλης.
Ο κ. Φίλης διαβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει εκκαθαριστεί πλήρως αυτή η εκκρεμότητα, η οποία όπως ανέφερε, «δεν τιμά την ελληνική πολιτεία και είναι αποτέλεσμα λανθασμένων κινήσεων προηγούμενων ετών».

Εξάλλου, ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει το υπουργείο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα. Σε αυτές περιλαμβάνονται η συγκρότηση Επιτροπής, η προώθηση σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για το θέμα, καθώς και η λήψη διοικητικών μέτρων. «Είμαστε στη φάση των διαβουλεύσεων για τις τελικές τροποποιήσεις του Προεδρικού Διατάγματος και θα προχωρήσουμε σε μία καθολική λύση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, το οποίο -επαναλαμβάνω- ταλαιπωρεί χιλιάδες παιδιά και οικογένειες. Θα έλεγε κανείς ότι είναι μία από τις ντροπές -μικρή, αλλά ντροπή- του ελληνικού Δημοσίου», είπε χαρακτηριστικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

proaulio_sxoleio
Τι είναι σχολείο;
«Η διαπαιδαγώγηση είναι ανθρώπινη σχέση. Πώς θα μπορούσε κάποιος να την κανονικοποιήσει και τι θα σήμαινε μια τέτοια κανονικοποίηση; Η δική μου άποψη...
Τι είναι σχολείο;