Thumbnail
ΣΥΝΕΚ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για τις πρόσφατες εκπαιδευτικές αλλαγές

Οι κατευθύνσεις των μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια από τις κυβερνήσεις στη χώρα μας, καθηλώνουν τις εκπαιδευτικές δαπάνες και έχουν σοβαρές επιπτώσεις  σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης. Το εκπαιδευτικό δυναμικό μειώνεται δραματικά από τις συνταξιοδοτήσεις, οι προσλήψεις μόνιμων εκπ/κών παραπέμπονται για άλλη μια φορά στην επόμενη σχολική χρονιά και η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική υποτάσσεται κατά πολύ στη λογική της εξοικονόμησης προσωπικού που μεταφέρει τα βάρη στους εκπαιδευτικούς.

Μετά την ανακοίνωση των τελευταίων επί μέρους εκπαιδευτικών αλλαγών στα ΕΠΑΛ και τα Γυμνάσια, που αποφάσισε η κυβέρνηση, διαμορφώνεται μια ιδιαίτερα προβληματική κατάσταση για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, που θα επηρεάσει με αμφίσημο τρόπο και τη μόρφωση των μαθητών.

Η κυβέρνηση εγκλωβισμένη στις μνημονιακές δεσμεύσεις, της υποχρηματοδότησης και των περικοπών,  προχώρησε σε αποσπασματικές και αιφνιδιαστικές παρεμβάσεις χωρίς επιστημονική έρευνα και παιδαγωγικά κριτήρια: κατάργηση 3ωρου υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, περιορισμός του συνολικού αριθμού Τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ  με ταυτόχρονη μείωση των ολιγομελών τμημάτων, διεύρυνση των αναθέσεων και μείωση ωρών μαθημάτων στο Γυμνάσιο. Με τις αποφάσεις αυτές, θα δημιουργηθούν και πάλι τεχνητά πλεονάσματα που θα επιδεινώσουν τις εργασιακές σχέσεις πολλών συναδέλφων, και θα οδηγήσουν στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές. Η  ανασφάλεια, το άγχος και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, είναι δεδομένο ότι θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο διδακτικό και παιδαγωγικό τους έργο.

Οι μνημονιακές κατευθύνσεις και οι νεοφιλελεύθερες εκπαιδευτικές πολιτικές (ΟΟΣΑ), φαίνεται να υπερισχύουν και στις διαρθρωτικές αλλαγές που συμπεριλαμβάνονται στα πορίσματα του «Εθνικού Διαλόγου» που ολοκληρώνεται στο επόμενο διάστημα. Η κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιήσει το πρόσχημα του Διαλόγου για να εφαρμόσει στα επόμενα δύο χρόνια αυτές τις κατευθύνσεις, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου. Επομένως, θεωρούμε ότι είναι κρίσιμο σε αυτή τη φάση, το εκπαιδευτικό κίνημα να παρέμβει δυναμικά, εμποδίζοντας την υλοποίηση και τη νομοθέτηση πορισμάτων και μέτρων που υποβαθμίζουν τη μορφωτική διαδικασία και ανατρέπουν τις συνθήκες εργασίας των συναδέλφων. Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να αποσύρει όλες τις αλλαγές με αυτό το περιεχόμενο και να ανοίξει ένα πραγματικό διάλογο από το μηδέν για το σύνολο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Ταυτόχρονα όμως η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ με βάση τα αιτήματα του κλάδου, είναι αναγκαίο να αυξήσουν τις πιέσεις τους  προς την κατεύθυνση της άμεσης υλοποίησης θετικών αλλαγών - γιατί υπάρχουν και τέτοιες προτάσεις - που θα αναβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο και θα στηρίζουν  το έργο των εκπαιδευτικών.

Τέτοιες θετικές κατευθύνσεις που αποτελούν χρόνια αιτήματα του κλάδου, μπορεί μεν να χρησιμοποιούνται επικοινωνιακά από την κυβέρνηση για τη διαμόρφωση θετικής στάσης γονιών, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, αυτό όμως δε σημαίνει ότι εμείς θα απεμπολήσουμε τις θέσεις μας και θα διαγράψουμε αποφάσεις συνεδρίων και χρόνιες διεκδικήσεις (πχ. μείωση εξετάσεων και διεύρυνση του διδακτικού έτους, αντισταθμιστικά μέτρα στήριξης, περιορισμός εκπ/κών ανισοτήτων, μείωση αρχαίων από το πρωτότυπο-ενίσχυση νεοελληνικής γλώσσας, ενίσχυση ρόλου Συλλόγου Διδασκόντων, κατάργηση Καθηκοντολογίου, Επιμόρφωση). Το σωματείο, μαζί με τα μεγάλα πολιτικά επίδικα, οφείλει να αναδεικνύει και τα «μικρά», που όμως αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς των συναδέλφων, καθώς επιβαρύνουν και επιδεινώνουν τις συνθήκες της εργασίας τους.

Εξάλλου, είναι πρόσφατη η εμπειρία μας από τις σημαντικές νίκες που κερδήθηκαν κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος κατά το τελευταίο διάστημα, όπως: κατάργηση διαθεσιμότητας και επαναφορά των συναδέλφων στα σχολεία τους, κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης και της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τους αγώνες των μαθητών, πάγωμα -μέχρι τώρα- της Αξιολόγησης και της Τράπεζας θεμάτων, επαναφορά των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα πειθαρχικά συμβούλια, κ.ά.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

Μόνο με τους αγώνες μας μπορούμε να αποτρέψουμε την εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών μέτρων, να δημιουργούμε ρωγμές στις μνημονιακές πολιτικές για την Παιδεία -τόσο γενικότερα όσο και ειδικότερα-  μέχρι την πλήρη ανατροπή των μνημονίων και των πολιτικών λιτότητας. Είναι προφανές ότι τα μνημόνια υπονομεύουν οποιαδήποτε προσπάθεια για συνολική εκπαιδευτική δημοκρατική μεταρρύθμιση. Αυτό όμως που μπορεί να υπάρξει, είναι ένα διαφορετικό συνδικαλιστικό κίνημα που θα συσπειρώνει τους συναδέλφους πάνω στα μεγάλα πραγματικά προβλήματα του κλάδου και του δημόσιου σχολείου και, με μικρούς και μεγάλους ενωτικούς αγώνες, μακριά από στείρες παραταξιακές αντιπαραθέσεις, θα ανοίγει δρόμους για το σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση.

Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις της αγωνιστικής συσπείρωσης των συναδέλφων, σε κάθε σχολείο, σε κάθε ΕΛΜΕ, μακριά από συντεχνιακές προσεγγίσεις και ανταγωνισμό των διαφόρων ειδικοτήτων προτάσσοντας τα αιτήματα:

  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί – κάλυψη των λειτουργικών κενών με αναπληρωτές

  • Όχι στο κλείσιμο τμημάτων

  • Μετακίνηση για συμπλήρωση ωραρίου το πολύ μέχρι σε 2 σχολεία

  • Μείωση των μαθητών ανά τμήμα

  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προηγούμενα επίπεδα

  • Κανένας συνάδελφος στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ - ανάπτυξη των οργανικών θέσεων

  • Κατάργηση Καθηκοντολόγιου

  • Αποφασιστικές αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων

 

Το επόμενο διάστημα αξιοποιώντας συντεταγμένα τις διαδικασίες για το 11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ (Οκτώβριος 2016), προετοιμάζουμε τις παρεμβάσεις μας και επεξεργαζόμαστε παραπέρα τις θέσεις του κλάδου για τις αλλαγές που θα επιχειρήσει η κυβέρνηση σε μεγάλα ζητήματα όπως: δομή λυκείου, αξιολόγηση, επιμόρφωση, τρόπος διορισμού εκπαιδευτικών.

Αθήνα 16 Ιουνίου 2016                                                      Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων