Thumbnail
ΠΑΣΑΦ

Μετά τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας, νέος κόλαφος  ήρθε για τα Κλασικά Γράμματα,  καθώς αφαιρέθηκαν δύο ώρες Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας  από το πρωτότυπο στις τάξεις Β’ και Γ’ Γυμνασίου, αλλά δεν προστέθηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για να θεραπεύσουν τη γλωσσική πενία, όπως υπέδειξαν  προσφάτως και με υπερβάλλοντα ζήλο από τον πανεπιστημιακό τους θώκο οι 56, οι οποίοι αίφνης έγιναν 132. Ας σημειωθεί πως  οι περισσότεροι εξ αυτών  ανήκουν σε ειδικότητες άσχετες με  την Κλασική Φιλολογία! Εύλογα λοιπόν διερωτώμεθα γιατί οι 56 ή 132 ειδήμονες δε διαμαρτύρονται εφόσον οι αφαιρούμενες ώρες των Αρχαίων δε δόθηκαν στο μάθημα της Γλώσσας;  Γιατί αφού αυτοπροσδιορίστηκαν υπερασπιστές της Νεοελληνικής Γλώσσας δεν αντέδρασαν  τη στιγμή μάλιστα που αυτή διδάσκεται λιγότερες ώρες από τις ξένες γλώσσες; Δικαιολογημένα, εγείρεται το ερώτημα, γιατί οι αυτόκλητοι σωτήρες της Νεοελληνικής δεν προσπαθούν να μεταπείσουν το Υπουργείο ώστε να αυξήσει τις ώρες  του μαθήματος; Προφανώς, γιατί εξυπηρετούσαν την πολιτική του Υπουργείου για μείωση των φιλολογικών ωρών και συνακόλουθα των αναπληρωτών Φιλολόγων. 


Έγκριτοι Φιλόλογοι υπερασπίσθηκαν διδασκαλία του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το πρωτότυπο  στο Γυμνάσιο με σθεναρά  και ακαταμάχητα επιχειρήματα τόσο στον τύπο όσο και στο διαδίκτυο, αλλά δεν κατόρθωσαν τελικά να   πείσουν το Υπουργείο  ότι οι ώρες  διδασκαλίας των Αρχαίων  Ελληνικών δεν είναι «παρά φύσιν (sic)» σε σχέση με τις ώρες της Νεοελληνικής Γλώσσας.

  Η σύνδεση άλλωστε της Νεοελληνικής με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι άρρηκτη και συνεχής στη διαχρονική της πορεία. Χωρίς τη γνώση των Αρχαίων Ελληνικών πώς θα εξηγήσουμε λέξεις όπως: πρωθυπουργός, σχήμα πρωθύστερο, μέθεξη και εφαπτομένη; 


Είναι ευνόητο πως δεν μπορούμε με όρους  ιδεολογικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και όχι παιδαγωγικούς να καθορίζουμε τι θα διδάσκεται στο σχολείο και τι όχι.


Σήμερα, στην εποχή  του οπτικού πολιτισμού, της αποπνευματοποίησης, και του αμοραλισμού   τα φιλολογικά μαθήματα, αν και δέχονται ανηλεείς και αήθεις επιθέσεις, είναι αυτά που θα εμφυσήσουν στους μαθητές  ανθρωπιστικές αξίες.  
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων θα εξακολουθήσει-mutatis mutandis- να μάχεται  για την αναβάθμιση  των Αρχαίων και γενικότερα όλων  των Φιλολογικών μαθημάτων, τα οποία συν τοις άλλοις μειώθηκαν κατά 10 ώρες από το 2014 έως σήμερα.

Για το Δ.Σ

ΠΑΣΑΦ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες