Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ-ΤΕ1

Σε απάντησή της ΔΔΕ Λάρισας (αρ. πρωτ. 15194/27-6-2016), στη συνάδελφο Σκουταρά Αποστολίας ΤΕ01.04 του 1ου ΕΠΑΛ Φαρσάλων, σχετικά με την «τεχνητή» υπεραριθμία της, αναφέρει ότι  «τα κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπολογίστηκαν σύμφωνα με τις αναθέσεις μαθημάτων ΦΕΚ 1671/10-06-2016 Υ.Α». Όμως το «αμφίσημο» πλαίσιο των αναθέσεων, που υπάρχει και ο ασύμμετρος υπολογισμός του κενού στη συγκεκριμένη περίπτωση του 1ου ΕΠΑΛ Φαρσάλων δημιουργούν πλείστα εκπαιδευτικά-εργασιακά και νομικά ερείσματα, όπου εκθέτουν περισσότερο την διοίκηση. Απαξιώνεται ο ιδιαίτερος ρόλος των εργαστηριακών εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ1. Με αυτό τον τρόπο η οργανική θέση της συναδέλφου του ΕΠΑΛ Φαρσάλων και κάθε άλλης παρόμοιας περίπτωσης απριόρι θα κρίνονται «ανίσχυρες» σε αντίθεση με την σχετική υπαλληλική και εργασιακή νομοθεσία.

Ειδικότερα, το ΠΥΣΔΕ Λάρισας, στην απόφασή του εκτός των γενικότερων προβλημάτων με τα κενά και πλεονάσματα που υπάρχουν σε πολλούς κλάδους, από τις τελευταίες αλλαγές στα ΕΠΑΛ, έπρεπε να γνώριζαν ότι βρίσκονται σε ισχύ για το θέμα των κενών και πλεονασμάτων, για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς τόσο οι διατάξεις του Π.Δ. 50/96 και 100/97, όσο και η παράγραφος 7 του άρθρου 7 του Ν. 3848/2010, όπου οι τελικοί πίνακες οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού» της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταρτίζονται κατά κλάδο και ειδικότητα.,

Παράλληλα θα έπρεπε να λήφθηκε υπόψη, ότι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01, έχουν ως μοναδική τους εκπαιδευτική απασχόληση τα εργαστηριακά μαθήματα σε αντίθεση με τους άλλους κλάδους ειδικοτήτων, που έχουν σε Α΄ ανάθεση τα εργαστήρια.

Στην απόφαση του Υπουργού (σχετικό 3) για την εξαγωγή των κενών και πλεονασμάτων στην τελευταία παράγραφό δίνεται τη δυνατότητα στους ΔΔΕ «δυνητικά» συνδυαστικής εισηγήσεως όπως: ……» Σε κάθε περίπτωση, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης θα πρέπει να κατανέμονται τα εν λόγω κενά με γνώμονα την ορθή διαχείριση του διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού», προφανώς για την αποφυγή υπεραριθμιών στον κλάδο ΤΕ1, κάτι όπως φαίνεται ότι δεν έλαβε υπόψη η ΔΔΕ Λάρισας. Αποτέλεσμα η συνάδελφος ΤΕ01.04 του 1ου ΕΠΑΛ Φαρσάλων να μην έχει πλέον οργανική θέση, παρά τις 13 ώρες εργαστηρίου ειδικότητας Ψυκτικών, της Γ’  τάξη ΕΠΑΛ, που υπάρχουν και που δίδασκε ως σήμερα! Πάει δηλαδή περίπατο όπως φαίνεται και το ότι οι ώρες «κατανέμονται ισομερώς» στο οποίο η ΠΕΤΕΕΜ διαφωνεί.

Είναι προφανές ότι τα κενά-πλεονάσματα και στο 1ου ΕΠΑΛ Φαρσάλων της ΔΔΕ Λάρισας, όπως τα στοιχεία δείχνουν, δεν χαρακτηρίστηκαν κατά κλάδο και ειδικότητα, όπως προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 7 του Ν. 3848/2010. Εξήχθησαν σύμφωνα με την Α’ κοινή ανάθεση των διαφορετικών κλάδων και ειδικοτήτων αριθ. 94590/Δ2 / ΦΕΚ1671/10-06-2016 Υ.Α, που ακυρώνει το νόμο, που ισχύει και παράγει ανισοτελές αποτέλεσμα. Τα εργαστήρια Ψύξης Αερίων και κλιματισμού δεν υπολογίστηκαν στην εκπαιδευτικό της ειδικοτήτων (ψυκτικού), ενώ η αρχαιότητα θα έπρεπε να ισχύει μόνο για τις περιπτώσεις εντός του ιδίου κλάδου. Σε διαφορετική περίπτωση ακυρώνεται και η παρ. 6 του άρθρου 9 της υπ. αριθμ. 96004/Δ4 Υ.Α., ΦΕΚ 1318/2015 του νέου κανονισμού λειτουργίας ΕΚ. με τα γνωστά λειτουργικά προβλήματα που θα προκύψουν με την έναρξη των σχολείων.

Στο σημείο αυτό οφείλουν οι αιρετοί του ΠΥΣΔΕ και η ΕΛΜΕ Λάρισας να τοποθετηθούν, ώστε να αποτραπεί οι εκπαιδευτικοί ΤΕ01 κάθε φορά να είναι ανίσχυροι και μόνιμα υπεράριθμοι.

Αυτές οι αντιφατικές διατάξεις για τον προσδιορισμό των κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών για τα εργαστηριακά μαθήματα και του σχεδίου στα ΕΠΑΛ δημιουργούν σύγχυση, ισοπέδωση, αποκλεισμούς και ακύρωση της εκπαιδευτικής ιδιότητας των εργαστηριακών καθηγητών κλάδου ΤΕ1. Άλλωστε και κατά την ακρόαση του Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ ενώπιων του ΚΥΣΔΕ (συνεδρίαση στις 28-6-2016), τέθηκαν όλα τα αυτά τα προβλήματα, όπου εκτιμούμε ότι υπήρξε η ανάλογη κατανόηση από όλα τα μέλη του συμβουλίου. 

Καλούμε:

  1. α) Τον κ. Υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει το πλαίσιο των αναθέσεων με την εξασφάλιση της εργασιακής και υπηρεσιακής μας υπόστασης ως εκπαιδευτικών εργαστηριακών μαθημάτων του άρθρου 14 Ν. 1566/85,

β) Παράλληλα απαιτείται να οριοθετηθούν άμεσα και με σαφή τρόπο τα όρια που θα διασφαλίζουν τον εκπαιδευτικό ρόλο των διαφόρων κλάδων καθηγητών ειδικοτήτων, χωρίς επικαλύψεις και αποκλεισμούς, με προτεραιότητα  το δύσκολο χώρο των εργαστηρίων, όπου απατούνται ειδικότερες τεχνικές γνώσεις και επαγγελματικές εμπειρίες.  

  1. Το ΠΥΣΔΕ Λάρισας να αποδώσει το ωράριο των 13 ωρών (Γ’ Ψ’ του 1ου ΕΠΑΛ Φαρσάλων) στην εκπαιδευτικό Σκουταρά Αποστολία κλάδου ΤΕ01.04, μοναδική της ειδικότητας που υπηρετεί ως εργαστηριακός στο σχολείο σε συνδυασμό με την παρ. 7 του άρθρου 7 Ν. 3848/2010 και της ορθής διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού προς όφελος  της εργαστηριακής εκπαίδευσης.

  2. Τους κ.κ. Περιφερειακούς Δ/ντές να «δώσουν» όλα τα πραγματικά κενά των εργαστηριακών ωρών των ΕΠΑΛ - ΕΚ της περιφέρειάς τους για τον κλάδο ΤΕ01, για την ικανοποίηση όποιων παρόμοιων ενστάσεων και για τις νέες προσλήψεις για το σχολικό  έτος 2016-2017.

Τέλος η εξασφάλιση της καλλίτερης δυνατής προετοιμασίας και οργάνωσης των Εργαστηριακών Κέντρων, πρέπει να προηγείται έναντι των συντεχνιακών σκοπιμοτήτων ή γραφειοκρατικών «αγκυλώσεων».    

Παρακαλούμε για τις δικές Σας, άμεσες ενέργειες.

«Δεν υπάρχει τίποτε ποιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων» «Αριστοτέλης»

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ    ΚΟΡΔΑΤΟΣ              ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΚΚΟΤΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki_agogi_4.jpg
Ειδικό Σχολείο Θήβας: Με κτιριακά προβλήματα και χωρίς τουαλέτα για ΑμεΑ
«Πιστεύουμε ότι τα παιδιά μας αξίζουν ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον μάθησης, το οποίο θα τους επιτρέψει να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους και να...
Ειδικό Σχολείο Θήβας: Με κτιριακά προβλήματα και χωρίς τουαλέτα για ΑμεΑ