Thumbnail
Πίνακας

Τα κενά στην Ανατολική Αττική, σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής

*«Η βάσις αυτής (της αλληλοδιδακτικής) ως εξ αυτής της ονομασίας εννοείται, εις το να διδάσκωνται τα παιδιά αναμεταξύ των αμοιβαίως: τα πλέον προκομμένα δηλαδή τα ολιγότερον»

«Στα σχολεία αυτά διδάσκονται ανάγνωση, γράψιμο και αριθμητική με ειδικούς πίνακες και με κατάλληλο σύστημα ώστε να μην κουράζονται τα παιδιά.»      ( Το τελευταίο ακούγεται καλό επιχείρημα για Φίλη.)

Κι ένα άρθρο για τον Φίλη από κάποιους που τον ξέρουν καλά:

Ο πιο πετυχημένος υπουργός του αριστερού μνημονίου!

Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ·ΚΥΡΙΑΚΗ, 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΟΧΗ)

Τον τελευταίο καιρό, στον χώρο της Παιδείας παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα. Με το άλλοθι ενός ψευτοδιαλόγου, όπου μια ομάδα τεχνοκρατών παντός καιρού κάνουν ασκήσεις επί χάρτου αγνοώντας παντελώς τι συμβαίνει μέσα στις σχολικές αίθουσες, το υπουργείο εξαγγέλλει μέτρα απολύτως ευθυγραμμισμένα στις ανάγκες του μνημονίου.

Διαφημίζει την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης και ταυτόχρονα οδηγεί στο κλείσιμο έναν μεγάλο αριθμό νηπιαγωγείων, διπλασιάζοντας το όριο παιδιών ανά τμήμα από 7 στα 14.

Προβάλλει διθυραμβικά ότι όλα τα σχολεία γίνονται ολοήμερα ενώ ταυτόχρονα αποκλείει την πρόσβαση πολλών παιδιών με την κατάργηση της πρωινής ζώνης και την απαίτηση να είναι και οι δύο γονείς εργαζόμενοι ή άνεργοι.

Παρουσιάζει τη μαθητεία και τη μείωση τομέων κι ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ ως ορθολογική σύνδεση με την παραγωγή, αποκρύπτοντας ότι έτσι θεσμοθετεί την παιδική εργασία και το φτηνό εργατικό δυναμικό.

Καταργεί τις ώρες εργαστηρίου Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών σε Γυμνάσια και Λύκεια, μειώνει το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των Γυμνασίων κατά τρεις ώρες κι απλώνει τις αναθέσεις μαθημάτων σε πολλές ειδικότητες, παρουσιάζοντάς τα ως νοικοκύρεμα κι ορθολογική διαχείριση των προγραμμάτων.

Αποκρύπτει ότι έτσι οδηγεί στην ανεργία μερικές χιλιάδες αναπληρωτές, καθιερώνει την ανασφάλεια συμπλήρωσης ωραρίου στους μόνιμους καθηγητές κι αδιαφορεί για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης όταν τα μαθήματα γίνονται από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.

Παράλληλα, για να χρυσώσει το χάπι, εξαγγέλλει ανέξοδα χιλιάδες διορισμούς για το άδηλο μέλλον όταν θα το επιτρέψει το υπεράνω πάντων μνημόνιο. Ζήσε Μάη να φας τριφύλλι… 

Πίσω από όλα τα παραπάνω, ένας είναι ο στόχος: με παντός είδους περικοπές κι ευφάνταστες αλχημείες, να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση για τις ανάγκες του μνημονίου και με βάση το νεοφιλελεύθερο ευαγγέλιο του ΟΟΣΑ.

Παρ’ όλα αυτά το υπουργείο κερδίζει το επικοινωνιακό παιχνίδι πασπαλίζοντας όλα αυτά τα αντιδραστικά μέτρα με μια προοδευτική φρασεολογία που χαϊδεύει τα αυτιά, άσχετα αν είναι ελκυστικά λόγια κενά περιεχομένου.

Οι προηγούμενοι μνημονιακοί υπουργοί Παιδείας ήταν σ’ αυτό τον τομέα «απλώς οδοντόκρεμες» μπροστά στο νυν υπουργό. Κι αυτό γιατί ο Νίκος Φίλης έχει το κατάλληλο υπόβαθρο γι’ αυτή τη δουλειά.

Καθαρόαιμο «πολιτικό ζώον», για πολλά χρόνια γραμματέας της ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος κι ισορροπιστής με τις κομματικές ηγεσίες, καλλιέργησε μια ιδιαίτερη δεξιότητα στους πολιτικούς ελιγμούς και την αντιστροφή της πραγματικότητας.

Παρότι τα νέα μέτρα για την Παιδεία είναι απολύτως προσαρμοσμένα στη λογική των περικοπών και της κινητικότητας, με μισές αλήθειες και καλυμμένα ψέματα παρουσιάζει το νέο σχολείο ως έναν προοδευτικό παράδεισο.

Χρησιμοποιεί ένα αυστηρό, αυταρχικό κι επιθετικό επικοινωνιακό προφίλ κι αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί της κυβέρνησης για την επιβολή των μνημονιακών μέτρων στην εκπαίδευση. Ο εξειδικευμένος αριστερός του λόγος λειτουργεί ως δούρειος ίππος εξουδετέρωσης του εκπαιδευτικού κινήματος.

Επίσης, διατηρώντας στενές και πειθήνιες σχέσεις με το πρωθυπουργικό περιβάλλον, του ανατίθεται συχνά η λεγόμενη «βρώμικη» επικοινωνιακή δουλειά για ποικίλα θέματα, την οποία διεκπεραιώνει ασμένως… 

Από την άλλη μεριά, η ΟΛΜΕ βρίσκεται σε μια από τις χειρότερες περιόδους της συνδικαλιστικής ιστορίας.

Μέσα στη βαθιά και πολύχρονη κρίση του συνδικαλιστικού κινήματος, οι Συνεργαζόμενες Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ), η πλειοψηφούσα παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, ασκεί απροκάλυπτα κυβερνητικό συνδικαλισμό. Άλλωστε ο πρώην επικεφαλής της παράταξης Θέμης Κοτσυφάκης μετακόμισε στο υπουργείο Παιδείας ως σύμβουλος.

Η ΟΛΜΕ έχει καταστεί πλήρως ανενεργή κι απονευρωμένη, αδυνατεί να διαμορφώσει εισηγήσεις κι αγωνιστικές προτάσεις στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ κι οδηγεί τον κλάδο των καθηγητών σε μια παθητική στάση απέναντι στα, γαρνιρισμένα με προοδευτική χρυσόσκονη, νεοφιλελεύθερα μέτρα του υπουργείου Παιδείας.

Ένα κλάδο βυθισμένο στη μιζέρια του καναπέ, την απογοήτευση, το μικροαστισμό και την παγιωμένη νοοτροπία της ανάθεσης… 

Ο δικηγόρος του διαβόλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βία κατά των γυναικών
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
Στην Ελλάδα ακόμη αποτελεί ζητούμενο! - Ο Ο.Η.Ε. έχει κηρύξει από το 1991 την 25η Νοεμβρίου ως την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά...
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ