Thumbnail
Παρεμβάσεις ΔΕ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Να παρθούν τώρα άμεσα μέτρα για την ένταξη των προσφυγόπουλων στην Δημόσια Εκπαίδευση.

Στις μέρες μας ζούμε το μεγαλύτερο κύμα βίαιης μετακίνησης πληθυσμών στην περιοχή μας από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Ο ιμπεριαλισμός και το κεφάλαιο, με την απόλυτη στήριξη κρατών, κυβερνήσεων και διεθνών οικονομικών και στρατιωτικών οργανισμών, ΕΕ και ΝΑΤΟ,  δε διστάζουν να αιματοκυλήσουν περιοχές ολόκληρες, δημιουργώντας πολεμικές συγκρούσεις, ευνοώντας φυλετικούς και θρησκευτικούς ανταγωνισμούς καθώς και φασιστικές οργανώσεις με στόχο την εκμετάλλευση των περιοχών αυτών για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και την τόνωση της κερδοφορίας τους. Οι λαοί στη γειτονιά μας ζουν σε πρωτόγνωρες συνθήκες βίας και πολέμων, ακραίας φτώχειας και καταδίωξης. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στην άλλη μεριά της Μεσογείου έχουν ήδη αφανιστεί από τις βόμβες, τις ασθένειες, την πείνα και την καταστροφή.

Η συμφωνία της συνόδου κορυφής ΕΕ-Τουρκίας στις 18/03/2016, με την υπογραφή και της ελληνικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έβαλε οριστική ταφόπλακα σε ό,τι περιγράφει ο όρος «δικαιώματα προσφύγων», κουρελιάζοντας τη συνθήκη της Γενεύης και τα προβλεπόμενα για τους πρόσφυγες που χρήζουν διεθνούς προστασίας. Για τους εργαζόμενους και το λαό μας, εχθρός μας είναι ο πόλεμος και όχι οι πρόσφυγες. Εχθρός μας είναι η ΕΕ και το ΝΑΤΟ, με τη βάρβαρη πολιτική τους, οι κυβερνήσεις που εντάσσονται στο σχεδιασμό τους. Παλεύουμε ενάντια σε όλους αυτούς.

Παλεύουμε ν’ ανοίξουν τα σύνορα και να εξασφαλιστεί η ελεύθερη και ασφαλής μετεγκατάσταση των προσφύγων στις χώρες του τελικού προορισμού τους. Υπερασπίζουμε τα δικαιώματα του λαού μας και όλων των λαών απέναντί τους. Υπερασπίζουμε  τα δικαιώματα των προσφύγων.

Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή βρεθήκαμε στις αντιιμπεριαλιστικές, αντιπολεμικές διαδηλώσεις. Σταθήκαμε αλληλέγγυοι, με την οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις. Αγωνιζόμαστε για την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ ΑΦΗΝΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ

Η ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας για το τι προτίθεται να κάνει, αποτυπώνεται πλήρως στην έκθεση της Επιτροπής Στήριξης των Παιδιών των Προσφύγων.

Το Υπουργείο Παιδείας και η ελληνική κυβέρνηση προσανατολίζεται στην γκετοποίηση των προσφυγόπουλων και στη μείωση στο ελάχιστο των παιδιών που θα ενταχθούν τελικά στα δημόσια σχολεία. Με το επιχείρημα του ενταξιακού καθεστώτος για τη σχολική χρονιά 2016-2017 θα κρατήσει για άλλη μία χρονιά τα πιο πολλά προσφυγόπουλα στα (camps) στρατόπεδα, αφαιρώντας τους το δικαίωμα της πραγματικής ένταξης  μέσα από το δημόσιο σχολείο. Με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο αναφέρεται το συγκεκριμένο θέμα στις προτάσεις της Επιτροπής Στήριξης των Παιδιών των Προσφύγων, που προτείνει περιορισμένο αριθμό προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο, πιλοτικά ακόμη και από αυτά που διαμένουν εκτός στρατοπέδων σε διαμερίσματα, με προϋπόθεση τη στοιχειώδη γνώση ελληνικών και παρεμβάσεις στα σχολεία όπου αυτό είναι εφικτό. Το Υπουργείο ενημέρωσε πως θα τα εγγράψει στα σχολεία κυρίως, που διαθέτουν τάξεις υποδοχής που, στη Β/θμια εκπαίδευση είναι ελάχιστες. Η παντελής έλλειψη διαδικασιών ενημέρωσης – προετοιμασίας, μέχρι τώρα, γονιών προσφύγων και σχολείων από το κράτος και πολύ περισσότερο η ανυπαρξία δράσεων ενθάρρυνσης και εξασφάλισης των εγγραφών των παιδιών      στα σχολεία αποτελεί έναν ακόμη ανασταλτικό παράγοντα.

Ταυτόχρονα το Υπ. Παιδείας συναρτά όλες τις δράσεις του, από την εξεύρεση χρηματοδότησης και  κονδύλια που παραδέχεται πως δεν έχει εξασφαλίσει, ώστε να χαμηλώσει ακόμη περισσότερο τον πήχη των απαιτήσεων.

Η διευκρινιστική εγκύκλιος για τη διαδικασία των εγγραφών, ανακοινώθηκε ενώ έκλειναν τα σχολεία. Παρόλο που το νομικό πλαίσιο είναι υπαρκτό και διευκολυντικό, η εγκύκλιος υπογραμμίζει

γραφειοκρατικού τύπου εμπόδια.  Ταυτόχρονα, το κράτος και η κυβέρνηση δίνουν το κέντρο βάρους στη δημιουργία δομών εντός των στρατοπέδων με τις άθλιες συνθήκες τους ή στην αξιοποίηση των υποδομών των σχολείων μετά τη λήξη των μαθημάτων, για εκμάθηση στοιχείων ελληνικών, ξένης γλώσσας, μαθηματικών, για καλλιτεχνικές  και αθλητικές δραστηριότητες. 

Βασικά χαρακτηριστικά των δομών αυτών, απ' ότι φαίνεται, θα είναι:

· Η λειτουργία τους έξω από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μέσα στα στρατόπεδα ή και σε χώρους εκτός αυτών

- Η χρησιμοποίηση μη μόνιμου προσωπικού, κυρίως με προσλήψεις αναπληρωτών ειδικών προσόντων κι όχι μόνιμους διορισμούς.

· Η αξιοποίηση προσωπικού με σχέσεις εργασίας που θα καλύπτονται από εθελοντές, από εργαζόμενους σε ΜΚΟ, από προγράμματα ΕΣΠΑ κοινωφελούς εργασίας, ακόμα και προγράμματα ΕΣΠΑ εθελοντικής εργασίας.

Με την πολιτική αυτή υποβαθμίζουν το δικαίωμα πρόσβασης  των παιδιών των προσφύγων στη συνολική μόρφωση στο επίπεδο μόνο της εκμάθησης στοιχείων γλώσσας και στην άσκηση δραστηριοτήτων. Υπονομεύουν την οικοδόμηση σταθερής παιδαγωγικής σχέσης που είναι αναγκαίος όρος για να υπάρξει εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα για αυτά τα παιδιά. Το Υπουργείο Παιδείας δεν προτίθεται να εντάξει τα παιδιά αυτά  κανονικά στα σχολεία το Σεπτέμβρη και δεν παίρνει κανένα μέτρο δημιουργίας προυποθέσεων γι αυτό. Ουσιαστικά κινείται στη μονιμοποίηση του έκτακτου προενταξιακού καθεστώτος και για την επόμενη σχολική χρονιά. Κατά τα άλλα οι ευχές για το δικαίωμα των παιδιών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση περισσεύουν.

Η στάση των άλλων δυνάμεων μέσα στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προωθεί το συγκεκριμένο σχέδιο για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ αφήνει πολύτιμο πολιτικό χρόνο για την υλοποίηση του. Βρισκόμαστε στα μέσα του καλοκαιριού και η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ «διυλίζει τον κώνωπα». Αρνείται πρακτικά να διατυπώσει σαφή αιτήματα, να σχεδιάσει και να οργανώσει άξονες δράσης, ώστε οι τοπικές ΕΛΜΕ να διεκδικήσουν την πλήρη ένταξη των προσφυγόπουλων στο Δημόσιο Σχολείο.

Τα ΣΥΝΕΚ ψαρεύουν σε θολά νερά. Διατυπώνουν γενικολογίες για την δήθεν ένταξη των προσφυγόπουλων στη Δημόσια Εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή όμως για μια ακόμη φορά υποστηρίζουν την κυβερνητική πολιτική, ως τη μόνη ρεαλιστική εντός των πλαισίων της χρηματοδοτικής ασφυξίας.  Προβάλλουν όλα τα κυβερνητικά επιχειρήματα περί «χρηματοδοτικού κενού» για την δημιουργία υποδομών και τη στελέχωσή τους. Φτάνουν στο ακραίο σημείο να δηλώνουν πως δεν είναι δυνατό να γίνουν προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών αφού «δεν γνωρίζουμε πόσοι πρόσφυγες θα παραμείνουν στη χώρα και επομένως τι θα κάνουμε τους εκπαιδευτικούς αυτούς».

Το ΠΑΜΕ υπεκφεύγει από το πραγματικό πρόβλημα τονίζοντας πως το κύριο είναι να επαναπροωθηθούν οι πρόσφυγες στις χώρες που επιθυμούν. Υποβαθμίζει το θέμα της εκπαίδευσης των προσφύγων σε ενέργειες ενταξιακού καθεστώτος σαν αυτές που προτείνει το Υπουργείο μέσα στα στρατόπεδα, μεταθέτοντας το ζήτημα της ουσιαστικής ένταξης τους στη δημόσια εκπαίδευση, για όσους τελικά μείνουν στη χώρα και όταν χρειαστεί.

Η ΔΑΚΕ δεν θεωρεί ότι υπάρχει θέμα εκπαίδευσης προσφύγων,εφόσον θέλουν να "πάνε αλλού", ζητώντας μάλιστα να «ναυλώσει το κράτος αεροπλάνα, για να σηκωθούν και να φύγουν όλοι από εδώ και να πάνε στο Βερολίνο». Αρνείται πεισματικά την εγγραφή των προσφυγόπουλων στα σχολεία, κάνοντας λόγο για «διχασμό των τοπικών κοινωνιών». Στην πραγματικότητα όμως είναι η στάση της που γεννά και αναπαράγει το διχασμό και την ξενοφοβία.

 Με αυτή τη στάση τους οι άλλες δυνάμεις δημιουργούν σοβαρά αναχώματα στην δυνατότατα ανάπτυξης διεκδικητικού κινήματος, αφήνοντας ανενόχλητη την κυβέρνηση να φέρει ως ώριμο φρούτο το σχέδιο της, καθιστώντας αδύνατη την εγγραφή των παιδιών στα σχολεία.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να αντιπαρατεθεί με αυτή την προοπτική

Θεωρούμε ότι:

1. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά, που ζουν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να συμβάλλει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.

2. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης. Καταγγέλλουμε οποιαδήποτε απόπειρα, με κάθε δικαιολογία, να δημιουργηθούν χώροι "εκπαίδευσης" γκέτο, μακριά από τα δημόσια σχολεία είτε μέσα σε αυτά, αλλά εκτός της κανονικής τους λειτουργίας.

3. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι' αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού.

Με βάση αυτά απαιτούμε:

- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα τους για μετεγκατάσταση τους στις χώρες τελικού προορισμού, Εγγραφή των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις και με ευθύνη του κράτους. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις και οι Διευθύνσεις, με βάση τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου, να αρχίσουν τη σχετική προετοιμασία και προγραμματισμό ώστε το Σεπτέμβρη τα παιδιά να είναι στα σχολεία.

-Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία 

-Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού 

-Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες

-Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες

-Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών

Με βάση αυτό το βασικό πλαίσιο αιτημάτων απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης στα παιδιά και τις οικογένειές τους, κεντρική μέριμνα και ευθύνη για την εκπαίδευση των ασυνόδευτων παιδιών καθώς και τα συνολικότερα αιτήματα μετακίνησης, ελευθεριών, νομιμοποίησης, ασύλου κλπ

Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!

Ιούλιος 2016

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!