Thumbnail
Ενημέρωση για τα ΔΥΕΠ

O γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής παραχώρησε συνέντευξη στο «Πρακτορείο 104,9 fm» και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.

Δεν υπάρχει περίπτωση να ενταχθούν στα σχολεία παιδιά προσφύγων, που δε θα έχουν εμβολιαστεί, διαβεβαίωσε ενώ συναντήθηκε και με μέλη τα μέλη της Ένωσης Γονέων του Κηδεμόνων του δήμου Ωραιοκάστρου, προκειμένου να ενημερώσει για την ένταξη των παιδιών προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Σχετικά με τους εξειδικευμένοες δασκάλους που θα εργαστούν στις δομές ανέφερε πως; «Χρειαζόμαστε τους εξειδικευμένους δασκάλους εκπαιδευτικούς να διδάξουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα και εκεί θα κάνουμε εξειδικευμένη πρόσκληση μέσα στην εβδομάδα»  ενώ σημείωσε για τους εκπαιδευτικούς γενικά : «Θα τους πάρουμε από τον κατάλογο που έχουμε των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, είτε είναι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, είτε εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με καλλιτεχνικά κ.λπ.»

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας σημείωσε πως θα δημιουργηθούν οκτακόσιες τάξεις υποδοχής προσφυγόπουλων στην συνάντησή του με δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας.

Όπως ανέφερε  κάθε τάξη θα έχει δέκα έως είκοσι παιδιά, ενώ τα σχολεία όπου θα δημιουργηθούν οι τάξεις υποδοχής θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα στην επόμενη εβδομάδα. "Γενικότερα σε όλη την Ελλάδα ο αριθμός των προσφυγόπουλων κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και τις 22.000 παιδιά. Ωστόσο έχουμε αυτή τη στιγμή γύρω στις 10.000 παιδιά που έχουν κάνει αίτηση ασύλου ή έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία", διευκρίνισε και επισήμανε ότι "ο αριθμός των προσφυγόπουλων διαρκώς μεταβάλλεται καθώς άλλα φεύγουν και άλλα έρχονται".

Ο κ. Παντής, επανέλαβε ότι τα προσφυγόπουλα που θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο θα παραμείνουν μέσα στα κέντρα φιλοξενίας όπου διαμένουν, ενώ εκείνα που βρίσκονται στις ηλικίες του δημοτικού και του γυμνασίου θα μετακινηθούν σε σχολεία που θα επιλεγούν. Γνωστοποίησε ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ολοήμερα σχολεία αλλά άλλα σχολεία, όπου οι τάξεις δεν καλύπτονται την ίδια ώρα, και σημείωσε ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς θα καλυφθούν από 500 αναπληρωτές και 200 θέσεις με καινούρια προκήρυξη για τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων θα αρχίσει να υλοποιείται στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, τις απογευματινές ώρες, παράλληλα με τους εμβολιασμούς που θα γίνονται σε κάθε ένα από τα 38 κέντρα φιλοξενίας που βρίσκονται σε όλη τη χώρα, ενώ είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες που θα προκύπτουν σε περίπτωση δημιουργίας ενός νέου κέντρου ή κατάργησης ενός υπάρχοντος.

"Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία και συζήτηση με τους δημάρχους της ευρύτερης περιοχής", δήλωσε αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Παντής και πρόσθεσε: "από την κουβέντα που κάναμε νομίζω ότι καταλήξαμε σε μια συμφωνία, σε ένα κεντρικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει, κατ΄ αρχάς την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας για όλη την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, των μεταναστών, των Ελληνοπαίδων και γενικότερα όλων όσοι χρειάζεται να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακινηθούν παιδιά που δε θα είναι εμβολιασμένα, όπως οφείλουμε, σε όλους τους χώρους όπου θα χρειαστεί να μετακινηθούν. Υπάρχει μια δέσμευση από τη Διεθνή Ομοσπονδία για τους Μετανάστες (ΔΟΜ) που θα καλύψει και τη μετακίνηση και την καθαριότητα των χώρων και τη φύλαξη και τη θέρμανση των χώρων ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, άρα δεν θα έχουμε τέτοιου είδους ζητήματα υγιεινής χώρου. Έχουμε ένα έτοιμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είναι ευέλικτο για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών, είτε μείνουν στη χώρα μας, είτε φύγουν γιατί είναι αδιευκρίνιστο πόσοι θα μείνουν και πόσα παιδιά θα μείνουν”.

Για τον τρόπο επιλογής των σχολείων όπου θα γίνουν οι τάξεις υποδοχής των προσφυγόπουλων ανέφερε ότι θα ληφθούν υπόψη τρεις κατευθύνσεις :"η γεωγραφική θέση, η ικανοποίηση των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών και η γνώμη του περιφερειακού διευθυντή, ο οποίος μαζί με τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζει καλύτερα για την ικανότητα του κάθε σχολείου να ανταποκριθεί στο ρόλο του".

Τα μαθήματα θα είναι τετράωρα, ενώ θα διδάσκονται γλώσσα, μία ξένη γλώσσα, μαθηματικά, υπολογιστές, καλλιτεχνικά και γυμναστική. Ο κ. Παντής, επισήμανε ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι γονείς των παιδιών μέσα στα κέντρα φιλοξενίας θα δεχτούν να μεταφερθούν τα παιδιά τους στα σχολεία και σημείωσε ότι έχει ετοιμαστεί ένα κείμενο από το υπουργείο Παιδείας "που μεταφράζεται στις βασικές γλώσσες που μιλούν οι άνθρωποι αυτοί και θα τους δοθεί για να ενημερωθούν προκειμένου να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία".

Σε ό,τι αφορά τους καθηγητές είπε ότι πέραν από τους οι καθηγητές που καλύπτουν τις ανάγκες για τις ξένες γλώσσες, θα υπάρχουν κάποιοι πολιτισμικοί διαμεσολαβητές για τα μαθηματικά, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα καλλιτεχνικά μαθήματα και άλλα, προκειμένου να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τους εκπαιδευτικούς.

"Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά και έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα κατάρτισης των εκπαιδευτικών που θα βασίζεται και στην ανάγκη για τις πολιτισμικές διαφορές που θα έχει να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός καθώς και προβλήματα ψυχολογικά και άλλα που πιθανόν να έχουν τα παιδιά αυτά μετά από τόσα χρόνια πολέμου. Έχουμε οργανώσει ένα καλό εκπαιδευτικό σύνολο", τόνισε και ευχαρίστησε τους πανεπιστημιακούς καθηγητές που αφιλοκερδώς έφτιαξαν ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή αλλά και τους εκπαιδευτικούς στο σύνολό τους.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που δημοσιεύσαμε εδώ η διάθεση ή απόσπαση ή η συμπλήρωση ωραρίου στις ΔΥΕΠ γίνεται με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, αφού συνεκτιμηθούν τα κάτωθι προσόντα:

α) διετής εκπαιδευτική προϋπηρεσία,

β) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου,

γ) εξειδίκευση (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ή στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας,

δ) επιμόρφωση από δημόσιο φορέα σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ή στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας,

ε) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό και άλλες αντισταθμιστικές δομές,

στ) πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, με προτεραιότητα στις μητρικές γλώσσες των προσφυγικών πληθυσμών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιασμός
Έκλεισε το μαγαζί και έψαχνε την σύζυγό του για να την σκοτώσει: Το σωτήριο τηλεφώνημα του γιου τους
Είχε αποφασίσει να σκοτώσει την σύζυγό του - «Όταν στρεσαριζόταν με κλωτσούσε. Ειδικά τον τελευταίο χρόνο δεν μπορούσα να πάω πουθενά ζήλευε ότι...
Έκλεισε το μαγαζί και έψαχνε την σύζυγό του για να την σκοτώσει: Το σωτήριο τηλεφώνημα του γιου τους