Thumbnail
Ίδρυμα Λασκαρίδη

Η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη, Διεύθυνση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οργανώνει φέτος, για 2η χρονιά, το πρόγραμμα ανάγνωσης βιβλίου, λογοτεχνικού ή/και γνώσεων, για Ε'-Στ' Δημοτικού και όλο το Γυμνάσιο, για τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Οι φίλοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος - www.laskaridou.gr - εκπαιδευτικά προγράμματα, αναλυτική παρουσίαση, ΒΙΒΛΙΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.

Το πρόγραμμα παρέχεται δωρεάν και φέρει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας.

Για πληροφορίες:

Άννα Κατρά-Πυλαρινού, συντονίστρια του προγράμματος

Email: [email protected]
 

ΒΙΒΛΙΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στόχοι του προγράμματος

1)Να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό.

2)Να αποσυνδεθεί η ανάγνωση βιβλίων από τις σχολικές  εργασίες, ώστε να μην εκλαμβάνεται ως υποχρέωση.

3)Να συνδυάζεται με δημιουργικές και ευχάριστες δραστηριότητες, εφόσον αυτό είναι επιθυμητό.

4)Να επιδιώκεται η επικοινωνία των παιδιών με τον συγγραφέα.

5)Να ενθαρρύνεται η ελεύθερη συμμετοχή στις δραστηριότητες, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις.

6)Να γνωρίσουν τα παιδιά την παιδική-εφηβική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη και τις δυνατότητες ατομικού δανεισμού βιβλίων της επιλογής τους.

7)Να γνωρίσουν τα παιδιά τις κατά τόπους Δημοτικές Βιβλιοθήκες, για τον δανεισμό βιβλίων και πέραν του προγράμματος.

8)Να δοθεί το έναυσμα, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, για τη δημιουργία σταθερής ομάδας ανάγνωσης, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, την οποία η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη θα συνδράμει με δωρεά και δανεισμό βιβλίων.

Βράβευση ομάδων ανάγνωσης

Το ΒΙΒΛΙΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Με την ολοκλήρωση κάθε δράσης, οι σχολικές ομάδες θα αξιολογούνται από επιτροπή του Ιδρύματος Λασκαρίδη. Κριτήρια βράβευσης θα αποτελούν ο αριθμός των βιβλίων που θα διαβαστούν ανά ομάδα, καθώς και η πρωτοτυπία και η ποιότητα των παρουσιάσεων.

Χρονοδιάγραμμα

Χρόνος ολοκλήρωσης του προγράμματος:

  1. Για το Δημοτικό: 7 Απριλίου 2017

  2. Για το Γυμνάσιο: 10 Μαρτίου 2017.

 

Ηλικίες μαθητών

Ε΄- Στ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο.

Τρόποι υλοποίησης

ΦΑΣΗ  Α΄

Συνεργασία της συντονίστριας του προγράμματος με τον εκπαιδευτικό, για δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο σχολείο από τον ίδιο:

  • επιλογή συγγραφέων

  • επιλογή βιβλίων που θα προταθούν στα παιδιά

(1 βιβλίο για όλη την ομάδα - λογοτεχνικό ή/και γνώσεων)

  • καθορισμός του ρυθμού του προγράμματος και του τρόπου υλοποίησης

  • προτάσεις για επεξεργασία στην τάξη, με δραστηριότητες που να αντιστοιχούν στις δεξιότητες των παιδιών.

Π.χ.:

  • παρουσίασε, μαζί με την ομάδα σου, την αναγνωστική σου εμπειρία σε μαθητές άλλων τμημάτων ή τάξεων

  • σχεδίασε το δικό σου εξώφυλλο

  • εικονογράφησε ένα κεφάλαιο του βιβλίου

  • μετάτρεψε ένα απόσπασμα του βιβλίου σε κόμικς

  • γράψε το δικό σου τέλος στην ιστορία

  • γράψε τις εντυπώσεις σου για τον ήρωα της προτίμησής σου

  • διασκεύασε ένα κεφάλαιο

  • συνόδευσε μουσικά την παρουσίαση

  • παρουσίασε σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα

  • συγκέντρωσε ερωτήσεις των συμμαθητών σου και/ή ετοίμασε τις δικές σου, για να τις απευθύνεις στον συγγραφέα (σε σχέση με το βιβλίο)

  • πρότεινε – παρουσίασε εν συντομία το επόμενο βιβλίο για την ομάδα σου.

 

Συστήνεται να αποφεύγονται οι δραματοποιήσεις αποσπασμάτων ή ολόκληρου του βιβλίου. Σε κάθε περίπτωση, η αναγνωστική ομάδα μπορεί να ασχοληθεί με δραστηριότητες δικής της επιλογής.

Είναι προτιμητέο να μην αναλώνεται η δράση της ομάδας σε πολλές δραστηριότητες, καθόσον αυτές αποτελούν απλώς κίνητρο συμμετοχής, ενώ ο στόχος του ΒΙΒΛΙΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ είναι η δημιουργία ενεργών αναγνωστών.

Εάν η ομάδα ανάγνωσης το επιθυμεί, μπορεί να περιοριστεί στην ανάγνωση του βιβλίου και την προφορική παρουσίαση της εμπειρίας των παιδιών, χωρίς να πραγματοποιήσει δραστηριότητες.

ΦΑΣΗ  Β΄

Πραγματοποιείται στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη ή στο σχολείο, σε προκαθορισμένη ημερομηνία (για τα σχολεία της περιφέρειας, η παρουσίαση θα μπορεί να γίνεται μέσω skype)

  • προσκαλείται και παρίσταται ο συγγραφέας, εφόσον είναι εφικτό

  • προσκαλείται κοινό: γονείς, εκπαιδευτικοί, φίλοι, συμμαθητές

  • παρουσιάζεται από τους μαθητές η αναγνωστική εμπειρία τους και οι δραστηριότητες που ενδεχομένως υλοποίησαν (προηγείται συνεργασία της συντονίστριας του προγράμματος με τον εκπαιδευτικό, για τους τρόπους παρουσίασης).

 

Σημειώσεις

1. Από τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη χορηγείται στους εκπαιδευτικούς βεβαίωση συμμετοχής στο πρόγραμμα, κατόπιν έγκρισης από το Υπουργείο Παιδείας.

2. Το Ίδρυμα Λασκαρίδη θα δωρίσει στη σχολική βιβλιοθήκη 2-4 αντίτυπα των βιβλίων που θα επιλεγούν (ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που θα συμμετάσχουν).

3. Καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησης της δράσης, είναι δυνατή η επικοινωνία με τη συντονίστρια του προγράμματος, για την ανταλλαγή προβληματισμών και ιδεών, καθώς και την αντιμετώπιση τυχόν δυσκολιών.

4. Η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος  θα διαθέσει στους εκπαιδευτικούς ενδεικτικό κατάλογο βιβλίων, προς διευκόλυνση των επιλογών τους.

Σχεδιασμός-προγραμματισμός-υλοποίηση: Άννα Κατρά-Πυλαρινού, φιλόλογος-εκπαιδευτικός, MSc Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ρεύμα
Κερδοσκοπικά παιχνίδια και ελλιπείς υποδομές αυξάνουν τις τιμές του ρεύματος
Oι καθηγητές υπoστηρίζουν ότι η όποια αποκλιμάκωση των τιμών θα είναι σίγουρα μικρότερη της αύξησης που καταγράφεται το διάστημα που διανύουμε
Κερδοσκοπικά παιχνίδια και ελλιπείς υποδομές αυξάνουν τις τιμές του ρεύματος
καταθλιψη
Το μυστήριο της καμπύλης U: Οι νέοι σήμερα είναι πιο δυστυχισμένοι από ποτέ
Ένα σοβαρό φαινόμενο παρατηρούν οι ερευνητές και δεν έχουν τελική εξήγηση γιατί οι νέοι σήμερα είναι πιο δυστυχισμένοι
Το μυστήριο της καμπύλης U: Οι νέοι σήμερα είναι πιο δυστυχισμένοι από ποτέ