Thumbnail

Ριζικές αλλαγές στην πολιτική αξιοποίησης των κονδυλίων των συγχρηματοδοτούμενων έργων μέσω ΕΣΠΑ του Υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με τα όσα συνέβαιναν μέχρι πριν το 2015 προωθεί η Κυβέρνηση.

Στόχος των αλλαγών αυτό φαίνεται πως είναι πλέον στο ΕΣΠΑ να έχει κοινωνικό πρόσωπο και κυρίως να τρέξει ένα παράλληλο πρόγραμμα για την ανώτατη εκπαίδευση που θα σταματήσει την φυγή νέων επιστημόνων στο εξωτερικό. Όπως εξήγησε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, η όλη προσπάθεια συνίσταται στο να δημιουργηθούν οι προοπτικές εκείνες στην Ελλάδα και σε αυτή την στρατηγική εντάσσονται οι υποτροφίες που δίνονται πλέον σε έξι χρόνια σε πάρα πολλές διαβαθμίσεις των επιστημόνων. 

«Σε αυτούς δηλαδή που εκπονούν διδακτορική διατριβή και μεταδιδακτορική έρευνα, σε αυτούς που χρειάζονται διδακτική εμπειρία και κυρίως οι 2.700 υποτροφίες σε νέους προπτυχιακούς-μεταπτυχιακούς φοιτητές που είναι οικονομικά αδύναμοι. Αυτό έχει ως στόχο, κατά πρώτον, την ισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, δηλαδή άνθρωποι που είναι οικονομικά αδύνατοι να τους δώσουμε της δυνατότητα να σπουδάσουν. Το δεύτερο είναι τα περιφερειακά Πανεπιστήμια να μην αδειάσουν γιατί τα παιδιά ζητούν μετεγγραφή λόγω οικονομικών προβλημάτων στις μεγάλες πόλεις και ειδικά στην Αθήνα. Αυτά τα 500 ευρώ που θα παίρνει το μήνα ο φοιτητής, για 4 χρόνια, πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει τους οικονομικά αδύνατους», επισήμανε η κυρία Αναγνωστοπούλου. Συγχρόνως προβλέπονται 21εκ. για τα ανώτατα ιδρύματα όσον αφορά τη φοιτητική μέριμνα ειδικά για φοιτητές που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες ή είναι σε ευάλωτες κατηγορίες (Ρομά, μετανάστες, πρόσφυγες, ΑμεΑ).

Παράλληλα σκοπός πλέον είναι τα κονδύλια τα οποία ενίσχυαν το ανθρώπινο δυναμικό στα ΑΕΙ  να πηγαίνουν στους νέους επιστήμονες που δεν έχουν απαραίτητα μόνιμη σχέση με τα ΑΕΙ αλλά όλα τα τυπικά προσόντα για να ενταχθούν σε αυτά. Με βάση τις δυνατότητες που μας δίνει η ένταξη χρηματοδοτήσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), το οποίο έχει ως εστίαση το ανθρώπινο δυναμικό, έγινε νέος σχεδιασμός, ώστε να αλλάξουν οι ομάδες των ανθρώπων που ενισχύονται.

«Το μεγάλο θέμα που υπήρχε παλιά ήταν ότι όταν δίνονταν τέτοια χρήματα πήγαιναν στους ανθρώπους που ήταν ήδη στα ΑΕΙ, στους καθηγητές κυρίως, που μπορούσαν να πάρουν έναν άνθρωπο απ’ έξω. Εμείς κάνουμε εντελώς το αντίστροφο. Αυτοί οι άνθρωποι που είναι στην αφάνεια και δεν τους «βλέπει» κανένας, αυτοί οι ίδιοι προτείνουν τι μάθημα θέλουν να κάνουν κι έχουν εντελώς αυτόνομη διδασκαλία, δεν είναι κάτω από κάποιον καθηγητή. Αποκτούν λοιπόν αυτό που πρέπει να έχουν στο βιογραφικό του και είναι η διδακτική εμπειρία που είναι δύσκολο ν’ αποκτήσει ένας νέος άνθρωπος. Μετά θα μπορούν να καταθέσουν τα χαρτιά τους σε προκηρυγμένες θέσεις ώστε να μπουν σε ένα Ίδρυμα και ν’ αποκτήσουν κανονική εργασιακή σχέση. Ξέρετε τι γινόταν; Ο καθηγητής μπορούσε να πάρει κάποιον να του κάνει το μάθημα και αυτή η εμπειρία να μην φαίνεται πουθενά κι έπρεπε να περιμένει μήπως ο καθηγητής βρει την ευκαιρία να προκηρύξει μια θέση και να τον προτείνει. Εμείς θέλουμε αυτοί οι άνθρωποι να έχουν ονοματεπώνυμο ως επιστήμονες», συμπλήρωσε. 

Συνολικά θα κατευθυνθούν 330 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ στην Ανώτατη Εκπαίδευση και 1 δισ. ευρώ στην έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη. «Ο στόχος είναι εκτός από τις υποτροφίες να φτιαχτούν μέσα στα Πανεπιστήμια κι ερευνητικές ομάδες, να στήνουν οι φοιτητές ένα ερευνητικό πρόγραμμα και να μπορούν να κάνουν έρευνα απρόσκοπτα. Είναι πολλές αυτές οι δράσεις για 4 ή 6 χρόνια που καταλαβαίνεται ότι θα έχουν συνέχεια και όχι για ένα χρόνο όπως γινόταν παλιά, εμείς θέλουμε να υπάρχει συνέχεια για να έχουν οι νέοι επιστήμονες προοπτική».

Κάνοντας επίσης ένα σύντομο απολογισμό της έως τώρα παρουσίας της στο Υπουργείο Παιδείας τόνισε ιδιαίτερα στα παρακάτω:

«Θα στεκόμουν σε αυτές τις υποτροφίες που είναι πάρα πολύ σημαντικές, επίσης στις θέσεις μελών ΔΕΠ στα ανώτατα ιδρύματα που προκηρύξαμε. Σκεφτείτε ότι μετά από 6 χρόνια προκηρύσσονται για πρώτη φορά θέσεις, ξαφνικά κατορθώσαμε μέσα σε 6 μήνες να δοθούν 1.000 θέσεις. Έχουμε μεν μεγάλη οικονομική κρίση αλλά το που κατευθύνει μια κυβέρνηση κι αυτές τις λίγες οικονομικές δυνατότητες που έχει, έχει μεγάλη σημασία.

Το Πανεπιστήμιο της Πάτρας μέσα σε 6 μήνες πήρες 58 θέσεις, ή το ΤΕΙ της Πάτρας συνολικά περίπου 27 κι έπονται και οι άλλες. Το τρίτο που κάνουμε είναι ότι προσπαθούμε να συνδέσουμε την αγορά με τα ανώτατα ιδρύματα, όχι να σέρνονται πίσω από την αγορά, αλλά η αγορά να τα προσεγγίσει και πώς μπορεί να επωφεληθεί από την έρευνα που παράγουν αυτά τα Ιδρύματα.

Δίνουμε το βάρος στην έρευνα από την οποία πρέπει να επωφεληθεί η αγορά, αυτό μέσω του Patras IQ είμαι κοντά στην ευχάριστη θέση να το κάνουμε πράξη στην Αχαΐα. Έκανε πολύ εντύπωση το πρόγραμμα αυτό στους υπουργούς Παιδείας της Ε.Ε. όπου το παρουσίασα και θα έχει μεγάλη εξέλιξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένα τελευταίο που είμαστε υπερήφανοι στο υπουργείο Παιδείας είναι και η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, στα σχολεία που ξεκίνησαν αλλά και την ένταξη των φοιτητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ που είναι σε ηλικία φοίτησης. Τ

Το Συμβούλιο της Ευρώπης μας κάλεσε, κι εμένα προσωπικά, να ηγηθούμε της προσπάθειας ενός ευρωπαϊκού διαβατηρίου φοιτητή για τους πρόσφυγες και στις αρχές Νοεμβρίου θα έρθει η Επιτροπή στην Αθήνα για να το κάνουμε πραγματικότητα».

Τέλος αναφερόμενοι στην ένταση που προκλήθηκε στις σχέσεις πολιτείας-εκκλησίας με αφορμή τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία η κυρία Αναγνωστοπούλου ανέφερε τα εξής: «Δεν υπήρχε κανένας λόγος να οξυνθούν τα πράγματα. Η Εκκλησία εκπροσωπείται στην Επιτροπή υπό τον Υπουργό τον κ. Φίλη και επιστήμονες θεολόγοι συμμετέχουν. Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια καλή φάση με νηφαλιότητα και ηπιότητα να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες και τις αρμοδιότητές του. Τα σχολικά βιβλία και το περιεχόμενό τους είναι πρωτίστως θέμα της Πολιτείας αυτή είναι υπόλογη απέναντι στον ελληνικό λαό. Φέτος το μάθημα θα γίνει με τα παλιά βιβλία και με την εγκύκλιο που στέλνει το Υπουργείο Παιδείας για το πώς οι θεολόγοι μπορούν να παρουσιάσουν αυτό το πολύ ενδιαφέρον μάθημα».

 

Πηγή: left.gr

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Κυρ. Πιερρακάκης-Φλώρινα: Δέσμευση για αναβάθμιση σχολικών υποδομών - Επίθεση αστυνομίας σε φοιτητές

Στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Δυτική Μακεδονία, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης είχε σειρά επαφών στη Φλώρινα με...

Κυρ. Πιερρακάκης-Φλώρινα: Δέσμευση για αναβάθμιση σχολικών υποδομών - Επίθεση αστυνομίας σε φοιτητές
παντειο
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!
Εν ώρα μαθήματος, ένα φωτιστικό φθορίου οροφής, ξεκόλλησε από το ταβάνι της αίθουσας και έπεσε με δύναμη στο πάτωμα.
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!