Thumbnail
Του Δημήτρη Σπανούδη

Η αυταπάτη υλοποίησης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπ/σης & η ολοκλήρωση της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Με την πρόταση Λιάκου συμπληρώνεται ένα μεγάλο μέρος της προσπάθειας των τελευταίων πέντε χρόνων, από τις μνημονιακές κυβερνήσεις για την ολοκλήρωση του σχολείου της αγοράς και του περιορισμού στο ελάχιστο δυνατόν της δημόσιας εκπ/σης, με την εφαρμογή ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.

Διετές λοιπόν το ΓΕΛ και διετές το ΕΠΑΛ. Το ΕΠΑΛ, όμως δεν είναι επαγγελματικό ουτε τεχνικό, είναι Τεχνολογικό, ετσι όπως περιγράφεται στη πρόταση της επιτροπής. Δίνει μόνο απολυτήριο στα δύο χρόνια σπουδών και πιστοποιητικό και όχι πτυχίο. Πτυχίο η πιστοποιητικό τεχνικής & επαγγελματικής επάρκειας, (ετσι αναφέρεται στο κείμενο) δίνεται στο μεταλυκειακό έτος της κατάρτισης και της μαθητείας.

Προσπαθεί ο κ. Λιάκος να μας πείσει ότι στόχος της πρότασης αυτής είναι η αναβάθμιση του νεου 2/ετους ΕΠΑΛ και η αντιστροφή της αναλογίας ΓΕΛ, ΕΠΑΛ που είναι 75%, 25% περίπου τα τελευταία χρόνια, οσον αφορά την επιλογή των μαθητών μετα το Γ/σιο. Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκεται όμως είναι το άδειασμα της λυκειακής βαθμίδας και κυρίως του νεου ελιτίστικου ΓΕΛ και ο προσανατολισμός των περισσότερων μαθητών, κυρίως αυτών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και στη μαθητεία. Είναι βασικό προαπαιτούμενο του 3ου μνημόνιου για την ΕΕΚ (επαγγελματική εκπαίδευση & κατάρτιση), μεχρι το 2017, το 33% των εκπαιδευομένων να συμμετέχουν στη μαθητεία).

Το καθοριστικό στοιχείο αυτης της πρότασης είναι η δημιουργία μεταγυμνασιακών ΙΕΚ, που τις δίνουν το γνωστό παλιό όνομα ΕΠΑΣ. Σχολών κατάρτισης δλδ που δεν ανήκουν στη τυπική εκπ/ση, αλλά στη κατάρτιση και στη λεγόμενη ΕΕΚ. Ακόμα και διοικητικά θα ενταχθούν στη Γραμματεία δια βίου μάθησης, οπου θα συγκεντρωθεί ολη, η πάσης φύσεως κατάρτιση, ΙΕΚ, ΕΠΑΣ, ΟΑΕΔ, ΚΕΚ κλπ.

Όπως ξεκάθαρα και ξεδιάντροπα αναφέρεται στο κείμενο – πρόταση « ο εκσυγχρονισμός των γνωστικών αντικειμένων, με κριτήριο όχι να βολευτούν δεκάδες ειδικότητες που εχουν παρεισφρήσει σε αυτά, αλλά τα ΕΠΑΛ να απαντήσουν στις προκλήσεις της εποχής»! Δηλ. η πλειοψηφία των ειδικοτήτων θα περάσουν στις ΕΠΑΣ και την κατάρτιση, εκτος λυκειακής βαθμίδας και στα αναδιαμορφωμένα ΕΠΑΛ θα μείνουν ελάχιστες από τους σημερινούς τομείς και ειδικότητες, κυρίως αυτές που αντιστοιχούν σε σχολές και τμήματα των ΤΕΙ και πιθανόν όχι όλες. Το παραπάνω γίνεται αντιληπτό και απο το κείμενο:

Ετσι λοιπόν όπως προαναφέρθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών μετα το γυμνάσιο, θα οδηγούνται στη κατάρτιση και για έναν επιπλέον λόγο. Η μαθητεία είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους φτωχούς μαθητές, γιατι υπάρχει μικρη αποζημίωση και φυσικά η ελπίδα της γνωριμίας με εργοδότες και της μετέπειτα επαγγελματικής αποκατάστασης τους.

 

Ετσι λοιπόν με την πρόταση αυτή που θα κατατεθεί άμεσα στη επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βούλης, ολοκληρώνεται το ξεκλήρισμα της ΤΕΕ από την τυπική εκπ/ση και μ αυτό τον τρόπο υλοποιείται και το άλλο βασικό προαπαιτούμενο του 3ου μνημόνιου, που θέλει την ριζική μείωση των δαπανών για την δημόσια εκπ/ση. Και με την ΤΕΕ εκτός τυπικής εκπ/σης που έχει υψηλό κόστος λειτουργίας πολλών λόγω εργαστηρίων και ειδικοτήτων, επιτυγχάνεται με τον καλύτερο τρόπο. Δεν υπάρχει συνταγματική υποχρέωση χρηματοδότησης της κατάρτισης.

Άμεσα η Γ΄ΕΛΜΕ – Θ θα επανέλθει με πλήρες κείμενο καταγγέλλοντας εφ όλης της ύλης την πρόταση – υπόμνημα Λιάκου, (Γ/σιο , ΓΕΛ, αξιολόγηση, εξετάσεις κλπ).

Στη γενικευμένη αυτή επίθεση του νεοφιλευθερισμού, που θέλει να συρρικνώσει στο ελάχιστο την δημόσια εκπαίδευση ολων των βαθμίδων, εμείς οι εκπαιδευτικοί, (ΠΕ & ΔΕ) μαζι με τους γονείς και τους μαθητές πρέπει να οχι απλά να αντιδράσουμε αλλά να ξεσηκωθούμε μαζικά. Αυτές οι μεταρρυθμίσεις δεν “μεταρριθμύζονται” αλλά ανατρέπονται, οπως και ολες οι υπόλοιπες νεοφιλελεύθερες – μνημονιακές σ ολους τους τομείς της κοινωνίας, εργασιακά, ασφαλιστικό, υγεία, κλπ.

Να αναπτύξουμε ενα ρομαλέο, μαζικό εργατικό – λαικό κίνημα, που θα επιβάλλει πολιτικές υπερ των εργαζόμενων και των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων. Για κοινωνία η οποία θα εχει ως βασική προτεραιότητα της την δημόσια υγεία και την δημόσια παιδεία για ολους χωρίς καμία εξαίρεση.

Για ενα σχολείο ενιαίο 12/χρονο, που και η λυκειακή βαθμίδα θα ειναι υποχρεωτική! Και ολα τα παιδιά θα μπορούν να την παρακολουθήσουν, απαλλαγμένα απο το άγχος για την επιβίωση δουλεύοντας απο τα 14 χρόνια τους!

 

Σπανούδης Δημήτρης

γραμματέας γ΄ελμε θ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες