Πέρασαν δύο χρόνια από τις προηγούμενες εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια (Νοέμβρης 2014). Δύο χρόνια πρωτόγνωρων πολιτικών εξελίξεων και ανατροπών που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία. Μετά τις εκλογές του Γενάρη του ΄15, αποτέλεσμα των αγώνων, υπήρξαν θετικές εξελίξεις σε μεγάλα προβλήματα του κλάδου και του δημόσιου σχολείου. Η επαναπρόσληψη των διαθέσιμων, το πάγωμα της αξιολόγησης, η κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων, οι αλλαγές στο εξεταστικό, η κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας, η επαναφορά αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης, η εκλογή Διευθυντών από το Σύλλογο έδωσαν αέρα ανάτασης και αισιοδοξίας στους εκπαιδευτικούς. Το καλοκαίρι όμως του 2015, διαμορφώθηκαν οι γνωστές σε όλους πολιτικές συνθήκες, κάτω από τις οποίες η κυβέρνηση υπέγραψε, με τους γνωστούς εκβιασμούς των εκπροσώπων της ΕΕ και του ΔΝΤ, το 3ο μνημόνιο το οποίο περιορίζει σημαντικά την άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Το σταμάτημα του κατήφορου στις δαπάνες για την παιδεία στο 2,8% του προϋπολογισμού για φέτος – ενώ στόχος του μεσοπρόθεσμου ήταν να φτάσει στο 1,9% - δεν αρκεί και απέχει πολύ από τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Στα πλαίσια αυτά βρίσκονται και τα τελευταία μέτρα που ανακοινώθηκαν, τα οποία εξυπηρετούν τη λογική της εξοικονόμησης προσωπικού.
Παράλληλα με τα παραπάνω, εφαρμόζονται ή εξαγγέλλονται και αλλαγές που, παρά την αποσπασματικότητά τους, ακουμπούν σε διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος περιέχοντας θετικά στοιχεία, όπως συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων στην επιλογή του δ/ντή σχολικής μονάδας, κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, μείωση εξετάσεων με αύξηση του διδακτικού έτους, μείωση ύλης και αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, αλλαγές στη δομή των ΕΠΑΛ (τομείς στη Β τάξη, ειδικότητες στη Γ τάξη), κατάργηση ΣΕΚ, ενισχυτική διδασκαλία, πιστοποίηση από το σχολείο ξένης γλώσσας και υπολογιστών κ.α. Σε αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα υπηρεσιακά συμβούλια δεν είναι τυπική γραφειοκρατική διαδικασία. Για εμάς, όπως άλλωστε έχουμε αποδείξει με τη δράση των αιρετών μας εκπροσώπων τα τελευταία 4 χρόνια, το ζητούμενο είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για την αγωνιστική διεκδίκηση και βελτίωση των εργασιακών σχέσεων μονίμων και αναπληρωτών, με τη διασφάλιση της διαφάνειας στις υπηρεσιακές μεταβολές.
Επειδή για την παράταξή μας αλλά και για την εκπαιδευτική κοινότητα και την ΟΛΜΕ οι βασικές κατευθύνσεις του πορίσματος Λιάκου όχι μόνο δεν αποτελούν βάση διαλόγου, αλλά είναι σε επικίνδυνη – αντιδραστική και νεοφιλελεύθερη - κατεύθυνση, απαιτείται το Υπουργείο να ξεκαθαρίσει άμεσα τη θέση και τις προθέσεις του. Είναι προφανές ότι στόχος τέτοιων αλλαγών είναι η δημιουργία ενός Λυκείου για λίγους. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί μέσα από την Ομοσπονδία και τις ΕΛΜΕ θα αντισταθούν σε σχέδια νεοφιλελεύθερης προέλευσης που απαξιώνουν τη μόρφωση και το σχολείο.
Διεκδικούμε και παλεύουμε για:
Συγκρότηση και λειτουργία Υπηρεσιακών Συμβουλίων ανεξάρτητων από την εκάστοτε εξουσία (δισσφάλιση διαφάνειας, αντικειμενικότητας, δικαιοσύνης και δημοκρατικής λειτουργίας). Εκλογή τρίτου αιρετού
Ανάδειξη αιρετών στα Υ.Σ. από το συνδικαλιστικό κίνημα, όχι από τη διοίκηση
Όλες οι μεταθέσεις και αποσπάσεις με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια
Άμεση επανεξέταση και διεύρυνση των κριτηρίων ένταξης των εκπαιδευτικών σε ειδικές κατηγορίες (ασθένειες).
Το ΚΥΣΔΕ να είναι αρμόδιο για αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς, με αντικειμενικά κριτήρια και αδιάβλητες διαδικασίες.
Απόδοση οργανικής θέσης σε συνδυασμό δύο σχολικών μονάδων, με 10 τουλάχιστον ώρες. Συμπλήρωση ωραρίου σε δύο το πολύ σχολικές μονάδες.
Κάλυψη ωραρίου σε υποστηρικτικές δομές. ΚΑΝΕΝΑΣ καθηγητής εκτός ΠΥΣΔΕ.
Άρση των τεχνητών πλεονασμάτων με επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013. Επαναφορά της μείωσης διδακτικών ωρών για τους υπεύθυνους εργαστηρίων.
Υπολογισμό των πραγματικών κενών με βάση τις θέσεις του κλάδου και κάλυψή τους με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
Κάλυψη όλων των κενών που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με αναπληρωτές.
Πλήρη εργασιακά δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές.
Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, 15 στις Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).
Στήριξη ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού ΓΕΛ και Τομέων και Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές, διασφάλιση λειτουργίας όλων των ΕΠΑΛ.
Ο Σύλλογος διδασκόντων να έχει τη συλλογική ευθύνη για τη διοίκηση και την παιδαγωγική διαδικασία στο σχολείο. Αλλαγή του καθηκοντολογίου.
Δεσμευόμαστε για:
Πλήρη διαφάνεια, αντικειμενικότητα και αμεροληψία στη δράση των αιρετών εκπροσώπων μας - Καμία σχέση με τους μηχανισμούς εξουσίας.
Έλεγχο, καταγγελία κάθε παρατυπίας - αδιαφάνειας.
Συμπόρευση με τα συνδικάτα μας, ενημέρωση της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ, προώθηση των θέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος σε ΥΣ.
Λογοδοσία στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και στις Γ.Σ. των Προέδρων
ΑΦΗΣΑΜΕ ΠΙΣΩ ΤΗ ΔΙΑΠΛΟΚΗ, ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΤΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ
ΔΕ ΓΥΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ – ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΛΑΝΕ ΩΣ ΕΚΔΟΥΛΕΥΣΗ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | ||
Ονοματεπώνυμο | Ειδικότητα | Σχολείο Οργανικής |
Αμπατζή Γεωργία του Ιωάννη | Πληροφορικός | ΕΠΑΛ Σοφάδων |
Βουβουσίρα Αικατερίνη του Σωτηρίου | Νοσηλευτικής | Ειδ.Επαγ.Γυμν.- ΛΤ Σοφάδων |
Δεληγιάννης Αθανάσιος (Σάκης) του Ιωάννη | Φυσικής Αγωγής | Διάθεση ΠΥΣΔΕ |
Καλαμπαλίκης Θωμάς του Λαζάρου | Φυσικός | ΓΕΛ Μουζακίου |
Καπέκας Αποστόλης του Σωκράτη | Ηλεκτροτεχνίτης | 1ο ΕΠΑΛ |
Ματιάτου Διονυσία του Νικολάου | Ιατρικών Εργαστηρίων | 2ο ΕΠΑΛ |
Παπακωνσταντίνου Αλέξανδρος του Θωμά | Ηλεκτρονικός | 1ο ΕΠΑΛ |
Παπαστάθης Χρήστος του Νικολάου | Φυσικός | 4ο ΓΕΛ |
Πιντζοπούλου Ελένη του Βασιλείου | Μαθηματικός | 2ο ΕΠΑΛ |
Ραχμάνης Κωνσταντίνος του Χρήστου | Μαθηματικός | 2ο ΓΕΛ |
Ριζάς Σωτήριος του Ιωάννη | Μαθηματικός | Μουσικό Σχολείο |
Σιαφάκα Ελένη του Στεφάνου | Φιλόλογος | 2ο ΕΠΑΛ |
Τάντου Σοφία του Κων/νου | Αγγλικής Φιλολογίας | 4ο ΓΕΛ |
Τσακνάκης Χρήστος του Κων/νου | Οικονομολόγος | ΕΠΑΛ Σοφάδων |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη