Γιώργος Μαυρογιώργος
Τελικά, έχουν καταφέρει να συνηθίσουμε και να εξοικειωθούμε με την κουλτούρα αξιολόγησης του ΟΟΣΑ. Ο πρωθυπουργός βαθμολογούσε, όπου κι αν μιλούσε, με "αριστα" το έργο του Ν. Φίλη, πριν τον αντικαταστήσει με ακαδημαικό. Έκανε, εμφανώς, πολιτική χρήση της αξιολόγησης. Ο Ν.Φίλης το πήρε στα σοβαρά αυτό και, μετά την καρατόμησή του, κάνει κι αυτός με τη σειρά του πολιτική χρήση της αξιολόγησης για να εκθέσει ως έκπληξη την επιλογή του πρωθυπουργού που τον αντικατέστησε παρά το "άριστα". Μίλησε, μάλιστα, για μια αντιφατική σχέση δασκάλου προς μαθητή!
Καπάκι, έρχεται και η απίστευτη κορώνα του νέου Υπουργού:"Ας μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη αξιολόγηση. Μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη συντεχνία. Αυτό τί σημαίνει, ότι πρέπει να είναι τιμωρητική η αξιολόγηση;"
Κι εδώ έχουμε μάθημα εμπέδωσης για αλλαγή νοοτροπιών!
Η αξιολόγηση, λοιπόν, εμφανέστατα, προσφέρεται για πολλαπλές πολιτικές χρήσεις. Το "αριστα" αποδεικνύεται,άλλωστε, κίβδηλο όταν συνοδεύεται από "τιμωρία".
Επί της ουσίας, είναι δυσδιάκριτο το κριτήριο με βαση το οποίο ο Ν. Φίλης άρπαξε σε προγενέστερο χρόνο το "άριστα". Αν κρίνουμε από αυτά έχουν δημοσιοποιηθεί, προβλήθηκε ως μέγα επίτευγμα του Υπουργείου, η έγκαιρη διάθεση των σχολικών βιβλίων -αντί φωτοτυπιών επι Διαμαντοπούλου- η τοποθέτηση των αναπληρωτών από την πρώτη ημέρα του διδακτικού έτους και το άνοιγμα των σχολείων! Δηλαδή, το "αριστα" προκύπτει από σύγκριση με τις τραγελαφικές σκηνές επί Διαμαντοπούλου.
Ουσιαστικά το "αριστα" δόθηκε για αυτό που είναι αυτονόητο: το άνοιγμα του σχολείου στην "ώρα του"! Ένας υπουργός Παιδείας επι ΠΑΣΟΚ (ο Γκεσούλης) αυτό το είχε ονομάσει "επαναστατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του αυτονόητου"! Ας αφήσουμε που δεν είναι να επιχαίρουμε που γίνονται μαζικές προσλήψεις, για πολλά χρόνια,αναπληρωτών "νομάδων" σε καθεστώς βίαιης αβεβαιότητας που αναστέλλει την όποια εκπαιδευτική διαδικασία που τάχα μπαίνει σε τροχιά, επειδή βιβλία και εκπαιδευτικοί είναι από την πρώτη μέρα στη θέση τους! Πότε ετοιμάζονται οι εκπαιδευτικοί για το διδακτικό τους έργο, κάτω από τέτοιες συνθήκες; Έχουμε, άραγε, εκπαιδευτικούς "κιτ πρώτων βοηθειών" ή ελικόπτερα παντός καιρού;
¨Εχουμε κάνει την αξιολόγηση και τα άριστα φτηνά κι αποπροσανατολιστικά ιδεολογήματα, μπας και εμπεδώσουμε καλύτερα το νεοφιλελευθερισμό, που στον πυρήνα του κρατάει ως δομικό στοιχείο την αξιολόγηση για μια γενικόλογη και έωλη "βελτίωση" ή αν θέλετε στοχευμένη βελτίωση της εκπαίδευσης με όρους εμπορεύματος/προόντος, ανταγωνισμού και κερδοφορίας.
Η Αριστερά δεν έχει καμιά σχέση με αυτά τα μαθήματα αξιολόγησης και αριστείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη