Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας 

Στο Συμβούλιο Υπουργών EYCS συμμετείχε ο Γ. Γ.  Νέας Γενιάς & Δια Βίου Μάθησης Παυσανίας Παπαγεωργίου εκπροσωπώντας τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Κατά τη διάρκεια του διαλόγου στα πλαίσια του Συμβουλίου ο Γ.Γ. επεσήμανε ότι σε εποχές όπως η σημερινή, όπου οι νέοι στην Ευρώπη έρχονται αντιμέτωποι με την ανεργία, τη ριζοσπαστικοποίηση, τον εθνικισμό τα κράτη μέλη πρέπει να προσφέρουν στη Νεολαία τη δυνατότητα να προασπίστεί τα ευρωπαϊκά ιδεώδη και να πάρει θέση στην αντιμετώπιση της κοινωνικοπολιτικής κρίσης. Τόνισε ότι οι νέοι είναι εκ φύσεως ενεργοί, έτοιμοι να αλλάξουν τα πράγματα ακόμα και να επαναστατήσουν και πρέπει να βοηθηθούν ώστε να αποδείξουν το θετικό αντίκτυπο των πράξεών τους στις ζωές των άλλων. Να γίνουν οι ίδιοι φορείς μιας αλλαγής με στόχο τη συλλογική ευημερία όπως το πράττουν αποδεδειγμένα στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης ως εθελοντές.

Στο περιθώριο του Συμβουλίου ο κ. Παπαγεωργίου πραγματοποίησε σειρά διμερών συναντήσεων με σκοπό την ανανέωση πρωτοκόλλων συνεργασίας για τη Νέα Γενιά τα οποία παραμελήθηκαν ή έχασαν τη δυναμική τους τα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Οι διμερής αυτές συνεργασίες είναι μοχλοί ανάπτυξης στην κινητικότητα των νέων, στην απόκτηση, δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη των ταλέντων τους αλλά και στην εγκαθίδρυση της κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας γεγονός που συμβάλει στην ευημερία και στην ανάπτυξη στην Ευρώπη ειδικά τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Ολόκληρη η παρέμβαση του Γ. Γ.  Νέας Γενιάς & Δια Βίου Μάθησης Παυσανία Παπαγεωργίου:

Οι νέοι σήμερα δεν χρειάζονται ιδανικά που να τους τα υποβάλλει κάποιος θεσμός, ούτε χρειάζονται κάποιον γηραιότερο που να τους τα κηρύττει. Επιπλέον, κανείς δεν αμφιβάλλει πως η φύση της νεότητας χαρακτηρίζεται από το να είναι κανείς ενεργός, έτοιμος ν’ αλλάξει τα πράγματα και να επαναστατήσει.¨

Το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα στο οποίο ζούν οι νέοι, υπήρξε η απάντηση των λαών της Ευρώπης απέναντι στο σκοτεινό παρελθόν των πολέμων, του φόβου για νέους πολέμους, της δυστυχίας και της μιζέριας.

Σήμερα οι νέοι αντιμετωπίζουν νέες και επανεμφανιζόμενες προκλήσεις: την ανεργία τη ριζοσπαστικοποίηση,τον εθνικισμό, την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όλοι οι νέοι άνθρωποι γίνονται μάρτυρες μιας ανθρωπιστικής κρίσης, της προσφυγικής. Τα κράτη- μέλη και οι Ευρωπαϊκοί θεσμοί μπορούν να υπολογίζουν στις δυνάμεις της Νεολαίας σαν ένα κομμάτι της κοινωνίας που θα προασπιστεί τα ευρωπαϊκά ιδεώδη και θα αναλάβει δράση για την αντιμετώπιση ακριβώς αυτής της κοινωνικοπολιτικής και ανθρωπιστικής κρίσης.

Τα κράτη-μέλη της Ευρώπης πρέπει να δώσουν την ευκαιρία στους νέους να αναμειχθούν σε σημαντικές αποφάσεις και δράσεις με στόχο το συλλογικό καλό/ τη συλλογικής ευημερία: από το να συνεισφέρουν για την ανάπτυξη πιο φτωχών περιοχών και περιφερειών ( με στόχευση την εκπαίδευση και την τοπική οικονομία) μέχρι την ενεργή τους συμμετοχή στη διάσωση, περίθαλψη και εκπαίδευση των προσφύγων.

Η ενεργή συμμετοχή των νέων σε δράσεις που μπορούν να τους αποδείξουν το θετικό αντίκτυπο των πράξεών τους στις ζωές άλλων ανθρώπων είναι η πιο ελπιδοφόρα στρατηγική για την προώθηση των ευρωπαϊκών ιδανικών και αρχών.Με αυτόν τον τρόπο, οι νέοι θα συνειδητοποιήσουν ότι είναι οι ίδιοι φορείς της αλλαγής. Και νομίζω πως αυτό είναι το ευρωπαϊκό ιδεώδες: η αλλαγή με στόχο το συλλογική ευημερία.

Οι συστάσεις του Κόζιτσε είναι μία βάση για να ανοίξει ο διάλογος με τη Νεολαία σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και την ίδια στιγμή είναι ένα σημείο εκκίνησης για να ξεκινήσει η υλοποίηση πολιτικών νεολαίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Για μας υπάρχουν τρεις προτεραιότητες:

  1. Να αναπτύξουμε μία πολιτική που να βασίζεται σε στοιχεία και πρακτικές που στοχεύουν στη διαρκή εξέλιξη των δεξιοτήτων των νέων ιδιαίτερα μέσω των μορφών μη τυπικής εκπαίδευσης.
  2. Να βοηθήσουμε να εκφραστούν και να ενταχθούν μέσω του εθελοντισμού όλους του νέους, που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά, εθνικά και πολιτισμικά  περιβάλλοντα..
  3. Να υποστηρίξουμε τους συμβούλους νεολαίας και τις νεανικές οργανώσεις για τη δημιουργία μίας βιώσιμης εθνικής πολιτικής για τη νεολαία. Μιας πολιτικής που θα ενδυναμώνει τις διαπολιτισμικές ικανότητες, θα καταπολεμά τις διακρίσεις και θα προωθεί την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη.

Κε πρόεδρε, κε Επίτροπε, χαιρετίζουμε τις πολιτικές και τις συστάσεις που προέκυψαν κατά την περίοδο της Σλοβακικής Προεδρίας και ευελπιστούμε ότι πρωτοβουλίες της Επιτροπής όπως αυτή για το Ευρωπαικό Σώμα Αλληλεγγύης θα καθιερωθούν και σύντομα θα αποκτήσουν μέγεθος και σημασία αντίστοιχα άλλων επιτυχημένων προγραμμάτων όπως του ERASMUS+.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 31/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania_sxoleia_taksi.jpg
«Να μη βρεθούμε το Σεπτέμβριο μπροστά στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου»
«Με εντελώς ανάλγητο, αυθαίρετο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο το Υπουργείο επιχειρεί να αποκόψει τους μετακινούμενους μαθητές από τους φίλους τους και το...
«Να μη βρεθούμε το Σεπτέμβριο μπροστά στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου»
Εκπαίδευση
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Πρόγραμμα μετατροπής βαθμού 10βαθμιας κλίμακας σε 20βαθμια – Υπολογισμός μορίων του πτυχίου
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Πρόγραμμα μετατροπής βαθμού 10βαθμιας κλίμακας σε 20βαθμια και υπολογισμού μορίων του πτυχίου για την προκήρυξη 1ΓΤ/2024
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Πρόγραμμα μετατροπής βαθμού 10βαθμιας κλίμακας σε 20βαθμια – Υπολογισμός μορίων του πτυχίου