Thumbnail
Άτυπη Ομάδα 61 Γονέων με παιδιά που χρήζουν Ειδικής Αγωγής και Συνυπογράφουν την κάτωθι ανοιχτή επιστολή

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ– ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 

Με αφορμή τη δημοσίευση του Ν.4447/2016 (ΦΕΚ Α241/23.12.2016), του κοινού δελτίου τύπου Συλλόγων και Σωματείων Επαγγελματιών - Επιστημόνων και νομικών προσώπων που παρέχουν υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής και της δικής σας συνέντευξης «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», εμείς ως γονείς παιδιών που χρήζουν ειδικής αγωγής θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τους φόβους και προβληματισμούς μας σχετικά με την νέα νομοθεσία, καθώς και τις θέσεις μας για τις ενέργειες του Οργανισμού.  

1. Ανεξάρτητοι θεραπευτές: Η Σύμβαση που τέθηκε υπόψη μας αναφέρεται σε κέντρα Ειδικής Αγωγής, που λειτουργούν υπό τη μορφή επιχείρησης. Δεν προβλέπεται τίποτα για τους Ανεξάρτητους Θεραπευτές; Παρακαλώ λάβετε υπόψη ότι η έλλειψη κέντρων σε πολλές περιοχές, η αδυναμία μετακίνησης τους παιδιού ή λόγοι προσωπικής αξιολόγησης από τον γονέα οδηγούν σε επιλογή ανεξάρτητου θεραπευτή. Για αυτούς ποια είναι η θέση του Οργανισμού;

2. Είναι αλήθεια ότι καιρός ήταν να φύγει από τους ήδη βεβαρημένους γονείς το βάρος προπληρωμής των διδάκτρων ειδικής αγωγής. Είναι αλήθεια ότι μέχρι σήμερα τα κέντρα και οι θεραπευτές ουδόλως προσάρμοσαν τις αμοιβές τους καίτοι οι γονείς λαμβάνουμε ελάχιστο ποσό από τον ΕΟΠΥΥ - αναλογικά με την συνολική δαπάνη που καταβάλουμε. Ανησυχούμε όμως για το τελικό ποσό που σκοπεύει να χορηγεί ο ΕΟΠΥΥ στους θεραπευτές ως αποζημίωση. Γνωρίζετε ότι η πληρωμή του ΕΟΠΥΥ προς τους γονείς για κάθε συνεδρία πχ εργοθεραπείας ή για ειδικούς παιδαγωγούς είναι 1,23 Ευρώ όταν εμείς πληρώνουμε 35 & 40 Ευρώ ανά συνεδρία. Ανάλογα ποσά δεν θα ικανοποιήσουν σοβαρούς επιστήμονες. Οι επιτυχημένοι και αποτελεσματικοί θεραπευτές δεν θα συμβιβαστούν σε ευτελισμό της αμοιβής τους κε Γεωργακόπουλε. Θα συνεχίσουν ανεξάρτητα του ΕΟΠΥΥ τη δραστηριότητά τους και εμείς οι γονείς θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε και πάλι σε αυτούς, έστω αναλαμβάνοντας μεγαλύτερο κόστος, και μεγαλύτερο βάρος στις αδύναμες πλέον πλάτες μας. Ή να καταφύγουμε σε άδηλες συναλλαγές μαζί τους προκειμένου να εξασφαλίσουμε μια θέση στο πρόγραμμά τους. Πρόκειται για τα παιδιά μας κε Γεωργακόπουλε, και για αυτά πράγματι κάνουμε τα πάντα. 

3. Μείωση χρόνου συνεδρίας Λογοθεραπείας. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι ο χρόνος συνεδρίας μειώθηκε στα 30’. Με ποια επιστημονικά κριτήρια ο οργανισμός αποφάσισε ότι αρκούν 30 λεπτά συνεδρίας για να υποστηριχθεί το παιδί που κινείται σε φάσμα Αυτισμού, με προβλήματα διάσπασης ή άλλων διαταραχών του λόγου; Όταν ένα παιδί πχ με διάσπαση χρειάζεται κατά μέσο όρο 10 και πλέον λεπτά να ενταχθεί στη διαδικασία αλληλεπίδρασης με τον θεραπευτή και στο πρόγραμμά του;

4. Κατανομή με βάση πληθυσμιακά κριτήρια (άρθρο 100 παρ.5 του τροπ/νου ν. 4172/13) : Η εγκαθίδρυση κλειστών προϋπολογισμών ανά γεωγραφική ενότητα και πληθυσμό πιθανά να λειτουργεί ικανοποιητικά για την απονομή δαπανών στους δημόσιους πάροχους υγείας αλλά όχι για τους ιδιωτικούς. Παρακαλώ λάβετε υπόψη ότι πραγματικά παρατηρείται συγκέντρωση ή έλλειψη δομών σε συγκεκριμένες περιοχές ενώ σε πολλές περιπτώσεις ο γονέας επιλέγει κέντρα ή θεραπευτές που αποδίδουν τα μέγιστα στο παιδί του ανεξάρτητα της γεωγραφικής θέσης τους πχ κέντρα ειδικής αγωγής σε ‘Άνοιξη, Κηφισιά, Άγιο Στέφανο κλπ έλκουν ασφαλισμένους Οινόφυτα, Θήβα ακόμα από Ελευσίνα. Είναι σημαντικό να μην περιοριστεί η ελευθερία επιλογής του γονέα με βάση το ευαίσθητο κριτήριο της καλύτερης παροχής προς το παιδί του.

5. Σχετικά με το επίμαχο θέμα του “claw back” και «rebate»: Ένα κέντρο Ειδικής Αγωγής καλείται να πληρώσει το προσωπικό του, τα ενοίκιά του, τα αναλώσιμα του, τα μηχανήματά του και όλα τα λειτουργικά του έξοδα υπολογίζοντας στα χρήματα που έστω, με τις χαμηλές τιμές που προβλέπει ο ΕΟΠΥΥ του αναλογούν. Και θα κληθεί εκ των υστέρων να λάβει πετσοκομμένα ακόμα και αυτά τα λίγα; Από πού νομίζετε θα αναζητήσει τη κάλυψη του κόστους αυτού; Από τους ασφαλισμένους φυσικά! Με φανερούς ή άδηλους για τη δημόσια αρχή τρόπους. Κάνοντας πρόσθετες συνεδρίες που θα επιβαρύνουν μόνο το γονέα.

6. Ίσως δεν άπτεται της ειδικότητάς σας, ίσως δεν σας ενημέρωσαν, αλλά θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι ένα παιδί πχ στο φάσμα του αυτισμού δύσκολα προσαρμόζεται σε βίαιη αλλαγή της καθημερινότητάς και των συνήθειών του, αλλαγή η οποία συνήθως λειτουργεί ως τροχοπέδη της εξέλιξής του. Λέτε ότι «όποιος θέλει υπογράφει, δεν είναι υποχρεωτικό όλοι να υπογράψουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ εάν δεν τους αρέσει... Τα παιδιά που έχουν πραγματική ανάγκη με παθήσεις που απαιτούν λογοθεραπεία και εργοθεραπεία υπάρχουν δημόσιες και ιδιωτικές δομές που μπορούν να τα καλύψουν». Μα πως θα γίνει αυτή η βίαιη μετάβαση; Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι είναι ατυχής κάθε ενέργεια στη μέση της εκπαιδευτικής χρονιάς, όταν ήδη τα παιδιά έχουν το θεραπευτικό τους πρόγραμμα σε κέντρα με θεραπευτές που εμπιστευόμαστε και έχουν ήδη χτίσει σχέση με τα παιδιά μας. Τα παιδιά μας έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Πως γίνεται να αλλάξουμε κέντρο ή θεραπευτή στη μέση της χρονιάς εάν αυτό που είμαστε τώρα δεν υπογράψει σύμβαση; Κινδυνεύει σημαντικά η ισορροπία τους και λειτουργεί ανασταλτικά στην πρόοδο τους.

7. Μιλάτε για προκλητή ζήτηση λογοθεραπειών αλλά και για παιδιά που έχουν πραγματική ανάγκη, με παθήσεις που απαιτούν λογοθεραπεία και εργοθεραπεία. Αμφισβητείτε μήπως τις γνωματεύσεις που έχουν το σύνολο των παιδιών από Δημόσια ΚΕΔΥ ή Δημόσια Νοσοκομεία ότι χρήζουν ειδικής αγωγής; Διαθέτετε στατιστικά στοιχεία ή στοιχεία δόλιας γνωμάτευσης εκ μέρους των προαναφερόμενων δημοσίων οργανισμών ή κερδοσκοπίας εκ μέρους των γονεών; Πραγματικά οφείλετε να παραθέσετε οποιαδήποτε στατιστική ή έρευνα έχετε στα χέρια σας και η οποία υποστηρίζει τα λόγια σας. Και να μην απευθύνετε γενικές κατηγορίες που θιγούν και εμάς στο σύνολο.  

8. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη ότι ειδικής αγωγής δεν έχουν χρήζουν μόνο τα παιδιά του φάσματος, τα παιδιά με οποιοδήποτε σύνδρομο ή τα παιδιά με νοητική καθυστέρηση, αλλά και παιδιά με πλήθος διαταραχές, όπως

Αρθρωτικές - φωνολογικες διαταραχές

Τραυλισμός

Γλωσσική καθυστέρηση

Δυσλεξία / δυσορθογραφια / Δυσαριθμησια

Σκοπεύετε να αποκλείσετε από την ειδική αγωγή κάποια από αυτές τις κατηγορίες; Με ποια κριτήρια;

9. Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα η Θεσσαλονίκη ή η Πάτρα. Οι υπάρχουσες δομές που λέτε ότι θα καλύψουν τα παιδιά μας εάν κάποια κέντρα ή θεραπευτές αρνηθούν τη σύμβαση με τον Οργανισμό απλά δεν υπάρχουν, ειδικά όταν μιλάμε για την περιφέρεια. Μη μας βάζετε στο στόχαστρο. Ήδη πολλοί από εμάς μεταφέρουμε με τα παιδιά μας σε αποστάσεις 40 + χλμ προκειμένου τα παιδιά μας να φοιτήσουν σε ειδικά σχολεία. Μη το κάνουμε και για τα κέντρα Ε.Α. Δεν υπάρχουν δομές κε Γεωργακόπουλε, ειδικά Δημόσιες οι οποίες θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το πλήθος των παιδιών μας. Και μη μας αποκλείσετε από το δικαίωμα αξιολόγησης του θεραπευτή.  

10. Λάβετε σοβαρά υπόψη ότι ο χρόνος αναμονής για ραντεβού αξιολόγησης από ΚΕΔΥ ή Δημ Νοσοκομεία είναι πάνω από 6 μήνες. Μη μπει σε αυτό το πλαίσιο και η θεραπεία των παιδιών μας. Μην το επιτρέψετε για την Ειδική Αγωγή.

Κύριε Γεωργακόπουλε,

Γνωρίζουμε τη δυσχερή θέση της χώρας μας. Αναγνωρίζουμε τη προσπάθεια εξυγίανσης και βελτίωσης του ΕΣΥ. Αλλά μην μας βάζετε στο στόχαστρο. Το κράτος οφείλει να μας αντιμετωπίζει ως ισότιμους πολίτες, που είναι συνεπής με τις εισφορές και τους φόρους τους. Και μην συγκρίνετε το κόστος γενικής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με το το κόστος της Ειδικής Αγωγής. Γνωρίζετε ότι σημαντικές δαπάνες των Δημοσίων μονάδων 4 Α’βάθμιας και Β’θμιας περίθαλψης δεν έχουν τιμολογηθεί στο οργανισμό σε βάθος χρόνου. Μπορούμε να παραθέσουμε αναλυτικά στοιχεία για τις ατιμολόγητες δαπάνες Νοσοκομείων, όπως του Ευαγγελισμού που μέχρι το 2015 είχε ατιμολόγητες δαπάνες προς ΕΟΠΥΥ πλέον των 10.000.000 Ευρώ. Διαθέτετε εσφαλμένα νούμερα και οδηγείστε σε λάθος συμπεράσματα συγκρίνοντας εικονικά στοιχεία κόστους ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με πραγματικά της Ειδικής Αγωγής .

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ.

Δείτε αναλυτικά την συνέχεια της επιστολής σε μορφή pdf

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;