Thumbnail
Όλη η συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στο CNN Greece

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και δραστική μείωση των μαθημάτων που διδάσκονται στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου εξήγγειλε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN Greece o υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου.

Ο κ. Γαβρόγλου τάχθηκε κατά της μείωσης των εισακτέων στα ΑΕΙ που προτείνουν οι Πρυτάνεις. Εκτενή αναφορά έκανε στη θεματική εβδομάδα κατά την οποία θα διδάσκονται και οι έμφυλες ταυτότητες, γεγονός που έχει προκαλέσει την αγανάκτηση μητροπολιτών.

Για θεματική Εβδομάδα

Ως μια από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας χαρακτηρίζει την επίμαχη θεματική εβδομάδα. Επίσης, χαρακτηρίζει «δευτερεύουσες» τις αντιδράσεις ιεραρχών και «παράνομες» τις πρωτοβουλίες μητροπολιτών να διανείμουν έντυπα προς τους γονείς για την απαλλαγή από τη διδασκαλία των εμφύλων ταυτοτήτων.

Τι αλλάζει σε λύκειο και εξετάσεις

Αναλυτικά, στη συνέντευξή του ο κ. Γαβρόγλου λέει ότι ουσιαστικά έχει ακυρωθεί το Λύκειο καθώς παίζει όλο και μικρότερο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Τάσσεται υπέρ της αναβάθμισης των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου. Απαριθμώντας τους στόχους που έχει θέσει είπε ότι αυτοί είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, του Απολυτηρίου και η αλλαγή στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
«Πρέπει να αποδραματοποιήσουμε τις εξετάσεις», υπογραμμίζει και προσθέτει ότι πρέπει να διατηρηθεί το αδιάβλητο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που υπάρχει αλλά ταυτόχρονα να είναι και λειτουργικό.

«Να είναι ένα σύστημα που να μην ισοπεδώνει τα παιδιά των 18 ετών» εξηγεί. «Δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να θέλουν να πάνε για ένα ποτό το Σάββατο το βράδυ, να αισθάνονται ενοχές και να τσακώνονται με τους γονείς τους. Είναι μια ηλικία που αν δεν την φροντίσουμε ως προς το μαθησιακό τομέα αλλά και συνολικότερα, τότε θα βγάζουμε στραμπουληγμένους πολίτες».

Μειώσεις μαθημάτων

Όπως επισήμανε ο κ. Γαβρόγλου δεν είναι δυνατόν να αναβαθμιστεί το Λύκειο, εάν δεν γίνουν σοβαρές μειώσεις του αριθμού μαθημάτων. «Από τη χρονιά που έρχεται θα προχωρήσουμε σε σταδιακή μείωση των μαθημάτων», λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν σχηματοποιηθεί οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο.

Πανελλαδικές

«Τα επόμενα δύο με τρία χρόνια δεν θα αλλάξει το σύστημα των Πανελλαδικών, αλλά βαθμιαία το Λύκειο», προσθέτει. Σε ερώτηση του CNN Greece, εάν θα καταργηθούν οι Πανελλαδικές, ο κ. Γαβρόγλου είναι κατηγορηματικός. «Οι Πανελλαδικές εξετάσεις στη σημερινή τους μορφή πρέπει να καταργηθούν. Είναι ένας θεσμός που έχει καταβροχθίσει έναν άλλο θεσμό, το Λύκειο». Επίσης, ο υπουργός Παιδείας αποκάλυψε ότι σχεδιάζει την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με μεικτό σύστημα.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=xOpD84z7GiU

Για την πρόταση των Πρυτάνεων να μειωθούν οι εισακτέοι λέει χαρακτηριστικά: «Κάνουν λάθος οι Πρυτάνεις που θέλουν μείωση των αριθμών των φοιτητών. Δεν είναι αυτό το θέμα. Η ακαδημαϊκότητα δεν εξαρτάται από το λιγότερο αριθμό των φοιτητών αλλά με το τι δίνουμε στους φοιτητές και με ποιους τρόπους τα δίνουμε».

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε ότι στην παρούσα φάση δεν προβλέπεται να γίνει κάτι τέτοιο. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι θα γίνει η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και της αυτοαξιολόγησης του σχολείου.

Θρησκευτικά και Έμφυλες Ταυτότητες

Στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης που παραχώρησε ο Κώστας Γαβρόγλου στο CNN Greece, αναφέρθηκε στη διδασκαλία των Θρησκευτικών και στο ζήτημα της διδασκαλίας των εμφύλων ταυτοτήτων. Δείτε το σχετικό video:


Video: O Kωστας Γαβρόγλου στο CNN Greece για τις έμφυλες ταυτότητες (β΄ μέρος)

Για το μάθημα των Θρησκευτικών, είπε ότι η συζήτηση εξελίσσεται σε ικανοποιητικό βαθμό, ότι επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής μελετά το ζήτημα και τόνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας περιμένει τις προτάσεις της Εκκλησίας. Εξέφρασε πάντως την πεποίθηση ότι θα βρεθεί ικανοποιητική λύση.

Ως μια από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει το υπουργείο Παιδείας, χαρακτήρισε τη θεματική εβδομάδα στην οποία θα συζητηθούν θέματα διατροφής, εθισμού και αυτά των εμφύλων ταυτοτήτων. Για τα ζητήματα διατροφής είπε ότι υπάρχουν πολλά παχύσαρκα παιδιά και θα γίνει ενημέρωση για τα χημικά συστατικά των φαγητών. Για τον εθισμό είπε ότι δεν αφορά μόνο τα ναρκωτικά αλλά και τον εθισμό στο internet, το κινητό και το facebook.

Σε ό,τι αφορά τις έμφυλες σχέσεις είπε ότι αφορούν καταρχήν τα δύο φύλα, όμως υπάρχουν και στερεότυπα, όπως ότι ο άνδρας είναι ο σκληρός και η γυναίκα η ευαίσθητη. Παρότι ξεπερασμένα, πάρα πολλές οικογένειες τα αναπαράγουν. «Δεν πρέπει να είναι ζητήματα ταμπού. Είναι ζητήματα που τα συζητά η οικογένεια, άλλες φανερά και άλλες σιωπηλά, τα συζητούν και οι νέοι μεταξύ τους».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
ΠαΠει: Υποστήριξη και ενημέρωση υποψηφίων για τη συμπλήρωση μηχανογραφικών
Οι Σύμβουλοι σταδιοδρομίας του είναι διαθέσιμοι καθημερινά τηλεφωνικά ή δια ζώσης 11.00-15.00 μ.μ. Δευτέρα έως Παρασκευή
ΠαΠει: Υποστήριξη και ενημέρωση υποψηφίων για τη συμπλήρωση μηχανογραφικών
mathimatika1ekpaideusi.jpg
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
«Οι μόνιμοι διορισμοί είναι σημαντικοί για να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η συνέπεια στη διδασκαλία»
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
prosopikos_arithmos
«Προσωπικός Αριθμός: Από πότε τίθεται σε εφαρμογή- Πώς θα χρησιμοποιείται
Υπενθυμίζεται ότι, ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη, αποτελεί το ΑΦΜ και επιπλέον τρία ψηφία, ένα γράμμα και δύο αριθμούς και με αυτόν θα...
«Προσωπικός Αριθμός: Από πότε τίθεται σε εφαρμογή- Πώς θα χρησιμοποιείται