Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε σήμερα στη Βουλή η Επιτροπή για την Μελέτη των Οικονομικών της Εκπαίδευσης, που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και απαρτίζεται από όλο το πολιτικό φάσμα.
Πριν από την έναρξη των εργασιών της Επιτροπής ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, παρουσία του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου και του υπουργού Επικρατείας Χ. Βερναρδάκη, απηύθυνε χαιρετισμό προς τα μέλη της.
Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι:
Η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας, δεν αφορά μόνο την καθημερινότητα. Αφορά την μακρά προοπτική της χώρας. Και για αυτό το λόγο η Παιδεία είναι ένα αντικείμενο υψηλής κοινωνικής σημασίας. Αυτό μας οδηγεί και στην ανάγκη, όταν προχωράμε σε τομές στον χώρο της εκπαίδευσης, αυτές να είναι γερά θεμελιωμένες. Το ευκταίο, μάλιστα, είναι αυτές οι αλλαγές να απηχούν ένα σχέδιο κοινής αποδοχής, ώστε να μην έχουμε διαρκείς ανατροπές και αναστατώσεις.
Η ίδια η κοινωνική διάσταση της εκπαιδευτικής πολιτικής μας αναγκάζει να μην ξορκίζουμε τις διαφωνίες. Ακόμη και τις συγκρούσεις. Δεν μπορούμε, λοιπόν, μα και δεν χρειάζεται, να συμφωνήσουμε στα πάντα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα βασικά.
Aν στο περιεχόμενο της Παιδείας είναι λιγότερο εύκολο να ομονοήσουμε, μπορούμε να ξεκινήσουμε από τις υλικές προϋποθέσεις της. Από τους πόρους που απαιτούνται. Όμως, η συζήτηση για τις χρηματικές δαπάνες δεν είναι μια συζήτηση τεχνική. Πίσω από τα νούμερα βρίσκονται άνθρωποι. Βρίσκονται οι εκπαιδευόμενοι και οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους.
Οι απαντήσεις, όμως, στα ζητήματα αυτό, περνάνε οπωσδήποτε και μέσα από μια τεχνική μελέτη. Από αυτήν που θα κληθεί να φέρει σε πέρας αυτή η επιτροπή. Που θα συγκρίνει τις παροχές και τις αντίστοιχες δαπάνες των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης και θα τις αξιοποιήσει ως εργαλείο για να διαχειριστούμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες της χώρας μας. Ώστε να επιτευχθούν, έτσι, δύο στόχοι:
Αφενός, να διαμορφωθεί μια κοινή δεσμευτική βάση των πολιτικών δυνάμεων για ένα επίπεδο εκπαιδευτικών παροχών.
Αφετέρου, να έχουμε πια στα χέρια μας ένα εργαλείο που να μας βοηθάει να γνωρίζουμε τις ανάγκες βελτίωσης του συστήματος και το αντίστοιχο κόστος των αλλαγών.
Δεσμευόμαστε πως χρησιμοποιώντας το πόρισμά της επιτροπής θα καταφέρουμε μέσα σε τρία χρόνια να έχουμε κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στην σημερινή κατάσταση και στο αποδεκτό επίπεδο λειτουργίας της εκπαίδευσης.
Πως θα συνεχίσουμε, δηλαδή, την πορεία που χαράζουμε τα δύο αυτά χρόνια, όπου ήδη σηκώνουμε την Παιδεία από την κατηφόρα που είχε πάρει στα χρόνια των Μνημονίων.
Και είναι σημαντικό το ότι οι πολιτικές δυνάμεις συμφώνησαν να προτείνουν επιστήμονες για να απαρτίσουν αυτήν την επιτροπή.
Λαμβάνοντας το λόγο, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου είπε:
« Ευχαριστούμε κύριε Πρωθυπουργέ για την παρουσία σας. Είναι η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής που θα μελετήσει τα οικονομικά στοιχεία της εκπαίδευσης. Δεν θα είναι μία επιτροπή που θα υπολογίσει μόνο τις δαπάνες. Όπως γνωρίζετε, δεν έχουμε ακριβή στοιχεία ή σαφείς υπολογισμούς για αυτό. Αλλά, το σημαντικότερο, για να καθορίσει και τις ανάγκες.
Είναι μία επιτροπή που συμμετέχουν εκπρόσωποι που μας έχουν υποδειχθεί από όλα τα κόμματα της Βουλής, εκτός της Χρυσής Αυγής και του ΚΚΕ.
Να προσθέσω ότι χθες το βράδυ ψηφίστηκε στη Βουλή αυτό το εξαιρετικά σύνθετο νομοσχέδιο του Υπουργείου και είναι πλέον νόμος του κράτους. Ήταν μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση γιατί παρά τις εντάσεις και τις διαφορές το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με ευρεία συναίνεση, πάνω από τα ¾ των κομμάτων.
Και νομίζω, επειδή και η κουλτούρα της συναίνεσης δεν πρόκειται να καθιερωθεί με το πάτημα ενός κουμπιού, όλοι δέχτηκαν ότι υπάρχουν δειλά μεν αλλά πραγματικά στάδια μίας συναίνεσης στα θέματα εκπαίδευσης και αυτό μπορεί να είναι ένα από ταπολύ καλά συμβάντα της νέας χρονιάς.»
Ακολούθησε η συνεδρίαση της Επιτροπής για την Μελέτη των Οικονομικών της Εκπαίδευσης, τα μέλη της οποίας είναι:
1. Γιαννακόπουλος Χαράλαμπος, Μηχανικός Υπολογιστών
2. Δεμερτζή Εκάβη, Οικονομολόγος,
3. Δούκα Ευγενία, Χημικός
4. Ιωακειμίδη Μαρία (Μαριλού), Επίκουρη Καθηγήτρια Οικονομικών
5. Καλυβίτης Σαράντης, Καθηγητής Οικονομικών
6. Κατσής Αθανάσιος, Καθηγητής Στατιστικής
7. Λαμπριανίδης Θεολόγος (Λόης), Καθηγητής Οικονομικών
8. Μαυρικάκης Ευάγγελος, Οικονομολόγος
9. Μελάς Κωνσταντίνος, Δόκτωρ Οικονομίας
10. Νέλλα Αθηνά, Οικονομολόγος
11. Παΐζης Νικόλαος, Μαθηματικός – Ερευνητής
12. Παναγιωτόπουλος Αλέξιος, Καθηγητής Πληροφορικής,
13. Παπαδάκη Χριστίνα – Δάφνη, Οικονομολόγος,
14. Πλιάκης Ηρακλής, Οικονομολόγος,
15. Ρέτσος Χαράλαμπος, Φυσικός,
16. Σαχίνη Παρασκευή, Διδάκτωρ Χημικός – Μηχανικός,
17. Τερροβίτης Εμμανουήλ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ,
18. Τσακανίκας Άγγελος, Καθηγητής Οικονομικής Αξιολόγησης Συστημάτων,
19. Φαλδαμής Νικόλαος, Οικονομόλογος,
20. Σφαέλλος Παναγιώτης, Καθηγητής Νομικών και Πολιτικών Επιστημών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη