Thumbnail
Τι παρατηρήσεις έκαναν πάνω στο επικείμενο νομοσχέδιο

Συνάντηση πραγματοποίησε ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με την ΠΟΣΔΕΠ, την ΟΣΕΠ/ΤΕΙ και τηn Ε.Ε.Ε.. Στην συνάντηση έγινε μια εκτενέστατη ενημερωτική  συζήτηση του Υπουργού και των εκπροσώπων των 3 Ομοσπονδιών του χώρου της Ανώτατης  Εκπαίδευσης και Έρευνας, σε πολύ καλό και επικοδομητικό κλίμα με διάθεση ουσιαστικής  συζήτησης απ’ όλες τις πλευρές. Η συνάντηση διήρκεσε πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο  χρόνο (4 ώρες) και ο Υπουργός και ο ΓΓ του Υπουργείου άκουσαν τις θέσεις των Ομοσπονδιών  και ανέλυσαν τις θέσεις του Υπουργείου, ζητούμενο απ’ όλες τις πλευρές ήταν η μέγιστη δυνατή συναίνεση. 

Ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε πως στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας θα τους παραδώσει το Σχέδιο Νόμου που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση

Τόνισε ότι η διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου να μην ολοκληρωθεί πριν τη Σύνοδο Πρυτάνεων που έχει ορισθεί να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στις 13 Μαΐου.

Τέλος σημείωσει πως στο νομοσχέδιο να ενταχθούν και διατάξεις για τη λειτουργική  ευελιξία των ΕΛΚΕ καθώς και την απαλλαγή των προέδρων τους από ποινικές ευθύνες για τις ανείσπρακτες οφειλές από τους καθηγητές που ασκούσαν ελεύθερο επάγγελμα.

Η ΠΟΣΔΕΠ κατά την διάρκεια της συνάντησης έκανε έθεσε τα παρακάτω ζητήματα και παρατηρήσεις σχετικά με το επικείμενο Νομοσχέδιο για τα Μεταπτυχιακά


Θετικά: 

1.Η συμμετοχή όλων των προέδρων στη Σύγκλητο 
2.Η επαναφορά του Πρυτανικού Συμβουλίου 
3.Η πλήρης διαφάνεια στη διαχείριση και λειτουργία των ΠΜΣ 
4.Οι ρυθμίσεις για το αυτοδιοίκητο, οι οποίες όμως είναι πολύ λίγες και δευτερεύουσας 
σημασίας 
5.Επί της αρχής η δημιουργία των ΑΣΑΕΕ αλλά να προσδιοριστεί ο ρόλος τους 
6.Η δυνατότητα που δίνετεαι σε φοιτητές να παρακολουθήσουν επιπλέον μαθήματα πέρα 
από τα στενά πλαίσια του τμήματος. 
 
Αρνητικά  

1.Επιφυλάξεις για το σύστημα εκλογής των Αντιπρυτάνεων. Υπάρχει προβληματισμός ότι  στην πράξη μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Έχει μεγάλη σημασία η διατύπωση  των αρμοδιοτήτων τους και ποιός τις εκχωρεί. Θα πρέπει  οπωσδήποτε να ορίζει ο  Πρύτανης το αντικείμενο του κάθε Αντιπρύτανη και επιπλέον και τις αρμοδιότητες του,  μέσα από ένα πλαίσιο ελάχιστων αρμοδιοτήτων που θα περιγράψει ο νόμος για κάθε  θέση. 

2.Το πλαίσιο για τα ΠΜΣ. Το σημερινό πλαίσιο έχει λειτουργήσει θετικά σε μεγάλο βαθμό στο να αποκτήσουν τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών πολλοί έλληνες πτυχιούχοι, κάτι  που πριν από 20 περίπου χρόνια ήταν δύσκολο και απαιτούσε σημαντικά έξοδα. Είναι  λάθος να το χαλάσουμε. Τα Παν/μια πρέπει να έχουν πλήρη αυτονομία στην ίδρυση και  λειτουργία ΠΜΣ. Ένα ελάχιστο υποχρεωτικό ποσοστό υποτροφιών (πέραν αυτού τα 
 
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού 
 
Παν/μια και τα ίδια τα προγράμματα θα μπορεί να δίνουν και επιπλέον) της τάξης του  10-20%, με ανταπόδοση την προσφορά εργασίας στο πρόγραμμα από τους φοιτητές θα  είναι θετική ρύθμιση. 
 
Θέματα του Σ/Ν: 

1. Για το θεσμικό πλαίσιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές 

Το 20% του μισθού τους ως μέγιστο αμοιβής από τα ΠΜΣ είναι πολύ λίγο. Να γίνει 100%  που είναι το μέγιστο που μπορεί να έχει ως επιπλέον έσοδα από άλλες δραστηριότητες στα  πλαίσια του Παν/μίου ένα μέλος ΔΕΠ. 

Το 40% των φοιτητών να φοιτά χωρίς δίδακτρα στα ΠΜΣ είναι πολύ μεγάλο ποσοστό. Το  κόστος λειτουργίας του ΠΜΣ θα πέσει στις πλάτες των υπολοίπων 60%. Να γίνει 10-20%. 

2. Για εκλογή αντιπρυτάνεων από ξεχωριστή λίστα με μονοσταυρία  Προβληματισμός κατά πόσο θα λειτουργήσει θετικά ή αρνητικά 

Θα πρέπει να εκλέγονται και οι Αναπλ. Πρόεδροι 
 
Λοιπά θέματα: 
1.Για τις αποδοχές των πανεπιστημιακών καθηγητών – εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ,  η πολιτεία δε μπορεί να παρανομεί άλλο 
2.Αλλαγή νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία του ΕΛΚΕ, η διαχείριση των ερευνητικών  προγραμμάτων καταρρέει 
3.Για το πρόβλημα των μετεγγραφών στα ΑΕΙ 
4.Για τη δίωξη 3 π. Πρυτάνεων του ΑΠΘ για τις παρακρατήσεις και τη ρύθμιση περαίωσης  και των φυσικών προσώπων όπως και για τις εταιρείες  
5.Κατάργηση της αργίας μέλους ΔΕΠ εάν κατηγορείται 
6.Εκπροσώπηση ΠΟΣΔΕΠ στο ΕΣΕΚΑΑΔ (νέο ΕΣΥΠ) 
7.Για το σχέδιο του Υπ. Υγείας για τους Οργανισμούς των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων  και τη δημιουργία διυπουργικού οργάνου 
8.Για τον αριθμό των Διδακτορικών διατριβών που μπορεί να επιβλέπει κάθε μέλος ΔΕΠ να  καταργηθεί το όριο ή να αυξηθεί στους 10  
9.Πλειοψηφία των εσωτερικών μελών στη συγκρότηση των εκλεκτορικών σωμάτων για 
εκλογή και εξέλιξη μελών ΔΕΠ. Απόφαση ΔΕ ΠΟΣΔΕΠ.  
10.Για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα 
11.Για το μη συνυπολογισμό καταβληθέντων παρακρατήσεων φόρου 
12.Ενίσχυση του αυτοδιοίκητου και της αυτονομίας των Πανεπιστημίων 
13.Εκπροσώπηση της ΠΟΣΔΕΠ στις Συμβουλευτικές Επιτροπές και στο ΔΣ του ΕΦΚΑ 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη