Ως γνωστόν, οι αναπληρωτές καλούνται να δηλώσουν περιοχές προτίμησης πρόσληψης χωρίς να είναι γνωστά τα λειτουργικά κενά στα οποία θα προσληφθούν. Αυτή είναι μια πάγια πρακτική αδιαφάνειας που διέπει την διοίκηση της ελληνικής εκπαίδευσης. Κάθε χρόνο το Υπουργείο δηλώνει αδυναμία να γνωρίζει από νωρίς τα λειτουργικά κενά εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές. Αυτό ισχύει αν σκοπός είναι η γνώση με απόλυτη ακρίβεια των κενών. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα κενά δεν είναι γνωστά με απόλυτη ακρίβεια ούτε στην πρώτη φάση αναπληρωτών, ίσως ούτε και ποτέ όπως με έκπληξη διαπιστώνουν οι αναπληρωτές όταν πηγαίνουν στις περιοχές που προσλαμβάνονται. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, όπως και η καταγραφή των κενών, διακατέχονται από πνεύμα αδιαφάνειας με σκοπό να επιτευχθούν μικρές ή μεγάλες εξυπηρετήσεις, τοπικά ή κεντρικά. Η διαφάνεια δεν είναι επιθυμητή ούτε από την κεντρική διοίκηση ούτε από ορισμένα ΠΥΣΔΕ καθώς θεωρούν ότι αυτό θα εμπόδιζε το έργο τους. To προτιμότερο θα ήταν να ανακοινώνονται τα λειτουργικά κενά της τελευταίας στιγμής, τα οποία προέκυψαν από τις αποσπάσεις, όπως είχαν κάνει μερικές φορές οι αιρετοί του ΚΥΣΔΕ. Για τις περισσότερες ειδικότητες οι αριθμοί αυτοί θα ήταν χρήσιμοι, όμως δυστυχώς όχι για την Βιολογία, διότι ανάμεσα στα λειτουργικά κενά των αποσπάσεων και τα λειτουργικά κενά των αναπληρωτών υπάρχει απόσταση μερικών εκατοντάδων, αφού είναι γνωστό ότι εκατοντάδες καλύπτονται με αποσπάσεις άλλων ειδικοτήτων. Αυτό είναι μια άσχημη πραγματικότητα που και οι υπεύθυνοι δεν θέλουν να φαίνεται στην πλήρη έκτασή της.
Παρόλα αυτά, με αφορμή την έναρξη της δυνατότητας δήλωσης περιοχών προτίμησης από τους υποψήφιους αναπληρωτές, συγκεντρώσαμε στοιχεία από όλες τις περιοχές με σκοπό να διευκολύνουμε την παροχή πληροφοριών στους συναδέλφους που δηλώνουν περιοχές αυτό το καιρό.
Οι επικυρωμένες λίστες των αναπληρωτών θα βρίσκονται στο:
δικαίωμα επιλογής περιοχών έχουν μόνο όσοι είναι σε αυτές τις λίστες ύστερα από αίτηση που έκαναν τον Απρίλιο, στο:
Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι, η καλύτερη συμβουλή που μπορεί να πάρει ένας υποψήφιος αναπληρωτής είναι να δηλώσει τις περιοχές που θέλει και μπορεί ( οικονομικά) να δουλέψει, ανεξάρτητα αν γνωρίζει ότι υπάρχει ή δεν υπάρχει κενό. Η άρνηση πρόσληψης σε μια δύσκολη περιοχή θα τον οδηγήσει να χάσει την σειρά του για φέτος, και να πέσει πιθανώς στην κατάταξη τις επόμενες χρονιές.
Εφόσον κάποιος επιθυμεί να το παραβλέψει αυτό, και θέλει να υπολογίσει τις πιθανότητές του, με αναξιόπιστο τρόπο, μπορεί να δει την παρακάτω λίστα με τον ΠΕΡΣΙΝΟ (2016) αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών Βιολόγων στις δύο πρώτες φάσεις, ανά περιοχή.
Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι θα είναι ίδιος ο αριθμός ανά περιοχή και φέτος (2017). Αναμένεται όμως να είναι κοντά για κάποιες περιοχές. Ο αριθμός των προσλήψεων ανα φάση και περιοχή ΔΕΝ καθορίζεται από τον συνολικό αριθμό των κενών, αλλά από τον αριθμό των πιστώσεων που γίνονται διαθέσιμες στο τμήμα διορισμών. Το τμήμα διορισμών ισχυρίζεται ότι κριτήριο στο διαμοιρασμό των πιστώσεων είναι η φύση των κενών, πχ. αν είναι σε Λύκεια. Μπορεί να είναι αυτή η πραγματική πρόθεση, πρακτικά όμως κάτι τέτοιο είναι ανυπόστατο αφού το ΠΥΣΔΕ που προσλαμβάνεται ο αναπληρωτής δεν είναι υποχρεωμένο να καλύψει πρώτα το κενό για το οποίο τον προσέλαβε το τμήμα διορισμών του Υπουργείου. Η αλήθεια όμως είναι ότι από την στιγμή που δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα ή η πολιτική πρόθεση να καλυφθούν από την Πρώτη φάση όλα τα δηλωμένα κενά, χρειάζεται κάποιο κριτήριο επιλογής, έστω και αν είναι προσχηματικό όπως σε αυτή την περίπτωση.
Για περαιτέρω σύγκριση μπορείτε να ανοίξετε το παρακάτω googlesheet και να δείτε στην πρώτη καρτέλα τους αριθμούς από το 2015, όπου όμως τα κενά ήταν περισσότερα επειδή υπήρχε άλλη μια ώρα Βιολογίας στα Γυμνάσια. Η πρώτη στήλη κάθε χρονιάς έχει τα οργανικά κενά όπως θα έπρεπε να ήταν με βάση τις υπάρχουσες ώρες Βιολογίας, η δεύτερη στήλη τα ακάλυπτα οργανικά κενά που ανακοίνωσαν τα ΠΥΣΔΕ το καλοκαίρι και δεν έχουν καλυφθεί από άλλες ειδικότητες ( η διαφορά ανάμεσα στα δύο είναι θέσεις Βιολογίας καλυμμένες οργανικά/μόνιμα από άλλες ειδικότητες). Στην δεύτερη καρτέλα του googlesheet μπορείτε να δείτε σε ποια σχολεία ανά περιοχή είναι τα ακάλυπτα οργανικά κενά:
Οργανικά κενά και φάσεις αναπληρωτών 2015-2016-2017 + Ακάλυπτα Οργανικά Κενά 2017
Αυτά τα ακάλυπτα οργανικά κενά πιθανότατα θα μετατραπούν σε λειτουργικά κενά. Είναι όμως πολύ πιθανόν αρκετά από αυτά να καλυφθούν από άλλες ειδικότητες, κυρίως αυτά που είναι σε Γυμνάσια ή στις πόλεις, ενώ πολλά θα καλυφθούν με αποσπάσεις άλλων ειδικοτήτων από περιοχή σε περιοχή, όπως γίνεται π.χ. στην Δυτική Θεσσαλονίκη. Από την άλλη τα λειτουργικά κενά θα είναι πολύ περισσότερα από αυτά καθώς θα προκύψουν άδειες μονίμων και θα δημιουργηθούν πολλά κενά από συνδυασμό ωρών σε πολλά σχολεία, π.χ. σε Λύκεια για να διδάσκονται μόνο οι κατευθύνσεις από Βιολόγους, ενώ η Βιολογία των υπολοίπων τάξεων στα ίδια σχολεία θα διδάσκεται από άλλες ειδικότητες.
Μπορείτε επίσης να δείτε τα ονόματα των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν ανά περιοχή στις πρώτες φάσεις πέρσι (2016) από αυτό το excel:
Αναπληρωτές 2016-17 Α_-Β_Γ_Δ_Ε_Ζ ΦΑΣΗ
ώστε να επιχειρήσετε συγκρίσεις με την φετινή σειρά κατάταξης, οι οποίες όμως δυστυχώς μπορεί να είναι εξαιρετικά αναξιόπιστες.
Τέλος επειδή η διαβίωση για τους Αναπληρωτές μπορεί να γίνει πολύ δύσκολη λόγω του χαμηλού μισθού και του υψηλού κόστους ζωής, ίσως θα ήταν καλό να γνωρίζετε αν στις εν λόγω περιοχές και κοντά στα σχολεία υπάρχει στρατιωτική λέσχη που να περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σίτησης αναπληρωτών:
https://www.inedivim.gr/sites/default/files/programs-seminars-educationalcare/files/20151029-3.3-odigos-efarmogis-sitisis-anaplirotwn.pdf (Σελ. 15 )
ή αν ο δήμος στον οποίον βρίσκονται τα σχολεία εμπίπτει στον νέο νόμο που επιτρέπει στους δήμους να παρέχουν δωρεάν στέγη και σίτηση, και είναι οι νησιωτικοί κάτω των 18.000 (και μερικοί άνω των 18.000) και οι ορεινοί ( ορεινοί από 50% και πάνω) κάτω των 30.000 σε πληθυσμό. Ένα πολύ θετικό μέτρο που ευχόμαστε να έχει και πρακτική εφαρμογή.
Τέλος, επειδή διαδίδεται ότι οι προσλήψεις στην Ειδική αγωγή μπορεί να γίνουν πριν τις προσλήψεις στην Γενική Αγωγή, ίσως θα είχε χρησιμότητα να σημειωθεί ποιοι μετέχουν και στους δύο Πίνακες και τι σειρά κατέχουν.
Και πάλι όμως πρέπει να τονιστεί ότι όλοι αυτοί οι υπολογισμοί μπορεί να πέσουν εντελώς έξω και δεν συνιστούμε να βασίσετε τις επιλογές σας σε αυτούς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη