Thumbnail
Επιστολή προς υπουργό Παιδειάς Κ.Γαβρόγλου και υφυπουργό παιδείας Δ.Μπαξεβανάκη

Αξιότιμοι κ. κ. Υπουργοί,   

Με την παρούσα επιστολή σας ενημερώνουμε επισήμως για την έκδοση του πρώτου και μόνου επιστημονικού περιοδικού που αφορά την Οικονομική Επιστήμη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπό τον τίτλο «ΞΕΝΟΦΩΝ». Πρόκειται για μία εκδοτική προσπάθεια αναβάθμισης και ανάδειξης του ρόλου του Οικονομολόγου – εκπαιδευτικού στην χώρα μας. Το περιοδικό διευθύνεται επιστημονικά από τον Σύλλογο Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Ιδιωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο ΞΕΝΟΦΩΝ».

Το επιστημονικό περιοδικό ΞΕΝΟΦΩΝ δημιουργήθηκε πριν 2 έτη με σκοπό να διερευνήσει τις διεθνείς τάσεις στη διδασκαλία των οικονομικών μαθημάτων στο Γενικό Λύκειο και να φέρει σε επαφή τους πιο δημιουργικούς οικονομολόγους της χώρας. Αυτό που αναδείχθηκε με σαφήνεια και στα δύο ετήσια τεύχη που έχουν έως σήμερα κυκλοφορήσει, είναι η μεγάλη απόσταση που χωρίζει την Ελληνική από τη διεθνή πραγματικότητα σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία των Οικονομικών. Συγκεκριμένα, έως τώρα έχουμε παρουσιάσει αναλύσεις για το περιεχόμενο της Οικονομικής Θεωρίας και της επιστήμης του Management στο σύστημα ΙΒ, στο Γαλλικό και Κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα στη δευτεροβάθμια βαθμίδα.

Το συμπέρασμα που αβίαστα προκύπτει είναι ότι το επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα στην χώρα μας προσεγγίζει  το μάθημα της Οικονομικής Θεωρίας με έναν τρόπο που είναι πολύ περιορισμένος, μονομερής και αντιπαιδαγωγικός. Περιορισμένος γιατί οι μαθητές έρχονται σε ουσιαστική επαφή με την Επιστήμη της Οικονομίας μόνο στη Γ’ Λυκείου, μονομερής διότι οι μαθητές διδάσκονται ένα μικρό μέρος του κλάδου των Οικονομικών που ονομάζεται «Μικροοικονομία» και αντιπαιδαγωγικός γιατί οι μαθητές καλούνται να αποστηθίζουν τμήματα του σχολικού εγχειριδίου το οποίο παρεμπιπτόντως έχει να ανανεωθεί τα τελευταία 20 έτη.

Για τους ανωτέρω λόγους, θεωρούμε ότι οι σκέψεις του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει την λογική του εκτεταμένου δοκιμίου (extended essay), που λαμβάνει χώρα στο σύστημα International Baccalaureate (IB), είναι προς την σωστή κατεύθυνση αφού θα επιτρέπει στον μαθητή – σε ό,τι αφορά τα Οικονομικά - να έρθει σε μία ουσιαστική και πρακτική επαφή με έννοιες των Οικονομικών  που θα διδάσκεται θεωρητικά.

Επειδή όμως, στην πρόταση του Υπουργείου διαβάσαμε ότι είναι στις προθέσεις του οι μαθητές να εξετάζονται στο μάθημα «Κοινωνία – Οικονομία», οφείλουμε να παρέμβουμε δηλώνοντας με σαφήνεια ότι τέτοιου είδους μάθημα δεν υπάρχει σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα διεθνώς, εξ όσων γνωρίζουμε. Αντίθετα, οι μαθητές που ακολουθούν το σύστημα ΙΒ διδάσκονται σε βάθος Οικονομικά, αφού εξετάζονται τόσο στην Μικροοικονομία (Microeconomics), όσο και στην Μακροοικονομία (Macroeconomics), τα Διεθνή Οικονομικά (International Economics) και στα Οικονομικά της Ανάπτυξης (Development Economics). Δηλαδή, δεν διδάσκονται μόνο πως διαμορφώνονται οι τιμές στον τέλειο ανταγωνισμό, αλλά και στις άλλες μορφές αγοράς - που συνήθως δεν λειτουργούν προς όφελος των καταναλωτών - όπως είναι τα ολιγοπώλια και τα μονοπώλια. Μαθαίνουν επίσης χρήσιμες έννοιες για την ζωή τους ως πολίτες, όπως είναι ο πληθωρισμός, η ανεργία, το Α.Ε.Π., οι συναλλαγματικές ισοτιμίες, οι δασμοί, η ανισοκατανομή του πλούτου, κ.ά.

Είναι παντελώς αντιεπιστημονικό να συγχέουμε τις κοινωνικές επιστήμες, μέρος των οποίων αποτελεί και η οικονομική επιστήμη, με από κοινού μαθήματα σαν αυτό που επιδιώκει να δημιουργήσει το μάθημα - έκτρωμα που ονομάζεται «Πολιτική Παιδεία» και στο οποίο γίνεται προσπάθεια συγχώνευσης ανεξάρτητων και αυτοτελών επιστημών όπως είναι η πολιτική και νομική επιστήμη, η κοινωνιολογία και η οικονομική επιστήμη.

Ως Σύλλογος Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών και ως το πρώτο και μόνο επιστημονικό περιοδικό που αφορά την Οικονομική Επιστήμη στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλώνουμε εκ προοιμίου ότι τέτοιου είδους «συγχωνεύσεις», εάν και εφόσον πραγματοποιηθούν, το μόνο που θα εξυπηρετούν είναι συντεχνιακά συμφέροντα και όχι εκπαιδευτικά και ως εκ τούτου είμαστε κάθετα αντίθετοι.

Θέλοντας να βοηθήσουμε στο διάλογο που θα ανοίξει για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, σας αποστέλλουμε τιμής ένεκεν κ. Υπουργέ τα δύο τεύχη του επιστημονικού περιοδικού ΞΕΝΟΦΩΝ, προκειμένου να διαπιστώσετε και ο ίδιος - σε αντίθεση με τις διεθνείς τάσεις και πρακτικές - την σοβαρή έλλειψη οικονομικής παιδείας των Ελλήνων μαθητών και πολιτών.

Με τιμή

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου                      Ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου        

Γεώργιος Τζήρος (ΠΕ 09)                        Αριστείδης Νότης (ΠΕ 09)                              


ΞΕΝΟΦΩΝ
Σύλλογος  Οικονομολόγων
Εκπαιδευτικών Ιδιωτικής 
Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης        
   
Δραγάτση 2, 18535, Πειραιάς
Τηλέφωνο: 6948206064
xenophon.gr
[email protected]                                    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές
«Κάνουν τα παιδιά μας μπαλάκι του πινγκ-πονγκ!»: Στα όριά τους οι γονείς για την κατανομή σε Γυμνάσια και Λύκεια
Περίεργα ανακατέματα μαθητών στα γυμνάσια και τα λύκεια: Ανακατανομή ή μεθόδευση για μετακομίσεις και «ξαφνικό θάνατο»
«Κάνουν τα παιδιά μας μπαλάκι του πινγκ-πονγκ!»: Στα όριά τους οι γονείς για την κατανομή σε Γυμνάσια και Λύκεια