Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αφορμή τις χθεσινές αναφορές στην ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ για την Παιδεία, αναφέρει:
Αφού ο κ. Μητσοτάκης ως άλλος Λουδοβίκος επανέλαβε τον αφορισμό περί της ματαιότητας των κοινωνικών αγώνων για ισότητα και ελευθερία, επιχείρησε να παρουσιάσει το μη σχέδιό του για την Παιδεία με μπαλωθιές.
Παρότι είχε υποσχεθεί να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο για το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν είπε λέξη και προτίμησε τον εύκολο δρόμο των αφορισμών και των αποσπασματικών εξαγγελιών. Η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου και η σιωπή του κ.Μητσοτάκη δείχνει είτε ότι αγνοεί το αίτημα για αναβάθμιση του Λυκείου είτε ότι δεν έχει να πει κάτι ουσιαστικό. Και στις δύο περιπτώσεις, όπως έγινε σαφές και με τις δηλώσεις του τις τελευταίες μέρες, φαίνεται να έχει μία ανησυχητική άγνοια για τα προβλήματα της Παιδείας.
Αλλά και όσα αποσπασματικά ανέφερε δείχνουν το στίγμα των προθέσεών του: όλα υπόκεινται στους νόμους της αγοράς και οι «πελάτες» θα πρέπει να το γνωρίζουν. Τι στόχο έχει άραγε η αναφορά περί αξιολόγησης παντού, όταν γνωρίζει ότι μόλις τα τελευταία δύο χρόνια ανακόπηκε η περιστολή των δαπανών για την Παιδεία μετά από την λαίλαπα των περικοπών ύψους 30% από τις κυβερνήσεις στις οποίες ο ίδιος συμμετείχε και είχαμε μετά από 7 χρόνια αύξηση 5% των δαπανών για την Παιδεία ; Δηλαδή πώς είναι δυνατόν να γίνουν αξιολογήσεις όταν η ίδια η πολιτεία δεν ήταν καθόλου συνεπής στις υποχρεώσεις της;
Ανέφερε ότι οι σχολικές μονάδες θα έχουν ελευθερία στην επιλογή διδακτικού προσωπικού και στην κατάρτιση προγραμμάτων σπουδών. Απίστευτο αλλά αληθινό: Προαναγγέλει, με άλλα λόγια, το τέλος της εποπτείας της Πολιτείας για τους εκπαιδευτικούς θεσμούς δηλώνοντας για μία ακόμη φορά την έμπρακτη απόκλιση του από τα Ευρωπαϊκά κεκτημένα.
Προχθές καλούσε τους καθηγητές Πανεπιστημίου να γίνουν επιχειρηματίες. Χθες ανακοίνωνε ότι τα σχολεία θα γίνουν επιχειρηματικές μονάδες. Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί υπήρξε τόση μεγάλη αντίδραση από την Ν.Δ. σε κάθε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία, μιας και η φιλοσοφία των νομοσχεδίων ήταν να σταματήσει η απορρύθμιση και να καθιερωθούν ακαδημαϊκοί κανόνες.
Είναι εμφανής ο στόχος του κ. Μητσοτάκη έστω κι αν δεν τον περιγράφει στη δήθεν «συμφωνία αλήθειας»: Να απαξιωθεί πλήρως ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και να αρχίσει η ιδιωτικοποιησή της.
Δυστυχώς για τον κ. Μητσοτάκη η ελληνική κοινωνία θα συνεχίσει να απαιτεί ακόμη καλύτερη δημόσια εκπαίδευση και η κυβέρνηση, όπως άλλωστε έδειξε και η άψογη αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, να βελτιώνει κάθε μέρα την δημόσια εκπαίδευση. Ας μην έχει αυταπάτες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη