Τις παραιτήσεις του Προέδρου και της Διευθύνουσας Συμβούλου του ΕΟΠΠΕΠ ζητά η ΟΙΕΛΕ, καταγγέλοντας εμπαιγμό τόσο του υπουργείου Παιδείας όσο και της Κοινωνίας, καθώς, όπως καταγγέλλεται, "θυμήθηκαν να ζητήσουν προσχηματικά έλεγχο για τα κέντρα μελέτης", αφού είχε προηγηθεί αίτημα της Ομοσπονδίας για παρέμβαση Εισαγγελέα για την υπόθεση.
Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, "σήμερα λειτουργούν χιλιάδες Κέντρα Μελέτης σε όλη τη χώρα χωρίς νομοθετικό πλαίσιο αποτελώντας τεράστιες εστίες αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής με ανύπαρκτη διασφάλιση της υγείας και της ααφάλειας παιδιών και εργαζόμενων. Πιθανότατα ο χώρος των Κέντρων Μελέτης αποτελεί τη μεγαλύτερη μαύρη τρύπα ανομίας στον ιδιωτικό τομέα σήμερα, καθώς είναι μια επιχειρηματική δραστηριότητα εξ ολοκλήρου παράνομη. Επιπλέον, τα Κέντρα Μελέτης για μαθητές δημοτικού είναι παράνομα (άρθρο 56, Ν. 682/77) για λόγους κατά κύριο λόγο ανθρωπιστικούς και παιδαγωγικούς, καθώς είναι αδιανόητο και εξοντωτικό για παιδιά 6-12 ετών να εγκλωβίζονται σε περιβάλλον τάξης για περισσότερες από 10 ώρες ημερησίως.
Ενώ μέχρι πριν από λίγες ημέρες η ηγεσία του ΕΟΠΠΕΠ κάλυπτε απόλυτα τους μεγάλους φροντιστηριάρχες που διατηρούν τέτοιες παράνομες δομές με αποφάσεις-παραλείψεις της, παρά το γεγονός ότι έχουμε προβεί σε συγκεκριμένη καταγγελία εδώ και 3 μήνες, σήμερα έρχεται προσχηματικά να τους ζητήσει να τις …κλείσουν αφού πιέστηκε από το αίτημα εισαγγελικής παραγγελίας της Ομοσπονδίας.
Η ΟΙΕΛΕ είχε αναδείξει το ζήτημα πριν αρκετό διάστημα, όταν διατυπώθηκαν σοβαρές καταγγελίες για τη γιγάντωση του φαινομένου των παράνομων Κέντρων Μελέτης. Από την πλευρά του, "το ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ αποφάσισε ομόφωνα το Μάρτιο να υποχρεωθούν οι ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ΚΞΓ, προκειμένου να αδειοδοτηθούν, ή και να επικαιροποιήσουν τις άδειές τους, να καταθέτουν Υπεύθυνη Δήλωση ότι δεν διαθέτουν στις δομές τους Κέντρα Μελέτης".
Ωστόσο, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ:
1. στις 7/7/2017 η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ υπέγραψε απόφαση, σύμφωνα με την οποία η υπεύθυνη δήλωση δεν θα αναρτάται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού!
2. Δέκα μέρες αργότερα, στις 17/7/2017, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε καταγγελία για εκατοντάδες Κέντρα Μελέτης που λειτουργούν παράνομα, δίνοντας αναλυτικά στοιχεία για 8 από αυτά.
3. Αντί, λοιπόν, όμως να ξεκινήσουν οι έλεγχοι, το ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ κατά πλειοψηφία αναίρεσε την ομόφωνη απόφαση του Μαρτίου και ενέκρινε την απόφαση της Διευθύνουσας Συμβούλου να κατέβει από την ιστοσελίδα του Οργανισμού η υποχρέωση για κατάθεση Υπεύθυνης Δήλωσης! Η απόφαση αυτή αποτέλεσε ξεκάθαρα κλείσιμο του ματιού στους επιχειρηματίες που δεν ήθελαν να καταθέσουν την Υ.Δ., καθώς κατέχουν παράνομες δομές.
Την παρέμβαση Εισαγγελέα ζήτησε η ΟΙΕΛΕ
Οι συγκεκριμένες καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ δεν προωθήθηκαν ποτέ από τον Πρόεδρο και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο του Οργανισμού στην αρμόδια Υπηρεσία Αδειοδότησης των δομών με αποτέλεσμα το φαινόμενο των παράνομων Κέντρων Μελέτης να έχει λάβει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις με τις μεγάλες «αλυσίδες» φροντιστηρίων και ΚΞΓ να πρωταγωνιστούν στην παρανομία. Τώρα πια, «βαφτίζονται» ως Κέντρα Μελέτης και φροντιστηριακά τμήματα, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην δηλώνουν εκπαιδευτικούς και να τους αμείβουν με ψίχουλα και να μην καταβάλλουν ασφαλιστικές και φορολογικές εισφορές.
Λόγω της αδιανόητης αυτής αδράνειας (;) της ηγεσίας του ΕΟΠΠΕΠ, η Ομοσπονδία μας αναγκάστηκε να αποστείλει αίτημα εισαγγελικής παραγγελίας, ώστε να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες της ηγεσίας του ΕΟΠΠΕΠ για το πάρτι εκατοντάδων εκατομμυρίων στο χώρο. Και, ω του θαύματος, λίγες ημέρες μετά το αίτημά μας κι αφού οι καταγγελίες μας «σάπιζαν» στα συρτάρια του Προέδρου και της Διευθύνουσας Συμβούλου του ΕΟΠΠΕΠ, ξεκίνησαν να αποστέλλονται επιστολές προς τους παρανομούντες ιδιοκτήτες για να εφαρμοστεί η νομοθεσία. Αποδεικνύεται έτσι ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας αλλά και της κοινωνίας σε όλο του το μεγαλείο! Όσο για το αν, πίσω από τις παραλείψεις και αποφάσεις αυτές κρύβονται άλλες σκοπιμότητες, θα αναμένουμε τις ενέργειες της Δικαιοσύνης.
Νομιμοποίηση με ανθρωπιστικό και παιδαγωγικό πρόσημο η πρόταση της ΟΙΕΛΕ για τα Κέντρα Μελέτης
Από την πλευρά της η ΟΙΕΛΕ προτείνει:
"Η μη καθολικότητα των ολοήμερων σχολείων και η έλλειψη δομών της πολιτείας για την υποστήριξη των οικογενειών για εργαζόμενους γονείς έχει δημιουργήσει ένα κενό που έρχεται να καλύψει η ιδιωτική πρωτοβουλία μέσω των Κέντρων Μελέτης. Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί πως υπάρχει απόλυτη αναγκαιότητα ο διάλογος που είχε προαναγγείλει λίγο πριν το καλοκαίρι για τους φορείς αυτούς να επισπευστεί και να υπάρξει άμεση νομοθέτηση. Η Ομοσπονδία μας έχει ήδη καταθέσει στο Υπουργείο τις προτάσεις της που συνοψίζονται στα εξής:
- Οι δομές αυτές θα πρέπει να παρέχουν υπηρεσίες που αφορούν τη φύλαξη και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών (μελέτη, μουσικοκινητική αγωγή, χορός, θεατρικό παιχνίδι, δραστηριότητες σχετιζόμενες με καλές τέχνες κ.λπ.). Σε τέτοιες περιπτώσεις το κράτος οφείλει να νομιμοποιήσει τη λειτουργία τους. Τούτο μπορεί να συμβεί μόνο υπό την ισχυρή εποπτεία της Πολιτείας και υπό συγκεκριμένες πολύ αυστηρές προϋποθέσεις.
Επομένως θα πρέπει άμεσα η ελληνική Πολιτεία να διαμορφώσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο θα διασφαλίζονται:
1. Το καθεστώς και οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες ιδρύονται, αδειοδοτούνται και λειτουργούν τα συγκεκριμένα Κέντρα Μελέτης.
2. Η διασφάλιση των όρων εργασίας των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτούς τους φορείς, η δυνατότητα καταγραφής τους και η αποσαφήνιση και ο έλεγχος των τυπικών προσόντων τους.
3. Οι όροι ασφαλείας, οι κτηριολογικές προδιαγραφές και οι υγειονομικοί όροι λειτουργίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτοί οι χώροι απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε μαθητές μικρών ηλικιών.
- Σε περίπτωση που οι φορείς αυτοί παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες φροντιστηριακής εκπαίδευσης η ΟΙΕΛΕ αντιτίθεται πλήρως στην ίδρυση και λειτουργία τους υπό οποιαδήποτε προϋπόθεση. Η ασθένεια της μετατροπής του χώρου της Παιδείας σε μια βιομηχανία παραγωγής εξεταζόμενων υποψήφιων που εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο σε τεχνικές απομνημόνευσης και ανταπόκρισης σε γραπτές δοκιμασίες έχει ήδη μεταλλάξει μεγάλο τμήμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ιδίως του Λυκείου), προκαλώντας ασύλληπτη βλάβη παιδαγωγική, ψυχολογική και ηθική σε χιλιάδες μαθητές. Δεν πρέπει να επιτραπεί η ασθένεια αυτή να επεκταθεί και στις τρυφερές ηλικίες των παιδιών δημοτικού. Επιπλέον, είναι αδιανόητο παιδιά ηλικίας 5-12 ετών, με συγκεκριμένες ανάγκες για παιχνίδι, οικογενειακή ζωή, κοινωνικοποίηση, να ενταχθούν σε μια διαδικασία αέναης παραμονής σε τάξη που θα τα εξαντλήσει και θα προκαλέσει εν τέλει την απέχθειά τους για τη μάθηση. Άλλωστε, αποτελεί διακηρυγμένη θέση της ΟΙΕΛΕ η ριζική αναδιαμόρφωση των Αναλυτικών προγραμμάτων με στόχο οι μαθητές να μην φορτώνονται μεγάλο όγκο δουλειάς στο σπίτι.
Τέλος, η ΟΙΕΛΕ θεωρεί απαραίτητο να χαρακτηριστεί ως Κέντρο Μελέτης-Δημιουργικής Απασχόλησης κάθε χώρος είτε αυτόνομο Κέντρο, είτε παιδότοπος) ο οποίος συγκεντρώνει μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και παρέχει υπηρεσίες που έχουν περιγραφεί πιο πάνω. Είναι ευνόητο ότι οι χώροι αυτοί θα λειτουργούν σύμφωνα με το νομοθετημένο πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας".
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη