Thumbnail
Να καθοριστούν οι προοπτικές σταδιοδρομίας των Στελεχών Εκπαίδευσης θέλουν οι Θεσμοί

Έως το τέλος Ιανουαρίου αναμένεται να δοθεί για Διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης και από το Μάρτιο προγραμματίζεται να ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής .

Aπό 1η Σεπτεμβρίου 2018, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ., θα ξεκινήσει η λειτουργία όλων των νέων θεσμών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Στην πρόταση για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου προβλέπεται η ανατροφοδότηση των στελεχών στην εκπαιδευτική πράξη με την καθιέρωση ανώτατου ορίου δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους χωρίς να γίνεται καμία αναφορά για τις προοπτικές σταδιοδρομίας αυτών. Όμως στο κείμενο της συμφωνίας με τους θεσμούς, αναφέρεται ότι οι Αρχές, μέχρι τον Μάιο του 2018, θα πρέπει να καθορίσουν τις προοπτικές σταδιοδρομίας των στελεχών στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα στο κείμενο αναφέρεται:

i) Να υιοθετήσουν νομοθετικά για την αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων και των ανώτερων διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης, ώστε να εξασφαλίσουν μια αποπολιτικοποιημένη, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής του ΑΣΕΠ σε σχετικές επιτροπές και να αναβαθμίσουν τον ρόλο τους στις σχολικές μονάδες, καθώς και να καθορίσουν τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους.

Με βάση λοιπόν την αρχική ανακοίνωση του Υπουργείου, ενώ δεν προβλεπόταν κάποια προοπτική, μετά την ολοκλήρωση των δύο θητειών, φαίνεται τελικά ότι θα πρέπει να υιοθετήσει σχετικά μέτρα, ειδικά για όσα στελέχη που είχαν επιτυχή θητεία.

ΕΠΙΛΟΓΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Συστατικά στοιχεία της πρότασης για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης είναι:

α) η σύνδεση των κριτηρίων της επιλογής στελεχών με το έργο για το οποίο προορίζονται,

β) ο διαμορφωτικός ρόλος της αξιολόγησης αυτών κατά τη διάρκεια της θητείας τους και κατά το στάδιο της επιλογής τους και

γ) η διασφάλιση της διαρκούς ανατροφοδότησης των στελεχών στην εκπαιδευτική πράξη με την καθιέρωση ανώτατου ορίου δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους.

Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται έναν αξιόπιστο μηχανισμό επιλογής που ταυτόχρονα θα προβλέπει διεργασίες διαμόρφωσης και αξιολόγησης στελεχών, που  να είναι σε θέση: Α) Να κατανοούν την πολυπλοκότητα της μάθησης και τη συστημικότητα της εκπαίδευσης, την αλληλεπίδραση ανάμεσα  στο διδακτικό, στο παιδαγωγικό και στο κοινωνικό πλαίσιο, την κουλτούρα των σχολικών μονάδων

Β) Να πλαισιώνουν τις παρατηρήσεις και να σχεδιάζουν ρυθμιστικές παρεμβάσεις για τον εκπαιδευτικό, τα παιδιά και τους γονείς μέσα στο σύστημα των αλληλεπιδράσεών τους και των γνωστικών σχέσεων που οικοδομούν και Β) Να προνοούν για την αποτελεσματική προσαρμογή και αξιοποίηση μοντέλων διεπιστημονικής, τεχνολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και να μπορούν κατά συνέπεια να σχεδιάζουν διαδικασίες αναστοχασμού και αναζήτησης βελτιωτικών ρυθμίσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Ο τρόπος επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών πρέπει να ανταποκρίνεται στον πολύπλοκο ρόλο που καλούνται να επιτελέσουν και ως εκ τούτου οποιοδήποτε σύστημα πρέπει να λάβει υπόψη το βαθμό ποικιλίας και πολυπλοκότητας του εκπαιδευτικού έργου.

Συνεπώς:

1) Οι πηγές μοριοδότησης κατά τη διαδικασία επιλογής πρέπει να είναι ικανές να καταγράφουν αφενός την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία χωρίς μονοδιάστατη βαρύτητα μίας περιοχής και ενός τύπου προσόντων και αφετέρου την ικανότητα των υποψήφιων στελεχών ως προς το να συνδέουν σπουδές και εμπειρία για την κατανόηση της πολυπλοκότητας των εκπαιδευτικών φαινομένων και την αναγνώριση των σημείων δυσλειτουργίας του παιδαγωγικού έργου και Η αξιολόγηση των στελεχών, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, πρέπει να είναι αμφίδρομη λαμβάνοντας υπόψη την κρίση των υφισταμένων και των προϊσταμένων και να αποτιμά το έργο των στελεχών σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης βελτιωτικών παρεμβάσεων με στόχο την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών και της ανθεκτικότητας της σχολικής μονάδας, με σεβασμό και συμμετοχή όλων των παραγόντων.
 

ΠΗΓΗ: xenesglosses.eu

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο αλληλεγγύης 300 πανεπιστημιακών στις/στους απεργούς εκπαιδευτικούς που διώκονται
Εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται στήριξη στην προσπάθειά τους για τη μόρφωση των παιδιών και όχι αυταρχική αντιμετώπιση από...
Κείμενο αλληλεγγύης 300 πανεπιστημιακών στις/στους απεργούς εκπαιδευτικούς που διώκονται
teacher
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η επόμενη μισθοδοσία σε μόνιμους και αναπληρωτές
Υπολογισμός της μισθοδοσίας από 1η Μαρτίου
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η επόμενη μισθοδοσία σε μόνιμους και αναπληρωτές
agora ergasias
Στον πάτο της Ευρώπης οι Έλληνες νέοι με πτυχίο: Δεν βρίσκουν θέσεις εργασίας
Μόνο οι απόφοιτοι Λυκείου, μπορούν πιο εύκολα να βρουν δουλειά στην Ελλάδα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη
Στον πάτο της Ευρώπης οι Έλληνες νέοι με πτυχίο: Δεν βρίσκουν θέσεις εργασίας