Thumbnail
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι φοιτητές της Φιλοσοφικής, αποφασίζοντας μεταξύ άλλων την κατάληψη της σχολής για της 2 επόμενες ημέρες

Το πλαίσιο που υπερψηφίσθηκε στην Γενική Συνέλευση των φοιτητών τίθεται κατά του ν/σ Γαβρόγλου και της διάταξης για διάσπαση του τμήματος ΦΠΨ. Το πλαίσιο προβλέπει την κατάληψη της σχολής και την συμμετοχή του Φ.Σ στην μεγάλη, πανεκπαιδευτική, πανελλαδική κινητοποίηση στις 16/3.

Ενωτική- αγωνιστική πρόταση πλαισίου στη Γενική Συνέλευση του ΦΣ Φιλοσοφικής
          
Ήδη από πέρυσι είχαν υπάρξει διατάξεις και νομοθετήματα σε σχέση με αλλαγές στον τρόπο κατοχύρωσης της διδακτικής επάρκειας στα πτυχία μας. Φέτος όμως, στην αρχή της χρονιάς με τις διατάξεις του Ι.Ε.Π. (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, όλα τα παραπάνω πήραν σάρκα και οστά. Πιο συγκεκριμένα, το Ι.Ε.Π προβλέπει τη δημιουργία μίας ειδικής Δομής ή ενός ειδικού τμήματος, το οποίο θα παρέχει τη διδακτική επάρκεια, αφαιρώντας την από το πρόγραμμα σπουδών. Το πιο προβληματικό είναι ότι η συγκεκριμένη αυτή «δομή» - τμήμα θα έχει όριο εισαχθέντων (άρα δε θα μπαίνουν όλοι οι Φιλοσοφικάριοι και επομένως δε θα έχουν και όλοι το δικαίωμα να διδάξουν), αλλά και τέλη εγγραφής που δυσχεραίνει ακόμη πιο πολύ την κατάσταση. Στην σχολή μας αυτό έρχεται να εφαρμοστεί μέσα από την διάσπαση του τμήματος του Φ.Π.Ψ σε δύο διαφορετικά τμήματα: ένα τμήμα Φιλοσοφίας, στο οποίο δεν διευκρινίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα (βλέπε Φιλοσοφία Πάτρας όπου δεν υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα διδασκαλίας) και Παιδαγωγικών (ή καλύτερα Επιστημών Εκπαίδευσης) το οποίο θα αποτελέσει και το τμήμα το οποίο θα παραχωρεί την παιδαγωγική επάρκεια στην Φιλοσοφική και μάλλον και στις υπόλοιπες καθηγητικές σχολές (βλέπε Φυσικό, Μαθηματικό κ.λ.π. ) με τον τρόπο τον οποίο περιγράψαμε παραπάνω. Το αποκορύφωμα σε όλη αυτή την διαδικασία διάσπασης του Φ.Π.Ψ -που αν μη τι άλλο άρθρωσε κάποιες αντιστάσεις από μεριάς των φοιτητών του τμήματος- ήταν η τελευταία σύγκλητος του ΕΚΠΑ, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 28/2 όχι στην Πρυτανεία όπως συνήθως, αλλά μάλλον εν κρυπτώ στο Αρεταίειο Νοσοκομείο. Ο αντιδημοκρατικός και οριακά παράνομος τρόπος με τον οποίο μία μικρή ομάδα καθηγητών μπορεί να αποφασίζει διασπάσεις ολόκληρων τμημάτων με εκατοντάδες φοιτητές μέσα είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτος!                                                   .                                                                                    

Την Δευτέρα 26/02 στην βουλή ψηφίστηκε το νομοσχέδιο «Ίδρυση  Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις». Αυτό το νομοσχέδιο επιφέρει συγχωνεύσεις τμημάτων ανά την επικράτεια. Μία από τις διατάξεις του νόμου επικυρώνει την  εξίσωση πτυχίων των τεσσάρων Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών – Θεάτρου (Ε.Κ.Π.Α., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Α.Π.Θ.), με τις, ιδιωτικές και μη, δραματικές σχολές.
Παρέχεται δηλαδή το δικαίωμα στους αποφοίτους δραματικών σχολών, με εξειδίκευση στην υποκριτική τέχνη (ηθοποιοί), να ασκούν το επάγγελμα του θεατρολόγου – θεατροπαιδαγωγού, με αποτέλεσμα να διεκδικούμε τις ίδιες θέσεις εργασίας. Τα τέσσερα τμήματα (Α.Ε.Ι.) μέχρι στιγμής, ενσωμάτωναν την παιδαγωγική επάρκεια στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών. Από την στιγμή που πλέον θα έχουμε τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, αυτομάτως εξισώνεται η δημόσια δωρεάν παιδεία με την ιδιωτική εκπαίδευση. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός ούτε εναντιωνόμαστε στους σπουδαστές των δραματικών σχολών.

Για τους ίδιους λόγους, προχωρούν και στη συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων (π.χ. Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, σχέδιο Αθηνά) και στην υποβάθμιση του βασικού πτυχίου, το οποίο παύει να αποτελεί μόνη προϋπόθεση για δουλειά. Ειδικότερα στις καθηγητικές σχολές αυτό περνάει μέσα από την αποκοπή της παιδαγωγικής επάρκειας απ’ το πτυχίο και την απόκτησή της έναντι πληρωμής (για παράδειγμα  στο Ρέθυμνο με 1600€ και στο ΕΚΠΑ με 700€). Επιπλέον, καλούμαστε να ακολουθήσουμε ένα συνεχές κυνήγι ECTS και επανακατάρτισης, με μεταπτυχιακά, προγράμματα διά βίου μάθησης κ.ά., φυσικά επί πληρωμή.  
 
Με τη σταδιακή κατάργηση του δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας και την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών σχολών, η εκπαίδευση και η εύρεση εργασίας στο αντικείμενο σπουδών μας καθίσταται προνόμιο των λίγων.

Οι αλλαγές που επιχειρούνται σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική επάρκεια συνδέονται άμεσα με τις εξελίξεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα με τους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που αντανακλούν το μέλλον που προορίζουν και για τη δική μας γενιά. Γνωρίζοντας τις συνθήκες στις οποίες ζουν και εργάζονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με μεταθέσεις σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, χωρίς σταθερή εργασία και χωρίς πρόνοια για στέγαση και καταλαβαίνοντας πόσο άμεση σχέση έχει αυτό με την απόσπαση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία μας και την υποβάθμιση των προπτυχιακών μας σπουδών, τασσόμαστε στο πλευρό των αναπληρωτών και συμμετέχουμε στον αγώνα τους με τα αιτήματά τους για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, για κατάργηση του προσοντολογίου του ΟΟΣΑ για το σύστημα πρόσληψης, για κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν.3848, για ίσα δικαιώματα μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών και τέλος για ανατροπή του εκπαιδευτικού μνημονίου κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ. Το βασικό πρόβλημα του δημόσιου σχολείου είναι η υποστελέχωσή του και όχι μια υποτιθέμενη “ανεπάρκεια” των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών.

 Δε χρειάζεται και πολλή ανάλυση για να συμπεράνει κανείς την κατεύθυνση όλων αυτών των αλλαγών, που εκπορεύονται από την αντιεκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων χρόνων και ειδικότερα, από το νόμο Γαβρόγλου, που ψηφίστηκε τον περασμένο Αύγουστο. Αποσκοπούν στην εδραίωση μιας κατάστασης όπου ο καθένας θα βιώνει, ταυτόχρονα με όλους τους άλλους, αλλά πάντα μόνος του, τις χειρότερες εργασιακές συνθήκες. Την ανεργία, την επισφάλεια, την μισοεργασία, το φόβο της απόλυσης, την απόγνωση και την εγκατάλειψη κάθε προοπτικής. «Κανείς μόνιμος, όλοι προσωρινοί» είναι το δόγμα του υπουργείου, της κυβέρνησης, της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Η δημιουργία ενός αναλώσιμου δυναμικού, χωρίς επίγνωση της θέσης του. Η καθυπόταξη κάθε πτυχής της ανθρώπινης ζωής σ’ αυτόν το νόμο. Της τέχνης, της επιστήμης, της διασκέδασης, της εργασίας, της γνώσης.

Διεκδικούμε:

  • Κάτω ο νόμος Γαβρόγλου
  • Όχι στη διάσπαση του ΦΠΨ
  • Όχι στην αφαίρεση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία μας
  • Όχι στην υποβάθμιση του πτυχίου του τμήματος Θεατρικών Σπουδών
  • Όχι στην υποχρηματοδότηση και την ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων
  • Ούτε λόγος για δίδακτρα
  • Κάτω ο νόμος για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
  • Δημόσια και δωρεάν παιδεία
  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την παράκαμψη του άρθρου 16
  • Όχι στην πρόταση του ΙΕΠ. Το πτυχίο η μόνη προϋπόθεση για μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα
  • Μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

Αποφασίζουμε:

  • Κινητοποίηση στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ, Παρασκευή 16/3, 9.00.
  • Συμμετοχή στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 16/3, 13.00.
  • Κινητοποίηση και πορεία στο κέντρο της Αθήνας, Πέμπτη 22/3, 12.00
  • Συμμετοχή στη συντονιστική διαδικασία των εκπαιδευτικών την Τετάρτη 14/3.
  • Συντονισμός με τους άλλους συλλόγους και τις καθηγητικές σχολές.
  • Κατάληψη της σχολής Πέμπτη 15/3 και Παρασκευή 16/3

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko.jpg
Παλλήνη: «Χειροπέδες» σε τρεις ανήλικους μαθητές για ληστεία
Αστυνομικοί της Ομάδας ΔΙΑΣ μετά από αναζητήσεις εντόπισαν τους τρεις κατηγορούμενους και τους οδήγησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Παλλήνης όπου...
Παλλήνη: «Χειροπέδες» σε τρεις ανήλικους μαθητές για ληστεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ζέττα Μακρή: Φέρνουμε τροπολογία για τη διαδικασία συγγραφής διδακτικών βιβλίων -Τι προβλέπει
Τροπολογία κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προς ψήφιση, στη Βουλή
Ζέττα Μακρή: Φέρνουμε τροπολογία για τη διαδικασία συγγραφής διδακτικών βιβλίων -Τι προβλέπει
texniti noimoisini
AI Ethics Officer: Ο νέος καθοριστικός ρόλος που θα διαμορφώσει το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης
Η ταχύτατη εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) δεν είναι πλέον απλώς θέμα επιστημονικής φαντασίας—είναι μια ζώσα πραγματικότητα που διαμορφώνει την...
AI Ethics Officer: Ο νέος καθοριστικός ρόλος που θα διαμορφώσει το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης
αστυνομία, τροχαία, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Λαμίας λόγω της διεξαγωγής άσκησης επιχειρησιακής ετοιμότητας και αποχιονισμού
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Λαμίας λόγω της διεξαγωγής άσκησης επιχειρησιακής ετοιμότητας και αποχιονισμού