Thumbnail
ΑΣΕ στη Β ΕΛΜΕ Αθήνας: Μέτρα για την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών στα σχολεία ΤΩΡΑ!

Με αφορμή εργατικό ατύχημα – ηλεκτροπληξία που συνέβη σε εκπαιδευτικό του 6ου ΕΠΑΛ Αθήνας, κατά τη διάρκεια μαθήματος, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) εκφράζει ευχές για πλήρη και ταχεία ανάρρωση.

Το εν λόγω ΕΠΑΛ λειτουργεί πρωί και βράδυ και σαν ΙΕΚ και σαν Εργαστηριακό Κέντρο και σαν εσπερινό ΕΠΑΛ, ενώ υπάρχουν διαπιστωμένες κακοτεχνίες, συχνές βλάβες και ελλιπής συντήρηση.

Ατυχήματα, για άλλους - διάφορους λόγους έχουν συμβεί εκεί και στο παρελθόν.

Τα εργαστήρια που έγινε το ατύχημα έκλεισαν προσωρινά με απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας. Το περιστατικό, φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των εργαστηριακών υποδομών των ΕΠΑΛ, γενικότερα ζητήματα συντήρησής τους και ανεπάρκειας στη χρηματοδότηση. Επιπλέον, φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη για λήψη μέτρων που αφορούν την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Ειδικότερα:

  1. Στραγγίζει η διαρκώς μειούμενη (κατά 50% φέτος) κρατική χρηματοδότηση προς τις σχολικές επιτροπές. Ο Δήμος Αθήνας, παρακρατώντας λεφτά για τις ΔΕΚΟ, θέτοντας σχολεία σε «επιτροπεία» και «στάση πληρωμών», οδηγεί τις σχολικές μονάδες να λειτουργούν με όρους μάνατζμεντ και ανταποδοτικότητας, δίνονται ελάχιστα χρήματα σε σχέση με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα αναγκαίες παρεμβάσεις να μη γίνονται για (δήθεν) λόγους «οικονομίας».

  2. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν στα σχολεία συντηρητής, τεχνικός ασφάλειας, σχολίατρος και γιατρός εργασίας, που να εστιάσουν κατ’ αρχήν στην πρόληψη αλλά και να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος παρουσιαστεί. Επίσης, είναι απαράδεκτο να μην γίνεται λόγος για τις αποζημιώσεις και την ευθύνη του κράτους, ως εργοδότη, στην αποκατάσταση των συναδέλφων όπου και όταν απαιτηθεί κάτι τέτοιο. Ακόμη, στην περίπτωση των αναπληρωτών, ο συνάδελφος που έχει υποστεί σοβαρό εργατικό ατύχημα καλείται εντός 15 ημερών να επανέλθει στην εργασία, αλλιώς απειλείται κιόλας με απόλυση. Λόγος να μη γίνει για τις νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές όπου τα δημόσια Νοσοκομεία και οι δομές υγείας «πνέουν τα λοίσθια».

  3. Είναι μεγάλες οι κυβερνητικές ευθύνες για τα προηγούμενα, όπως και για την επιλογή στοιβάγματος των μαθητών σε πολυμελή τμήματα. Ιδιαίτερα στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ αλλά και σε μαθήματα θεωρητικά που στην πράξη απαιτούν εργαστηριακή επίδειξη ή πρακτική, σε αρκετές περιπτώσεις το πρόβλημα παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών, η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και η κινητικότητα από σχολείο σε σχολείο, η περικοπή του δεύτερου καθηγητή στα εργαστήρια ή του εργαστηριακού βοηθού και μια σειρά από άλλες, αντίστοιχες, επιλογές των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων από κοινού με τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ, διαμορφώνουν το έδαφος για τέτοιου είδους εξελίξεις (πχ. έχουν αυξηθεί τα ατυχήματα των εκπαιδευτικών που «μετακινούνται» την ίδια μέρα με το δικό τους αυτοκίνητο μεταξύ διαφορετικών σχολείων).

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι.

Η κατάσταση δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια. Χρειάζονται μέτρα και πρέπει να διεκδικήσουμε την υγιεινή και την ασφάλεια στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, τακτικό έλεγχο των προδιαγραφών ασφαλείας των κτιρίων και των εργαστηρίων, δεύτερο καθηγητή στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ που έχουν αυξημένη επικινδυνότητα (πχ. φιάλες αερίων) ανεξάρτητα από αριθμό μαθητών, επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από το κράτος και απόδοση των χρημάτων στα σχολεία για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών τους, πρόσληψη συντηρητών - τεχνικών ασφαλείας – σχολίατρων και γιατρών εργασίας σε ομάδες σχολείων ή σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα, αποζημίωση των συναδέλφων και εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών και σε αυτόν τον τομέα, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα γενικής παιδείας - κατεύθυνσης – εργαστήριο, κάλυψη ωραρίου σε έως δύο το πολύ σχολεία.

Αθήνα 9/5/2018

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kant
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
Το διεθνές συνέδριο φιλοδοξεί να εκθέσει και να συζητήσει όλες τις πτυχές του έργου του φιλοσόφου (γνωσιοθεωρία, μεταφυσική, ηθική, δίκαιο, ιστορία,...
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
tablets-vs-sxolika-vivlia
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης του Δήμου Αργιθέας με θέμα: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τοπική Ανάπτυξη, που...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας