Thumbnail
Συλλογή υπογραφών για το αίτημα της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδας, που απευθύνεται σε όλους τους σπουδαστές μουσικής

Με αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας απευθύνονται οι ιεροψάλτες, που μιλούν για ένα παρωχημένο σύστημα αναγνώρισης των μουσικών σπουδών (εν γένει) το οποίο έχει να αναθεωρηθεί ουσιαστικά από το 1976.

Μάλιστα, τα πτυχία δεν είναι καν επικυρωμένα από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά την εποπτεία τους αναλαμβάνει το Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ αρκετοί κλάδοι δεν τυγχάνουν καμίας ουσιαστικής αναγνωρίσης, αλλά δείνονται υποτυπώδεις βεβαιώσεις σπουδών (π.χ παραδοσιακά όργανα όπως το μπουζούκι ή σύγχρονα όπως η ηλεκτρονική κιθάρα).

Το αίτημα, που έχει συγκεντρώσει 1.6000 υπογραφές στο avaaz:

Στη χώρα που επινόησε τη μουσική και προσέφερε από τη γλώσσα της ολόκληρη σχεδόν τη διεθνή ορολογία της (μουσική, μελωδία, τόνος, όργανο κλπ), την Ελλάδα, τα Ωδεία λειτουργούν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και οι μουσικές σπουδές, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα. Με απλά λόγια, τα Ωδεία χορηγούν τίτλους σπουδών επικυρωμένους από το Υπουργείο Πολιτισμού, που δεν είναι ισότιμοι (διαβαθμισμένοι) με τους τίτλους σπουδών καμίας εκπαιδευτικής βαθμίδας (Μέσης, Ανώτερης, Ανώτατης) του Υπουργείου Παιδείας.
 

Οι κανόνες λειτουργίας των ωδείων φιλοξενούνται, ακόμα, σε παροχημένα Βασιλικά Διατάγματα: 11.11.1957 (ΦΕΚ 229/Α/57) “Περί κυρώσεως του εσωτερικού κανονισμού του Ωδείου Θεσσαλονίκης” και 16/1966 (ΦΕΚ 7/Α/66) “Περί ιδρύσεως ιδιωτικών μουσικών ιδρυμάτων”. Ο νόμος 229 της 17/19.4.1976 εμπλουτίζει όσα ίσχυαν προηγούμενα, εστιάζοντας σε λεπτομέρειες στα θέματα των εξετάσεις των ωδείων.
 

Αξίζει να σημειωθεί ότι πτυχία και διπλώματα επικυρωμένα δεν παίρνει ο μαθητής για όλα τα όργανα. Για τα μη αναγνωρισμένα όργανα (π.χ. μπουζούκι, παραδοσιακά όργανα, ηλεκτρική κιθάρα, αρμόνιο κ.ά.) χορηγούνται απλές βεβαιώσεις σπουδών. Ακόμα και η κιθάρα αναγνωρίστηκε μόλις το 1987. 
 

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να χάνονται ταλέντα, βιρτουόζοι μουσικοί να μην μπορούν να εξελίξουν το ακαδημαϊκό τους υπόβαθρο, η χώρα μας να χάνει πόρους εξαιτίας της απουσίας της από το διεθνές μουσικό εκπαιδευτικό περιβάλλον κ.α.
Ειδικές κοινότητες μουσικών όπως η πολυπληθής ψαλτική κοινότητα, που αριθμεί περισσότερα από 10.000 μέλη στην Ελλάδα και χιλιάδες ακόμα, διάσπαρτους σε ολόκληρο τον πλανήτη, όπου δραστηριοποιείται η Ελληνική Ομογένεια, αδυνατεί να αναπτύξει και να προβάλλει την μακραίωνη μουσική παράδοση που κατέχει (την ψαλτική τέχνη, ευρύτερα γνωστή ως βυζαντινή μουσική). 

 

Μια σειρά από ζητήματα ισονομίας, εργασιακών δικαιωμάτων και διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς προκαλούνται και διογκώνονται εξαιτίας του προβλήματος. 

Δείτο το αίτημα και ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

επιμορφωση
Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.): Πρόσκληση για συμμετοχή στην 3η περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ
Η επιμόρφωση αυτή, που αφορά εκπαιδευτικούς που έχουν παρακολουθήσει ήδη την επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., θα πραγματοποιηθεί το διάστημα Μαρτίου –...
Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.): Πρόσκληση για συμμετοχή στην 3η περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ
doe
ΔΟΕ προς ΚΕΔΕ: «Όχι» στη μεταφορά νηπιαγωγείων – «Αγώνας για σχολεία που αξίζουν στα παιδιά μας»
Συνάντηση Δ.Ο.Ε. με Κ.Ε.Δ.Ε.: Αντιρρήσεις για τη μεταφορά Νηπιαγωγείων και διεκδικήσεις για ασφαλείς και σύγχρονες σχολικές υποδομές
ΔΟΕ προς ΚΕΔΕ: «Όχι» στη μεταφορά νηπιαγωγείων – «Αγώνας για σχολεία που αξίζουν στα παιδιά μας»