Thumbnail
ΟΙΕΛΕ

Η ΟΙΕΛΕ είχε χαιρετίσει την ψήφιση της διάταξης για την εφαρμογή της υποχρεωτικής, δίχρονης προσχολικής αγωγής που ικανοποιούσε ένα διαχρονικό αίτημα της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η επέκταση «προς τα κάτω» της υποχρεωτικότητας για εκπαίδευση αντιμετωπίζει σε ένα σημαντικό βαθμό το έλλειμμα πολιτισμικού κεφαλαίου, ιδίως σε παιδιά μη προνομιούχων τάξεων που δεν έχουν την ίδια δυνατότητα πρόσβασης στο μορφωτικό αγαθό. Ταυτόχρονα εξοπλίζει ακαδημαϊκά-παιδαγωγικά το χώρο με την πρόσληψη εκπαιδευτικών με πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Έχουμε τονίσει πως η ρύθμιση αυτή θα πρέπει να εφαρμοστεί ισότιμα και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ο έλεγχος του Υπουργείου Παιδείας επί των νηπιαγωγείων έχει θεσμοθετηθεί από το 1929, ενώ το 1976 με το νόμο 309/1976 προβλέπεται σ’ αυτά η παροχή Γενικής Εκπαίδευσης με υποχρεωτικό χαρακτήρα. Με τον τρόπο αυτό θα μπει φραγμός στην «παιδαγωγική βιομηχανία» στο χώρο της ιδιωτικής προσχολικής αγωγής, όπου επιτήδειοι επιχειρηματίες επιβάλλουν για την προνηπιακή τάξη δίδακτρα που είναι ίσα, ή και ξεπερνούν τα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ακριβά ιδιωτικά σχολεία και μάλιστα την ώρα που το προσωπικό (συνήθως απόφοιτοι ΙΕΚ, ή ΤΕΙ) αμείβεται με μισθούς πείνας για απάνθρωπα ωράρια 10 ωρών. Επομένως, οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που παρέχουν τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση θα πρέπει:

Τούτο σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί που θα εργάζονται στα προνηπιακά τμήματα θα πρέπει:

  • Να είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής
  • Να έχουν εγγραφεί στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών
  • Να έχουν διοριστήριο από το Υπουργείο Παιδείας, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην τυπική ιδιωτική εκπαίδευση, επομένως με τους ίδιους όρους εργασίας και αμοιβής (Ν. 682/77).

Εύλογα οι επιχειρηματίες του χώρου αυτού αντιμετωπίζουν με μεγάλη εχθρότητα τη θέσπιση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής. Βλέπουν ότι η κακοποίηση, εκ μέρους τους, ενός δημόσιου αγαθού εις βάρος του αγαθού της παιδείας, των παιδιών και των οικογενειών τους και η εκμετάλλευση διαχρονικών κενών της πολιτείας, αλλά και των εργαζόμενων οδεύουν προς το τέλος τους.

Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν έντονες φήμες για επιχειρηματικές πιέσεις με στόχο την αναστολή, ή την καθυστέρηση εφαρμογής της συγκεκριμένης πρόβλεψης. Θεωρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να διαλύσει τους ψιθύρους και τις, ενδεχομένως, σκόπιμα διασπειρόμενες φήμες και να ξεκαθαρίσει δημόσια ότι η υποχρεωτική, δίχρονη προσχολική εκπαίδευση θα εφαρμοστεί άμεσα σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aristoteleio panepistimio thessalonikis
ΑΠΘ: Σπουδαία διάκριση για το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας - Απέσπασε 3 βραβεία
Τρία βραβεία απέσπασε το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του ΑΠΘ
ΑΠΘ: Σπουδαία διάκριση για το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας - Απέσπασε 3 βραβεία
Σχολικός Νοσηλευτής
Σχολικός Νοσηλευτής: Νέα Ομάδα Εργασίας από εκπροσώπους των υπουργείων Παιδείας και Υγείας
Ομάδα εργασίας Σχολικού Νοσηλευτή: Aπαρτίζεται από εκπροσώπους του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Παιδείας
Σχολικός Νοσηλευτής: Νέα Ομάδα Εργασίας από εκπροσώπους των υπουργείων Παιδείας και Υγείας