Το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το ΤΕΙ Θεσσαλίας στη Λάρισα επισκέφθηκε το πρωί ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του καθηγητή Παντελή Κυπριανό, κατά τη δεύτερη μέρα της περιοδείας του στη Θεσσαλία.
Στους χώρους του ΤΕΙ στη Λάρισα, ο κ. Γαβρόγλου ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και δήλωσε εντυπωσιασμένος τόσο από τις υποδομές όσο και από τη δουλειά που κάνουν Καθηγητές. «Αυτό ενισχύει τη δική μας λογική ότι, δηλαδή, πολλά Ιδρύματα έχουν γίνει de facto πανεπιστημιακά. Και έχουν γίνει πανεπιστημιακά χωρίς καμιά ιδιαίτερη φροντίδα της Πολιτείας. Πολλές φορές η Πολιτεία τα είχε ξεχάσει πολύ συνειδητά. Για ποιον λόγο έγιναν; Γιατί πολλοί διδάσκοντες πήραν την κατάσταση στην πλάτη τους», είπε κατά την ομιλία του στην ανοιχτή συνάντηση – συζήτηση με τις πρυτανικές αρχές, τους καθηγητές και εκπροσώπους φορέων του ιδρύματος, που έγινε στο αμφιθέατρο του ΤΕΙ.
Ανέφερε, επίσης, ότι για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια η συζήτηση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει ξεφύγει από τη λογική των καθαρά διοικητικών ρυθμίσεων και δίνοντας το στίγμα της στόχευσης στη διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης σημείωσε: «Αυτό που λέμε εμείς είναι να δούμε την επόμενη μέρα. Και να δούμε την επόμενη μέρα που θα σημαδέψει την επόμενη εικοσαετία».
Χθες το απόγευμα ο Υπουργός επισκέφθηκε τα Τμήματα του ΤΕΙ Θεσσαλίας στην Καρδίτσα. Τον Υπουργό υποδέχτηκαν και ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος ο Πρύτανης Ξ. Σπηλιώτης, ο Αντιπρύτανης Μ. Βραχνάκης, καθηγητές και το προσωπικό του Ιδρύματος. Ο Υπουργός δήλωσε εντυπωσιασμένος τόσο από τις υποδομές και τα εργαστήρια των Τμημάτων όσο και από το επιτελούμενο ακαδημαϊκό και εκπαιδευτικό έργο «παρά -όπως σημείωσε- τον πολύ μικρό αριθμό προσωπικού».
Στη συνέχεια, συνοδευόμενος από τους καθηγητές των ΤΕΙ επισκέφτηκε το Τμήμα της Κτηνιατρικής όπου έγινε κοινή σύσκεψη. Ο Κοσμήτορας της Σχολής Υγείας καθηγητής Χ. Μπιλίνης υπογράμμισε τη σημασία του εγχειρήματος συνεργείων στην περιοχή, αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο του Τμήματος Κτηνιατρικής στην περιοχή και εξέφρασε την αμέριστη συμπαράστασή του στο όλο εγχείρημα.
Με τη σειρά του ο Πρύτανης Ξ. Σπηλιώτης εξήρε το εγχείρημα της δημιουργίας ενός μεγάλου ιδρύματος στην περιοχή και τόνισε την ανάγκη ύπαρξης ενιαίων κανόνων στα θεσμικά. Στη συνέχεια έγινε διάλογος για το μέλλον των Τμημάτων στην Καρδίτσα και τον πολύπλευρο ρόλο τους στην ζωή της περιοχής.
Κατόπιν, παραβρέθηκε σε σύσκεψη φορέων στην Καρδίτσα παρουσία του Αντιδημάρχου Γ. Σβάρνα, βουλευτών του νομού, του Αντιπεριφερειάρχη, δημάρχων και πρώην δημάρχων της περιοχής, δημοτικών συμβούλων, του προέδρου του Εργατικού Κέντρου, εκπροσώπων συλλόγων και ακαδημαϊκών.
Ο Υπουργός στην εισαγωγική ομιλία του σημείωσε ότι για πρώτη φορά μετά το 1982 υπάρχει και υλοποιείται μια επεξεργασμένη στρατηγική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες. «Η στρατηγική αυτή αντιστρατεύεται τις μέχρι τώρα πρακτικές διασποράς θεσμών και ιδρυμάτων με γνώμονα συντεχνιακά και τοπικά κριτήρια. Αντίθετα, γνώμονάς μας είναι η διαμόρφωση ιδρυμάτων με ακαδημαϊκά κριτήρια που σημαίνει Τμήματα που θεραπεύουν συγκεκριμένα αναγνωρισμένα διεθνώς γνωστικά αντικείμενα στελεχωμένα με το κατάλληλο προσωπικό και με τις αναγκαίες υποδομές ώστε να προάγουν τις τέχνες, τα γράμματα, να διαμορφώνουν ενεργούς πολίτες και να προάγουν την ανάπτυξη σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο», ανέφερε.
Στις παρεμβάσεις τους οι παριστάμενοι ευχαρίστησαν τον Υπουργό για την παρουσία του και για το όλο εγχείρημα που το θεωρούν πολύ σημαντικό και για την περιοχή και για τη χώρα. Σημείωσαν ότι η Καρδίτσα είναι ο «φτωχός συγγενής» στην περιοχή. Αναφέρθηκαν σε προηγούμενες αποφάσεις, όπως οι καταργήσεις -στο παρελθόν- της Σχολής Νηπιαγωγών και του Τμήματος Δασοπονίας, και σημείωσαν την ανάγκη ίδρυσης ισχυρών πανεπιστημιακών Τμημάτων που θα δώσουν νέα ώθηση στην περιοχή και γενικότερα στη Δυτική Θεσσαλία. Υποστήριξαν ότι τα νέα Τμήματα θα πρέπει να είναι εστιασμένα στα πλεονεκτήματα της περιοχής, ιδιαίτερα τον αγροτοδιατροφικό τομέα.
Στην ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε συμφωνήθηκε ο διάλογος να συνεχιστεί και να εμπλουτιστεί με ιδέες και προτάσεις ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στο πλαίσιο αυτό επίκειται νέα συνάντηση μετά από λίγες βδομάδες όσο θα προχωρά η σύνταξη του σχετικού νομοσχεδίου.
Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο Υπουργός ανέφερε: «Τις προτάσεις που υπάρχουν θα τις επεξεργαστούν οι φορείς σε συνεργασία με τους ακαδημαϊκούς και στο τέλος του μήνα θα έρθουν στην Αθήνα για να μπορέσουμε να κάνουμε τις τελικές συνθέσεις. Νομίζω ότι με τη φιλοσοφία του σχεδίου νόμου και με το συνολικό εγχείρημα, όπως αυτό αποτυπώνεται, υπάρχει μια εντυπωσιακή συναίνεση. Πραγματικά, από το 1974 δεν έχουμε τέτοιες συναινέσεις.Υπάρχουν πολλές επιμέρους διαφορετικές απόψεις. Αυτό είχε γίνει και στις συνέργειες του Ιονίου Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου, αλλά καταφέραμε και τις λύσαμε όλες και μάλιστα νομοθετήσαμε με ομόφωνη απόφαση όλων των οργάνων. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι αφού υπάρχει μια δέσμευση και των τοπικών φορέων και των ακαδημαϊκών συνολικά για το εγχείρημα, οι προτάσεις είναι τεχνικού χαρακτήρα και τα θέματα αυτά σίγουρα λύνονται μέσα από τον διάλογο».
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Λάρισα, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου θα συναντηθεί με τον Περιφερειάρχη κ. Κωνσταντίνο Αγοραστό και τον Δήμαρχο Λάρισας κ. Απόστολο Καλογιάννη, ενώ θα ακολουθήσει Συνέντευξη Τύπου στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης. Το απόγευμα ο Υπουργός θα επισκεφθεί τον Βόλο και αύριο τη Λαμία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη