Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σχετικά με τα προβλήματα του ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄ ΔΙΔΕ Αθήνας, κατέθεσαν στη Βουλή Βουλευτές του ΚΚΕ .
Ακολουθεί η ερώτηση
Στο ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄ ΔΙΔΕ Αθήνας φοιτούν 15 κωφοί μαθητές με σύνοδες πολλαπλές αναπηρίες. Το μαθητικό δυναμικό είναι σταθερό ή / και αυξανόμενο, το σχολείο είναι «δίγλωσσο» (σημ. λόγω της απασχόλησης σε αυτό κωφών και χρησιμοποιούντων τη νοηματική εκπαιδευτικών), ενώ άλλη αντίστοιχη δομή δεν υπάρχει στην Αθήνα. Την ίδια ώρα, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, φέτος, πάνω από 150 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ ΔΔΕ Αθήνας που έχουν αιτηθεί εγγραφής σε ειδικά σχολεία έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία λόγω αδυναμίας των υπαρχουσών δομών τόσο σε υποδομές όσο και σε προσωπικό. Εάν το σχολείο χαρακτηριζόταν εκ νέου, με τρόπο ώστε να καλύψει πολλαπλές αναπηρίες και όχι μόνο όσες έχουν ως βάση την κώφωση, τότε ένα μέρος από το αποκλεισμένο μαθητικό δυναμικό θα μπορούσε να διοχετευθεί σε αυτό. Παρά το σχετικό αίτημα που έχει διατυπωθεί, η επείγουσα αυτή διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί. Επιπλέον, δεν έχει γίνει πράξη το αίτημα που έχει διατυπωθεί από τη διοίκηση για μεταφορά του ΕΕΕΕΚ σε νέο σχολικό κτίριο, που πρέπει να οικοδομηθεί σε ήδη χαρακτηρισμένο χώρο επί της οδού Λάμψα στους Αμπελόκηπους, ώστε οι μαθητές να μπορούν να προαυλίζονται (κάτι που σήμερα δε μπορεί να γίνει) και να μπορεί στην πράξη να λειτουργεί ολοκληρωμένα η ειδικότητα της γεωπονίας.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο στη στελέχωσή του είναι οξυμένα.
Συγκεκριμένα:
- Δεν υπάρχει καμία οργανική θέση στο σχολείο και σε αυτό υπηρετούν 8 αναπληρωτές (συμπεριλαμβανομένων και 4 Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό - ΕΕΠ) και 3 αποσπασμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Αυτό σε δομές όπως το ΕΕΕΕΚ Κωφών είναι αντιπαιδαγωγικό, μιας και οι μαθητές έχουν ανάγκη από σταθερή σχέση με τους εκπαιδευτικούς και το υπόλοιπο προσωπικό.
- Μόλις αρχές Οκτώβρη ήρθε νοσηλευτής (ΕΕΠ), καθώς και ψυχολόγος, κάτι που στις συνθήκες του εν λόγω σχολείου, όπως είναι προφανές, είναι επείγουσα και διαρκής ανάγκη να υπάρχουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
- Η απουσία Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στην ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού, καθιστά αδύνατη τη συμπλήρωση της διεπιστημονικής ομάδας υποστήριξης των μαθητών. Η λειτουργία της ομάδας αυτής είναι απαραίτητη και για τη γνωμοδότηση στον εκ νέου χαρακτηρισμό του σχολείου.
- Απουσιάζει, ακόμη, ένας κοινωνικός επιστήμονας.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρουν ώστε:
- Να προχωρήσει η προκήρυξη όλων των οργανικών θέσεων που αφορούν το σχολείο σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ και η κάλυψή τους με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
- Να γίνει ο νέος χαρακτηρισμός του σχολείου, ώστε να καλυφθούν και να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές που σήμερα είναι αποκλεισμένοι.
- Να μην μείνει κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής εκτός σχολείου.
- Να προχωρήσει άμεσα το νέο σχολείο στην οδό Λάμψα στους Αμπελόκηπους και να μεταφερθεί εκεί το ΕΕΕΕΚ, ώστε να υπάρξουν σύγχρονες και εκπαιδευτικά λειτουργικές σχολικές, αθλητικές, υλικοτεχνικές και λοιπές υποδομές που έχουν ανάγκη οι μαθητές.
Οι βουλευτές
Λιάνα Κανέλλη
Γιάννης Γκιόκας
Γιάννης Δελής
Χρήστος Κατσώτης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη