Ανοικτή επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Επιτυχόντων ΑΣΕΠ προς τα μέλη του ΑΣΕΠ
Αξιότιμες/οι κυρίες και κύριοι,
από το 2002 έως και σήμερα, οι προσλήψεις – διορισμοί των εκπαιδευτικών στην δημόσια εκπαίδευση, πραγματοποιούνται με ένα σύστημα το οποίο έχει κριθεί επανειλημμένα από την δικαιοσύνη ως αντισυνταγματικό. Το εν λόγω σύστημα παρατύπως, δεν υπάγονταν στον έλεγχο της ανεξάρτητης αρχής που υπηρετείτε. Ως θιγόμενοι από την χρόνια εφαρμογή του συστήματος αυτού εκπαιδευτικοί, ακολουθήσαμε την νομιμότητα και υπαχθήκαμε στον έλεγχό σας αξιολογούμενοι επιτυχώς και μάλιστα περισσότερες της μίας φορές, χωρίς ωστόσο κανένα αντίκρισμα.
Η επιτυχής μας αυτή αξιολόγηση από το ΑΣΕΠ και τα εργασιακά δικαιώματα που σύμφωνα με το Σύνταγμα, προέκυπταν από αυτήν ως μοναδική προϋπόθεση πρόσληψης – διορισμού στο δημόσιο, δεν έγιναν σε καμία περίπτωση σεβαστά από τις εκάστοτε πολιτικές εξουσίες του τόπου. Για 15 και πλέον χρόνια βιώσαμε και βιώνουμε την ωμή καταπάτηση των δικαιωμάτων μας, λόγω της «αφέλειάς» μας να ακολουθήσουμε τις νόμιμες οδούς σε καιρούς κοινωνικό – πολιτικής ένδειας.
Εν όψει της κατάρτισης του νέου συστήματος προσλήψεων – διορισμών εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, θέλουμε να εκφράσουμε την μεγάλη μας αγανάκτηση και συνάμα απογοήτευση από τα όσα σιγά σιγά έρχονται στο φως σχετικά με τις προθέσεις του υπουργείου για την μη μοριοδότηση των επιτυχιών στους γραπτούς διαγωνισμούς που διενεργήσατε. Η έστω υποτυπώδης αυτή μοριοδότηση που ίσχυε τα τελευταία 15 χρόνια, η οποία ασφαλώς και αποτελούσε ψίχουλα μπροστά στην αντισυνταγματική απώλεια των εργασιακών μας δικαιωμάτων, με ευθύνη πάντα της διοίκησης, έδινε τουλάχιστον το δικαίωμα της στοιχειώδους εργασίας σε εκατοντάδες συναδέλφους επιτυχόντες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Εφόσον ισχύουν τα όσα ακούγονται, οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα βρεθούν οριστικά εκτός από τα εκπαιδευτικά πράγματα και θα δημιουργηθεί ένα μοναδικό προηγούμενο. Η διοίκηση να πράττει για χρόνια αντισυνταγματικά και αντί να διορθώνει τα λάθη της απέναντι στον πολίτη, να τον περιθωριοποιεί.
Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια κατάλυσης των Συνταγματικών επιταγών σχετικά με τους διαγωνισμούς που ελέγχατε από το 2002 και εντεύθεν, το ΑΣΕΠ σιώπησε πίσω από την θεσμική του ασάφεια. Από την μία το ανεξάρτητο της αρχής του και από την άλλη, δυστυχώς για εμάς, η ασάφεια ως προς την δυνατότητα άσκησης ουσιαστικού θεσμικού ελέγχου των πράξεων της διοίκησης. Αυτή ωστόσο η σιωπή πρέπει επιτέλους να σπάσει. Πρέπει επιτέλους να πάρετε ουσιαστική θέση απέναντι στο ζήτημα, για πρώτη έστω φορά μετά από 15 και πλέον χρόνια αντισυνταγματικότητας και αναξιοκρατίας. Δεν έχουμε ανάγκη από άλλους Πόντιους Πιλάτους. Η διοίκηση του υπουργείου, χρησιμοποιώντας σας προσχηματικά ως άλλοθι, θεσμοθετεί ένα σύστημα ενταγμένο μεν για πρώτη φορά στον έλεγχο του ΑΣΕΠ, χωρίς ωστόσο να μοριοδοτεί τους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια στήριξαν το ΑΣΕΠ και την αξιοκρατία που πρέσβευε. Απεναντίας στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά και καθοριστικά στην μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ή οποία σύμφωνα με τα όσα εσείς επισημαίνετε στην ετήσια έκθεση του 2016, δεν πρέπει να αποτελεί το καθοριστικό κριτήριο διορισμού των εκπαιδευτικών διότι «..αποκτήθηκε σε μια περίοδο που δεν ήταν διαφανής η διαδικασία διορισμού αναπληρωτών.» (σελ.86).
Κι όμως το υπουργείο παιδείας όχι μόνο την μοριοδοτεί καθοριστικά, αλλά μηδενίζει ταυτόχρονα τους κόπους όσων εκπαιδευτικών τήρησαν την νομιμότητα και τις αρχές σας. Τι θα κάνετε για αυτό αξιότιμα μέλη του ΑΣΕΠ; Καλείστε να διατηρήσετε το θεσμικό κύρος και την ανεξαρτησία μίας πολιτειακής αρχής την οποία ο Ελληνικός Λαός σας εμπιστεύτηκε ως προς την διαχείρισή της. Ποια θα είναι η στάση σας απέναντι στο υπουργείο παιδείας όταν οι ίδιοι υποστηρίζετε ότι ή όλη διαδικασία οργάνωσης ενός γραπτούδιαγωνισμού επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού, αν και επίπονη είναι εύλογη «…εάν λάβει κανείς υπόψιν του τα οφέλη που θα προκύψουν μακροπρόθεσμα για την παιδεία από την πρόσληψη τακτικών εκπαιδευτικών με βασικό κριτήριο τα αποτελέσματα ενός διαγωνισμού.» (ετήσια έκθεση ΑΣΕΠ 2016, σελ 86). Θα μεταφέρετε αυτήν την πάγια θέση σας στον υπουργό Γαβρόγλου; Θα του επισημάνετε ότι υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ που ωφελούν όπως λέτε και μάλιστα μακροπρόθεσμα, την παιδεία της χώρας. Θα του μεταφέρετε ότι με τις πολιτικές του επιχειρεί να τους περιθωριοποιήσει, άρα να άρει τα οφέλη αυτά;
Αγωνιζόμαστε για το αυτονόητο, το ελάχιστο των όσων μας στέρησαν. Αγωνιζόμαστε διεκδικώντας όσα ακριβώς υποστηρίζετε και σεις. Ένα από τα βασικά και ουσιαστικά κριτήρια του νέου συστήματος, οι επιτυχίες στους γραπτούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Δεν ζητάμε απλά την ισχνή μοριοδότηση που ακόμα και αυτήν μας αρνούνται, ζητάμε να μας αποδοθεί επιτέλους ότι μας στερήθηκε.
Είμαστε βέβαιοι ότι υπηρετώντας μία ανεξάρτητη αρχή θα σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, δεν θα «νίψετε τας χείρας σας» επικαλούμενοι θεσμικούς περιορισμούς και τελικώς δεν θα αποτελέσετε ένα ακόμα άλλοθι, ένα απλό γρανάζι στον μηχανισμό των εκάστοτε πολιτικών επιλογών – σκοπιμοτήτων. Το οφείλετε στην δομική ουσία του θεσμού που υπηρετείτε, το οφείλετε στην αξιοκρατία που ακόμα νοσεί, το οφείλετε σε όσους στήριξαν τον λόγο της ύπαρξής σας χωρίς αντίκρισμα.
Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Επιτυχόντων ΑΣΕΠ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη