Thumbnail
Ένας πλήρης οδηγός για τις μεταθέσεις.

ΟΔΗΓΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ (1)

ΟΔΗΓΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ (2)

Ενημέρωση από τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ Νεκτάριο Κορδή

Δημοσιεύτηκε στις 2/11/2018 η εγκύκλιος των μεταθέσεων  σχολικού έτους 2018-19. Η εγκύκλιος στηρίζεται στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. Σας επισημαίνουμε ορισμένα βασικά σημεία της σχετικής εγκυκλίου:

 ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

  • Νομικό πλαίσιο

1. Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Π.Δ. 50/96 ορίζεται ότι «Μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιοχή αυτή. Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται και για μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, ή τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του Δήμου ή της Κοινότητας, όπου ζητείται η μετάθεση ή η τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση.

2. Στο άρθρο 16 παρ. 6 του Π.Δ. 50/96 ορίζονται τα ακόλουθα:

«Για την απόδειξη του τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) προκειμένου περί υπαλλήλων του δημοσίου ή υπαλλήλων ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή υπαλλήλων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα όπως αυτός καθορίστηκε με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 1256/82 (ΦΕΚ 65 τ.Α') όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει ή άμισθων δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του, από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και όχι με απόσπαση στο συγκεκριμένο τόπο.

β) Προκειμένου περί εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ή ελεύθερων επαγγελματιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κ.λ.π.) από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η μετάθεση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισμένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ : Η μοριοδότηση της συνυπηρέτησης στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/07-06-2010 Τ.Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης».

Στην παρ. 1 του άρθρου 72 του Ν.4316/2014 ορίζεται ότι «Προστίθεται παράγραφος 14 στο άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) ως ακολούθως: «14. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και όταν ο εκπαιδευτικός έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.»

 

  • Διευκρινίσεις
  1. Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται μόνο για την περιοχή μετάθεσης (μία), όπου υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) ή εργάζεται ο/η σύζυγος και όχι για όλο το νομό.
  2. Η διετία εργασίας των συζύγων εκπαιδευτικών πρέπει να έχει συμπληρωθεί μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής της αίτησης μετάθεσης, δηλαδή την 28η Φεβρουαρίου 2017, πλην των δημοσίων υπαλλήλων για τους οποίους δεν απαιτείται διετία.
  3. Όπου οι υπηρεσίες του ασφαλιστικού φορέα δεν χορηγούν βεβαιώσεις για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, γίνονται δεκτές βεβαιώσεις του εργοδότη ή των εργοδοτών. Οι βεβαιώσεις αυτές λαμβάνονται υπόψη μόνον εφόσον συμφωνούν με το βιβλιάριο ασφάλισης ή τα μηχανογραφικά δελτία ασφάλισης που υποχρεωτικά υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι. Σε περίπτωση όπου οι ασφαλιστικές εισφορές δεν είναι οριστικοποιήμενες δύνανται να προσκομιστούν οι υποβληθείσες από τον εργοδότη ΑΠΔ (Αναλυτική Περιοδική Δήλωση) (άρθρο 8 παρ. 6 Ν. 2972/2001).
  4. Όπου ο ασφαλιστικός φορέας δεν χορηγεί βεβαίωση για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, λόγω οφειλής εισφορών, γίνονται δεκτές υποβληθείσες περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α. των τελευταίων δύο ετών.
  5. Εκπαιδευτικοί σύζυγοι αναπληρωτών δε δικαιούνται μονάδες συνυπηρέτησης (γνωμοδότηση 95/91 Γραφείου Νομικού Συμβούλου Κ.Υ. ΥΠΔΒΜΘ).
  6. Εκπαιδευτικοί των οποίων οι σύζυγοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. δικαιούνται μονάδες συνυπηρέτησης για την περιοχή μετάθεσης που ανήκει ο/η σύζυγος, αν έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή. Δεν δικαιούνται όμως τις μονάδες αυτές, αν έχουν υποβάλει αίτηση βελτίωσης θέσης ή αίτηση οριστικής τοποθέτησης και ο/η σύζυγος βρίσκεται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (αριθμ.1792/20-8-2003 απαντητικό έγγραφο Νομικού Συμβούλου ΥΠΔΒΜΘ το οποίο έγινε δεκτό από τον Υπουργό).
  7. Εκπαιδευτικοί σύζυγοι στελεχών εκπαίδευσης δικαιούνται μονάδες συνυπηρέτησης στην περιοχή της οργανικής θέσης των συζύγων και όχι αυτής που ασκούν τα καθήκοντά τους.
  8. Εκπαιδευτικοί, οι σύζυγοι των οποίων υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία λαμβάνουν μονάδες συνυπηρέτησης για την περιοχή όπου βρίσκεται το ΠΠΣ.
  9.  Για την απόδειξη συνυπηρέτησης συζύγων ιατρών που δεν εργάζονται στο δημόσιο τομέα, θα πρέπει να υποβληθούν τα ανάλογα δικαιολογητικά.
  10. Για τον υπολογισμό μονάδων συνυπηρέτησης σε εκπαιδευτικούς συζύγους δικηγόρων, δεν απαιτείται διετής υπηρεσία του δικηγόρου μέχρι την ημερομηνία της υποβολής της αίτησης μετάθεσης στην περιοχή όπου ζητείται μετάθεση, και αυτό διότι οι δικηγόροι είναι άμισθοι δημόσιοι λειτουργοί. Σε περίπτωση που δικηγόρος σύζυγος εκπαιδευτικού διατηρεί νόμιμα περισσότερα από ένα γραφεία στην έδρα του δικηγορικού συλλόγου του οποίου είναι μέλος είτε και σε άλλη πόλη εντός της περιφέρειας αυτού ή εκτός αυτής και τα γραφεία αυτά βρίσκονται σε διαφορετικές περιοχές μετάθεσης, οι μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση θα υπολογιστούν σε μία μόνο περιοχή μετάθεσης την οποία θα επιλέξει ο ενδιαφερόμενος.
  11. Ο χρόνος επιδότησης ανεργίας και ο χρόνος απασχόλησης σε προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα προσμετράται για τη συνυπηρέτηση, εφόσον προσκομίζεται σχετική βεβαίωση από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα και εφόσον κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης για μετάθεση του εκπαιδευτικού υπάρχει ενεργός σύμβαση εργασίας του ή της συζύγου του (σχετ.αρ.250/89 ατομική γνωμοδότηση Ν.Υ.Δ./Κ.Υ. ΥΠΔΒΜΘ).
  12. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου πρώτου, παρ. Θ18 «Καταργούμενες διατάξεις» υποπαρ.1 και 2 του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222/12-11-2012) από τις 30-4-2013 αίρονται οι περιορισμοί για την χορήγηση άδειας λειτουργίας ιδιωτικού σχολείου ή φροντιστηρίου, ενώ από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, παύει να υφίσταται κώλυμα μετάθεσης ή τοποθέτησης δημόσιου εκπαιδευτικού σε πόλη, όπου ο/η σύζυγος ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας λειτουργεί ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο.
  13. Τα υποβληθέντα για τη συνυπηρέτηση δικαιολογητικά πρέπει να είναι πρόσφατα ( τελευταίου τριμήνου).

Γ. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΛΟΓΟΙ

  • Νομικό πλαίσιο

Στις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 7 περ. α’  και β’ του Π.Δ. 50/96 όπως αντικαθίσταται από το άρθρο 1 του Π.Δ. 39/98 και τη διόρθωση του στο ΦΕΚ 262Α/1998 ορίζεται ότι οι μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους υπολογίζονται ως εξής:

α) Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία, άγαμοι, διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).

β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα) λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Ως ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Για την απόδειξη αυτών απαιτείται πιστοποιητικό Δήμου ή του οικείου εκπαιδευτικού ιδρύματος κατά περίπτωση. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή του 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31 η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις».

Στην παρ. 1 του άρθρου 72 του Ν.4316/2014 ορίζεται ότι «Προστίθεται παράγραφος 14 στο άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) ως ακολούθως: «14. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και όταν ο εκπαιδευτικός έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.»

  • Διευκρινίσεις

1. Οι άγαμοι ή διαζευγμένοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μονάδες για γάμο μόνο αν έχουν την επιμέλεια των τέκνων (ανηλίκων ή σπουδαζόντων), διαφορετικά λαμβάνουν μόνο μονάδες τέκνων.

2. Ως αφετηρία για τη συμπλήρωση του 18ου ή του 25ου έτους των παιδιών λαμβάνουμε το Δεκέμβριο του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις και κάνουμε τη σχετική αφαίρεση. Έτσι για φέτος ανήλικα θεωρούνται τα τέκνα που έχουν γεννηθεί από 1/1/2000 και σπουδάζοντα όσα τέκνα έχουν γεννηθεί από 1/1/1993. Για την εξακρίβωση του τελευταίου εξαμήνου ή έτους φοίτησης εξετάζεται το πώς χαρακτηρίζεται η φοίτηση από την ίδια τη σχολή. Στην πλειοψηφία τους στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα τα χρονικά διαστήματα φοίτησης αφορούν σε εξάμηνα, ενώ συνήθως στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού τα χρονικά διαστήματα φοίτησης αφορούν σε έτη.

3. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 6 παρ. 1, 2 και 3 του Ν. 3454/2006 λαμβάνουν τις παραπάνω μονάδες, μέχρι την ηλικία των τέκνων που αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο.

4. Τέκνο που δε φοιτά σε ανώτερη ή ανώτατη δημόσια σχολή, αλλά σε ΙΕΚ και Κολλέγια που υπάγονται στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση δε μοριοδοτείται.

5. Τα μόρια που χορηγούνται στον εκπαιδευτικό λόγω παιδιών υπολογίζονται κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης μετάθεσης για το σύνολο των παιδιών που βρίσκονται εν ζωή. Σε περίπτωση θανάτου ενός παιδιού τα μόρια μετάθεσης υπολογίζονται για το σύνολο των υπολοίπων εν ζωή παιδιών ανεξάρτητα από τη σειρά γέννησής τους.

6. Για την απόδειξη των παραπάνω τα δικαιολογητικά (πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και πιστοποιητικό του εκπαιδευτικού ιδρύματος φοίτησης) όπου απαιτούνται, πρέπει να είναι πρόσφατα (τελευταίου τριμήνου).

Δ. ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ (Μ.Σ.Δ.)

  • Νομικό πλαίσιο

1. Στις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 8 του Π.Δ. 50/96  όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 84 του N.4547/2018, σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των μονάδων συνθηκών διαβίωσης ορίζεται ότι:

· Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση το χρόνο πραγματικής υπηρεσίας σε κάθε σχολική μονάδα και την κατηγορία στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα (περ.γ).

  • Ο χρόνος υπηρεσίας εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών λογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση παραλείπεται (περ. δ, εδ.α΄)
  • Όταν ο εκπαιδευτικός υπηρετεί διαδοχικά σε σχολεία της ίδιας κατηγορίας, ο χρόνος λογίζεται ενιαίος (περ.ια).

2. Σχετικά με τις μονάδες μοριοδότησης στο άρθρο 16, παρ. 8, περ. δ, εδάφιο β’ του Π.Δ. 50/1996 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1, παρ. 3 του Π.Δ. 39/98 και το άρθρο 1, παρ.2 του Π.Δ. 111/16 ορίζονται τα εξής: «Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 14 μονάδες μετάθεσης, αντίστοιχα». Η νέα μοριοδότηση με την υπ’ αριθμ. 133529/ΓΔ4/7- 8-2018 Υ.Α (ΦΕΚ 3941/τΒ/11-9-2018) ισχύει από το σχολικό έτος 2018-19.

  • Τύποι υπολογισμού Μ.Σ.Δ.

(α) Για υπηρεσία στο ίδιο σχολείο ή σχολεία ίδιας κατηγορίας υπολογίζουμε τα Μ.Σ.Δ. με τον τύπο:

  1. Έτος Χ Κατηγορία σχολείου
  2. Μήνας/ 12 Χ Κατηγορία Σχολείου

(β) Για υπηρεσία παράλληλη σε σχολεία διαφορετικής κατηγορίας αναλογικά υπολογίζουμε με  βάση τον τύπο:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Χ ΜΕΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ/5 Χ ΜΗΝΕΣ/ 12

  • Θεμελίωση Δικαιώματος Μετάθεσης και τρόπος μοριοδότησης με Μ.Σ.Δ.

   Στο άρθρο 39 παρ. 2β του ν.4115/2013 (ΦΕΚ Α’ 24) ορίζεται ότι «Η παρ. 4 του άρθρου 4, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 9 και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4038/2012 (Α΄ 140), καταργούνται. Για τις γενικές προϋποθέσεις των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει το άρθρο 8 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94)», όπου ορίζεται ότι «(…) απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.»

   Στη διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρο 31 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/ τ. Α΄/19-5-2010), καταργείται η «περίπτωση στ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996» η οποία όριζε ότι «Για τα μέλη των πρωτοβαθμίων εφόσον ανήκουν οργανικά σε Νομό που εκλέγονται, των δευτεροβαθμίων και τριτοβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων και τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και υπηρετούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρόεδρο της Βουλής, στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ, στις διευθύνσεις και τα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στα γραφεία Φυσικής Αγωγής, ο χρόνος απόσπασης θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση για κάθε περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται σε επιμόρφωση ή μετεκπαίδευση καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται βάσει ειδικών διατάξεων από τις οποίες προβλέπεται ότι ο χρόνος απόσπασής τους θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση».

   Μετά από τις ως άνω ρυθμίσεις διαφοροποιείται η θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης από το 2013 και ο τρόπος μοριοδότησης για τις υπηρετήσεις των εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2010-2011.

   Για τις λοιπές υπηρετήσεις των προηγούμενων ετών ισχύ έχει η 136005/Δ2/4-11-09 εγκύκλιος μεταθέσεων έτους 2009-2010. 

Για τις υπηρετήσεις από το σχολικό έτος 2010-2011 ισχύ έχουν τα ακόλουθα:

  • Σε ποιες περιπτώσεις  χρήσης αδειών ο συνάδελφος λαμβάνει τις Μονάδες συνθηκών διαβίωσης της οργανικής του θέσης;

α) αναρρωτικές άδειες με αποδοχές σύμφωνα με τα άρθρ. 55-56 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ 26/9-2-200 τ.Α’) ή με προγενέστερους Υπαλ. Κώδικες, εφόσον χορηγήθηκαν κατά το χρόνο ισχύος αυτών καθώς και ο χρόνος αναρρωτικής άδειας άνευ αποδοχών που χορηγήθηκε κατά το χρόνο ισχύος του Π.Δ. 611/1977 (άρθρο 112), 

β) άδεια χωρίς αποδοχές της περ. Ε΄ του άρθρου 16 του Ν. 1566/85 που δεν υπερβαίνει τον ένα μήνα εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους (άρθρο 17  Ν.2470/97),

γ) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 51 παρ. 1 και 4 του Ν. 3528/2007 από την έναρξη εφαρμογής του Ν.4024/2011, δηλαδή από 1-11-2011 και μετά,

δ) άδειες μητρότητας (τοκετού, λοχείας), γονικές άδειες εννέα μηνών με αποδοχές και έξι μηνών επιπλέον για γέννηση διδύμων (άρθρ. 6, παρ. 1 του Ν. 4210/2013, τρίμηνη άδεια με αποδοχές στην περίπτωση γέννησης τρίτου παιδιού και τρίμηνη άδεια χωρίς αποδοχές που είχαν χορηγηθεί σύμφωνα με το άρθρο 5 του Νόμου 1483/1984,

ε) γονικές άδειες των άρθρων 50 και 51 του Ν.4075/2012 όπως τροποποιήθηκαν από το άρθρο 39 του Ν. 4144/2013 που χορηγήθηκαν μέχρι 14-02-2017,

στ) ειδικές άδειες όπως ορίζονται στο άρθρο 50 του Νόμου 3528/2007 όπως συμπληρώθηκαν με το άρθρο 149 του Ν. 4483/2017, ή σε προγενέστερους Κώδικες εφόσον χορηγήθηκαν κατά το χρόνο ισχύος αυτών,

ζ) άδειες ασθένειας τέκνου του άρθρου 31 του Ν. 4440/2016.

  • Τι ισχύει με τις Μ.Σ.Δ. της προσωρινής τοποθέτησης;

Μόρια της προσωρινής τους τοποθέτησης λαμβάνουν νεοδιοριζόμενοι, μετατιθέμενοι και μετατασσόμενοι εκπαιδευτικοί.

Για το χρόνο που παρέμειναν στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων για οποιοδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, θα ληφθούν υπόψη αναδρομικά οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης του σχολείου στο οποίο θα τοποθετηθούν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. 

  • Πως καθορίζονται οι Μ.Σ.Δ. μονίμων εκπαιδευτικών όταν διατίθενται ή αποσπώνται για εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες ή λόγω υπεραριθμίας;

Ο υπολογισμός μονάδων συνθηκών διαβίωσης εκπαιδευτικών που αποσπώνται ή διατίθενται από σχολική μονάδα στην οποία έχουν οριστική ή προσωρινή τοποθέτηση στις κατωτέρω περιπτώσεις, γίνεται ως ακολούθως:

α) Εάν αποσπώνται ή διατίθενται ως πλεονάζον προσωπικό, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄), «ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι μονάδες της οργανικής θέσης του εκπαιδευτικού, εφόσον δεν υπολείπονται».

β) Εάν διατίθενται σε σχολεία άλλης περιοχής αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΔΕ από αυτή που ανήκουν οργανικά για εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 κεφ. Γ΄ παρ. 1 και 2 του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) και του άρθρου 14 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό το άρθρο 18 παρ. 6  της Υ.Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002), λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες που αντιστοιχούν στη σχολική μονάδα της διάθεσης, εκτός αν οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής τους θέσης είναι περισσότερες οπότε και λαμβάνουν αυτές. 

γ) Εάν διατεθούν για μερικές ημέρες ως υπεράριθμοι σε σχολικές μονάδες άλλης περιοχής αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΔΕ για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου διδασκαλίας, σύμφωνα με το άρθρο 14 § 14 του ν.1566/1985 σε συνδυασμό το άρθρο 18 παρ. 4 της Υ.Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002),

  • όταν οι μονάδες δυσμενών συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης είναι περισσότερες από αυτές της διάθεσης, ακολουθείται ο υπολογισμός της περίπτωσης (α) και
  • όταν οι μονάδες δυσμενών συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης είναι λιγότερες, τότε θα ακολουθείται ο αναλογικός υπολογισμός με βάση την εβδομάδα των πέντε (5) ημερών.

δ) Εάν αποσπώνται ή διατίθενται χωρίς αίτησή τους για υπηρεσιακές ανάγκες εξ ολοκλήρου από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης ή και για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ, 5 του ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 τ. Α’/ 13-7-2006) και το άρθρο 18 παρ. 5 της Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10- 2002 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002), ακολουθείται η ανωτέρω ρύθμιση της περίπτωσης ( β).

ε) Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διατίθενται ολικά ή μερικά σε σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης για τις ανάγκες της Υπηρεσίας ή διατέθηκαν για συμπλήρωση ωραρίου σε ΙΕΚ, λαμβάνουν τα μόρια δυσμενών συνθηκών της πλησιέστερης σχολικής μονάδας δευτεροβάθμιας, αρκεί να μην υπολείπονται των μορίων της οργανικής τους θέσης (ή της προσωρινής τους τοποθέτησης).

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Τα παραπάνω ισχύουν από το έτος 2002-03 μετά την ισχύ των διατάξεων του άρθρου 9 του νόμου 2986/2002. Για τα προηγούμενα έτη εφαρμόζεται η Δ2/74341/31-10-2001 εγκύκλιος των μεταθέσεων.

Μονάδες συνθηκών διαβίωσης για συμπλήρωση ωραρίου με παροχή διοικητικού έργου

Το διάστημα κατά το οποίο εκπαιδευτικοί διατέθηκαν για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου, σύμφωνα με το άρθρο 33, παρ. 5α του Ν. 4386/16 και το άρθρο 46 του Ν.4415/16 θα λάβουν μονάδες συνθηκών διαβίωσης αναλογικά με βάση την εβδομάδα των πέντε (5) ημερών.

Μονάδες συνθηκών διαβίωσης για υπηρέτηση σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης

Το διάστημα κατά το οποίο οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης μοριοδοτείται με τα μόρια της πλησιέστερης σ’ αυτό σχολικής μονάδας προσαυξανόμενα με επιπλέον 5 μόρια.

  •  Ποιος χρόνος δεν υπολογίζεται στη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης; Ποια μόρια συνθηκών διαβίωσης λαμβάνει τότε ο εκπαιδευτικός;

Δεν θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης στις παρακάτω περιπτώσεις και οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μόρια συνθηκών διαβίωσης ως ακολούθως.

Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ

α) Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται από Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και τοποθετούνται σε σχολείο λαμβάνουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης του σχολείου απόσπασης. Για το χρόνο παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων για οποιοδήποτε λόγο, λαμβάνουν μονάδες συνθηκών διαβίωσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης του σχολείου απόσπασης λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Τους καλοκαιρινούς μήνες θα λαμβάνουν τα μόρια της οργανικής τους θέσης ή της προσωρινής τοποθέτησης.  

β) Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν από Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και υπηρέτησαν ή υπηρετούν ταυτόχρονα σε δύο ή περισσότερα σχολεία με διαφορετικές μονάδες συνθηκών διαβίωσης, ο υπολογισμός των μονάδων που λαμβάνουν θα γίνει αναλογικά με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών. Δηλαδή, κάθε εβδομάδα θα θεωρείται 5/5 και οι μονάδες θα επιμερίζονται στην κάθε θέση. Όπου κατά τον υπολογισμό των μονάδων προκύπτει δεκαδικός αριθμός, διατηρούνται τα δύο πρώτα ψηφία. Δε στρογγυλοποιούνται ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω, έστω κι αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο του πέντε. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς που διατέθηκαν σε άλλη σχολική μονάδα ή σε Διεύθυνση Δ.Ε. ή σε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

γ) Στην περίπτωση αποσπασμένου εκπαιδευτικού που την ίδια ημέρα υπηρετεί για συμπλήρωση ωραρίου σε δύο σχολεία με διαφορετικές μονάδες συνθηκών διαβίωσης, για τον υπολογισμό μονάδων συνθηκών διαβίωσης θεωρείται ότι υπηρετεί στο σχολείο με τα περισσότερα μόρια συνθηκών διαβίωσης.

Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ

Λοιπές αποσπάσεις, χρόνος άσκησης καθηκόντων με θητεία κλπ

 Σύμφωνα με τις διατάξεις του δεύτερου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ.Α΄/19-5-2010), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 59 του Ν.3966/2011 «Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προκειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση ως μονάδες μετάθεσης των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης, στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στην Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, στον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) και στις επιτελικές δομές του ΕΣΠΑ υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος. Η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, καθώς και κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται».

Με βάση τα ανωτέρω:

α) Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις ως άνω αναφερόμενες υπηρεσίες λαμβάνουν τα μόρια της πλησιέστερης στην υπηρεσία απόσπασής τους σχολικής μονάδας και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος, αναδρομικά από την ημερομηνία έκδοσης εκάστης απόφασης. Στην περίπτωση ανανέωσης απόσπασης η αναδρομικότητα ανατρέχει από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ανανέωσης. Επίσης, στην περίπτωση των αποσπάσεων πέραν του ενός έτους η εν λόγω διάταξη ισχύει από την ημερομηνία έκδοσης εκάστης απόφασης. Το ίδιο ισχύει και για τους αποσπώμενους στα Αυτοτελή Γραφεία Νομικής υποστήριξης των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης.

β) Για όλες τις λοιπές αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του Υ.Π.Π.Ε.Θ, καθώς και σε υπηρεσίες εκτός Υ.Π.Π.Ε.Θ. ή άσκηση καθηκόντων με θητεία, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις Μ.Σ.Δ. της πλησιέστερης προς την υπηρεσία σχολικής μονάδας Β/θμιας Εκπ/σης καθώς σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 «Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προκειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα».

Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και ορίζονται Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) σε κέντρα φιλοξενίας προσφύγων, λαμβάνουν τα μόρια της πλησιέστερης προς το κέντρο φιλοξενίας σχολικής μονάδας εκτός αν υπολείπονται των μορίων της απόσπασης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

  • Ειδικές ρυθμίσεις Μ.Σ.Δ.

α) Απόσπαση στο εξωτερικό: Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 8 περ. ι του Π.Δ. 50/96 «Ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης σε αναγνωρισμένα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολεία Α' κατηγορίας για την Ευρώπη, της Β' κατηγορίας για την Αμερική και Γ' κατηγορίας για τις υπόλοιπες χώρες».

Εξαίρεση σ’ αυτό αποτελεί η ρύθμιση για το χρόνο απόσπασης στο εξωτερικό για τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς που ο διορισμός τους πραγματοποιήθηκε ενώ ήδη υπηρετούσαν σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού [παρ. 2 του άρθρου 25 του Ν.2413/1996 (Φ.Ε.Κ. 124 Α’) και παρ.2 του άρθρου 20 του Ν.4027/2011 (Φ.Ε.Κ.233Α’)] και μόνο για το διάστημα που αυτοί αποσπώνται και παραμένουν στο εξωτερικό από την ορκωμοσία τους και μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους εντός του οποίου ορκίσθηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία (αρ. 421/2000 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.). Στην περίπτωση αυτή δηλαδή ο χρόνος λογίζεται ότι διανύθηκε στην οργανική θέση του αποσπασμένου εκπαιδευτικού (και για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης και για τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες). Η παρούσα παράγραφος έχει ισχύ μέχρι την έκδοση του Ν. 4027/2011.

β)  Άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης με αποδοχές: Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 8 περ. θ του Π.Δ. 50/96 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/1997 «Ο χρόνος άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης  με αποδοχές θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολείο Α’ κατηγορίας»  και όχι στην οργανική θέση του εκπαιδευτικού (σχετ. η αρ. 2888/12.2.99 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους).

  • Ποια προϋπηρεσία λαμβάνεται υπόψη για Μ.Σ.Δ.

Ως χρόνος για υπολογισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης (εννοείται και μονάδων για χρόνο συνολικής υπηρεσίας) υπολογίζεται και αυτός που πραγματοποιήθηκε στις περιπτώσεις που αναφέρονται παρακάτω λαμβάνοντας μονάδες συνθηκών διαβίωσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας Β/θμιας Εκπαίδευσης:

Α) Η αναγνωρισμένη προϋπηρεσία:

α) στη δημόσια ή ιδιωτική Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (αριθμ. 1924/23-9-2002 απαντητικό έγγραφο του Νομικού Συμβούλου ΥΠ.Ε.Π.Θ.),

β) στη Σιβιτανίδειο, στα Μ.Π.Κ. και στην Πρόσθετη Διδακτική στήριξη,

γ) εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06 και ΠΕ07 στο Βρετανικό Συμβούλιο, το Γαλλικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Γκαίτε. (άρ.8 παρ.17 του Ν.2817/00 – Φ.Ε.Κ. 78 Α’) και

δ) στα Δημόσια Λύκεια Εμπορικού Ναυτικού (Δ.Λ.Ε.Ν.) (άρθρο 16 του Ν.2743/99 – Φ.Ε.Κ. 211 Α’).

   Για λοιπή προϋπηρεσία που έχει αναγνωριστεί και υπολογίζεται για μονάδες συνολικού χρόνου υπηρεσίας και δεν αναφέρεται εδώ (για παράδειγμα σε ΑΕΙ), δεν λαμβάνεται υπόψη για Μ.Σ.Δ.

Β) H προϋπηρεσία των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από μετάταξη από την Α/θμια, ή την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας που υπηρετούσαν μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης μετάταξής τους (Άρθρο 16 παρ. 8  εδ. δεύτερο του Π.Δ. 50/96).

Γ) Ειδική ρύθμιση μορίων συνθηκών διαβίωσης για τους διορισθέντες με το άρθρο 22 του Ν. 3577/2007 (ΦΕΚ130 Α΄).

   Η προϋπηρεσία ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε ιδιωτικό σχολείο, για το χρονικό διάστημα από τότε που εκλήθησαν να αναλάβουν υπηρεσία ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους, δύναται να υπολογίζεται ως προϋπηρεσία αναπληρωτή προσφερθείσα σε δημόσιο σχολείο, εφόσον ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός υποβάλει σχετική δήλωση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το ιδιωτικό σχολείο. Στην περίπτωση αυτή δεν δύναται να υπολογιστεί η ανωτέρω προϋπηρεσία και ως προσφερθείσα σε ιδιωτικό σχολείο. Η ρύθμιση αυτή ισχύει από το σχολικό έτος 2006-2007 και για μία μόνο φορά.

  • Τρόπος υπολογισμού προϋπηρεσίας Ωρομισθίων εκπαιδευτικών

Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μονάδες συνθηκών διαβίωσης ανάλογα με τα σχολεία στα οποία υπηρέτησαν κάθε σχολικό έτος ξεχωριστά. Όταν το ίδιο σχολικό έτος έχουν υπηρετήσει σε διαφορετικά σχολεία ίδιας κατηγορίας ο χρόνος λογίζεται ενιαίος, ενώ σε σχολεία διαφορετικής κατηγορίας ο χρόνος υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε ένα σχολείο (οπότε και κάθε υπηρέτηση θα αναγράφεται ξεχωριστά στις υπηρετήσεις του ηλεκτρονικού συστήματος e-Datacenter) και πάντα μέχρι τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου κατά βαθμίδα εκπαίδευσης εβδομαδιαίου ωραρίου.

  • Ποια η αφετηρία υπολογισμού των Μ.Σ.Δ.;

α) Για μετατιθέμενους: Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται πριν τη λήξη του διδακτικού έτους διεξαγωγής της διαδικασίας μεταθέσεων λαμβάνουν τις Μ.Σ.Δ. της νέας οργανικής θέσης από την επόμενη μέρα της λήξης του διδακτικού έτους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία συνεδρίασης του ΠΥΣΔΕ και την ανάληψη υπηρεσίας αυτών στις νέες τους θέσεις. Όσοι μετατίθενται μετά τη λήξη του διδακτικού έτους λαμβάνουν Μ.Σ.Δ. της νέας τους θέσης από την ημερομηνία έκδοσης κάθε απόφασης.

β) Για νεοδιόριστους: Ως αφετηρία υπολογισμού των Μονάδων Συνθηκών Διαβίωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν υπηρεσία πριν την έναρξη του σχολικού έτους λαμβάνεται η 1η Σεπτεμβρίου του έτους διορισμού, δεδομένου ότι το σχολικό έτος αρχίζει την ημερομηνία αυτή. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο χρόνος υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης στη Διεύθυνση.

γ) Για διορισμένους αναδρομικά: Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης λαμβάνουν της σχολικής μονάδας με τα λιγότερα μόρια της περιοχής του αναδρομικού διορισμού. Εάν είχαν διοριστεί μεταγενέστερα του χρόνου που ανατρέχει ο αναδρομικός διορισμός, ή/και εργάστηκαν ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι λαμβάνουν, για τα αντίστοιχα διαστήματα, τις ανωτέρω μονάδες εκτός αν υπολείπονται. Για όσους έχουν μεταγενέστερο διορισμό τα ανωτέρω ισχύουν έως και την ημερομηνία έκδοσης του ΦΕΚ του αναδρομικού διορισμού. Π.χ. Εκπαιδευτικός προσλήφθηκε ως αναπληρωτής το 2011 στην Α΄ περιοχή μετάθεσης και στη συνέχεια διορίστηκε το 2012 στην Β΄ περιοχή μετάθεσης. Το 2016 διορίζεται αναδρομικά από το 2010 στη Γ΄ περιοχή μετάθεσης. Οι σχολικές μονάδες της Α΄ περιοχής μετάθεσης δίνουν από 5 έως 8 μόρια. Επομένως, ο εκπαιδευτικός για το έτος 2010-2011 θα λάβει 5 μόρια. Για το 2011-2012 θα λάβει 5 μόρια αν η σχολική μονάδα που υπηρέτησε ως αναπληρωτής δίνει λιγότερα των 5 μορίων, αλλιώς τα μόρια της εν λόγω σχολικής μονάδας. Για το 2012-2016 θα λάβει 5 μόρια ανά έτος αν η σχολική μονάδα που υπηρέτησε ως μόνιμος δίνει λιγότερα των 5 μορίων, αλλιώς τα μόρια της εν λόγω σχολικής μονάδας. Μετά τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 152263/Δ2/4-12-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ 3437/τ.Β΄/24-12-2012) η ανωτέρω μοριοδότηση αφορά στις εν λόγω περιοχές μετάθεσης μέχρι και το σχολικό έτος 2017-18. Από το σχολικό έτος 2018-19 αφορά στις νέες περιοχές μετάθεσης σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 134027/Ε2/8-8-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 3399/τ.Β΄/10-8-2018 και διόρθωση σφάλματος στο ΦΕΚ 3419/τ.Β΄/16-8-2018).

δ) Για μεταταχθέντες: Από 1 Σεπτεμβρίου του έτους μετάταξης, εφόσον η μετάταξη πραγματοποιηθεί πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Σε περίπτωση όμως που η μετάταξη πραγματοποιηθεί μεσούσης της σχολικής χρονιάς, ως αφετηρία υπολογισμού των Μ.Σ.Δ. θα θεωρείται η πράξη ανάληψης στη Διεύθυνση.

ε) Για όσους τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και επανήλθαν στην περιοχή όπου ανήκαν οργανικά λαμβάνουν τα λιγότερα μόρια της περιοχής αυτής. Στις περιπτώσεις που υπηρέτησαν ως διοικητικού υπάλληλοι και διατέθηκαν για διδακτικό έργο, τότε λαμβάνουν μόρια αναλογικά.

Στην περίπτωση που εκπαιδευτικός χωρίς υπαιτιότητά του, λόγω αντικειμενικής δυσκολίας, δεν καλύπτει το υποχρεωτικό του ωράριο, θεωρείται ότι το έχει υπηρετήσει.

 Σχετικά με τα μόρια δυσμενών συνθηκών για τους καλοκαιρινούς μήνες που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, σας αναφέρουμε τα εξής:

1. Εκπαιδευτικός που υπηρετεί στο ΠΥΣΔΕ οργανικής του με προσωρινή τοποθέτηση, λαμβάνει αναδρομικά για τους καλοκαιρινούς μήνες (1/7 – 31/8) τα μόρια της τοποθέτησης αυτής. Σε περίπτωση που εκ παραδρομής δεν τοποθετήθηκαν σε σχολική μονάδα λαμβάνουν αναδρομικά τα μόρια της επόμενης τοποθέτησης.

 2. Τα ίδια με το (1) ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν διατεθεί στο αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ, ξεκινώντας από 22/6 που επιστρέφουν στην προσωρινή τους τοποθέτηση.

3. Εκπαιδευτικός που έχει αποσπαστεί από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, για τους καλοκαιρινούς μήνες μετά τη λήξη της απόσπασής του λαμβάνει τα μόρια της προσωρινής τοποθέτησης.

Σας επισημαίνουμε ότι κάθε εκπαιδευτικός που βρίσκεται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, πρέπει να έχει προσωρινή τοποθέτηση, ακόμα κι αν αποσπαστεί σε άλλο ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ ή διατεθεί στο αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Ι. Στις περιπτώσεις των αδειών για να θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης και να λαμβάνονται τα μόρια οργανικής πρέπει οι άδειες να χορηγούνται από την οργανική τους. Αν αυτές χορηγήθηκαν στο χρονικό διάστημα της απόσπασής τους σε υπηρεσίες ή σχολεία των περιπτώσεων που δεν θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης τότε ασφαλώς δεν θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και δεν παίρνουν τα μόρια της οργανικής τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΙΙ. Σε περίπτωση απόσπασης κατά το χρονικό διάστημα χρήσης άδειας, ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει υπηρεσία στη θέση απόσπασης με τη λήξη της άδειας.

  • Σε ποια περίπτωση έχουμε διπλασιασμό των Μ.Σ.Δ. των νεοδιόριστων;

Α. Σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 39 του Ν.4115/2013 (ΦΕΚ24 Α΄) «Ειδικά οι

εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 20.5.2010 έως και 31.12.2010 δικαιούνται τα μόρια μετάθεσης που προβλέπονται στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010, που καταργείται με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης β’ της παρούσης παραγράφου, για το χρονικό διάστημα έως και 31.8.2013, εφόσον υπηρετήσουν καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 - 2013, αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν ή μετακινηθούν σε άλλη περιοχή για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέληση τους.»

Β. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις διπλάσιες μονάδες του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-13, εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Χρόνος διορισμού:

   Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν διοριστεί από 20.5.2010 έως και 31.12.2010, δηλαδή μετά την εφαρμογή του Ν.3848/2010.

β) Συνεχής διετής υπηρεσία στην περιοχή διορισμού μέχρι την έναρξη του τρίτου έτους που γίνεται ο διπλασιασμός των μονάδων:

   Ο διπλασιασμός των μονάδων χορηγείται, αφού συμπληρωθεί υπηρεσία δύο ετών από το διορισμό των εκπαιδευτικών στην περιοχή διορισμού τους και μάλιστα στη σχολική μονάδα της προσωρινής υπηρέτησής τους ή των προσωρινών τοποθετήσεων τους στην περίπτωση που έχει αλλάξει η πρώτη προσωρινή τοποθέτησή τους. Υπολογίζονται δηλαδή το διάστημα που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί στη σχολική μονάδα προσωρινής τοποθέτησής τους καθώς και όσα διαστήματα υπηρετούν μεν σε άλλη σχολική μονάδα (εντός κατά κύριο λόγο της περιοχής μετάθεσης ή και εκτός με εφαρμογή του άρθρου 31 παρ. 3 του Ν.3848/2010), αλλά χωρίς ευθύνη τους (ανάγκες υπηρεσίας) σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα.

γ) Υπηρέτηση για το σχολικό έτος 2012-2013 στη σχολική μονάδα οργανικής θέσης:

   Μετά τη συμπλήρωση της διετίας (κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη προϋπόθεση) διπλασιάζεται η μοριοδότηση εφόσον οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν στην οργανική τους θέση (σημ.: η οριστική οργανική θέση -αφού μετά τη διετία πρέπει να τοποθετούνται οριστικά- ή έστω η προσωρινή οργανική θέση εάν δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν οριστικά) καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 - 2013, αδιαλείπτως, σε αυτήν.

δ) Υπηρέτηση για το σχολικό έτος 2012-2013 σε θέση για ανάγκες υπηρεσίας:

   Το διπλασιασμό των μορίων δικαιούνται και όσοι υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν ή μετακινήθηκαν σε άλλη περιοχή για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέληση τους.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ:

(1) Εάν το ΦΕΚ διορισμού είναι από την 1η Οκτωβρίου ο χρόνος ξεκινά από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας. Αυτονόητο είναι ότι το ίδιο ακολουθείται και στις περιπτώσεις αναβολής ορκωμοσίας.

(2) Εάν οι εκπαιδευτικοί αποσπώνται με δική τους ευθύνη/αίτηση είτε εντός της ίδιας περιοχής είτε εκτός ο χρόνος της απόσπασης δεν προσμετράται στη διετία. Αντίθετα, εάν αποσπώνται ή διατίθενται για τις ανάγκες της υπηρεσίας, εντός ή εκτός ΠΥΣΔΕ (Ν.3848/2010), η υπηρεσία αυτή δύναται να προσμετρηθεί. Στην περίπτωση που μετακινηθεί κάποιος για τις ανάγκες της υπηρεσίας παρακαλούμε να διασφαλιστεί το ότι στη θέση του δεν τοποθετήθηκε άλλος (πρβλ: «δε νοείται μετακίνηση εκπαιδευτικού για υπηρεσιακές ανάγκες, όταν δημιουργείται κενό στη θέση που υπηρετεί, για την κάλυψη της οποίας κληθεί να τοποθετηθεί άλλος εκπαιδευτικός» αριθμ. 105756/Δ1/13-9-2012 εγκύκλιός μας).

(3) Σχετικά με το είδος των αδειών που λαμβάνονται υπόψη ακολουθούνται τα αναφερόμενα παραπάνω.

(4)Οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν αναδρομικά, εφόσον δεν προσέφεραν συνεχή, διαρκή και συνδεόμενη με την ενεργό άσκηση των διδακτικών καθηκόντων πραγματική υπηρεσία με φυσική παρουσία αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν δεν θα λάβουν διπλασιασμό μονάδων συνθηκών διαβίωσης.

(5). Ο έλεγχος των μονάδων διπλασιασμού θα πραγματοποιείται από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δεν θα αποστέλλονται στο αρμόδιο Τμήμα του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Διπλασιασμός Μοριοδότησης μονίμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες.

Α. Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010 (Α΄ 71), η οποία τροποποιήθηκε με το άρθρο 8 του νόμου με τίτλο «Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας "ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ", της εταιρείας "ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ", της εταιρείας "ΕΤΒΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και της εταιρείας "ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ ΚΑΡΓΚΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ LOGISTICS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ", για την "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ" και άλλες διατάξεις», ο οποίος ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων και επίκειται η δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ορίζεται ότι:

«1. Ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας των μόνιμων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, ΙΒ΄ και ΙΓ΄ της περίπτ. α΄ της παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄45), στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και στην Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, υπολογίζεται στο διπλάσιο για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης, εφόσον έχει διαρκέσει κάθε φορά τουλάχιστον δύο (2) συνεχόμενα διδακτικά έτη.

2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από το διδακτικό έτος 2018-2019.

3. Για την επιπλέον μοριοδότηση των μόνιμων εκπαιδευτικών για το χρόνο πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας που διανύθηκε σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες έως και το διδακτικό έτος 2017-2018, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, όπως ίσχυαν κατά τη λήξη του διδακτικού έτους 2017-2018. Κατ’ εξαίρεση, οι διατάξεις αυτές, όπως ίσχυαν κατά τη λήξη του διδακτικού έτους 2017-2018, εφαρμόζονται και για το διδακτικό έτος 2018-2019 για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς για τους οποίους το έτος αυτό αποτελεί το δεύτερο συνεχές έτος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε σχολική μονάδα για την οποία προβλεπόταν επιπλέον μοριοδότηση, σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις.»

Β. Από το σχολικό έτος 2014-2015 διπλασιασμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω περιπτώσεων:

α) Εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν με οργανική ή προσωρινή τοποθέτηση στα συγκεκριμένα σχολεία για τουλάχιστον δύο συνεχόμενα σχολικά έτη.

β) Εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν από άλλα ΠΥΣΔΕ ή από άλλες σχολικές μονάδες εντός του ίδιου ΠΥΣΔΕ και υπηρέτησαν στα συγκεκριμένα σχολεία καθ’ όλη τη διάρκεια δύο τουλάχιστον 27 συνεχόμενων διδακτικών ετών (από 01/09 έως 30/06). Ο διπλασιασμός θα γίνεται κατ’ αναλογία για τους μήνες διάρκειας του κάθε διδακτικού έτους, ενώ για τους θερινούς μήνες ο εκπαιδευτικός θα μοριοδοτείται κατ’ αναλογία με τα μόρια της οργανικής τους θέσης.

Γ. Σχετικά με τα παραπάνω διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

1. Ο διπλασιασμός των μονάδων συνθηκών διαβίωσης θα αφορά και υπηρέτηση σε σχολεία διαφορετικής κατηγορίας μοριοδότησης. Εάν, δηλαδή, εκπαιδευτικός κατά το διδακτικό έτος 2014-2015 υπηρέτησε, καθ’ οιονδήποτε τρόπο (οργανικά ή προσωρινά), σε σχολική μονάδα κατηγορίας ΙΑ΄ και το διδακτικό έτος 2015-2016 υπηρετεί σε σχολική μονάδα κατηγορίας ΙΒ΄, δικαιούται διπλασιασμό μορίων κατ’ αναλογία των μονάδων συνθηκών διαβίωσης της εκάστοτε σχολικής μονάδας.

2. Εάν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα συγκεκριμένα σχολεία αποσπώνται με αίτησή τους είτε εντός της ίδιας περιοχής είτε εκτός, ο χρόνος της απόσπασης δεν προσμετράται στη διετία. Αντίθετα, εάν αποσπώνται ή διατίθενται για τις ανάγκες της υπηρεσίας, εντός ή εκτός ΠΥΣΔΕ (Ν.3848/2010), η υπηρεσία αυτή δύναται να προσμετρηθεί, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση μη αναπλήρωσης από άλλο εκπαιδευτικό μέχρι τη λήξη του έτους.

3. Εκπαιδευτικοί με οργανική τοποθέτηση στα συγκεκριμένα σχολεία, οι οποίοι διατέθηκαν μερικώς για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολικές μονάδες άλλης κατηγορίας, λαμβάνουν διπλασιασμό των ΜΣΔ αναλογικά.

4. Εκπαιδευτικοί με οργανική τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες που δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, ΙΒ΄ και ΙΓ, αλλά υπηρέτησαν εξ’ ολοκλήρου σε σχολικές μονάδες που ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, ΙΒ΄ και ΙΓ, λαμβάνουν διπλασιασμό των ΜΣΔ.

5. Εκπαιδευτικοί με οργανική τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες, που δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, ΙΒ΄ και ΙΓ, αλλά διατέθηκαν μερικώς για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολικές μονάδες που ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, ΙΒ΄ και ΙΓ, λαμβάνουν διπλασιασμό των ΜΣΔ αναλογικά.

6. Οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν αναδρομικά, εφόσον δεν προσέφεραν συνεχή, διαρκή και συνδεόμενη με την ενεργό άσκηση των διδακτικών καθηκόντων πραγματική υπηρεσία με φυσική παρουσία αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν δεν θα λάβουν διπλασιασμό μονάδων συνθηκών διαβίωσης.

7. Σχετικά με το είδος των αδειών που λαμβάνονται υπόψη ακολουθούνται τα αναφερόμενα παραπάνω.

8. Ο έλεγχος των μονάδων διπλασιασμού θα πραγματοποιείται από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ε. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

  • Νομικό πλαίσιο

Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 9 του Π.Δ. 50/96 «Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες Δήμου ή Κοινότητας της περιοχής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. (…) Η εντοπιότητα αποδεικνύεται από βεβαίωση του οικείου προέδρου κοινότητας ή δημάρχου από την οποία να προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του Δήμου ή της Κοινότητας από διετίας».

Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄) οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 16 του ΠΔ50/1996, ορίζονται σε τέσσερις (4).

Η μοριοδότηση της εντοπιότητας στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/07-06-2010 Τ.Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης».

  • Διευκρινίσεις

α) Η μόνιμη διαμονή του εκπαιδευτικού σ' έναν τόπο δεν αρκεί για τον υπολογισμό των μονάδων εντοπιότητας, αλλά ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι δημότης από διετίας του δήμου της περιοχής στην οποία ζητείται μετάθεση.

β) Η βεβαίωση του δημάρχου πρέπει να είναι πρόσφατη (τριμήνου) και να αναγράφει υποχρεωτικά από πότε ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του δήμου.

γ) Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται επίσης και στην περίπτωση κατά την οποία ο ενδιαφερόμενος διετέλεσε αθροιστικά για δύο χρόνια δημότης διαφόρων δήμων της περιοχής στην οποία ζητείται η μετάθεση. Δεν είναι δηλαδή απαραίτητο η διετία να συμπληρώνεται στον ίδιο δήμο. Ο αθροιστικός αυτός υπολογισμός του χρόνου δε νοείται για τις μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, διότι στην περίπτωση αυτή η εντοπιότητα συνδέεται με το δήμο όπου λειτουργούν τα σχολεία στα οποία ζητούν να μετατεθούν οι εκπαιδευτικοί, οπότε θα συντρέχει το στοιχείο της εγγραφής τα δύο τελευταία χρόνια στο συγκεκριμένο δήμο.

δ) Σε περίπτωση αναμεταδημότευσης, για να χορηγηθούν μονάδες εντοπιότητας, πρέπει μετά την αναμεταδημότευση να διανυθεί στον τελευταίο δήμο ο νόμιμος  χρόνος της διετίας. Δεν μπορεί δηλαδή να συνυπολογιστεί ο χρόνος που ο εκπαιδευτικός  ήταν κατά το παρελθόν δημότης του Δήμου από την οποία διεγράφη και πάλι επέστρεψε κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης μετάθεσης (αρ. 244/1989 γνωμοδότηση Ν.Υ.Δ./Κ.Υ. ΥΠΕΠΘ).

ε) Κατά τις μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής και κατά τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών η εντοπιότητα δε «μεταφέρεται» όταν στην περιοχή του δήμου της οποίας ο εκπαιδευτικός είναι δημότης, δε λειτουργεί σχολείο.

ΣΤ. Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ

  • Νομικό πλαίσιο

Σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 10 του Π.Δ. 50/96 «Οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από περιοχή σε περιοχή λαμβάνουν για την περιοχή της πρώτης προτίμησής τους δύο (2) μονάδες μετάθεσης».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

makri
Ζέττα Μακρή: Αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και στο 10%
Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, αναφέρθηκε στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας οι υποψήφιοι που κάνουν χρήση του 10% ενδέχεται να έχουν τη...
Ζέττα Μακρή: Αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και στο 10%
ανταρκτικη
Από την Κρήτη στην Ανταρκτική: Δυο ερευνήτριες του Πολυτεχνείου Κρήτης ετοιμάζονται να ταξιδέψουν εκπροσωπώντας την Ελλάδα
Για πρώτη φορά, δύο Ελληνίδες ερευνήτριες από το Πολυτεχνείο Κρήτης ετοιμάζονται να ταξιδέψουν στην Ανταρκτική, εκπροσωπώντας την Ελλάδα σε μια...
Από την Κρήτη στην Ανταρκτική: Δυο ερευνήτριες του Πολυτεχνείου Κρήτης ετοιμάζονται να ταξιδέψουν εκπροσωπώντας την Ελλάδα