Thumbnail
7 Νοεμβρίου διεξάγονται οι εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Εν όψει των εκλογών για την ανάδειξη νέων αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια στις 7 Νοεμβρίου καταθέτω  απολογισμό για τη θητεία μου 2017-2018 σε όλους τους εκπαιδευτικούς και στα ΔΣ των ΕΛΜΕ-Θ. Σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος   ο απολογισμός πρέπει να γίνεται από όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου.

Στη διετία αυτή λειτούργησα ως αιρετός εκπρόσωπος του κλάδου με γνώμονα τις αρχές της   διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της ισονομίας. Λειτούργησα έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα να είμαι δίπλα στους εκπαιδευτικούς υπερασπιζόμενος την αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα και τα δίκαια αιτήματα τους.

Συγκεκριμένα:

  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ. Στα πλαίσια της ενημέρωσης και της διαφάνειας έστειλα 45 ενημερωτικά (21 το 2017 και 24 μέχρι τώρα για το 2018) που αφορούσαν κυρίως τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ, τις αποφάσεις που λήφθηκαν και τη στάση που κράτησα. Επίσης μια σειρά ενημερωτικών αφορούσε στατιστικά στοιχεία μεταθέσεων, αποσπάσεων και λειτουργικής κατάστασης της ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, έστειλα  118 (67 το 2017 και 51 μέχρι τώρα για το 2018) ενημερωτικά με  τα θέματα ημερήσιας διάταξης στις ΕΛΜΕ-Θ και σε όλα τα σχολεία, πριν από κάθε συνεδρίαση.
  • ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΕΝΩΝ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ. Καταψήφισα τους πίνακες κενών-πλεονασμάτων του σχ. έτους 2017-18 δημοσιοποιώντας τη θέση μας, με σχετική δήλωση καταψήφισης στο 9ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 25-4-2017,επίσης καταψήφισα τους πίνακες κενών-πλεονασμάτων του σχ. έτους 2018-19 με δήλωση καταψήφισης  στο 5ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 16-3-2018.
  •  ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ. Στη διάρκεια της διετίας  οι μεταθέσεις αν και λίγες έγιναν νωρίς, με  αποτέλεσμα οι τοποθετήσεις στα οργανικά κενά να ολοκληρωθούν στην περσινή χρονιά πρώτες μέρες του καλοκαιριού, με μοναδικό πρόβλημα την διοικητική αδιαλλαξία  η οποία σε πλήρη ταύτιση με την άποψη του άλλου αιρετού, δεν επέτρεψαν να δοθούν περισσότερες οργανικές στον  κλάδο ΠΕ04, π.χ. κενά 28 ωρών με 15 ώρες ΠΕ04.04 και 13 ώρες ΠΕ04.02 ονομάσθηκαν κενά βιολόγων  έμειναν ακάλυπτα γιατί δεν υπήρχαν βιολόγοι, ενώ θα έπρεπε να δοθούν σε χημικούς. Στη φετινή σχολική χρονιά το πρόβλημα λύθηκε και τα κενά δόθηκαν κατά προτεραιότητα και όχι κατά αποκλειστικότητα στην ειδικότητα με τις περισσότερες ώρες. Επίσης στις αρχές Ιουλίου εγκύκλιος του Υπουργείου αποσαφήνισε ότι οι υπεράριθμοι ΠΕ04 τοποθετούνται κατά κλάδο και όχι κατά ειδικότητα.  Οι διαδικασίες έγιναν με πλήρη διαφάνεια. Οι ενστάσεις στη διαδικασία ήταν λίγες, ήταν δίκαιες, τις υποστήριξα ,  έγιναν αποδεκτές και με αυτόν τον τρόπο διορθώθηκαν  λάθη κυρίως τεχνικού χαρακτήρα.
  •  ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ-ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΥΣΔΕ. Ομόφωνα αποφασίσαμε ότι οι εγκύκλιοι του 2017 και του 2018  που ζητούσαν οι τοποθετήσεις να γίνουν μέχρι τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη  είναι ανεφάρμοστες και οι διαδικασίες ξεκίνησαν από 5/9 σε καθεστώς  ρευστότητας διότι δεν ήταν οριστικοποιημένα τα τμήματα. Σ΄αυτή τη δύσκολη περίοδο έπρεπε να απαντηθεί ένα διπλό πρόβλημα, να καλυφθούν τα σχολεία το ταχύτερο δυνατόν, (υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου χωρίς καθηγητές δεν νοείται) και παράλληλα να κρατηθούν οι διαδικασίες των τοποθετήσεων σύμφωνα με τα Π.Δ., ώστε να μην παραβιασθούν τα εργασιακά μας δικαιώματα. Η διαδικασία φέτος ολοκληρώθηκε με επιτυχία και αυτό αποδεικνύεται από το πολύ μικρό ποσοστό ενστάσεων.  Οι παρατυπίες του 2017 δημοσιοποιήθηκαν στο 16ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 20-9-2017.
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.Η πρόταση μου να ανακοινώνονται τα κενά περιορισμένου χρόνου  στην περσινή χρονιά εφαρμόσθηκε με προχειρότητα και δημιουργήθηκαν   προβλήματα στις διαδικασίες των λειτουργικών τοποθετήσεων. Φέτος έγιναν με προσοχή ανακοινώθηκαν όλα  με προσοχή και ακρίβεια και αποφύγαμε προβλήματα και εγκλωβισμούς των συναδέλφων όπως γινόταν κατά το παρελθόν.( Κενό ΠΕ02 στο ΕΠΑΛ ΣΙΝΔΟΥ δεν σημειώθηκε και το ΠΥΣΔΕ πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της παράλειψης προστατεύοντας τη συνάδελφο που τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο κενό.)
  • ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ. Όλες οι διαθέσεις  οι τροποποιήσεις και οι ανακλήσεις των διαθέσεων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, καθιερώθηκε να ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης (να θυμίσω ότι μέχρι το 2015 οι διαθέσεις πήγαιναν μόνο στα σχολεία). Η πρόταση μου να ανακοινώνεται όλη η λειτουργική κατάσταση όλων των σχολείων για όλες τις ειδικότητες στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης  όσο διαρκεί αυτή η διαδικασία, έγινε δεκτή την προηγούμενη σχολική χρονιά, αποκαθιστώντας την πλήρη διαφάνεια στη λειτουργική κατάσταση και ενώ στη φετινή σχολική χρονιά το έχω ζητήσει επανειλημμένα, δεν έγινε δεκτό το αίτημα επαναφέροντας τη γκρίζα ζώνη στην διαφάνεια και ενημέρωση των εκπαιδευτικών .
  • ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ έγινε μόνο μία φορά στη διάρκεια της διετίας (2017) και οι εκπαιδευτικοί που διατέθηκαν με αίτησή τους, τοποθετήθηκαν με την προβλεπόμενη διαδικασία, πρώτα όσοι ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και έπειτα συνεξέταση αποσπασμένων  εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας για τις τοποθετήσεις. Σε όλες τις άλλες περιόδους οι εκπαιδευτικοί της Ββάθμιας διατίθενται αργά στην Αβάθμια  και τοποθετούνται τελευταίοι σε εναπομείναντα κενά, οπότε δημιουργούνται  μεγάλες αδικίες.
  • ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ Δ.ΙΕΚ έγιναν μετά από ανακοίνωση των κενών και αίτηση των εκπαιδευτικών για διάθεση σε συγκεκριμένα κενά.
  • Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ σε εκπαιδευτικούς με αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας, έγινε  δεκτή για το σχολικό έτος 2017-18 με ομόφωνη απόφαση του ΠΥΣΔΕ , ενώ για το σχ. Έτος 2018-19 ικανοποιούνται αργά και βασανιστικά για τους ενδιαφερόμενους, διότι κυριαρχεί το διοικητικό στερεότυπο ότι δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία.
  • ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ των ωρών  Γ΄ ανάθεσης διότι δεν έχουν καμία εκπαιδευτική και παιδαγωγική λογική και εισήχθησαν χωρίς να υπάρχει καμία προετοιμασία των εκπαιδευτικών  που καλούνται να διδάξουν μαθήματα κατά τεκμήριο άσχετα με την ειδικότητα τους.
  • Αποτρέψαμε πολλές  διοικητικές επεμβάσεις για αλλαγές στις  κατανομές μαθημάτων τονίζοντας ότι την ευθύνη για τις κατανομές μαθημάτων έχει αποκλειστικά ο σύλλογος διδασκόντων. Συνεχίζουν να υπάρχουν διοικητικές παρεμβάσεις στις αναθέσεις των μαθημάτων, με προφορικές εντολές, οι οποίες είναι παράνομες και πρέπει να σταματήσουν.
  • ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ γενικής : Προσωρινές τοποθετήσεις σε ανακοινωμένα κενά τα οποία περνούν από συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ και μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων των μονίμων τοποθετούνται στα εναπομείναντα κενά βάσει των κοινωνικών κριτηρίων όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.
  • ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΑΕ: Το 2017 στη δημοσιοποίηση των κενών έλειπαν τα κενά 5 σχολείων, σε τμήματα ένταξης, τα οποία αφού εντοπίσθηκαν, ανακοινώθηκαν, και έγιναν οι τοποθετήσεις χωρίς κανένα πρόβλημα. Το 2018 το τμήμα της Διεύθυνσης με αλγόριθμο που δεν στηριζόταν πουθενά έδωσε κενά που απείχαν από τις πραγματικές ανάγκες των τμημάτων ένταξης. Το ΠΥΣΔΕ ζήτησε  από τις σχολικές μονάδες να προσδιορίσουν  τα κενά με συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και οι διαδικασίες των τοποθετήσεων ολοκληρώθηκαν ομαλά με  νόμιμες διαδικασίες. Τα κενά και οι τοποθετήσεις στην παράλληλη στήριξη γίνονται από το αρμόδιο τμήμα της διεύθυνσης, σε συνεργασία με τη σύμβουλο ειδικής  Αγωγής και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ  :  Στη διαδικασία επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, στάθηκα στο ύψος των περιστάσεων, τίμησα τη γνωμοδότηση  των εκπαιδευτικών της Δυτικής Θεσσαλονίκης και βαθμολόγησα έχοντας ως  βασικό κριτήριο τις γνωμοδοτήσεις των εκπαιδευτικών. Η στάση μας είναι σταθερή και αδιαπραγμάτευτη, είμαστε αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και είμαστε υποχρεωμένοι να υλοποιούμε αποφάσεις των εκπαιδευτικών  που προέρχονται από  συλλογικές διαδικασίες. Εκφράζουμε για άλλη μια φορά τη διαφωνία της παράταξης μας, των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ (ΣΥΝ.Ε.Κ.), για τη διαδικασία της επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την επαναφορά της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών με τον τρόπο που έγινε το 2015 και με μεγαλύτερα ποσοστά στη μοριοδότηση της ψηφοφορίας των συλλόγων διδασκόντων.
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ –ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ των Δ.Σ των ΕΛΜΕ-Θ. Προφορικά και γραπτά  έκανα την παρακάτω πρόταση   στα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ-Θ  :  Με δεδομένο ότι οι συνεδριάσεις    (τακτικές) θα συνεχίσουν να γίνονται κάθε πρώτη και τρίτη Τρίτη κάθε μήνα,   να γίνεται συγκέντρωση των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ με τους αιρετούς του κλάδου  πριν από την έναρξη των συνεδριάσεων  για ενημέρωση και παράλληλα τον προσδιορισμό της στάσης των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια. H πρόταση έγινε δεκτή από τα συμβούλια και όσες φορές προσκλήθηκα παρουσιάσθηκα και ενημέρωσα.

       Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

     Είναι προφανές ότι τα περιθώρια παρέμβασης  μέσα στο ΠΥΣΔΕ είναι περιορισμένα, κυρίως όταν οι αιρετοί δεν έχουν ενιαία στάση.  Επομένως, ο ρόλος μας όλο αυτό το διάστημα ήταν ρόλος ενημέρωσης, αποκάλυψης,  υπεράσπισης των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών και στήριξης της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών. Επίσης δόθηκαν <μάχες> με επιχειρήματα τα οποία αρκετές φορές έφεραν αποτέλεσμα. Σε κάθε επαφή με τους συναδέλφους μας υπήρχε η παρότρυνση για διεκδίκηση των νόμιμων δικαιωμάτων τους και για σεβασμό των αξιών που διασφαλίζουν τη δικαιοσύνη και την ισονομία. Δυστυχώς, πολλές φορές κάποιοι εμφανίζουν τα αυτονόητα δικαιώματα  ως ρουσφέτια και «εξυπηρετήσεις», με στόχο  να δεσμεύουν ψήφους και συνειδήσεις. Δηλώνουμε ότι δεν έχουμε καμία σχέση με τέτοιες λογικές και πρακτικές και ότι τις αντιπαλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις.

Είναι απαραίτητο το νομοθετικό πλαίσιο των υπηρεσιακών μεταβολών να εκσυγχρονισθεί και να απλοποιηθεί και το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να καταθέσει προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι αγώνες για  ισχυρό - ποιοτικό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, για επαρκή χρηματοδότηση, για μαζικούς διορισμούς, για βελτίωση των εργασιακών σχέσεων μονίμων και αναπληρωτών είναι μπροστά μας, όπως είναι και οι διεκδικήσεις για τα επιμέρους  προβλήματα της καθημερινότητάς μας στα σχολεία.

Σας καλούμε να προσέλθετε μαζικά στις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στις 7-11-2018 και να υπερψηφίσετε τα ψηφοδέλτια των ΣΥΝΕΚ σε ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ.

 

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς

 

Βαγγέλης  ( Άκης)  Λουκάς

Αιρετό τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ ΔΥΤ.ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

6974320189-6938041213

[email protected]

Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο

των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

ΣΥΝ.Ε.Κ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    04-11-2018

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα