Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,…και άλλες διατάξεις», το άρθρο 40 επιφέρει μια
σειρά αρνητικές αλλαγές στον προσανατολισμό και την λειτουργία των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, συμπληρώνοντας την πολιτική που ακολουθούν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις και που έχει σαν στόχο την απαξίωση της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας στην Δημόσια Εκπαίδευση, την απόσπαση της αισθητικής και ψυχικής ανάπτυξης από την διάπλαση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου.
Είναι γνωστό σε όλους πως στα Δημόσια Σχολεία η καλλιτεχνική αγωγή (εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή κ.α.) υποβαθμίζεται συστηματικά και σκόπιμα, έτσι ώστε να
ανάγεται σε ιδιωτική υπόθεση των γονιών ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα.
Αλλά και τα ειδικά σχολεία (μουσικά και καλλιτεχνικά) τα οποία υποτίθεται πως δημιουργήθηκαν για να παράσχουν έστω σε περιορισμένο κύκλο τέτοιου είδους Παιδεία,
έχουν σημαντικά προβλήματα:
Ελλείψεις σε καθηγητικό προσωπικό τόσο στα μαθήματα γενικής όσο και αυτά καλλιτεχνικής παιδείας. Ελαστικές σχέσεις εργασίας στην πλειοψηφία των καθηγητών καλλιτεχνικών ειδικοτήτων. Μόνο στα 4 Μουσικά Σχολεία της Αττικής (Αθήνας, Παλλήνης, Ίλιου, Αλίμου) υπάρχουν 88 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, δηλαδή περίπου 1600 κενές ώρες.
Προβλήματα στις μεταφορές-μετακίνηση των μαθητών.
Ελλείψεις οργάνων και κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, ενώ τα βιβλία στα ειδικά μαθήματα αγοράζονται από τους γονείς.
Μη πιστοποίηση των σπουδών των μαθητών.
Υποβάθμιση της ατομικής διδασκαλίας, λόγω «ανυπαρξίας κονδυλίων».
Το Υπουργείο Παιδείας αντί να επιδιώξει την κάλυψη των αναγκών και την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων, με το άρθρο 40 του εν λόγω νομοσχέδιου προχωρά στην
αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων:
Αντί να προβεί σε πιστοποίηση των σπουδών των παιδιών, όπως ζητά σύσσωμη η σχολική τους κοινότητα, αντίθετα μετατρέπει την μουσική εκπαίδευση σε απλή ενθάρρυνση, ανοίγοντας τον δρόμο σε ακόμα μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της επαγγελματικής μουσικής ειδίκευσης.
Αντί να στηρίξει την καλλιτεχνική και μουσική εκπαίδευση μέσω της ολόπλευρης διδασκαλίας μαθημάτων αισθητικής παιδείας, αντίθετα σχεδιάζει την κατάργηση από το αναλυτικό πρόγραμμα αυτών.
Αντί να προμηθεύσει με τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό (μουσικά όργανα ευρωπαϊκά και ελληνικά παραδοσιακά, τεχνικά μέσα), αντίθετα απαλείφει οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν.
Οι αλλαγές αυτές ουσιαστικά ανοίγουν το δρόμο για συμπληρωθεί νομοθετικά και να επιταχυνθεί και άλλο η ήδη εφαρμοζόμενη πολιτική των περικοπών και του
«εξορθολογισμού» στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία την οποία οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους βιώνουν εδώ και χρόνια. Είναι το άλλοθι και ο προπομπός για νέες περικοπές στη λειτουργία των σχολείων.
Η Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής:
Απαιτεί την άμεση απόσυρση του άρθρου 40, παρ. 5γ του Σχεδίου Νόμου του ΥΠ.Π.Ε.Θ «Συνέργειες ΕΚΠΑ… και άλλες διατάξεις».
Συντάσσεται με τα αιτήματα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και της Α.Σ.Γ.Μ.Ε.
Καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων της Αττικής, να συμμετάσχουν με όλες τους τις δυνάμεις στις κινητοποιήσεις που θα διοργανωθούν για να την απόσυρση του άρθρου 40.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη