Με αιτία ή χωρίς αιτία, με αιτήματα ή χωρίς αιτήματα, οι μαθητές έχουν καθιερώσει εμμέσως την πρόωρη προϋπάντηση των χριστουγεννιάτικων διακοπών, τη συντόμευση της σχολικής ζωής. Το σχολείο δεν τους αρέσει - και δικαίως όπως είναι οργανωμένο -, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα, μεγάλο θέμα, για μεγάλη συζήτηση.
Δεν έχω σκοπό ούτε να κρίνω, ούτε να χαρακτηρίσω τους μαθητές. Τους δίνω όλα τα δίκια της διαμαρτυρίας. Τους αγαπώ πάντα, σαν το ζωντανότερο και ομορφότερο κομμάτι της νέας γενιάς, αθώο και χειμαρρώδες ταυτόχρονα.
Δε θέλω ούτε να ξεχωρίσω και να διαχωρίσω τους « κακούς βόρειους », από τους
« καλούς νότιους » καταληψίες. Οι εύκολες ταμπέλες και οι αβασάνιστες εκτιμήσεις προκαλούν και δυστυχώς είναι στοιχείο ταυτότητας για την κοινωνία μας. Αλλά και τούτο είναι μεγάλο θέμα, για μεγάλη συζήτηση.
Οι κινητοποιήσεις όμως με τη μορφή των καταλήψεων γύρω από ένα μείζονος σημασίας εθνικό θέμα, συναπτό με τις ιστορικές γνώσεις που αποκτούν ή καλούνται να αποκτήσουν οι μαθητές στο σχολείο με ωθούν να καταθέσω στο σεβαστό υπουργείο παιδείας ένα ερώτημα-πρόταση:
Με δεδομένη την προβληματική και ανεπαρκή διδασκαλία της ιστορίας στο σχολείο, μήπως είναι η ώρα να σταθμιστεί ανώνυμα το γνωστικό υπόβαθρο τόσο των μαθητών των λυκείων όσο και των εκπαιδευτικών, φιλολόγων και λοιπών ειδικοτήτων γύρω από το μακεδονικό, το κυπριακό και άλλα μείζονα ιστορικά ζητήματα που όχι μόνο δεν αποτελούν παρελθόν για τη χώρα μας, αλλά καθορίζουν τη σύγχρονη Ελλάδα, τη σχέση της με τους γείτονες λαούς και τη διεθνή της θέση; . Χωρίς να θέλω να είμαι ισοπεδωτική, είμαι άκρως απαισιόδοξη για τα προβλεπόμενα αποτελέσματα μιας παρόμοιας μέτρησης. Ο λόγος τότε, αυτομάτως, ανήκει στα διορθωτικά μέτρα.
Δυστυχώς, βάσει της εμπειρίας που έχω αποκομίσει ως φιλόλογος επί τριάντα δύο χρόνια στην ελληνική εκπαίδευση και σχολική σύμβουλος μέχρι το 2014, δηλώνω ευθαρσώς ότι ουδέποτε διδάχθηκα, ούτε δίδαξα τους μαθητές μου σύγχρονη ελληνική ιστορία, ώστε να είμαι σε θέση να τοποθετούμαι επί του μείζονος εθνικού θέματος, βάσει των πηγών και των ιστορικών δεδομένων που κατέχω και όχι μόνο από την τρέχουσα επικαιρότητα, αναλόγως των κέντρων ενημέρωσης που έχω επιλέξει να ακολουθώ.
Ας είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας, για να αναζητήσουμε από κοινού την πρόοδο. Η ελλιπής, ελλιπέστατη παιδείας μα είναι η εθνική μας αμαρτία, με την ιστορική αμάθεια ή ημιμάθεια και την εμμονική προσκόλληση σε μια παραφρασμένη παράδοση, Οι τελευταίοι « υπόλογοι » είναι προφανέστατα οι μαθητές.
Ας μην αφήσουμε να παρασυρθούν σε φανατισμούς και μισαλλοδοξία που στις ηλικίες αυτές καλλιεργούνται τόσο εύκολα όσο οι σπίθες του οπαδισμού στις κερκίδες των γηπέδων.
Θα είναι για το συμφέρον ολονών μας
Εβίτα Καραγεώργου,
Φιλόλογος, ε.τ. σχολική σύμβουλος Β. Αιγαίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη