Πλήθος παρατυπιών σημειώνει η ΟΙΕΛΕ στη λειτουργία διάφορων κέντρων εκπαίδευσης που προσφέρουν, μεταξύ άλλων, διαδικτυακά μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις οι εργοδότες επιλέγουν ελαστικές σχέσεις εργασίας και δηλώνουν τους εργαζόμενους ως «ανεξάρτητους συνεργάτες», ώστε να αποφεύγουν τις υποχρεώσεις που προβλέπουν οι συμβάσεις. Σημειώνεται, μάλιστα, πως ιδιωτικέ κέντρο δηλώνει ως κέντρο των εργασιών του τη Γερμανία και στο συμφωνιτικό των εργαζομένων αναγράφεται η υποχρέωση του εκπαιδευτικού για αυτασφάλιση(!).
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
ΝΕΑ «ΦΑΜΠΡΙΚΑ» ΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ – ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΘΛΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗ, ΟΡΓΙΑΖΕΙ Η ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ
Η νέα παραβατική πραγματικότητα είναι γεγονός στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και παίρνει πλέον τη μορφή τσουνάμι. Μετά από δεκάδες ενημερώσεις και καταγγελίες που έχουμε λάβει, η Ομοσπονδία μας σήμερα ανοίγει το φάκελο της διαδικτυακής διδασκαλίας, κυρίως στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, αλλά και σε άλλους τομείς (φροντιστήριο «συμβατικών» μαθημάτων, απόκτηση προσόντων πληροφορικής κ.λπ.).
Για να παραλλάξουμε ένα παλιό γνωμικό, ο παρανομών εργοδότης είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τις ελεγκτικές αρχές του κράτους, ειδικά όταν αυτές αδρανούν, ή δεν λαμβάνουν υπόψη τις νέες, δυναμικές συνθήκες στο χώρο της εργασίας. Η διαδικτυακή εργασία είναι μια πραγματικότητα και ένας βασικός λόγος της «ρηγμάτωσης» του εργατικού δυναμικού (fragmentation of the labour force) που ήδη αποτελεί εστία προβληματισμού για κράτη, ερευνητές και συνδικάτα σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για τη σταδιακή επέλαση της gig economy («ελεύθερης» εργασίας), κάτω από την οποία «στεγάζονται» πολλές μορφές εργαζόμενων (αυτοαπασχολούμενοι, εργαζόμενοι στην «τηλεργασία», «ευέλικτοι» εργαζόμενοι). Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι μορφές αυτής της εργασίας που αρχίζουν να αντικαθιστούν την παραδοσιακή μισθωτή εργασία αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή κερδοφορίας για τα πολυεθνικά lobbies, καθώς για τους λεγόμενους «ανεξάρτητους εργαζόμενους» δεν υπάρχουν κοινωνικές παροχές και γενική νομοθετική κάλυψη.
Οι περισσότερες από τις θέσεις διαδικτυακής εργασίας για εκπαιδευτικούς είναι πλήρως εικονικές. Δεν υπάρχουν συμβάσεις έργου, ασφάλιση, ένσημα. Δεν τηρείται κανένας όρος μισθολογικός, καθώς οι αμοιβές είναι συνήθως αστείες (υπάρχουν «συμφωνίες» ακόμη και για ένα ευρώ την ώρα!). Οι επιτήδειοι είτε δηλώνουν έδρα εταιρείας στο εξωτερικό (όπως στην περίπτωση που φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα), είτε κρύβονται πίσω από ψεύτικα εταιρικά ονόματα.
Η καταγγελία που εκπαιδευτικός μας απέστειλε αφορά διαδικτυακή εταιρεία που αυτοαποκαλείται «διαδικτυακό κέντρο ξένων γλωσσών» και παρέχει μαθήματα μέσω Skype. Προκαλεί κατάπληξη ότι η ιστοσελίδα διαφημίζει την παροχή ιδιαίτερων μαθημάτων (που απαγορεύονται από τη νομοθεσία!), ενώ ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει προς αγορά ένα από τρία πακέτα για τέσσερις ξένες γλώσσες: 1. Ιδιαίτερα μαθήματα, 2. Ομαδικά μαθήματα, 3. Γκρουπ προφορικών (κάθε πακέτο έχει διάφορα υποπακέτα). Οι τιμές κυμαίνονται από 44 έως και 108 ευρώ το μήνα για τα ιδιαίτερα μαθήματα, για το γκρουπ προφορικών φτάνουν τα 15 ευρώ το μήνα κατ’ άτομο, ενώ δεν αναγράφονται τιμές για τα ομαδικά γκρουπ. Αν και πρόκειται για ελληνική ιστοσελίδα, στο ιδιωτικό συμφωνητικό που δίδεται στους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν αναγράφεται ως εταιρική έδρα η …Γερμανία! Ο εκπαιδευτικός δεν θεωρείται εργαζόμενος, αλλά freelancer (επομένως, χωρίς δικαίωμα για σύμβαση εργασίας). Επιπλέον, στο συμφωνητικό αναγράφεται η υποχρέωση του εκπαιδευτικού για αυτασφάλιση(!). Επειδή τέτοιες εταιρείες είναι πλέον δεκάδες, είναι φανερό ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα γιγαντιαίο σκάνδαλο με εκατομμύρια ευρώ μαύρου χρήματος να ρέουν στις τσέπες των «πονηρών» που βρίσκουν τρόπο, μέσα στο χάος του διαδικτύου, να παραβιάζουν κάθε νόμο.
Πληροφορίες μας κάνουν λόγο για μεγάλους φροντιστηριακούς ομίλους που βρίσκουν νέες μεθόδους φοροδιαφυγής και σύντομα θα είμαστε σε θέση να προβούμε σε αποκαλύψεις στοιχείων. Όπως γίνεται αντιληπτό, σε συνδυασμό με την παράνομη λειτουργία Κέντρων Μελέτης και Φροντιστηρίων δημοτικού, ορισμένοι επιχειρηματίες του χώρου των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών έχουν βρει την «κότα με τα χρυσά αυγά» και ενώ η κερδοφορία τους έχει ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο, στο δημόσιο διάλογο μιλούν για δήθεν κρίση στο χώρο τους προκειμένου να κρατηθούν καθηλωμένες επ’ αόριστον οι αμοιβές των εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών.
Τα μεγάλα θύματα από τη νέα «φάμπρικα» εργοδοτικής απάτης είναι, φυσικά, οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με άθλιους όρους και τα δημόσια ταμεία. Η ΟΙΕΛΕ θα αποστείλει τα στοιχεία που διαθέτει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας ελπίζοντας ότι θα αποτελέσουν το έναυσμα για μια εις βάθος διερεύνησης του φαινομένου και της θεσμοθέτησης όρων και κανόνων σε ένα αχαρτογράφητο και βαθιά παραβατικό τοπίο.
Για το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη