Thumbnail
"Οι καταλήψεις σε μια δημοκρατία είναι ασύμβατες με την ίδια τη δημοκρατία."

Η Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης παρακολουθεί με σταθερό ενδιαφέρον τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης  και εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις καταλήψεις σε έναν αυξανόμενο αριθμό σχολικών μονάδων ανά τη χώρα και τη γενικότερη αναταραχή που προκαλείται με αφορμή αυτές.

Το ζήτημα της Μακεδονίας και οι συγκρίσεις στα κοινωνικά δίκτυα δύο πρόσφατων δολοφονικών περιστατικών έδωσαν τις αφορμές ώστε οι «παραδοσιακές», συνήθως για ασήμαντους λόγους, μαθητικές καταλήψεις του Δεκεμβρίου να πάρουν έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά. Πολιτικά χαρακτηριστικά, που δεν είναι αρεστά στους συνήθεις θιασώτες και ενίοτε υποκινητές τέτοιων φαινομένων εκφυλιστικών των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Ειδικά φέτος οι καταλήψεις αποτελούν γόνιμο έδαφος για την καλλιέργεια και διάδοση ακραίων εθνικιστικών, αντιδημοκρατικών και ακροδεξιών αντιλήψεων στη νέα γενιά που βρίσκουν  την ευκαιρία για μαζική διείσδυση στο χώρο της νεολαίας.

Αυτό είναι το τίμημα που πληρώνουν όλοι οι δημοκρατικοί πολίτες για την επικράτηση της κοντόφθαλμης πολιτικής όλων εκείνων που έβλεπαν θετικά, όταν δεν υπέθαλπαν και καθοδηγούσαν, τις μαθητικές καταλήψεις («για το σχήμα της τυρόπιτας», όπως λεγόταν). Όλων εκείνων που θεωρούσαν ότι, παρά τα απολίτικα και «χαβαλέ» χαρακτηριστικά, τις παραβατικές συμπεριφορές και την έλλειψη δημοκρατικών διαδικασιών, οι καταλήψεις  διαπαιδαγωγούν «αγωνιστικά» τους νέους στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους, και βέβαια αποτελούν φυτώριο στελεχών. Ας μη ξεχνάμε ότι ο ίδιος ο σημερινός πρωθυπουργός ξεκίνησε την πολιτική του δράση και σταδιοδρομία ως σχολικός και κατόπιν πανεπιστημιακός καταληψίας.

Τώρα που διαπιστώνουν ότι η εργαλειακή προσέγγιση δεν ευνοεί πάντα μόνο μία πλευρά, τη δική τους, και αφού έχουν νομιμοποιήσει και καθαγιάσει «μέσα πάλης» ασύμβατα με ομαλό δημοκρατικό καθεστώς, εξανίστανται επειδή τα χρησιμοποιούν εξίσου καλά και άλλοι. Όμως οι σημερινοί μαθητές δεν είναι και δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται ως ακροδεξιοί ή εθνικιστές, όπως οι προχθεσινοί δεν ήταν ακροαριστεροί ή αναρχικοί (βλ. π.χ. το 2008 με την υπόθεση Γρηγορόπουλου).

Η ΚΙΠΑΝ, με την ευκαιρία αυτή, θέλει να δηλώσει την αντίθεσή της στην οποιαδήποτε παρέμβαση  κομμάτων και  άλλων πολιτικών ομάδων οποιασδήποτε απόχρωσης ή ιδεολογικής τοποθέτησης στις εκπαιδευτικές μονάδες όλων των βαθμίδων.

Πιστεύουμε ότι ο ρόλος του Σχολείου, του Πανεπιστημίου και κάθε άλλου Εκπαιδευτικού ή Ερευνητικού Ιδρύματος είναι η καλλιέργεια και η μετάδοση της γνώσης, της επιστήμης,  της τέχνης, του πολιτισμού και γενικότερα της Παιδείας στους νέους -και όχι μόνο- πολίτες μέσα σε ένα δημοκρατικό, ειρηνικό και κυρίως δημιουργικό περιβάλλον.

Οι κάθε είδους καταλήψεις Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, όταν διενεργούνται σε μια δημοκρατία, είναι ασύμβατες με την ίδια τη δημοκρατία, επειδή καταργούν την εκπαιδευτική διαδικασία και οδηγούν έτσι σε εκφυλιστικές καταστάσεις, που δυστυχώς συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της πιο δημοκρατικής περιόδου που βιώσαμε ως κοινωνία από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους -της εποχής της μεταπολίτευσης. Τούτο αποτελεί απόρροια της ηθικής και οικονομικής κρίσης που βιώνει η ελληνική κοινωνία, αλλά και της αδιαφορίας, της ολιγωρίας, των παραλείψεων, της σιωπής ή της αποδοχής της πλειοψηφίας του πολιτικού κόσμου αλλά και της ενεργού ανάμειξης, υποκίνησης και  συστηματικής, με επαγγελματικό τρόπο, καθοδήγησης των μαθητών ή των φοιτητών από κομματικούς εγκάθετους.

Για μια ακόμα φορά επαναλαμβάνουμε τη σταθερή και αταλάντευτη θέση της Κίνησης Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης:

  • Όχι καταλήψεις στα Σχολεία.   
  • Όχι στις εξωγενείς κομματικές παρεμβάσεις στους χώρους εκπαίδευσης και έρευνας όλων των βαθμίδων.
  • Έξω τα φαντάσματα ανατριχιαστικού παρελθόντος από τους ευαίσθητους χώρους των Σχολείων, των Πανεπιστημίων και οπουδήποτε αλλού φοιτά και σπουδάζει η νέα γενιά στη χώρα μας.

 Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Τ Ι Κ Η      Γ Ρ Α Μ Μ Α Τ Ε Ι Α   της

Κ Ι Ν Η Σ Η Σ     Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Α Κ Η Σ      Α Ν Α Β Α Θ Μ Ι Σ Η Σ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Erasmus
Erasmus+: Στην Λισαβόνα εκπαιδευτικοί του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Το Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο για δεύτερη χρονιά,έχοντας λάβει την τιμητική Διαπίστευση Erasmus+ στη Σχολική Εκπαίδευση για την περίοδο 2021-2027 από το...
Erasmus+: Στην Λισαβόνα εκπαιδευτικοί του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
foto_education_pencils_molivia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ετοιμάζονται νέοι πίνακες ΑΣΕΠ για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες ΑΣΕΠ στη Γενική
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ετοιμάζονται νέοι πίνακες ΑΣΕΠ για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση