Thumbnail
Ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ για την τροπολογία που δίνει το δικαίωμα επανεκλογής

Κατατέθηκε χθες Παρασκευή από τον Υπουργό κ. Γαβρόγλου, τροπολογία που δίνει το δικαίωμα σε εν ενεργεία πρυτάνεις, οι οποίοι έχουν λάβει παράταση να ξανά είναι υποψήφιοι. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ: «Με την τροπολογία συνεχίζεται η τακτική της Κυβέρνηση κατά το δοκούν των προϋποθέσεων εκλογής νέων Πρυτάνεων δημιουργώντας την υπόνοια φωτογραφικών διατάξεων με στόχο να καταστούν εκλόγιμοι «αρεστοί» υποψήφιοι Πρυτάνεις που με το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν δικαιούνται να είναι υποψήφιοι.  

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ:

 Γ ια το Σ/Ν «Συνέργε ιες Εθν ικού και Καποδιστρ ιακού Πανεπ ιστημ ίου Αθηνών, Γεωπον ικού Πανεπ ιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλ ίας με τα Τ.Ε.Ι . Θεσσαλ ίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημν ιακό Ταμε ίο και άλλες διατάξεις»

Η ΠΟΣΔΕΠ εκφράζοντας την πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ θεωρεί ότι η Κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της κατά συρροή συγχώνευσης Πανεπιστημίων με ΤΕΙ, με συνοπτικές διαδικασίες και με μία «βιομηχανία νομοσχεδίων» χωρίς

 να έχει ακόμη τεκμηριώσει με πειστικό τρόπο την αναγκαιότητα αυτής της τακτικής και κυρίως της διαφαινόμενης κατάργησης του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, αντί της διατήρησης και αναβάθμισής του λόγω της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας και αποστολής του,
 ένα συνολικό στρατηγικό σχέδιο για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας,
 αξιολόγηση του συνόλου των δομικών στοιχειών των προγραμμάτων σπουδών των ΤΕΙ που εντάσσονται σε Πανεπιστήμια, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των προγραμμάτων σπουδών πανεπιστημιακού επιπέδου,
 να έχει προηγηθεί σχετική συζήτηση στα πλαίσια του πολυδιαφημισμένου «Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία» που διεξήχθη και ολοκληρώθηκε μόλις πριν ενάμιση χρόνο,
 να έχουν προηγηθεί ουσιαστικές σχετικές ανοιχτές συζητήσεις στο εσωτερικό των Πανεπιστημίων για τις προτάσεις και τις ενέργειες αυτές.

Σχετικά με το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο, επαναλαμβάνονται πολλές από τις παθογένειες που εμφανίστηκαν και στα δυο προηγούμενα σχετικά σχέδια νόμου. Πιο συγκεκριμένα:

 Ιδρύονται Σχολές και πολυάριθμα νέα τμήματα σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα χωρίς να εντάσσονται σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, ενώ σε άλλα Πανεπιστήμια το Υπουργείο έχει απορρίψει την πρόταση ίδρυσης αντίστοιχων ακαδημαϊκών μονάδων χωρίς αιτιολόγηση. Συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται συνολικά 22 (!!!) νέα τμήματα, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο τρεις ακόμη σχολές και το ΕΚΠΑ αποκτά νέα σχολή με τρία τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας και άλλα τέσσερα τμήματα επίσης στα Ψαχνά, μαζί με μια Τεχνόπολη στη Χαλκίδα.
 Εξαγγέλλεται από την κυβέρνηση ότι τα πολυάριθμα νέα τμήματα θα ενισχυθούν με ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους οι οποίοι δεν υπάρχουν και δεν δίδονται για να καλύψουν τεράστιες και επείγουσες ανάγκες και κενά που έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στις υπάρχουσες ακαδημαϊκές μονάδες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι  ότι το 2018 δε διορίσθηκε κανένα μέλος ΔΕΠ από όσα εκλέχθηκαν από τις θέσεις που είχαν δοθεί, ενώ και για το 2019 δεν προβλέπεται καμία νέα θέση ΔΕΠ. Ή μήπως προβλέπεται μόνο για τα νέα τμήματα;

Με το σχέδιο νόμου αυτό συνεχίζεται η τακτική της:

 δημιουργίας «πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων» που δεν εντάσσονται σε κανένα υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και τα οποία, φοβόμαστε ότι θα αποδειχθούν κενά περιεχομένου ενώ συντείνουν στην περαιτέρω διάσπαση του ενιαίου χώρου έρευνας και εκπαίδευσης.
 δημιουργίας απομονωμένων γεωγραφικά τμημάτων και σχολών χωρίς να δημιουργείται η αναγκαία κρίσιμη μάζα ακαδημαϊκής κοινότητας και άρα χωρίς να μπορεί να δημιουργηθεί το απαραίτητο ακαδημαϊκό περιβάλλον.
 άκριτης ένταξης του προσωπικού των ΤΕΙ στις αντίστοιχες Πανεπιστημιακές βαθμίδες, ενώ όπου υπάρχει κάποιας μορφής διαδικασία κρίσης για ένταξη (π.χ. στην πρώτη βαθμίδα) αυτή γίνεται με καινοφανείς διαδικασίες που δεν έχουν καμιά σχέση με την καθιερωμένη διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ.
 δημιουργίας τετραετών προγραμμάτων σπουδών μηχανικών, που οικειοποιούνται ονομασίες σημερινών τμημάτων μηχανικού, επιχειρώντας τη διάσπαση των ενιαίων πενταετών διπλωμάτων μηχανικού.
 αλλαγής «κατά το δοκούν» των προϋποθέσεων εκλογής νέων Πρυτάνεων (μετά την πρόσφατη παράταση που δόθηκε στη θητεία συγκεκριμένων Πρυτάνεων), δημιουργώντας την υπόνοια φωτογραφικών διατάξεων με στόχο να καταστούν εκλόγιμοι «αρεστοί» υποψήφιοι Πρυτάνεις που με το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν δικαιούνται να είναι υποψήφιοι.

Επιπλέον, υπάρχει στο σχέδιο νόμου μια «περίεργη» ρύθμιση για το ΕΛΙΔΕΚ, όπου συνοπτικά, όσα περιγράφονταν στον Ιδρυτικό του νόμο θα εφαρμοστούν από το 2019 και μετά, ενώ όσα εφαρμόστηκαν (προφανώς κατά παράβαση του νόμου) μέχρι σήμερα και περιγράφονται στην παρούσα ρύθμιση, «νομιμοποιούνται».

Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλά ακόμη. Αναρωτιόμαστε αν η στόχευση των συγχωνεύσεων αυτών είναι η υποστήριξη της αναμενόμενης θεσμικής αλλαγής στη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ, με τη δημιουργία μεγάλου αριθμού «πράσινων» πανεπιστημιακών τμημάτων σε όλη τη χώρα.

Ή μήπως στοχεύει παράλληλα στην μείωση του αριθμού των ΑΕΙ βάσει των υποδείξεων του ΟΟΣΑ και των μνημονιακών υποχρεώσεων;

Η κυβέρνηση συνεχίζει μια αποσπασματική πολιτική αλλαγής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που αποφασίστηκε μονομερώς σε κεντρικό επίπεδο από το Υπουργείο Παιδείας και ακολούθως μεθοδεύτηκε με τη μέθοδο της σαλαμοποίησης και της συγκρότησης «ομάδων διαλόγου» με τα υπό συγχώνευση ιδρύματα ακολουθώντας μια λογική ανταποδοτικών οφελών.

Η πολιτική αυτή θα αφήσει πίσω της θνησιγενή τμήματα και πολυδιάσπαση των ιδρυμάτων τα οποία κινδυνεύουν να χάσουν το κύρος που απέκτησαν στο εξωτερικό τις τελευταίες δεκαετίες.
Επιπλέον, η πολιτική αυτή θα οδηγήσει σε μαρασμό τα πανεπιστήμια και τα τμήματα της περιφέρειας, μιας και όλο περισσότερο φοιτητές θα συγκεντρώνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.


Ο Πρόεδρος
Στάθης Ευσταθόπουλος
Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.
Ο Γραμματέας
Χαράλαμπος Φείδας
Καθηγητής Α.Π.Θ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες