Thumbnail
Βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν ερώτηση σχετικά με την αντιμετώπιση των επειγόντων προβλημάτων του ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α ΔΙΔΕ Αθήνας.

Συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Κωφών φοιτούν 15 κωφοί μαθητές με σύνοδες πολλαπλές αναπηρίες. Το μαθητικό δυναμικό είναι "δίγλωσσο" ενώ άλλη αντίστοιχη δομή δεν υπάρχει στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΚΚΕ, μόνο φέτος πάνω από 150 μαθητές και μαθήτριες έχουν αιτηθεί εγγραφή σε ειδικά σχολεία και έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία λόγω αδυναμίας των υπαρχουσών δομών τόσο σε υποδομές όσο και σε προσωπικό.
Εάν το σχολείο χαρακτηριζόταν εκ νέου, με τρόπο ώστε να καλύψει πολλαπλές ανπαηρίες και όχι μόνο όσες έχουν ως βάση την κώφωση, τότε ένα μέρος από το αποκλεισμ΄νο μαθητικό δυναμικό θα μπορούσε να διοχετευθεί σε αυτό.
Παρά το σχετικό αίτημα που έχει διατυπωθεί η επείγουσα αυτή διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.
Επιπλέον, δεν έχει γίνει πράξη το αίτημα που έχει διατυπωθεί από τη διοίκηση για μεταφορά του ΕΕΕΕΚ σε νέο σχολικό κτίριο, που πρέπει να οικοδομηθεί σε ήδη χαρεακτηρισμένο χώρο επί της οδού Λ¨αμψα στους Αμπμελόκηπους, ώστε οι μαθητές να μπορούν να προαυλίζονται (κάτι που σήμερα δεν μπορεί να γίνει) και να μπορεί στην πράξη να λειτουργεί ολοκληρωμένα η ειδικότητα της γεωπονίας.

Δείτε εδώ όλη την ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ

Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 2300/8-10-2018, την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Λιάνα Κανέλλη, Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Δελής και Χρήστος Κατσώτης με θέμα «Να αντιμετωπιστούν τα επείγοντα προβλήματα του ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄ ΔΙΔΕ Αθήνας», και κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων μας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Κατ’ επιταγή του άρθρου 21 του Συντάγματος της Ελλάδας (ΦΕΚ 120/2008 Α΄), το ΥΠΠΕΘ, δια νομοθετημάτων του και κυρίως του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄) με θέμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», όρισε το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών για τους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 1 παρ. 1) και επίσης προσδιόρισε τη μορφή, τον τύπο και την κατηγορία των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ανάλογα με το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών (άρθρο 2 παρ. 1). Επιπλέον, με την παρ. 1 του άρθρου 3 προβλέπεται ότι στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται και αυτοί με αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι).

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 7 του ως άνω νόμου, όπως ισχύει (παρ. 9 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013, ΦΕΚ 193 Α΄), «…ως πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρήκοων μαθητών αναγνωρίζεται η Ελληνική Νοηματική γλώσσα και ως δεύτερη γλώσσα τους η νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με τη γραπτή της μορφή, ενώ η προφορική της αντίληψη και έκφραση αποτελεί πρόσθετη κοινωνική επιλογή των κωφών μαθητών. […] Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την 2 τοποθέτηση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.) και της γραφής Braille και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα». Με βάση τα προεκτέθεντα, έχουν ιδρυθεί σε ολόκληρη την επικράτεια 7 σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης και 12 σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπ/σης που αφορούν αποκλειστικά σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές, στις οποίες τοποθετούνται απαραίτητα εκπαιδευτικοί που κατέχουν την Ε.Ν.Γ., με την οποία πραγματοποιείται η διδασκαλία.

Περαιτέρω με την παρ. 4 του άρθρου 34 του ίδιου νόμου ορίζεται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις με τις οποίες εξετάζονται και υλοποιούνται αιτήματα για σχολικές μεταβολές και ίδρυση σχολικών μονάδων, μία εκ των οποίων είναι και η εξασφάλιση της στέγασης της σχολικής μονάδας που αποτελεί ευθύνη και αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι η μέριμνα για έργα συντήρησης, επισκευής, βελτίωσης υφιστάμενων, διδακτηρίων και για την απόκτηση γης, προγραμματισμό, μελέτη και ανέγερση νέων υποδομών σχολικής στέγης εμπίπτει στον τομέα ευθύνης των Δήμων (άρθρο 5 του ν. 1894/1990, ΦΕΚ 110 Α΄, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο. 31 του ν. 2009/1992, ΦΕΚ 18 Α΄, άρθρο. 75 παρ. Ι τομέας στ’ του ν. 3463/2006, όπως έχει συμπληρωθεί με το άρθρο. 94 παρ. 4 του ν. 3852/2010, ΦΕΚ 87 Α΄).

Ο τρόπος επίλυσης του στεγαστικού προβλήματος μιας σχολικής μονάδας (κατασκευή νέου κτηρίου, μεταστέγαση σε άλλη θέση, προσθήκη στο υφιστάμενο διδακτήριο) είναι αντικείμενο μελέτης και προγραμματισμού του Δήμου και συναρτάται από πλήθος παραγόντων, όπως διαθεσιμότητας κενών γηπέδων ή/και γηπέδων μετά κτηρίων που να ανήκουν στην κυριότητα του Δημοσίου, καταλληλότητας οικοπέδων, καθορισμού χρήσης γης με πολεοδομικά κριτήρια, προσβασιμότητας, κ.ά. Εάν ο Δήμος δεν διαθέτει επαρκή τεχνογνωσία, προσωπικό ή μέσα για να ανταποκριθεί στο έργο αυτό δύναται να ζητήσει τη συνδρομή της εταιρείας «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.» (ΚΤΥΠ Α.Ε.), η οποία δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 132 του ν. 4199/2013 (ΦΕΚ 216 Α΄) και της Διαπιστωτικής Πράξης αριθμ. Δ16γ/05/483/Γ/2013 (ΦΕΚ 2856 Β΄), ως εκπληρούσα τους σκοπούς της συγχωνευόμενης εταιρείας «ΟΣΚ Α.Ε.» στον κλάδο των εκπαιδευτικών δομών, έχει ως συντρέχουσα αρμοδιότητα την υλοποίηση έργων σχολικής στέγης.

Ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αναφορικά με τη σχολική στέγη, είναι επιτελικός, με τον καθορισμό των προδιαγραφών των χώρων ως προς το είδος, τον αριθμό και το μέγεθος αυτών, που αποτυπώνονται στο κτιριολογικό πρόγραμμα. Τα κτιριολογικά προγράμματα εκπονούνται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ (Π.Δ. 18/2018, ΦΕΚ 31 Α΄) και ισχύουν για την ΟΣΚ Α.Ε. (πλέον «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.») και τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (πλέον Δήμους) όλης της χώρας (άρθρο. 18 του ν. 3467/2006, ΦΕΚ 128 Α΄).

Για την υλοποίηση έργων σχολικής στέγης προαπαιτείται η εκπόνηση και έγκριση κτιριολογικού προγράμματος από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ, κατόπιν υποβολής αιτήματος, βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (άρθρο 18 του ν. 3467/2006), η οποία προηγείται του σταδίου σύνταξης της προμελέτης, με σκοπό τη γνωστοποίηση των προδιαγραφών των χώρων (ως προς το είδος, τον αριθμό και το μέγεθος αυτών) και την προσαρμογή της μελέτης στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μετά τον έλεγχο του αρχείου της ανωτέρω Υπηρεσίας του ΥΠΠΕΘ από το 2008 μέχρι σήμερα δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη εγκεκριμένου κτιριολογικού προγράμματος για την εν λόγω μονάδα, ούτε η υποβολή αιτήματος σε εκκρεμότητα.

Επίσης, με τα υπ’ αριθμ. πρωτ. 7866/23-4-2018 (εισερχ. αρ. πρ. ΥΠΠΕΘ 63671/23-4- 2018) και 19733/1-10-2018 (εισερχ. αρ. πρ. ΥΠΠΕΘ 163296/2-10-2018) έγγραφα της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας, καθώς και το υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ3/15649/1-11-2018 (εισερχ. αρ. πρ. ΥΠΠΕΘ 187234/5-11-2018) έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής που κοινοποιήθηκαν στο ΥΠΠΕΘ, ζητήθηκε από τον Δήμο Αθηναίων η διερεύνηση της δυνατότητας εύρεσης κτηρίου για τη στέγαση των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κωφών και Βαρηκόων της Α΄ Αθήνας και προτάθηκαν λύσεις στο πρόβλημα της στέγασης.

Κατόπιν των ανωτέρω, αρμόδιο να απαντήσει για τη σχολική στέγη είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Εσωτερικών, στο οποίο υπάγονται οι Ο.Τ.Α.  

Ειδικότερα, αναφορικά με τους διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού επισημαίνεται ότι, τηρώντας τη δέσμευση της Κυβέρνησης, θα προχωρήσουμε σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση (4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά).

Σημειώνεται επίσης ότι το ΥΠΠΕΘ δια μέσου της Κεντρικής Υπηρεσίας του και των Περιφερειακών Δ/νσεων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης (ΠΔΕ) διαθέτει τις πιστώσεις και προσλαμβάνει στην επικράτεια έναν σημαντικό αριθμό Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) τα τελευταία χρόνια για την όσο το δυνατόν καλύτερη και αρτιότερη υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε γενικά και ειδικά σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Το αρμόδιο Τμήμα του ΥΠΠΕΘ αρχικά κατανείμει - σύμφωνα με τις συνολικές πιστώσεις και τα υπάρχοντα λειτουργικά κενά - και μετέπειτα διαθέτει τις πιστώσεις, οι οποίες συνολικά προβλέπονται από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ βάσει των αποφάσεων ένταξης των προγραμμάτων, στις αρμόδιες ΠΔΕ για την πρόσληψη ΕΕΠ και ΕΒΠ στην επικράτεια.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος, η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ απέστειλε πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς (στις 31/08/2018) προς τις αρμόδιες για την πρόσληψη ΠΔΕ την κατανομή των πιστώσεων για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ) στο πλαίσιο του προγράμματος εξατομικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης. Στην Αττική συγκεκριμένα διατέθηκαν μέχρι σήμερα συνολικά 529 πιστώσεις. Η κατανομή των πιστώσεων αυτών ανά Δ/νση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης και η πρόσληψη και τοποθέτηση προσωπικού είναι αρμοδιότητα της ΠΔΕ Αττικής ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΕΕΠ (Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου ΕΕΠ) σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ. 19β του ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α΄). Σε κάθε περίπτωση αναφέρουμε ότι το ΥΠΠΕΘ με την αρωγή και τη συνεργασία της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ προσπαθεί να εξοικονομήσει επιπλέον πιστώσεις.

Τέλος, τονίζεται ότι η φροντίδα για την εύρυθμη λειτουργία του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης συνιστά μία από τις προτεραιότητες του ΥΠΠΕΘ.

Δείτε εδώ την απάντηση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα