Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου αρχικά ανέφερε: «Μόλις τώρα ενημερώθηκα ότι ένα tweet του κυρίου Κεγκέρογλου λέει: ‘Αν αναρωτιέστε για την κατηφόρα, Κοτσυφάκης και Γαβρόγλου ο ένας σταλινικότερος από τον άλλο’. Εγώ λέω να γελάσουμε όλοι μαζί. Και να γελάσουμε κυρίως ως προς τη μεγάλη συμβολή του βουλευτή στην ελληνική γλώσσα, ως προς το ‘σταλινικός, σταλινικότερος σταλινικότατος’. Αυτά είναι σημαντικά πράγματα για τον πολιτισμό μας».
Στη συνέχεια, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις επισημάνσεις και στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν από τους φορείς, κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή: «Η συζήτηση εδώ και 2 χρόνια είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων. Δεν είναι ούτε για τα ΤΕΙ, ούτε για κάτι άλλο. Είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων μας, και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Ρωτάω, λοιπόν, κ. Ζώρα, (Πρύτανης Πανεπιστημίου απαξίωση. Δεύτερον, η Ευρωπαϊκή Κρήτης) ήσασταν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στα Καλάβρυτα το 2017; Θυμάστε όταν έκανα μια έκκληση να συγκροτηθεί μια επιτροπή που θα μελετήσει το θέμα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια; Γιατί οι Πρυτάνεις δεν έκαναν καμία ομάδα εργασίας για να μελετήσουμε όλα τα σκέλη της εκπαίδευσης; Σιωπή και Ένωση έχει τριπλασιάσει τους πόρους για ένα τεράστιο σχέδιο που υπάρχει σήμερα στην Ευρώπη για την συνέργεια Πανεπιστήμων από διαφορετικές χώρες για να δίνουν ενιαία πτυχία. Το λέω επειδή αναφερθήκατε απαξιωτικά στο ΤΕΙ της Κρήτης, που δεν εκφράζει τη Σύνοδο, όταν είπατε ότι η αρχή της συζήτησης από μηδενική βάση με το ΤΕΙ Κρήτης, ‘τεϊοποιεί το πανεπιστήμιο’. Η συζήτηση τεϊοποιεί το Πανεπιστήμιο! Άκουσον άκουσον, σαν λογική ακαδημαϊκή... Ο κ. Ταβερναράκης ο οποίος είναι επικεφαλής του σημαντικότερου ερευνητικού κέντρου της Ελλάδας και της Ευρώπης ενδεχομένως, γιατί κάθισε στο ίδιο τραπέζι για να τα συζητήσει αυτά και συμφώνησε; Για πείτε μου. Δεν έχει ακαδημαϊκότητα; Δεν έχετε το μονοπώλιο της ακαδημαϊκότητας. Οι συζητήσεις από το μηδέν είναι ακαδημαϊκή υποχρέωσή σας. Όταν δύο φορές σας γίνεται αυτό το αίτημα και λέτε ‘όχι’ τότε υπάρχει πρόβλημα».
Απαντώντας στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Αθ. Κατσή, ο Υπουργός ανέφερε: «Απ’ ότι καταλαβαίνω η ομόφωνη απόφαση της συγκλήτου λέει ότι συμφωνείτε σε όλα, εκτός από τα τρία τμήματα. Η προηγούμενη απόφαση της Συγκλήτου, την προηγούμενη μέρα, είχε και ένα στοιχείο ως προς το τμήμα της Πληροφορικής. Υπήρχε ένα αίτημα, το τμήμα που είναι τετραετές να γίνει πενταετές, να γίνει τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και να ιδρυθεί πολυτεχνική σχολή στην Τρίπολη. Θεωρήσαμε αυτό ότι δεν μπορεί να υπακούει σε ακαδημαϊκούς κανόνες, δηλαδή από ένα τμήμα τετραετές να ιδρυθεί μια πολυτεχνική σχολή και να ενταχθεί ως πενταετές. Όμως δεχθήκαμε με τη λογική που υπήρχε, την προβληματική να γίνει πενταετές Μηχανικών. Το θέμα της πολυτεχνικής πρέπει να το δείτε μεταξύ σας και να φέρετε μια πρόταση στο Υπουργείο. Καταλαβαίνω ότι παρ’ όλη την διάθεσή μας η δεύτερη απόφαση της Συγκλήτου δεν αναφέρει τίποτα για αυτό. Ως προς την Κτηνιατρική Σχολή, τη ζητά επίσης το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Θα κάνουμε μια ομάδα εργασίας και θα ληφθούν οι αποφάσεις».
Απαντώντας στον Πρύτανη του ΕΜΠ, Γ. Γκόλια ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Το Πολυτεχνείο είχε εδώ και πολλά χρόνια το αίτημα για integrated master. Αυτό δόθηκε από τη δική μας κυβέρνηση σε όλα τα Πολυτεχνεία και μάλιστα σε συνεννόηση με το ΤΕΕ για να μπορεί εγγράφει τους αποφοίτους. Εδώ και ενάμιση χρόνο τα συζητάμε ως προς τους Μηχανικούς. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, είναι Πανεπιστήμιο με Μηχανικούς τετραετών σπουδών. Κατ’ οικονομία το αποδεχθήκατε; Εμείς είμασταν ανοιχτοί και συζητούσαμε, αλλά υπήρχαν σιωπές και για αυτές θα πρέπει να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες που του αναλογούν. Ακολουθήσαμε και τις αποφάσεις της Συγκλήτου σας. Το μεταρρυθμιστικό σχέδιό μας έλαβε ευλαβικά υπόψιν του τις διατυπώσεις της δικής σας Συγκλήτου. Είναι, λοιπόν, τετραετή. Πώς τα τετραετή θα γίνουν Πολυτεχνείο; Πείτε μου εσείς αν υπάρχει καλύτερη, πιο ακαδημαϊκή διαδικασία από αυτή που προτείνουμε. Επί 36 χρόνια αυτή η κοινωνία έχει αυτόν τον πόλεμο ανάμεσα στις ειδικότητες. Τι πρωτοβουλίες έχει πάρει το Πολυτεχνείο; Η κοινωνία έχει χορτάσει ευχολόγια όλα αυτά τα 36 χρόνια».
Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε «ορθό το αίτημα των πολυτεχνικών σχολών ως προς τον αριθμό εισακτέων» και σημείωσε:
«Η λύση είναι να βρούμε περισσότερους πόρους, περισσότερο διδακτικό προσωπικό και όλα τα παιδιά να μπορούν να σπουδάσουν. Όχι να μειωθούν οι εισακτέοι. Η λύση είναι τα πανεπιστήμιά μας να μπορέσουν να εκπαιδεύουν καλύτερα τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Εμείς προτείνουμε και αποφασίζουμε μετά την ψήφιση του νόμου να αρχίσουμε μια συζήτηση με όλες τις σχολές –αρχίζοντας πρώτα από τις ιατρικές, δεύτερον από τους Μηχανικούς και τρίτον από τις Νομικές- για τον βέλτιστο αριθμό που μπορούν να εκπαιδεύσουν. Δώσαμε 500 θέσεις, δώσαμε άλλες 500 θέσεις, οι 500 έχουν υπογραφεί από το Υπουργείο εδώ και ενάμιση χρόνο και μόνο 76 εκλογές έχουν γίνει και έχουν έρθει με τα πρακτικά τους στο Υπουργείο. Είναι αδικαιολόγητο, θέσεις που έχουν 10 ή 15 υποψηφίους να βγαίνουν άγονες. Και αυτό δείχνει μια παθογένεια».
Απευθυνόμενος στον εκπρόσωπο των ιδιοκτητών φροντιστηρίων ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Είστε απολύτως συνεπείς στη διαδικασία με την οποία θέλετε να υπονομεύσετε το δημόσιο σχολείο. Μου κάνουν εντύπωση οι θέσεις σας. Καταλήγουν στο να μην αλλάξει τίποτα. Όταν οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ είπαν ότι υπάρχει μια ‘μάστιγα της βαθμολογίας του 20’, ούτε η ΟΛΜΕ, ούτε οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών σχολείων τοποθετήθηκαν. Καλώ τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων να απαντήσουν σε αυτά».
Για το θέμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΣΑΕΠ, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Στην Ελλάδα, η έννοια της επαγγελματικής ισοδυναμίας είναι μια έννοια που εισάγεται το 2012. Ήταν μια προσπάθεια παράκαμψης του άρθρου 16, διότι η ισοδυναμία και οι αιτήσεις που γίνονταν στο ΣΑΕΠ έχουν μέσα τους και την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας. Ως προς την ακαδημαϊκή ισοδυναμία συμφωνούμε ότι την αποφασίζει το ΔΟΑΤΑΠ. Για τα επαγγελματικά, γνωρίζετε το UK-NARIC. Είναι ο οργανισμός που πιστοποιεί την εγκυρότητα των αγγλικών πανεπιστημίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια εκτός Αγγλίας. Εμείς λέμε ότι όταν κάποιος τελειώνει ένα ιδιωτικό κολέγιο, θα φέρνει το πτυχίο του και θα φέρνει από το NARIC το πιστοποιητικό που έχει στείλει το NARIC. Τι λέει αυτό το πιστοποιητικό; Λέει ότι αν από αυτό το κολέγιο, πήρες αυτό το πτυχίο, αν αυτό το πτυχίο το έπαιρνες στην Αγγλία θα μπορούσες να ασκήσεις στην Αγγλία το επάγγελμα. Εμείς με αυτό θα εγκρίνουμε τα επαγγελματικά προσόντα των 9.500 αποφοίτων που είναι όμηροι».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη