Thumbnail
Τι αναφέρουν σε κείμενο-καταγγελία με αφορμή την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου

Επιστολή με την οποία διεκδικεί αυτόνομο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα δημοσιεύει η Επιτροπή Αγώνα Φοιτητών Κοινωνικής Εργασίας ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, με αφορμή τη σημερινή ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την επιστολή που δημοσιεύει το alfavita.gr:

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΦΟΙΤΗΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία προ των πυλών, απευθυνόμαστε με την επιστολή αυτή προς όλους τους φοιτητές, την ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, ώστε να αναδείξουμε και να καταγγείλουμε αυτά που αντιλαμβανόμασταν και φοβόμασταν ως τώρα σε σχέση με τη συγχώνευση του τμήματός μας  με το ΠΤΔΕ, και βλέπουμε να επιβεβαιώνονται τις τελευταίες ώρες.

Με βάση κείμενο που δημοσίευσε ο πρόεδρος του  ΠΤΔΕ πρόσφατα, αλλά και  κείμενο με τις προτάσεις του για την συγχώνευση των δύο τμημάτων, το οποίο έφτασε στα χέρια μας μόλις χθες …/…/2019, καταδεικνύεται η λανθασμένη αυτή επιλογή, την οποία έχουμε ήδη επισημάνει σε προηγούμενη δημοσίευση, αφού λείπει η απαιτούμενη για την περίσταση σοβαρή και επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για το εγχείρημα. Το σημαντικότερο όμως στοιχείο που θέλουμε να καταγγείλουμε, είναι η ιδιοτέλεια που ξεχειλίζει και από τα δύο κείμενα, όσο κι αν αυτή επιχειρείται να κρυφτεί πίσω από μια δήθεν αγωνία για το μέλλον των επόμενων γενιών δασκάλων. 

Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να κατανοήσει γιατί οι όποιες… συνέργειες μεταξύ των δύο επιστημονικών χώρων και οι ευκαιρίες που αναφέρονται, δε θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν ανάμεσα σε δύο αυτόνομα τμήματα στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών. Αυτή η απορία μας λύνεται με το κείμενο που λάβαμε. Είχαν γίνει προφορικές συνεννοήσεις!!! με το προσωπικό του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας. Γράφει σχετικά:

‘’Υπογραμμίζουμε ότι η πρόταση αυτή γίνεται αποδεκτή και από το προσωπικό του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, τουλάχιστον όπως έχει προκύψει από προφορικές συζητήσεις που έχουν διαμειφθεί μεταξύ μας. ‘’

Συζητήσεις αδιαφανείς, ιδιωτικές και ανεπίσημες, πίσω από κλειστές πόρτες, είναι ο τρόπος που προτείνει στη νέα γενιά για να διεκδικεί τα δίκαια αιτήματά της ο ακαδημαϊκός δάσκαλος... Εννοείται πως οι φοιτητές και των δύο τμημάτων δε συμμετείχαν σε αυτή τη συζήτηση, ούτε ζητήθηκε η γνώμη τους, διότι ο πρόεδρος ξέρει ποιο είναι το συμφέρον τους καλύτερα από αυτούς.

Επίσης η διάθεση του υπουργείου να εξοικονομήσει χρήματα μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία των συγχωνεύσεων,  γίνεται δούρειος ίππος στις προτάσεις του ΠΤΔΕ και των φίλων του, οδηγώντας σε ένα ακαδημαϊκό έγκλημα, όπως καταγγέλλει και η ΔΟΕ, καταστρέφοντας δύο ιστορικά τμήματα και θέτοντας σε αμφισβήτηση, όσο και να προσπαθεί να το κρύψει και αυτό ο πρόεδρος, τα επαγγελματικά δικαιώματα και των δύο τμημάτων. Είναι τραγικό, μέσα από τέτοιες μη θεσμικές διαδικασίες, να οδηγηθεί το υπουργείο σε μια λύση, η οποία είναι αμφίβολο  αν  θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση, αφού η απαραίτητη πρόσληψη μελών ΔΕΠ για την κοινωνική εργασία, που με ευθύνη του υπουργείου δεν έχει γίνει από το 2017 που επαναλειτούργησε το τμήμα, δεν γίνεται να αποφευχθεί. Με άλλα λόγια η κατηγορία ότι η Κοινωνική Εργασία υπολείπεται λόγω της αριθμητικής ανεπάρκειας μελών ΔΕΠ, δεν ευσταθεί εφόσον και στο σενάριο της συγχώνευσης είναι απαραίτητη η πρόσληψη επιπλέον μελών ΔΕΠ. Γράφει σχετικά:

‘’ Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση φαίνεται ότι θα χρειαστούν κάποιες νέες θέσεις ΔΕΠ για την πλήρη επάρκεια του προγράμματος σπουδών, πολύ λιγότερες ωστόσο απ’ ότι θα απαιτούσε η ίδρυση αυτοδύναμου τμήματος Κοινωνικής Εργασίας. ‘’

Το αδειανό πουκάμισο της εξοικονόμησης πόρων, συμπληρώνεται με το  κερασάκι της εισήγησης σε σχέση με τον χώρο που απαιτείται για τη δήθεν καινοτόμο αυτή ιδέα. Στην ουσία δεν υπάρχει χώρος αλλά καλεί το υπουργείο να κάνει επενδύσεις σε κτίρια για να υποδεχτούν το εγχείρημά του. Γράφει σχετικά:

‘’ Επίσης, το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών στεγάζεται σε ανεξάρτητες εγκαταστάσεις, οι οποίες, συγκρινόμενες με άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου, είναι επαρκείς. Πολύ λίγες επενδύσεις θα χρειαστούν (ενδεχομένως η χρήση ενός μεγάλου αμφιθεάτρου), προκειμένου να καλύψει τις απαιτήσεις των δύο κατευθύνσεων. ‘’

Είναι απίστευτο και προκλητικό, πώς το υπουργείο υιοθέτησε τέτοιες προτάσεις στο σχετικό νομοσχέδιο και το καταγγέλλουμε για ευθεία επίθεση  στα πτυχία των ΑΤΕΙ (δεν υπάρχουν ΤΕΙ εδώ και πολλά χρόνια)  και των ΑΕΙ και στα επαγγελματικά δικαιώματα που συνδέονται με αυτά.
Καταγγέλλουμε το υπουργείο για μη θεσμικές διαδικασίες στην προσπάθεια των συγχωνεύσεων, βόλεμα ημετέρων και μείωση της χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με κάθε τρόπο και με οποιονδήποτε  πρόθυμο συνεργάτη.

Διαμαρτυρόμαστε για την εκκωφαντική απουσία (δηλωτική υπόγειων διαδρομών) του ΣΚΛΕ, παρόλες τις εκκλήσεις μας να πάρει τη θέση που αρμόζει σε κάθε ανάλογο επαγγελματικό σύλλογο.

  • Διεκδικούμε αυτόνομο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα! (αναθεώρηση των αρ. 36, άρ.40, αρ.43)
  • Διεκδικούμε άμεσες προσλήψεις ΔΕΠ στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας και ισχυρή χρηματοδότηση, ώστε να αποδειχθεί πως υπάρχει πραγματική και σοβαρή διάθεση επαναλειτουργίας του.

Ζητάμε από τους καθηγητές του τμήματος να σταθούν δίπλα μας, στο δίκαιο και σωστό αίτημά μας, που ήταν μέχρι πρόσφατα και δικό τους και να εγκαταλείψουν άμεσα τους καιροσκόπους .

Ζητάμε από τα άλλα τμήματα Κοινωνικής Εργασίας να σταθούν δίπλα μας.

Απαιτούμε να προταχθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των φοιτητών και το συμφέρον της κοινωνίας πριν από το όποιο οικονομικό κόστος της στρατηγικής επιλογής λειτουργίας του τμήματος και τα συμφέροντα μικροομάδων.

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΚΟΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΤΡΑΣ

Υπογράφουν οι: 

ΘΕΟΔΩΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ 5002
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΟΥΝΤΟΥΡΗΣ 5040
ΜΥΡΤΩ ΚΟΥΜΗΝΟΥ 5056
ΜΑΡΚΟΣ ΚΑΡΛΑΣ 5005
ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΑΡΒΑΝΙΤΗ 5055
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΟΦΙΑΝΟΥ 5026 
ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΚΑΛΙΓΑΡΙΔΟΥ 5001 
ΜΑΡΙΑ- AΝΝΑ ΚΑΤΑΒΑΤΗ 5069 
ΝΙΚΟΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ 5018 
ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΣΙΜΠΟΥ 5008 
ΕΦΗ ΤΣΙΜΠΕΡΗ 5020 
ΟΛΥΒΙΑ ΜΠΕΚΙΡΑΪ 5077 
ΣΕΝΚΑ ΜΠΕΚΙΡΑΪ 5072 
ΕΛΕΝΗ ΚΤΕΝΑΒΟΥ 4992 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΠΑΚΡΑΤΣΗ 5028 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΑΜΠΑΞΗΣ 4967 
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ 4991 
ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΜΠΑΧΤΗ 4922 
ΞΕΝΙΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ 5023 
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 5017 
ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΙΑΛΛΑ 5012 
ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΗΤΣΟΥΛΑ 5030 
ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΙΕΡΗ 5041 
ΦΡΑΤΖΕΣΚΑ ΝΤΟΡΑΤΣΙ 5073 
ΙΩΑΝΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ 5066 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΑΜΑΛΑ 5034 
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΥΡΛΗ 5038 
ΝΙΚΗ ΛΑΣΚΑΡΗ 5014 
ΜΑΡΙΑ ΧΑΣΚΑΡΗ 5068 
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΣΩΚΟΣ 5003
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗ  5009
ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΗΛΑ 5007
ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΝΙΑΤΑΚΟΥ 4927
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 4961
ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ 4921

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα