Thumbnail
Εισήγηση προέδρου του ΙΚΥ προς το ΔΣ του ΙΚΥ της 5/3 σχετικά με τις ενστάσεις των φοιτητών για τις υποτροφίες ΕΚΟ

Αγαπητοί συνάδελφοι του ΔΣ του ΙΚΥ:

Αναφορικά με τις υποτροφίες ΕΚΟ, όπως είναι γνωστό, την περίοδο Ιουνίου/Ιουλίου 2018, μετά από πρόσκληση του ΙΚΥ, δεχτήκαμε 11.952 ηλεκτρονικές αιτήσεις από τις οποίες το σύστημα αυτόματα ξεχώρησε ένα αριθμό 5.531 επιλέξιμων αιτήσεων φοιτητών που συγκέντρωναν πάνω από 74 μόρια. Στη συνέχεια η Υπηρεσία προχώρησε στην αναζήτηση των αντίστοιχων δικαιολογητικών από τους επιλεγέντες βάσει του Νόμου και της ΚΥΑ. Ανταποκρίθηκε ένας αριθμός 4.387φοιτητών, οι οποίοι απέστειλαν μέσα στις προθεσμίες τα αντίστοιχα δικαιολογητικά.

Ακολούθησε μία διελκυστίνδα ελέγχων όλων των φακέλων των υποψηφίων από το διοικητικό μηχανισμό του ΙΚΥ, που διήρκεσε περίπου 4 μήνες και μπορέσαμε στις 25-2-2019 να αναρτήσουμε τον πίνακα των 2.562 αρχικών επιτυχόντων. Ταυτοχρόνως, αναρτήσαμε και τον πίνακα των 1.825 φοιτητών που ενώ ανήκουν σε ΕΚΟ, δεν πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας.

Δώσαμε ως ΔΣ την ευκαιρία για υποβολή ενστάσεων με αποτέλεσμα να δεχτούμε πληθώρα ενστάσεων, από τις οποίες οι πιο σοβαρές αφορούν σε τέσσερεις κατηγορίες: Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει φοιτητές/τριες που διατείνονται πως ενώ είχαν στείλει τα δικαιολογητικά που τους ζητήθηκαν από το ΙΚΥ, ή φοιτητές που δεν έφτασε ποτέ σε αυτούς η προσωπική ενημέρωση που τους έγινε, στέλνουν τώρα τα δικαιολογητικά που έλειπαν από το φάκελό τους. Η περίπτωση αυτή είναι σχετικά εύκολη στην αντιμετώπισή της μια και η απλή επιβεβαίωση της ύπαρξης ή όχι των στοιχείων που έλειπαν, θα καταστήσει κάποιον/α επιλέξιμο ή όχι.

Η δεύτερη σημαντική κατηγορία ενστάσεων, αφορά τους υποψήφιους που ενώ συγκέντρωναν τα απαιτούμενα μόρια επιτυχίας με λιγότερα προσόντα, εξ αιτίας λάθους ή από υπερβάλοντα ζήλο, ζήτησαν την υπαγωγή τους σε κάποια μη χρειαζούμενη υποκατηγορία. Και αυτή η κατηγορία μπορεί να γίνει αποδεκτή από το ΔΣ, μια και η πληθώρα των δικαιολογητικών δικαιολογεί τη δημιουργία λαθών. Συνεπώς, εισηγούμαι την διόρθωση των λαθών και την αποδοχή των αντίστοιχων ενστάσεων.

Η τρίτη σημαντική κατηγορία ενστάσεων, αφορά στον ορισμό και την υπαγωγή ενός φοιτητή στην κατηγορία του μέλους πολύτεκνης ή τρίτεκνης οικογένειας, όταν ή ο ίδιος ή κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας έχει σταματήσει να είναι προστατευόμενο μέλος. Εδώ, και στην επόμενη περίπτωση, το ΔΣ θα έχει να αντιμετωπίσει και την αντιπαράθεση με την υπάρχουσα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) η οποία θεωρεί κάποιον φοιτητή δικαιούμενο της υποτροφίας μόνο όταν, όχι μόνο είναι ο ίδιος προστατευόμενο μέλος της πολύτεκνης ή τρίτεκνης οικογένειας, αλλά και όλα τα υπόλοιπα μέλη- τέκνα είναι προστατευόμενα: δηλ. η σύνταξη της ΚΥΑ έλαβε υπόψη μία (φαινομενικά) δίκαιη παράμετρο: εάν ένα ή περισσότερα από τα μέλη μιας πολύτεκνης οικογένειας, λ.χ. τετραμελούς, παύει να είναι εξαρτώμενο μέλος, θεωρεί η ΚΥΑ ως σωστό να μην αποδίδονται τα 6 επιπλέον μόρια στα εναπομείνατα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειας.

α) Το πρώτο λοιπόν ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσει το ΔΣ είναι το εξής: ακόμη και αν ένα αίτημα είναι δίκαιο, μπορεί να ξεπεραστεί το γράμμα της ΚΥΑ; Και, β) τί θα γίνει αν ένας μετέπειτα έλεγχος από κάποια από τις πολλές ελεγκτικές αρχές αποφανθεί πως θα πρέπει να ακολουθούνται ευλαβικά οι εκάστοτε επιταγές της κάθε ΚΥΑ;

Ας έρθουμε όμως στην ουσία του θέματος: Η νομοθεσία περί πολυτέκνων και τρίτεκνων οικογενειών, θεωρεί πως κάποιο μέλος της οικογένειας απολαμβάνει ό λα τα προνόμια «εφ όρου ζωής». Το θέμα καθίσταται επίκαιρο μετά και τα στοιχεία που ήρθαν στην επιφάνεια πρόσφατα, σύμφωνα με τα οποία, στην επόμενη δεκαετία, η Ελλάδα θα βρεθεί αντιμέτωπη με το φάσμα των αποτελεσμάτων της υπογεννητικότητας που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του πληθυσμού μέχρι και σε ένα επίπεδο της τάξης των 2.5 εκατομμυρίων. Συνεπώς, ο νομοθέτης ορθώς θεωρεί κάποιον/α μέλος της πολύτεκνης ή τρίτεκνης οικογένειας εφ όρου ζωής και του αποδίδει όλα τα σχετικά προνόμια. Λαμβάνοντας υπόψη και το σχετικό έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Πολυτέκνων, πιστεύω, πως το ΔΣ του ΙΚΥ έχει κάθε λόγο και δικαίωμα να υπερβεί το γράμμα της ΚΥΑ, αντιτείνοντας σε κάθε πιθανό έλεγχο και το γράμμα και το πνεύμα της νομοθεσίας που δίνει το δικαίωμα σε κάποιον να κάνει χρήση του δικαιώματος του μέλους της πολύτεκνης και τρίτεκνης οικογένειας εφ΄όρου ζωής.

Δείτε την εισήγηση αναλυτικά ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»