Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ στα δημόσια σχολεία της μειονότητας των Πομάκων
Στα πλαίσια εκπροσώπησης της Ομοσπονδίας σε εκδήλωση στην πόλη της Ξάνθης περιόδευσα στα δυσπρόσιτα δημόσια σχολεία στα Πομακοχώρια.

Επισκέφτηκα και συζήτησα με τους Διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων του Γυμνασίου της Σμίνθης, του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου της Γλαύκης.

Στις συζητήσεις αυτές μου παρουσιάστηκαν από τους καθηγητές, των δύσκολα από πλευράς προσβασιμότητας αυτών σχολείων, τα παρακάτω ζητήματα:

Μετά την μείωση των μορίων διαβίωσης των σχολείων αυτών από 8 σε 5 («μόρια που έχουν σχολεία κοντά στη Θεσσαλονίκη», όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά οι συνάδελφοι!), θα παρουσιαστεί το φαινόμενο να υπάρξει πρόβλημα στελέχωσης. Τα αυξημένα μόρια διαβίωσης (απολύτως δικαιολογημένα λόγω του δύσβατου, ορεινού όγκου του νομού της Ξάνθης) αποτελούσαν κίνητρο για πάρα πολλούς συναδέλφους που στελέχωναν τα σχολεία αυτά όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μετά την περσινή και αδικαιολόγητη, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, μείωση αυτών των μορίων θα παρουσιαστεί το φαινόμενο της υποστελέχωσης και μη κάλυψης των κενών που θα εμφανιστούν από την επόμενη χρονιά. «Η μείωση αυτή αποτελεί μεγάλο αντικίνητρο» όπως μου δήλωσαν χαρακτηριστικά.

20190510_105728.jpg

Μου ανέφεραν ακόμη την αναγκαστική (για συμπλήρωση ωραρίου) μετακίνηση πάρα πολλών συναδέλφων αυτών των δυσπρόσιτων σχολείων χωρίς καμία αποζημίωση αλλά και ασφάλιση. Ιδίως τους χειμερινούς μήνες οι μετακινήσεις αυτές είναι από δύσκολες έως αδύνατες! «Πρέπει να γίνει κάτι» μου είπαν χαρακτηριστικά πριν να «θρηνήσουμε θύματα» όπως συνέβη σε άλλες περιοχές της χώρας κατά τη μετακίνηση από το ένα σχολείο στο άλλο!

Ένα μεγάλο πρόβλημα που μου παρουσίασαν επίσης οι συνάδελφοι είναι η μειωμένη γνώση της Ελληνικής Γλώσσας από τους μαθητές που έρχονται από τα Δημοτικά. Οι συνάδελφοι δυσκολεύονται να διδάξουν ακόμα και μαθήματα που έχουν λίγη θεωρία (όπως τα Μαθηματικά ή η Χημεία) εξαιτίας αυτής της ελλιπής γνώσης των Ελληνικών. Προτείνουν να υπάρξει μία ενίσχυση της διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία των χωριών αυτών.

Στην τοποθέτησή μου αναφέρθηκα στα πλείστα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μόνιμοι και αναπληρωτές καθηγητές που αγγίζουν και τις δικές τους περιπτώσεις όπως: μετακίνηση των εκπαιδευτικών σε πάνω από 2 σχολεία σε ποσοστό 40%, εγκλωβισμό χιλιάδων συναδέλφων στις εσχατιές της χώρας λόγω των μη μόνιμων διορισμών, των μηδενικών μεταθέσεων και αποσπάσεων, κ.α.

20190510_122730.jpg

Ανέφερα χαρακτηριστικά ότι οι καθηγητές είναι οι μοναδικοί δημόσιοι υπάλληλοι που:

  • σε μεγάλο ποσοστό έχουν από 2 μέχρι 5 διαφορετικές έδρες υπηρεσίας (μετακινούνται σε μέχρι 5 σχολεία εβδομαδιαίως!),
  • συντηρούν 2 και 3 σπίτια λόγω του μεγάλου μέσω όρου ηλικίας (50 χρόνια για τους μόνιμους και 40 για τους αναπληρωτές!),
  • διορίζονται & υπηρετούν μακριά από τη μόνιμη κατοικίας τους για πάρα πολλά χρόνια εξαιτίας των μη μόνιμων διορισμών από το 2010.

Έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος με τους συναδέλφους, οι οποίοι εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για την παρουσία του Προέδρου της Ομοσπονδίας στα δύσκολα, από πλευράς μετακίνησης, σχολεία του ορεινού όγκου της Ξάνθης. Σε αυτά τα δημόσια Γυμνάσια, ΓΕΛ & ΕΠΑΛ, γίνεται τέτοιο σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο που αντανακλάται στις μεγάλες επιτυχίες των μαθητών τους στα Πανεπιστήμια αλλά και στην επαγγελματική αποκατάσταση αυτών στην τοπική κοινωνία.

Έφυγα από τα σχολεία αυτά πλήρης εμπειριών, προβληματισμών και προτάσεων για την όσο το δυνατόν καλύτερη και ουσιαστικότερη στήριξη των δημόσιων σχολείων της μειονότητας των Πομάκων της Ξάνθης.

Το μεσημέρι της ίδια μέρας παραχώρησα συνέντευξη τύπου στα Γραφεία της ΕΛΜΕ Ξάνθης μαζί με την Πρόεδρό της Μαρία Λουκοπούλου, στα τοπικά κανάλια και εφημερίδες, μεταφέροντάς τους τις εμπειρίες και τις παρατηρήσεις των καθηγητών με τους οποίους είχα συνομιλήσει προηγουμένως.

Τις επισκέψεις σε αυτά τα σχολεία τις έκανα συνοδεία του Αντιπροέδρου της ΕΛΜΕ Ξάνθης Χρίστου Ιωαννίδη και του Οργανωτικού Γραμματέα της ΕΛΜΕ Σπύρου Ιμαμίδη.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»