Ήθελες θετική κατεύθυνση; Καλά να πάθεις!
Πανελλαδικές εξετάσεις 2019

Για μια ακόμη χρονιά γινόμαστε μάρτυρες μιας κατάφωρης αδικίας που πραγματοποιείται εις βάρος των μαθητών που επέλεξαν την κατεύθυνση θετικών σπουδών έναντι της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών ή οικονομίας και πληροφορικής.

Το «πρόβλημα» δημιουργείται λόγω της μεγάλης διαφοράς στα επίπεδα δυσκολίας των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων στα μαθήματα ομάδων προσανατολισμού θετικών σπουδών σε σχέση με τις άλλες ομάδες προσανατολισμού.

Στα Μαθηματικά (που έχουν και το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας) τα θέματα τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζονται από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ως δύσκολα. Στη δε Φυσική (δεύτερο μάθημα με συντελεστή βαρύτητας) τα θέματα των τελευταίων ετών χαρακτηρίζονται από μέτρια έως απαιτητικά. Στον αντίποδα, οι μαθητές της ομάδας ανθρωπιστικών σπουδών και των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έρχονται αντιμέτωποι με πιο φυσιολογικά θέματα, επιτυγχάνοντας καλύτερες στο σύνολό τους επιδόσεις. Οι δύσπιστοι μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες λεπτομέρειες στα στατιστικά της βαθμολογίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις (κατανεμημένα ανά ομάδα προσανατολισμού) στα εκπαιδευτικά site καθώς και στο επίσημο site του Υπουργείου Παιδείας.

Ειδικά για την τρέχουσα σχολική χρονιά (Πανελλήνιες 2019), το παραπάνω πρόβλημα φαίνεται να είναι ακόμα πιο έντονο με την ψαλίδα στα επίπεδα δυσκολίας ανάμεσα στις ανωτέρω ομάδες προσανατολισμού να διευρύνεται περισσότερο.

Για τον αναγνώστη που σκέφτεται: «μικρό το κακό, το πολύ-πολύ να πέσουν οι βάσεις», να θυμίσουμε ότι υπάρχουν σχολές, όπως της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Αστυνομίας και Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (γνωστή ως ΤΕΦΑΑ) που επιτρέπουν την πρόσβαση από όλες τις ομάδες προσανατολισμού.

Η διαφοροποίηση, λοιπόν, στα επίπεδα δυσκολίας των θεμάτων επιτρέπει ένα σημαντικό προβάδισμα στους υποψήφιους που προέρχονται από τις κατευθύνσεις ανθρωπιστικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής, αφήνοντας ταυτόχρονα στους υποψηφίους θετικών σπουδών μια μεγάλη πίκρα όταν βλέπουν τους κόπους τους να πηγαίνουν χαμένοι χωρίς οι ίδιοι να είναι οι υπαίτιοι.

Η παραπάνω οφθαλμοφανής αδικία που παραβιάζει την λογική του θεσμού των Πανελληνίων Εξετάσεων περί «ίσων ευκαιριών» πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Η λύση είναι απλή και εύκολα εφαρμόσιμη: στις σχολές κοινής πρόσβασης θα πρέπει να γίνει ποσόστωση των θέσεων αναλογικά με το ποσοστό των υποψηφίων κάθε κατεύθυνσης, έτσι ώστε κανένας μαθητής, από όποια κατεύθυνση και αν προέρχεται, να μην αισθάνεται αδικημένος. Για να γίνει η παραπάνω πρόταση κατανοητή, παραθέτουμε ένα παράδειγμα.

Ας υποθέσουμε ότι για το σχολικό έτος 2018-2019 οι υποψήφιοι θετικών σπουδών είναι 42.000, ανθρωπιστικών σπουδών 33.000 και οικονομίας και πληροφορικής 25.000 (σύνολο 100.000) και ότι το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού  του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης επιθυμεί για το έτος 2019-2020 να δεχθεί 160 φοιτητές. Οι 160 θέσεις θα πρέπει να μοιραστούν σε ποσοστό 42% σε υποψηφίους θετικών σπουδών (67 φοιτητές), σε ποσοστό 33% σε υποψήφιους ανθρωπιστικών σπουδών (53 φοιτητές), σε ποσοστό 25% σε υποψήφιους οικονομίας και πληροφορικής (40 φοιτητές). Έτσι κανένας υποψήφιος δεν θα αισθάνεται ότι αδικείται και ότι «παλεύει» για έναν μάταιο σκοπό.

Κλείνοντας, πρέπει να τονίσουμε ότι η ελληνική οικογένεια έχει ήδη αντιμετωπίσει πολλά δεινά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζει να επενδύει πάνω στην μόρφωση των παιδιών, ελπίζοντας για ένα καλύτερο μέλλον. Η νέα γενιά στοιχειώνεται από τα υψηλά επίπεδα ανεργίας, το κόστος σπουδών, το ενδεχόμενο αναζήτησης εργασίας εκτός Ελλάδας. Το τελευταίο μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε σε αυτά τα παιδιά είναι αυτό της άνισης, μεροληπτικής μεταχείρισης.

Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει άμεσα και με προσοχή πάνω στο πρόβλημα και να το ρυθμίσει δίνοντας και πάλι στη νέα γενιά την ελπίδα για ισονομία και δικαιοσύνη.

 

Τσισμανίδης Βασίλειος

Φυσικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeio
ΑΣΕΠ: Οι προσωρινοί πίνακες των υποψηφίων για θέσεις διοικητών νοσοκομείων
Ανάρτηση προσωρινών πινάκων της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των θέσεων διοικητών και αναπληρωτών διοικητών νοσοκομείων της 6ης...
ΑΣΕΠ: Οι προσωρινοί πίνακες των υποψηφίων για θέσεις διοικητών νοσοκομείων
ΠΑΔΑ: Συνεργασία με το υπουργείο Οικογένειας
ΠΑΔΑ: Συνεργασία με το υπουργείο Οικογένειας για την αναβάθμιση των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών
Υπ. Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και ΠΑΔΑ αναβαθμίζουν τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς με πρωτοποριακά εργαλεία στην Ελλάδα και την...
ΠΑΔΑ: Συνεργασία με το υπουργείο Οικογένειας για την αναβάθμιση των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών