Σαν κεραυνός εν αιθρία η είδηση: «Εναρμόνιση της 6ης ημέρας Πανελληνίου Σχολικού Αθλητισμού με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 που θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019.». Απρόσμενη έκπληξη, σε σημείο αιφνιδιασμού των συναδέλφων, από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.
Ίσως σε μια άλλη εκπαιδευτική πραγματικότητα από αυτήν που ζούμε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, όπου όλα θα ήταν τακτοποιημένα και προγραμματισμένα με την ακρίβεια ρολογιού, θα ανέφερα με ενθουσιασμό τα παρακάτω, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι λίγες ευκαιρίες αυτού του βεληνεκούς παρουσιάζονται στην καριέρα μας ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί Φυσικής Αγωγής και δεν πρέπει να περάσει ανεκμετάλλευτη. Φανταστείτε ότι σε όλα τα σχολεία της γηραιάς ηπείρου μας, της Ευρώπης, στις 27 Σεπτεμβρίου 2019 θα στηθεί ένα εορταστικό «πανηγύρι» - ύμνος στην Φυσική Αγωγή και στον σχολικό αθλητισμό. Ιερή υποχρέωση όλων μας των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, την ημέρα εκείνη, είναι να συγχρονιστούμε πανευρωπαϊκά με τους συναδέλφους μας, να «φορέσουμε» τα καλά μας, δηλαδή την καλύτερη φόρμα μας, να πάρουμε την σφυρίχτρα μας να οπλιστούμε με όλη την αγάπη μας για αυτό που κάνουμε, να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας και να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας την αγάπη για την άθληση και την ευγενή άμιλλα, μέσω εκδηλώσεων, σημαντικών καλεσμένων από τον χώρο του αθλητισμού, διαλέξεων, αθλητικών δρώμενων και άλλων, με την επισήμανση ότι εφέτος προεξάρχον γεγονός αποτελεί, την ημέρα αυτή, η εκμάθηση σωστών διατροφικών συνηθειών. Πόσες άλλες τόσο μεγάλες ευκαιρίες υπάρχουν στα σχολεία για το μάθημά μας, κατά την διάρκεια του σχολικού έτους, προκειμένου να καταδείξουμε την αξία του και την συμβολή του στην κοινωνικοποίηση και την ομαλή σωματική και πνευματική διάπλαση των μαθητών της πατρίδας μας;
Θα προέτρεπα μάλιστα τους συναδέλφους μου να αδράξουμε την ευκαιρία και να μην αφήσουμε να περάσει αδιάφορα η ημέρα αυτή, η οποία αποτελεί ευκαιρία πολιτιστικής σηματοδότησης του μαθήματός μας, με τον ταυτόχρονο εορτασμό του σε όλη την Ευρώπη. Είναι τεράστια ευκαιρία να συμβάλλουμε στην θεσμοθέτηση του σχολικού αθλητισμού ως, εκτός από γεγονότος αμιγώς φυσικής αγωγής και άθλησης, αλλά και ως ενός δρώμενου με πνευματική και πολιτιστική απήχηση στην κοινωνία και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τον χρονικά ταυτόχρονο εορτασμό του σε όλα τα σχολεία της Ευρώπης.
Επειδή όμως δεν είναι όλα ρυθμισμένα με την απαραίτητη χρονική διευθέτηση των σημαντικών γεγονότων στον χώρο της εκπαίδευσης και ειδικά της Φυσικής Αγωγής, με αποτέλεσμα να αιφνιδιάζονται οι φορείς της διδασκαλίας του μαθήματος και της τέλεσης των σχολικών αγώνων και του εορτασμού της ημέρας τους, επιτρέψτε μου να προβάλλω τις παρακάτω ενστάσεις, με την ελπίδα να εισακουστούν και να αξιολογηθούν όπως πρέπει από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου και με την υποσημείωση ότι, σε κάθε περίπτωση, σαν υφιστάμενοι εκπαιδευτικοί υπάλληλοι είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε με ευσυνειδησία και το δυνατόν αρτιότερα τις εγκυκλίους και τις περιεχόμενες σε αυτές εντολές:
Πρώτον: Η επί χρόνια ισχύουσα υπουργική απόφαση για την ημέρα σχολικού αθλητισμού προβλέπει ότι αυτή γιορτάζεται την πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη και αυτό το γνωρίζουν από καιρό όλοι οι συνάδελφοι. Πως τώρα να προλάβουν να προετοιμαστούν όπως ταιριάζει σε μια τόσο σημαντική ημέρα για την Φυσική Αγωγή και τον σχολικό αθλητισμό με σχεδόν 10 ημέρες λιγότερες;
Δεύτερον: Η νομοθεσία για τα ΑΔΥΜ (δελτία υγείας μαθητών) προβλέπει ότι αυτά μπορούν να προσκομιστούν μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου και αυτό το γνωρίζουν όλοι οι γονείς μέχρι τώρα. Ως γνωστόν και σύμφωνα με το νόμο, χωρίς ΑΔΥΜ εκτός από τη Φυσική Αγωγή οι μαθητές δεν μπορούν να συμμετέχουν και στα αθλητικά δρώμενα του εορτασμού. Δυσκολεύει επομένως και χρονικά για τους πολυάσχολους και εργαζόμενους γονείς η συμπλήρωση και προσκόμιση του ΑΔΥΜ στα σχολεία.
Έχοντας υπόψη αυτές τις ενστάσεις, πιστεύω ότι αντί να επιτυγχάνεται με την εναρμόνιση του εορτασμού και στην Ελλάδα με όλη την Ευρώπη, προστιθέμενη αξία στην ημέρα αυτή, με τον αιφνιδιασμό, την βιασύνη και συνακόλουθα την προχειρότητα που αντιμετωπίζεται, καταλήγει να υποτιμάται η σημασία της.
Αν αδιαφορήσουμε όλοι μας, από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου μέχρι και τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής στο μικρότερο σχολείο της χώρας, τότε θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας και της μοίρας που έχει επιφυλάξει για το μάθημά μας η εποχή των μνημονίων και της περιοριστικής οικονομικής πολιτικής στην εκπαίδευση. Το ότι είμαστε δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί δεν σημαίνει ότι μπορούμε να επαναπαυτούμε, εκτός αν ενδιαφερόμαστε μόνο για την «βολή» μας και την «καλοπέρασή» μας. Εγώ τουλάχιστον δεν το πιστεύω αυτό για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μου. Ιδιαίτερα δε εάν φροντίσει για αυτό η ανώτερη προϊσταμένη αρχή μας που είναι η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου επιδεικνύοντας την απαραίτητη επιμέλεια για να εμπνεύσει και τον τελευταίο από εμάς.
Τότε κανένας μας δεν θα έχει την παραμικρή δικαιολογία να αντιμετωπίσει την ημέρα αυτή σαν μια ευκαιρία ξεκούρασης και σαν ημέρα που δεν γίνονται μαθήματα, όπως με αρνητικά φορτισμένη διάθεση, την αντιμετωπίζει η κοινωνία. Γιατί την ημέρα αυτή θα διδάσκεται στους μαθητές μας το μεγαλύτερο μάθημα που μπορεί να διδάξει η Φυσική Αγωγή: Την ευγενή άμιλλα, την απόκτηση υγειών συνηθειών άθλησης και διατροφής και την κοινωνικοποίηση μέσα από τη συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως μαζικά, σε παιχνίδια συναγωνισμού χωρίς το πρωτεύον να είναι η νίκη. Μεγαλύτερη παρακαταθήκη για το μέλλον των παιδιών μας και του μαθήματός μας, κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να υπάρξει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη