Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Καλή δημιουργική και αγωνιστική χρονιά, με αγάπη και φαντασία στην τάξη, με δύναμη και αποφασιστικότητα στις διεκδικήσεις μας!
Το πρώτο κουδούνι βρίσκει τον κόσμο της εκπαίδευσης αντιμέτωπο με μια συνεχώς επιδεινούμενη κοινωνική, εργασιακή και σχολική πραγματικότητα.
Η νέα κυβέρνηση της Ν.Δ. εξαγγέλλει ψίχουλα για τη λαϊκή πλειοψηφία χαρίζοντας το καρβέλι στο μεγάλο κεφάλαιο – χορηγό της, που υπηρετεί πιστά και υπερασπίζεται με συνέπεια.
Η περίφημη επικαλούμενη « ανάπτυξη για όλους» μεταφράζεται σε σκανδαλώδεις φοροελαφρύνσεις για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, σε ασύδοτη απελευθέρωση των όποιων εργοδοτικών δεσμεύσεων έχουν απομείνει κατά των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας – βορά στο βωμό της απόλυτης κερδοφορίας ξένων και ντόπιων επενδυτών με τραγικές συνέπειες για τη ζωή των πολλών και για το περιβάλλον.
Το δικαίωμα στη δημόσια παιδεία, την υγεία, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική πρόνοια βαδίζει σταθερά και κλιμακούμενα στον δρόμο της ιδιωτικοποίησης.
Το κράτος αστυνόμευσης και καταστολής έδειξε ήδη το σιδερένιο του πρόσωπο με την αποτρόπαια επιχείρηση της «αθόρυβης ηλεκτρικής σκούπας» για την απορρόφηση των «σκουπιδιών» – προσφύγων στα Εξάρχεια και τα φαινόμενα αστυνομικής παρουσίας και ελέγχου ακόμη και στα ΜΜΜ.
Τα πρώτα δείγματα γραφής της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην εκπαίδευση είναι αποκαλυπτικά και επιβεβαιωτικά των προθέσεών της. Εφαρμόζει παρελκυστική πολιτική στο ζήτημα των διορισμών, επικαλούμενη ότι δεν γνωρίζει τα κενά και τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, εμπαίζοντας ξεδιάντροπα τον κόσμο της εκπαίδευσης αλλά και την κοινωνία ολόκληρη.
Τα δεδομένα του Myschool, ακόμη και με τη συρρικνωμένη εικόνα αναγκών που παρουσιάζουν, την ανάγκασαν σε προσλήψεις 20.000 σχεδόν αναπληρωτών, για την κάλυψη μέρους των πάγιων αναγκών λειτουργίας των σχολείων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αναχρονολογούνται οι διορισμοί για την Ειδική Αγωγή, ενώ παραπέμπονται στις καλένδες για τη Γενική Αγωγή. Σε ό,τι αφορά το σύστημα των διορισμών υιοθετεί το προσοντολόγιο, την απαξίωση του πτυχίου και της προϋπηρεσίας και προσθέτει διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Το δόγμα του πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας «αξιολόγηση παντού και για όλους» χέρι χέρι με το ιδεολόγημα της «αριστείας» ναρκοθετούν το πεδίο της δημόσιας εκπαίδευσης με προοπτική την αυτονομία – ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του δικαιώματος στη μόρφωση σε αγοραίο προϊόν «καλής» ποιότητας για λίγους σ’ ένα πλαίσιο ανταγωνισμού, ανταποδοτικότητας και επιχειρηματικής λειτουργίας με πελάτες μαθητές και εκπαιδευτικούς εξοντωτικά εργαζόμενους, εργασιακά επισφαλείς και αλληλοδιαγκωνιζόμενους.
Η εφαρμογή του δίχρονου υποχρεωτικού δημόσιου και δωρεάν Νηπιαγωγείου υπονομεύεται εξόφθαλμα με κινήσεις καλής θέλησης της Υπουργού Παιδείας προς τους Δημάρχους, την Κ.Ε.Δ.Ε. και τους ιδιώτες σχολάρχες και την πρόσφατη εξαίρεση των 13 δήμων, στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Η χορήγηση εκπαιδευτικών κουπονιών (voucher) για τη φοίτηση των νηπίων αυτών των δήμων σε ιδιωτικές δομές προσχολικής αγωγής ενισχύει το παράλληλο δίκτυο και προσφέρει ζεστό δημόσιο χρήμα σε ιδιώτες επιχειρηματίες αντί αυτό να παρέχεται στη δημόσια εκπαίδευση.
Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου με επίφαση, για επικοινωνιακούς λόγους, την εξάλειψη της παραβατικότητας (διακίνηση ναρκωτικών, παραεμπόριο κ.λπ.) αποσκοπεί στη διαμόρφωση μηχανισμών καταστολής των φοιτητικών αγώνων και κάθε αντίστασης στις πολιτικές που παραδίδουν την ανώτατη εκπαίδευση στις δυνάμεις της αγοράς με στόχο την εμπορευματοποίησή της, τη λειτουργία της με πρότυπα επιχείρησης και εντέλει την υποταγή της επιστήμης και της γνώσης στις ανάγκες της κεφαλαιοκρατικής αγοράς.
Παράλληλα η κυβέρνηση επιχειρεί ένα συντριπτικό πλήγμα στο συνδικαλιστικό κίνημα επιδιώκοντας τον απόλυτο αφοπλισμό του ώστε να μπορεί να περάσει τα αντιλαϊκά μέτρα χωρίς αντιδράσεις. Ο Υπουργός Εργασίας εξήγγειλε ότι η Κυβέρνηση θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού μητρώου των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Παράλληλα, θεσπίζει τη λειτουργία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τη λήψη απόφασης για απεργία.
Πρόκειται για ωμή επέμβαση στη δράση και στη λειτουργία των συνδικάτων από τη μεριά της κυβέρνησης της Ν.Δ.Η εφαρμογή τέτοιου είδους πολιτικών υποκρύπτει αφενός το φακέλωμα των εργαζομένων, τον ασφυκτικό έλεγχο και την παρακολούθηση της συνδικαλιστικής τους δράσης, την περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων στους χώρους δουλειάς και αφετέρου καταργεί τις συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες των σωματείων για τη λήψη αγωνιστικών αποφάσεων για κινητοποιήσεις, όπως και τις Γενικές Συνελεύσεις.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν απόλυτα ευθυγραμμισμένοι με τις επιταγές του ΟΟΣΑ υπηρετούν ξεκάθαρα το σύνολο των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης. Επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και την απογείωση – καθιέρωση της ελαστικής εργασίας για τους αναπληρωτές. Ταυτόχρονα επιχειρούν να βάλουν «στο γύψο» τους εκπαιδευτικούς και εργατικούς αγώνες.
Η πλειοψηφία της ΔΟΕ υιοθετεί και επιχειρεί να επιβάλει στάση ήττας και υποταγής
Παρότι δεκάδες σύλλογοι έλαβαν απόφαση για απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και απαίτησαν να συζητηθεί το θέμα στην 88η Γ.Σ. του κλάδου, αγνοήθηκαν προκλητικά από την πλειοψηφία των δυνάμεων του Δ.Σ. της ΔΟΕ(ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΚΕ-ΕΡΑ). Οι αποφάσεις που πάρθηκαν και η στάση που κρατά η Δ.Ο.Ε., δέσμια των αποφάσεων της πλειοψηφίας του Δ. Σ. της, ουσιαστικά στρώνει το δρόμο στην κυβέρνηση και στις πολιτικές που θέλει να εφαρμόσει καθώς αναμένει την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και των κυβερνητικών νόμων ενώ ταυτόχρονα τη θέτει υπό αίρεση ανάλογα με τις αξιολογικές φόρμες που θα προταθούν από το υπουργείο Παιδείας. Με τον τρόπο αυτό η πλειοψηφία των δυνάμεων του Δ.Σ. της ΔΟΕ αφήνει εκτεθειμένο τον κλάδο, προσφέροντας χρόνο στην κυβέρνηση να σχεδιάσει την εφαρμογή της αξιολόγησης και στέλνει μήνυμα δισταγμού, ταλάντευσης και αναμονής χειρισμών με βάση τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Στο ζήτημα της άμεσης εφαρμογής σε όλη τη χώρα του δίχρονου υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου η δράση της περιορίζεται στο επίπεδο της έκδοσης ανακοινώσεων και «διαλόγου» με το Υπουργείο Παιδείας ακόμη και μετά την πρόσφατη αναστολή εφαρμογής σε 13 δήμους της χώρας.
Στο σύλλογό μας - Σύλλογο Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου:
Στο επίπεδο του συλλόγου μας η σχολική χρονιά (2019 – 2020) ξεκίνησε με εκατοντάδες κενά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά τις αθρόες προσλήψεις αναπληρωτών που έγιναν, αλλά όπως φαίνεται δεν επαρκούν για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες των σχολείων και νηπιαγωγείων της περιοχής μας και ολόκληρης της χώρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας, τα κενά ανέρχονται στα 221 χωρίς να υπολογίζονται όσα επιπλέον αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες και τα οποία η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας διαγράφει με τη λογιστική λογική που εφαρμόζει. Επίσης στα ειδικά σχολεία της περιοχής υπάρχει πλήρης έλλειψη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) και Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.).
Αναλυτικά ο Δ/ντής Εκπσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας ανακοίνωσε ότι ζήτησε από το ΥΠΑΙΘ:
117 Νηπιαγωγούς (γενικής Αγωγής) και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 105 (- 12) χωρίς όμως να υπολογίζεται ο αριθμός των νηπιαγωγών που χρειάζονται για την λειτουργία των παραρτημάτων των νηπιαγωγείων που ιδρύονται τώρα σε κάποιους από τους Δήμους της περιοχής
123 Δασκάλους (γενικής Αγωγής) και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 88 (-35),
58 Νηπιαγωγούς παράλληλης στήριξης και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 36 (-22),
314 Δασκάλους παράλληλης στήριξης και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 210 (-104),
66 Εκπ/κούς Εικαστικών και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 54 (-12),
51 Εκπ/κούς Θεατρικής Αγωγής και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 40 (-11),
34 Εκπ/κούς Φυσικής Αγωγής και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 19 (-15),
14 Εκπ/κούς Μουσικής και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 8 (- 6),
8 Εκπ/κούς Πληροφορικής και προσλήφθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 4 ( – 4)
Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί με τις τοποθετήσεις αναπληρωτών συναδέλφων μας, αφού η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας δεν αναρτά όλα τα κενά που υπάρχουν και οι τοποθετήσεις γίνονται με πράξεις του Διευθυντή Εκπ/σης και όχι του ΠΥΣΠΕ, ενώ στους αναπληρωτές παράλληλης στήριξης δεν ακολουθείται η αναλογία τοποθέτησης 1 δάσκαλος προς 1 μαθητή ενώ οι πίνακες τοποθέτησης των αναπληρωτών ανεβοκατεβαίνουν αυθαίρετα και ανακοινοποιούνται συνεχώς επιτείνοντας την αγωνία εκατοντάδων συναδέλφων μας αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί στη Β΄Δ/νση Π. Ε. Αθήνας και για όλα αυτά τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΠΕ (ΔΑΚΕ & ΑΣΕ – ΠΑΜΕ) δεν έχουν προχωρήσει ούτε σε μια καταγγελία προς τους αρμόδιους της Διεύθυνσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας και του ΥΠΑΙΘ.
Ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου ελεγχόμενος πλειοψηφικά από τις δυνάμεις της ΔΙΕΞΟΔΟΥ ήδη έχει προχωρήσει στη διενέργεια παράστασης διαμαρτυρίας (9 – 9 – 2019) στη Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας για όλα τα παραπάνω και στην έκδοση αλλεπάλληλων καταγγελιών για τις ενέργειες της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας και του ΥΠΑΙΘ παλεύοντας μαζί με όλες/όλους τις/τους συναδέλφους για την υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αναγκαίο: Να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, την μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα για όλους. Να απαιτήσουμε ανυποχώρητα μαζικούς μόνιμους διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία ως τη μόνη εφικτή λύση στην ασφυξία των σχολείων μας! Να επιβάλουμε την εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών! Η αξιολόγηση – χειραγώγηση – υποταγή δεν έχει θέση στα σχολεία μας. Όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα θα αποτρέψουμε τις προσπάθειες της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του ΥΠΑΙΘ για την εφαρμογή της, με όπλο τους αγώνες του εκπαιδευτικού – λαϊκού κινήματος και του κλάδου, αλλά και το συντονισμό και τη δράση των δεκάδων πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων που έχουν πάρει ανάλογες αποφάσεις!
Σήμερα χρειάζεται να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν!
Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής κυβέρνησης, Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Είναι ζωτική ανάγκη να ανασυγκροτήσουμε αγωνιστικά και να ενισχύσουμε το σωματείο μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες. Βασική μας επιδίωξη είναι η αναζωογόνηση του Συλλόγου μας , η αγωνιστική ανάταση των Γενικών μας Συνελεύσεων, ο πραγματικός συντονισμός των εκπαιδευτικών σωματείων. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό. Να ματαιώσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ για την επιβολή αντεργατικών – απεργοκτόνων νόμων και διατάξεων που σκοπεύουν στην περιστολή των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων – ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΑΠΕΡΓΙΑΚΟ – ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟ (δήθεν) «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ» ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ – ΠΑΝΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ Γ. Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π. Ε. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 7 – 10 – 2019 ΣΤΙΣ 19:00 ΣΤΟ 8Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (Μαραθωνοδρόμου 54 – Μαρούσι)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη