Κενά και χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στα σχολεία
Όχι στα αντιλαϊκά – αντιεκπαιδευτικά μέτρα και τον αντισυνδικαλιστικό νόμο
Όλοι στην 24ωρη απεργία 24/9 και στην συγκέντρωση των σωματείων, 10.30 π.μ., Καμάρα
Τα σχολεία μπαίνουν στην τρίτη εβδομάδα μαθημάτων και οι χαμένες ώρες διδασκαλίας είναι πλέον ο κανόνας που οι κυβερνήσεις δεν τον παραβιάζουν ποτέ. Αρχίζουν την εφαρμογή του με το ξεκίνημα της χρονιάς και τον συνεχίζουν μέχρι το τέλος της. Για μια ακόμη χρονιά, παρά τις αλλεπάλληλες δηλώσεις της προηγούμενης, αλλά και της σημερινής πολιτικής ηγεσίας για διορισμούς, δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε ένας, ενώ οι προσλήψεις σε αναπληρωτές δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία και διαμορφώνουν δραματική κατάσταση στη λειτουργία τους. Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας συνεχίζεται. Η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική είναι επιλογή του συστήματος και όλων των κυβερνήσεων στη βάση των αιματηρών πλεονασμάτων και των μεγάλων και άπιαστων δημοσιονομικών στόχων που τους έχει επιβάλει η ΕΕ και το ΔΝΤ και εφαρμόζουν σε βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας, των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.
Ο νόμος έκτρωμα των απολύσεων το προσοντολόγιο, της πιο σκληρής τιμωρητικής αξιολόγησης, της ανθρωποφαγίας και της απαξίωσης των δικαιωμάτων που απορρέουν από το πτυχίο και τα χρόνια δουλειάς, είναι στρωμένο χαλί για την κυβέρνηση της ΝΔ η οποία προτάσσει και γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και προωθεί την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών είτε με τον ψηφισμένο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ είτε με νέο νόμο.
Αναλυτικά τα κενά για κάθε ειδικότητα είναι τα εξής
Με βάση το σύνολο των κενών που η ΔΔΕ δημοσιοποίησε στην ιστοσελίδα της και με υπολογισμό των ήδη προσληφθέντων αναπληρωτών, αποσπασμένων και όσων υπολείπονται σε ώρες για συμπλήρωση ωραρίου, προκύπτει δραματική κατάσταση για τη λειτουργία των σχολείων.
Κενά γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης | |||||||
ειδικότητα | κενά | ειδικότητα | κενά | ειδικότητα | κενά | ειδικότητα | κενά |
ΠΕ03 | 28 | ΠΕ78 | 6 | ΠΕ83 | 5 | ΠΕ87.08 | 2 |
ΠΕ04.02 | 11 | ΠΕ80 | 3 | ΠΕ84 | 4 | ΠΕ87.09 | 5 |
ΠΕ04.04 | 18 | ΠΕ81 | 5 | ΠΕ87 | 6 | ΠΕ88 | 4 |
ΠΕ04.05 | 4 | ΠΕ82 | 5 | ΠΕ87.01 | 2 | ΤΕΟ119 | 3 |
*Τεχνολογία 121 ώρες | 6 | *Μαθημάτων επιλογής 64 ώρες | 3 | ||||
*ΣΕΠ 18 ώρες | 1 | *Project 100 ώρες | 5 | ||||
*ΕΕ στην Τεχνολογία 96 | 5 | *ΖΖΔ 96 ώρες | 5 | ||||
*Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ | 24 | *ΣΕΠ 20 ώρες | 1 |
* Η αντιστοίχιση ωρών των μαθημάτων αυτών σε κενά είναι σχετική γιατί είναι ώρες μαθημάτων που κατανέμονται μεταξύ ειδικοτήτων, όμως είναι ώρες που προστιθέμενες στις ειδικότητες δίνουν κενά.
· Προσλήφθηκαν 64 αναπληρωτές γενικής παιδείας και με βάση τον πίνακα κενών της ΔΔΕ απαιτούνται περισσότεροι από 130. Για τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία προσλήφθηκαν 76 αναπληρωτές και απαιτούνται άλλοι 76 με βάση την πρόταση των σχολείων που έγινε αποδεκτή από το ΠΥΣΔΕ. Στην ειδική αγωγή - παράλληλη στήριξη προσλήφθηκαν 33 αναπληρωτές και απαιτούνται άλλοι 30 για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών.
· Πάνω από 230 είναι τα κενά σε όλες τις ειδικότητες μαθημάτων γενικής παιδείας και τεχνικών ειδικοτήτων (130) και ειδικής αγωγής στα σχολεία (76 Τ.Ε. και Ειδ. Σχολεία, 30 Παράλληλη = 106) της Β/θμιας Εκπ/σης της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ αν προσθέσουμε και άλλα 73, όσες ήταν οι προσλήψεις πέρσι στην ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια (57 πέρσι) και στις τάξεις υποδοχής, καθώς και στις ΔΥΕΠ για τη φοίτηση των προσφυγόπουλων (33 πέρσι), τα κενά φτάνουν τα 320.
· Είναι χιλιάδες οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης της Δυτικής Θεσσαλονίκης από το ξεκίνημα των μαθημάτων, αν αναλογιστεί κανείς ότι για κάθε ημέρα που περνάει, τα 230 κενά αντιστοιχούν σε 920 χαμένες ώρες διδασκαλίας και για κάθε εβδομάδα σε 4.600 ώρες διδασκαλίας!
· Απαράδεκτη είναι η κατάσταση σε όλα τα απομακρυσμένα σχολεία λόγω της έλλειψης καθηγητών με απώλειες ωρών σε όλα τα μαθήματα.
Την ίδια στιγμή η μείωση σε μόνιμους εκπαιδευτικούς και προσλήψεις αναπληρωτών παίρνει νέα διάσταση με την εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου στα Λύκεια. Είναι ραγδαία η αύξηση του αριθμού των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων και γενικευμένη πλέον η αντιπαιδαγωγική εφαρμογή των συνδιδασκαλιών που είναι εκατοντάδες σε όλη τη χώρα. Από τα 139 λεγόμενα ολιγομελή που ενέκρινε το υπουργείο στα ΓΕΛ της Δυτικής Θεσσαλονίκης τα 72 είναι συνδιδασκαλίες μαθημάτων! Τα ολιγομελή ήδη βαραίνουν το τοπίο στη λειτουργία των ΕΠΑΛ για την εξοικονόμηση καθηγητών για τη μετακίνησή τους στα ΙΕΚ και τη λειτουργία της μαθητείας.
Οι χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα. Το υπουργείο προσανατολίζεται στην κάλυψη μέρους των κενών των σχολείων, συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και δεν ανησυχεί για τις χαμένες ώρες μαθημάτων. Αν όμως οι χαμένες ώρες ήταν από απεργίες των εκπαιδευτικών ή από κινητοποιήσεις των μαθητών, όλοι θα παρίσταναν ότι αγωνιούν για την αναπλήρωσή τους. Επιτέλους όλοι τους πρέπει να αντιληφθούν ότι ένα παιδί μια φορά στη ζωή του είναι σε μια συγκεκριμένη τάξη και κάθε μέρα που περνά χωρίς δάσκαλο δεν αναπληρώνεται…
Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι συνάδελφοι, οι σύλλογοι καθηγητών, οι γονείς και οι μαθητές, όλοι μαζί και του κάθε σχολείου ξεχωριστά, μπορούμε να επιβάλλουμε την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς και λύσεις προς όφελος του δημόσιου σχολείου και των μαθητών με τους αγώνες μας. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. προκειμένου να κάμψει τις αντιστάσεις προχώρησε σε ευθεία επίθεση στη συλλογική δράση και οργάνωση, στα πρωτοβάθμια σωματεία και τις γενικές συνελεύσεις με την απαγόρευση των απεργιών. Θέλουν τους εργαζόμενους μόνους, να παλεύουν ατομικά, χωρίς οργανωμένη απάντηση με στόχο να κάμπτεται κάθε αντίδραση στα αντιλαϊκά τους σχέδια.
Μαζικά απαντάμε και διεκδικούμε:
- Άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση που θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες των μαθητών και όλα τα κενά.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Μαζικούς διορισμούς τώρα! Μονιμοποίηση των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
- Nα δοθούν οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης. Να εγκριθούν τώρα όλες οι αιτήσεις των σχολείων για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης που εκκρεμούν από το Μάιο.
- Να γίνουν όλοι οι αναπληρωτές πλήρους ωραρίου με βάση την πρόταση που κατέθεσαν οι ίδιοι οι συνάδελφοι στη ΔΔΕ.
- Να συνεχιστεί η δημοσιοποίηση όλων των κενών στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως έγινε στις προσωρινές τοποθετήσεις (γενική παιδεία, Τ.Ε. – Ειδ. Σχολεία)
- Να καταργηθεί το προσοντολόγιο των απολύσεων και αποκλεισμών.
- Διαφάνεια σε όλες τις τοποθετήσεις, όλα δημόσια και αιτιολογημένα.
- Να λειτουργήσουν τώρα οι 24 τάξεις υποδοχής στα σχολεία για τα προσφυγόπουλα και ΔΕΥΠ με την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών.
- Τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα δεν τα διαπραγματευόμαστε. Να μην περάσει ο αντισυνδικαλιστικός νόμος.
Συμμετέχουμε στην απεργία στις 24/9 ενάντια στον αντισυνδικαλιστικό νόμο και στην συγκέντρωση των πρωτοβάθμιων σωματείων στην οποία καλούν οι Γ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ και Συλλόγοι Π.Ε., στις 10.30 π.μ., στην Καμάρα.
Καλούμε σε συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Δ΄ ΕΛΜΕ : Δευτέρα 23/9 στο 20ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης (Κλεάνθους 30), στις 7.00 μ.μ.. Γ΄ ΕΛΜΕ : Πέμπτη 26/9, στο 1ο ΓΕΛ Συκεών, (Επταπυργίου 150), στις 7.00 μ.μ. και Ε΄ ΕΛΜΕ : Πέμπτη 26/9, στο 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης (Πεσόντων ηρώων 2), στις 7.00 μ.μ. και στην κινητοποίηση που οργανώνουν οι ΕΛΜΕ στις 4/10 για και τα προβλήματα των αναπληρωτών, τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη