Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ αναγκάζεται να επανέλθει στο ζήτημα των τοποθετήσεων των συναδέλφων, διαδικασία που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Σε μια περίοδο που η επίθεση στους εργαζόμενους θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί (συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη κυβέρνηση), που η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζει νέο χτύπημα στη λειτουργία και τη δράση των συνδικάτων, στους μισθούς και τις συμβάσεις, η πάλη για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων αποκτά ιδιαίτερη σημασία.
Δεν αποτελεί γραφειοκρατικό/συντεχνιακό ζήτημα, αλλά αγώνας για μόνιμη και σταθερή εργασία, για δουλειά με δικαιώματα, ενάντια στην προσπάθεια ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, την αυθαιρεσία και την αδιαφάνεια της Διοίκησης.
Συγκεκριμένα:
α) Κάθε χρόνο, το Υπουργείο και η ΔΙΔΕ ζητούν την επίσπευση της διαδικασίας ανάθεσης μαθημάτων/καθορισμού κενών-πλεονασμάτων, χωρίς ακόμα να έχουν κατασταλάξει καλά-καλά τα τμήματα, με τις εγγραφές-μεταγραφές σε εξέλιξη, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζει ένας συνάδελφος αν είναι τελικά υπεράριθμος ή όχι. Έτσι και φέτος, τα πρώτα κενά ζητήθηκαν στις 2/9, με το άνοιγμα των σχολείων και για μια ακόμα φορά υπήρξαν συνάδελφοι που μετακινηθήκαν ως υπεράριθμοι και στην συνέχεια άνοιξε κενό στο σχολείο τους! Δηλαδή, διακόπηκε βίαια και τελικά αναίτια η παιδαγωγική σχέση που είχε ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές του. Είναι αυτονόητο ότι όπου υπήρξε τέτοιο φαινόμενο, ο συνάδελφος δικαιούται και πρέπει να απαιτήσει, από κοινού με την ΕΛΜΕ, να γυρίσει στο σχολείο του!
β) Ο Διευθυντής ΔΙΔΕ Πειραιά επιχείρησε να αλλοιώσει την σειρά τοποθέτησης που προβλέπεται από τα Π.Δ. 50 και 100, τοποθετώντας εμβόλιμα συναδέλφους αναπληρωτές, πριν καν τελειώσουν οι τοποθετήσεις των συναδέλφων στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ κι ενώ εκκρεμούν οι τοποθετήσεις συναδέλφων από απόσπαση. Ταυτόχρονα, επιχείρησε για μια ακόμα χρονιά να τοποθετήσει εντελώς αυθαίρετα τους συναδέλφους αναπληρωτές, χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουν τα κενά που θα υπάρξουν, κυριολεκτικά όπου εκείνος θέλει! Με δυναμική κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά και των ίδιων των συναδέλφων αναπληρωτών, η αυθαιρεσία αυτή ακυρώθηκε. Παραμένουμε σε αγωνιστική ετοιμότητα, ώστε να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που αποσπάσαμε (εννοείται ότι αν έρθει και η Β' φάση αναπληρωτών, θα πρέπει να ολοκληρωθεί πρώτα η διαδικασία τοποθέτησης των συναδέλφων αναπληρωτών της Α' φάσης).
γ) Στην πράξη 34 του ΠΥΣΔΕ Πειραιά προηγήθηκαν οι υπεράριθμοι για δεύτερη (;) φορά, έναντι των συναδέλφων στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ, κάτι που δεν προβλέπεται ΠΟΥΘΕΝΑ (όσοι συνάδελφοι υπεράριθμοι δεν ρύθμισαν λειτουργικά την υπεραριθμία στην πρώτη φάση, συγκρίνονται από κοινού με βάση τα μόριά τους με τους συναδέλφους στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ). Σαν αποτέλεσμα, συνάδελφος στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ με περισσότερα μόρια έχασε σχολείο από συνάδελφο που κρίθηκε υπεράριθμος και είχε λιγότερα μόρια. Το ότι η διαδικασία αυτή ΔΕΝ προβλέπεται ΠΟΥΘΕΝΑ, παραδέχτηκε αναγκαστικά και ο ένας από τους δυο αιρετούς στην σχετική συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, δίνοντας όμως τελικά άλλοθι και δικαιολογώντας την στάση της Διοίκησης. Ο άλλος αιρετός υπερασπίστηκε ξεκάθαρα τις ενέργειες της Διοίκησης. Επισημαίνουμε ότι ουδέποτε ενημέρωσαν την ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους γι' αυτή (αλλά και τις προηγούμενες παρατυπίες-σημεία α και β), ουδέποτε κατήγγειλαν τη Διοίκηση η έστω διαχώρισαν δημόσια τη θέση τους. Ούτε λόγος για συμμετοχή στην κινητοποίηση της ΕΛΜΕ και των συναδέλφων στις 11/9 για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα.
δ) στην πρώτη φάση η τοποθέτηση των λειτουργικά υπεράριθμων συναδέλφων έγινε με βάση τις ομάδες (κενό πρώτα στην ομάδα του και στην συνέχεια, αν δεν υπάρχει, σε όμορη ομάδα). Τη δεύτερη φορά όμως θεώρησε το ΠΥΣΔΕ ότι δεν υπάρχουν ομάδες, λειτούργησε σαν το ΠΥΣΔΕ Πειραιά να είναι όλο μία ομάδα. Επικαλέστηκε για την ενέργεια αυτή (συμφωνούν πάλι και οι δύο αιρετοί) ανενεργή υπουργική απόφαση του 2013 που ανακάλυψε (;) τώρα εν μέσω της διαδικασίας και που άλλοτε την εφαρμόζει (δεύτερη φάση) και άλλοτε όχι (πρώτη φάση). Υπουργική απόφαση που δεν είναι καν δεσμευτική, αφού δένει προαιρετικά αυτή τη δυνατότητα ("δύναται" αναφέρει για την ακρίβεια).
Αν το ΠΥΣΔΕ θεωρεί ότι όλος ο Πειραιάς πρέπει να είναι μια ομάδα, έχει δικαίωμα να το αποφασίσει και να λειτουργήσει με αυτό τον τρόπο από την αρχή της διαδικασίας και για όλους και όχι αιφνιδιαστικά στη μέση της διαδικασίας και για κάποιους. Τι θα γίνει για παράδειγμα αν κάποιος συνάδελφος (π.χ. από Σαλαμίνα, που δεν έχει όμορη ομάδα ή από αλλού) που κρίθηκε υπεράριθμος και μετακινήθηκε αποκλειστικά σε σχολείο της ίδιας ομάδας (ή όμορης) με την πράξη 32 του ΠΥΣΔΕ διαμαρτυρηθεί σήμερα γιατί δεν του δόθηκε η δυνατότητα να ρυθμίσει την υπεραριθμια όπου ήθελε, χωρίς κανένα περιορισμό, όπως έδωσε τη δυνατότητα το ΠΥΣΔΕ σε υπεράριθμους με την πράξη 34 (χωρίς μάλιστα οι υπεράριθμοι τότε να έχουν το δικαίωμα να προηγηθούν ξανά);
Γενικά, είναι αυτονόητο ότι οι κανόνες των τοποθετήσεων δεν μπορεί να αλλάζουν επιλεκτικά για κάποιους και στη μέση της διαδικασίας. Αν το ΠΥΣΔΕ θεωρεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει, αυτό (καλό ή κακό δεν το εξετάζουμε) πρέπει να γίνεται από την αρχή και για όλους. Αλλιώς, αποτελεί διοικητική αυθαιρεσία και αδιαφάνεια!
ε) Τέλος, έχουμε ξανά καταγγείλει τις παράτυπες αποσπάσεις στη ΔΙΔΕ με απόφαση του προϊσταμένου (πάλι προφανώς η νομιμότητα, που όποτε την συμφέρει επικαλείται το ΠΥΣΔΕ, πάει περίπατο). Παράτυπες αποσπάσεις που δημιουργούν κενά στα σχολεία, που στην συνέχεια καλείται να καλύψει άλλος συνάδελφος. Κι εδώ οι δυο αιρετοί συμφωνούν και βάζουν πλάτη και σε αυτή την αυθαιρεσία της ΔΙΔΕ.
Η ΕΛΜΕ ζητά να υπάρχει διαφάνεια στις τοποθετήσεις, να γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοι τα κενά και να γίνεται σεβαστή η σειρά τοποθέτησης. Η δίκαιη τοποθέτηση είναι δικαίωμα και όχι εκδούλευση ή συναλλαγή με τη διοίκηση. Αγωνιστικά θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας ενάντια στην προσπάθεια διοίκησης και όχι μόνο, να υπάρξει διαφάνεια και σεβασμός των δικαιωμάτων όλων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη